Dilemma
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Dilemma
We hebben thuis op het moment een X3(3.5), een F11 535xi en een GTR. De X3 van m'n vrouw gaat over een week eruit en komt een x5(4.0D) voor in de plaats. Ik heb de F11 gekocht uit Duitsland voor goede prijs toen onze zoon 1,5 jaar geleden geboren werd. Dochter is 7 en het heen en weer slepen van vriendinnetjes deed m'n vrouw besluiten dat een 7 zitter handiger is. Vandaar de x5. Voor woon werk gebruik ik de F11 tegenwoordig voor 90 pct. Wordt oude lul en met zo'n GTR in file staan was ik na 3 jaar wel klaar mee. Ook makelijker om klanten/collega's mee te nemen etc. Heb de GTR erbij gehouden als fun auto. Maar, de realiteit is dat met drukke baan en familie er bijna geen tijd is voor fun kilometers. Dus de GTR staat te verpieteren, af en toe rijden ik of m'n vrouw erin voor school of werk ritje maar vaak ook om te zorgen dat accu niet leeg loopt. Dus een geweldige auto die niet of nauwelijks gebruikt wordt.
Toen we de X5 uitzochten werd m'n vrouw ook redelijk verliefd op de M4 cabrio die daar stond. Volledig aangekleed zag er idd geweldig uit. We wilden sowieso we een keer een cabrio waar we ook met z'n allen voor dagje strand ofzo in passen maar nog een auto op parkeerplaats werd iets te veel van goede. Ik grapte naar verkoper, doe me maar een bod voor GTR en F11 tegen die M4 cabrio. Nu, bijna een week later, is dat bod binnen. Hoef maar klein beetje bij te betalen en dan kan ik hem zo meenemen. Hmmmm. Tja wat te doen. GTR is natuurlijk een geweldige boy racer. Echt een bijzonder ding. Maar ben er nog niet 1 keer mee op circuit geweest. Van poetsen hou ik ook niet dus hoor en niet in poetsers en niet in rijders hoekje. M4 moet ik nog proef rijden, maar ervan uit gaande dat dat bet geweldig zou rijden, ga ik daar op de lange duur vrolijk van worden of ga ik en hetcomfort van de F11 en de boy racer missen? Ik weet het niet. Zal met pijn in m'n hart afscheid nemen van de GTR. F11 heb ik geen moeite mee. Nou hoor ik Romo al zeggen, en M4 en GTR, en ik hoor Robin al roepen, centen kwestie. Ik weet het echt niet. Al die dubbele wegenbelasting, verzekering etc ben ik dan ook vanaf. Dus is ook wel weer een centenkwestie.
Toen we de X5 uitzochten werd m'n vrouw ook redelijk verliefd op de M4 cabrio die daar stond. Volledig aangekleed zag er idd geweldig uit. We wilden sowieso we een keer een cabrio waar we ook met z'n allen voor dagje strand ofzo in passen maar nog een auto op parkeerplaats werd iets te veel van goede. Ik grapte naar verkoper, doe me maar een bod voor GTR en F11 tegen die M4 cabrio. Nu, bijna een week later, is dat bod binnen. Hoef maar klein beetje bij te betalen en dan kan ik hem zo meenemen. Hmmmm. Tja wat te doen. GTR is natuurlijk een geweldige boy racer. Echt een bijzonder ding. Maar ben er nog niet 1 keer mee op circuit geweest. Van poetsen hou ik ook niet dus hoor en niet in poetsers en niet in rijders hoekje. M4 moet ik nog proef rijden, maar ervan uit gaande dat dat bet geweldig zou rijden, ga ik daar op de lange duur vrolijk van worden of ga ik en hetcomfort van de F11 en de boy racer missen? Ik weet het niet. Zal met pijn in m'n hart afscheid nemen van de GTR. F11 heb ik geen moeite mee. Nou hoor ik Romo al zeggen, en M4 en GTR, en ik hoor Robin al roepen, centen kwestie. Ik weet het echt niet. Al die dubbele wegenbelasting, verzekering etc ben ik dan ook vanaf. Dus is ook wel weer een centenkwestie.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Dilemma
Als je een gtr heb en je rijd er niet mee, dan verdien je m niet! :-p
Nee, zonde. Snel een m4 cabrio.
Maar waarom niet gewoon een 435 cabrio?
Hmm, ik zie nu twee voor een.
Nee, f11 + 435 cabrio dan.
Anders de gtr houden.
Nee, zonde. Snel een m4 cabrio.
Maar waarom niet gewoon een 435 cabrio?
Hmm, ik zie nu twee voor een.
Nee, f11 + 435 cabrio dan.
Anders de gtr houden.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Dilemma
Als je het uberhaubt overweegd om de GTR weg te doen dan is er niet voldoende "liefde" meer. Puur feitelijk gaat het niet om de centen maar dat je het wel aanhaalt geeft imho voldoende aan. Ondanks dat ik krap aan 1000km/jr rijdt met de M-Coupe overweeg ik nevernooit om em te verkopen, daar doen die centen maandelijks niets aan af.
-
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Dilemma
Tja, ik zou zeggen F11 weg en een M4 er voor in de plaats. Een auto met ruimte is er nog in de vorm van de X5.
En de GTR? Houden natuurlijk, zo'n boy racer moet je er lekker naast houden en je er voor komend jaar eens op in stellen dat je het ding vaker gebruikt waar die voor gemaakt is
Blijkt dat toch niet te werken, dan kan ie altijd nog weg
En de GTR? Houden natuurlijk, zo'n boy racer moet je er lekker naast houden en je er voor komend jaar eens op in stellen dat je het ding vaker gebruikt waar die voor gemaakt is

Blijkt dat toch niet te werken, dan kan ie altijd nog weg

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Dilemma

Zelf zou ik de F11 inruilen op een 435cabrio en de GTR schorsen & stallen. Een M4 is wel leuk maar de meerwaarde t.o.v. Is dat wel een GTR waard

- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Dilemma
GT-R wegdoen? Ik zou hem lekker houden, doe ik ook en ik rijd er ook niet zo vaak meer in, BMW voor BMW inruilen en verder niet meer over nadenken, wordt toch weer eens tijd dat we een ritje doen
...

- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dilemma
Beide wegdoen en die M4 cabrio halen. Ben je een paar jaar verder kun je altijd weer switchen. Zo denk je er nu blijkbaar over dus dan maar gewoon doen. Stel je het uit dan wil je het over een half jaar alsnog maar krijg je weer niet zo'n bod als nu.
Dus, doen!
Dus, doen!

-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Dilemma
GT-R zou ik dus niet wegdoen, ik begrijp je wel qua sores met meerdere auto's en kosten daar niet van:)
M4 heb ik mee gereden laatst eens. Prima motor, mooie kar. En dat was't dan.
Ik lees wel eens wat van de GT-R , maar dat moet dan toch echt meer geweldenaar zijn, ik denk dat je dat niet haalt in 'n M4 cabrio(?) aangezien je niet zo van 't driften bent en trackdays(?)
Maar voor de nieuw en leuk snap ik 't wel. Ik zou eerst eens even sturen gaan in de M4.
M4 heb ik mee gereden laatst eens. Prima motor, mooie kar. En dat was't dan.

Maar voor de nieuw en leuk snap ik 't wel. Ik zou eerst eens even sturen gaan in de M4.
-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Dilemma
Mooi geschreven. Dat heb ik met de 1M. Nu heb ik 'm 2 jaar. Wat 'n heerlijk dingetje nog steeds. Vertel mij maar waar ik dat ding op zou moeten inruilen dat ik er in dat segment echt wat mee opschiet, is er niet dus, en begin me niet over 458 Speciale, 991 GT3, 991 Turbo S ofzo:)Niels schreef:Als je het uberhaubt overweegd om de GTR weg te doen dan is er niet voldoende "liefde" meer. Puur feitelijk gaat het niet om de centen maar dat je het wel aanhaalt geeft imho voldoende aan. Ondanks dat ik krap aan 1000km/jr rijdt met de M-Coupe overweeg ik nevernooit om em te verkopen, daar doen die centen maandelijks niets aan af.
M3 sedan in zilver die kan dan nog lol, maar mist de bruutheid/connectie, agility...
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Dilemma
Helemaal eens met wat Arthur zegt. De deal rondmaken en indien het gemis van de GT-R weer komt dan een nieuwe kopen.
Over niet al te lang komt er toch een nieuw model en komen er genoeg GT-R's van liefhebbers op de markt. Of je wilt tegen die tijd zelf toch het nieuwe model.
Over niet al te lang komt er toch een nieuw model en komen er genoeg GT-R's van liefhebbers op de markt. Of je wilt tegen die tijd zelf toch het nieuwe model.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Dilemma
Neem een dagje vrij, stap in de GTR knal een stuk rond. Als je daarna nogsteeds rationeel kunt nadenken is de liefde over. Verkopen en het hoofdstuk sluiten.
Heb zelf om verschillende redenen al jaren geen tijd om de laatste puzzelstukjes van de Caterham af te maken, maar ik word al gelukkig van dat ding als ik haar verstoft in de garage zie staan.
En die peuter hier vind dat ding machtig om in te zitten. Reden genoeg om dat hok niet te verkopen.
Heb zelf om verschillende redenen al jaren geen tijd om de laatste puzzelstukjes van de Caterham af te maken, maar ik word al gelukkig van dat ding als ik haar verstoft in de garage zie staan.
En die peuter hier vind dat ding machtig om in te zitten. Reden genoeg om dat hok niet te verkopen.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Dilemma
Dit had ik dus met de GT3; vandaar dat die vorig jaar een schop kreeg. Kriebelt heel afentoe nog wel maar geen spijt van de beslissing.allen schreef:Neem een dagje vrij, stap in de GTR knal een stuk rond. Als je daarna nogsteeds rationeel kunt nadenken is de liefde over. Verkopen en het hoofdstuk sluiten.
De Boxster gaat wellicht wel hetzelfde lot volgen; 6000km in 1 1/2 jaar gereden waarvan 500 vanaf september. Rij er nooit in. Ik zit er weleens te denken om dagelijks en fun auto te combineren en danwel bloeden richting Apeldoorn (bijtellen) of km schrijven. Alhoewel ik mijn 535d echt een sublieme (dagelijkse) reisauto vind.
Is een M6 cabrio geen optie? Heb je tenminste nog wat GTR snelheid voor de deur staan.
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Dilemma
Ok zie hierboven allemaal hele goede argumenten. Ga in ieder geval snel even proef rijden en kijken of ik "blown away"ben als ik eruit stap. AHeb geproberd hoor om gewoon nu te kijken wat ik wil. Rationeel zeg ik ding eruit, als straks R36 uitkomt heb ik waarschijnlijk meer tijd en kan ik die kopen. Maar toen ik vanmorgen langs de GTR reed had ik alweer zoiets van : jezus wat een bruut apparaat en hij is van mij. Waarom zou ik hem in godsnaam wegdoen. Grrrrr. Maar nogmaals allen dank voor imput. Helpt wel om even van andere kant naar te kijken. En Robin, mocht je een keer in dat ding willen sturen, Delft is ook niet zooo ver weg 

-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Dilemma
Leuk Tom wie weet:)
Want de M4 was allesbehalve traag, echt 'n goed snelle kar. En dat komt niet vaak in mijn vocabulaire voor aangezien die rijdende doodskist van mij ook nogal vlot aanvoelt. Doortrekkend doet de M4 er nog 'n schepje bovenop bovenin. Dagelijks zijn ze even snel, bij 100 in z'n 5 ofzo of 130/140 in z'n 6 is ongeveer 't zelfde imo.
Ergo ik denk dat een M4 vs M5 F10 voluit naar 200 amper voor mekaar onderdoen.
EN in de korte rit die ik had vond ik óók (buiten de 'te lichte besturing') dat ie enorm strak was/grip had op de neus in kortere bochten voor zo'n grote auto(met in 't achterhoofd dat ding van mij)
Gewoon proefrijden dus.

Nou kan ik me wat indenken bij 'n M6 qua knallerij, maar nog meer massa, minder agile dan de M4(GT-R?)Sjoerd schreef: Is een M6 cabrio geen optie? Heb je tenminste nog wat GTR snelheid voor de deur staan.
Want de M4 was allesbehalve traag, echt 'n goed snelle kar. En dat komt niet vaak in mijn vocabulaire voor aangezien die rijdende doodskist van mij ook nogal vlot aanvoelt. Doortrekkend doet de M4 er nog 'n schepje bovenop bovenin. Dagelijks zijn ze even snel, bij 100 in z'n 5 ofzo of 130/140 in z'n 6 is ongeveer 't zelfde imo.
Ergo ik denk dat een M4 vs M5 F10 voluit naar 200 amper voor mekaar onderdoen.
EN in de korte rit die ik had vond ik óók (buiten de 'te lichte besturing') dat ie enorm strak was/grip had op de neus in kortere bochten voor zo'n grote auto(met in 't achterhoofd dat ding van mij)
Gewoon proefrijden dus.

- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Dilemma
Yep mee eens. Net afspraak gemaakt dat als we de X5 ophalen ee een M4 cabrio klaar staat om te proberen. En qua M6, heb een keer weekend M5 mee gehad. Geweldige auto maar 0 emotie. Ding gaat zo moeiteloos hard, echt indrukwekkend, maar merkte er niks van behalve dat de rest van het verkeer zo langzaam leek. Bovendien, ok ben 45 dus oude lul, maar M6 vind ik echt zo'n foute grote patsersloep, nee daar ga ik GTR never nooit op inruilen. M6 GC vind ik prachtig maar ook veel te groot en hoog oude lullen gehalte. Maar M4 komt tenminste nog een heel klein beetje in buurt van speelse boy racer.
-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Dilemma
Dat moeiteloos hard gaan in de M5 in alle rust met daarbij 0 emotie was niet zozeer bij de M4, de klankkast onboard voluit doortrekkend (icm sound door de speakers blijkbaar ) was bij mijn proefrit bijna overweldigend/te gek/kabaal, voor zo'n luxe grotere mini 5 serie (als in bijna overbodig/te veel van 't goede) dit ook weer ov de 1M die ook niet de allerstilste is natuurlijk.
-
- Berichten: 22255
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Dilemma
+1Robin schreef:GT-R zou ik dus niet wegdoen, ik begrijp je wel qua sores met meerdere auto's en kosten daar niet van:)
M4 heb ik mee gereden laatst eens. Prima motor, mooie kar. En dat was't dan.Ik lees wel eens wat van de GT-R , maar dat moet dan toch echt meer geweldenaar zijn, ik denk dat je dat niet haalt in 'n M4 cabrio(?) aangezien je niet zo van 't driften bent en trackdays(?)
Maar voor de nieuw en leuk snap ik 't wel. Ik zou eerst eens even sturen gaan in de M4.
Een M4 zal een ontzettend goede auto zijn, maar op beide vlakken een compromis. Qua comfort minder dan je 5er, qua bruutheid een flinke stap terug op je GTR. Dat compromis is geweldig als je vanuit (bijv.) een normale 3 serie komt en zo een stap omhoog maakt, in dit geval is het een stap terug. Ik denk dat zo'n M4 snel gaat vervelen als je een GTR hebt gehad en de nieuwigheid eraf is.
Zou de GTR houden of inruilen voor een auto die je ook dergelijke thrills geeft, maar waardevaster is of waarbij de prijs wellicht omhoog gaat. Als je toch weinig kilometers maakt is dat ideaal, geeft wellicht wat rust. Denk aan een 996 GT3 RS in mooie staat, nu wegzetten en af en toe een rondje mee rijden. Zo zijn er meer auto's die op een bepaald moment een dieptepunt qua prijs hebben bereikt (meen dat zo'n RS al een tijdje over dat dieptepunt heen is), maar daarna weer omhoog gaan. In Evo staat achterin ook wel eens een stukje over prijsontwikkeling van bepaalde modellen. Kan ook best dat je GTR hetzelfde lot ondergaat, houd mij niet zo bezig met die prijsontwikkelingen...
-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Dilemma
M4 is inderdaad 'n compromis. Zoals eigenlijk elke M3 dat ook altijd was min of meer. Een uitgeklede E30 Evo/DTM of CSL met kooi is 'n ander verhaal.
De M4 waarin ik reed miste nog net 't verwarmbare aquarium in de voorste middenarmsteun, want verder was ie zo vol met gadgets en knopjes je je in 'n 747 in de cockpit waant:)
De M4 waarin ik reed miste nog net 't verwarmbare aquarium in de voorste middenarmsteun, want verder was ie zo vol met gadgets en knopjes je je in 'n 747 in de cockpit waant:)
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Dilemma
Ja mag je wel zeggen. Dit ding zit ook vol met opties. Tot verwarmd stuurwiel.Robin schreef:M4 is inderdaad 'n compromis. Zoals eigenlijk elke M3 dat ook altijd was min of meer. Een uitgeklede E30 Evo/DTM of CSL met kooi is 'n ander verhaal.
De M4 waarin ik reed miste nog net 't verwarmbare aquarium in de voorste middenarmsteun, want verder was ie zo vol met gadgets en knopjes je je in 'n 747 in de cockpit waant:)

Kweenie, een B3 Alpina sedan... Dan hou ik echt net zolief de F11. Komt ook prima met verkeer mee hoor en is luxer/practischer.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Dilemma
"First world problems" kwam zojuist in mij op.
Ik zeg: bij twijfel niet doen.

Ik zeg: bij twijfel niet doen.

- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dilemma
De M4 die bedoeld wordt is wel een cabrio. Dat is ook een stukje (extra) rijplezier. Ook 225kg extra aan gewicht, ja

Tom schreef:+1Robin schreef:GT-R zou ik dus niet wegdoen, ik begrijp je wel qua sores met meerdere auto's en kosten daar niet van:)
M4 heb ik mee gereden laatst eens. Prima motor, mooie kar. En dat was't dan.Ik lees wel eens wat van de GT-R , maar dat moet dan toch echt meer geweldenaar zijn, ik denk dat je dat niet haalt in 'n M4 cabrio(?) aangezien je niet zo van 't driften bent en trackdays(?)
Maar voor de nieuw en leuk snap ik 't wel. Ik zou eerst eens even sturen gaan in de M4.
Een M4 zal een ontzettend goede auto zijn, maar op beide vlakken een compromis. Qua comfort minder dan je 5er, qua bruutheid een flinke stap terug op je GTR. Dat compromis is geweldig als je vanuit (bijv.) een normale 3 serie komt en zo een stap omhoog maakt, in dit geval is het een stap terug. Ik denk dat zo'n M4 snel gaat vervelen als je een GTR hebt gehad en de nieuwigheid eraf is.
Zou de GTR houden of inruilen voor een auto die je ook dergelijke thrills geeft, maar waardevaster is of waarbij de prijs wellicht omhoog gaat. Als je toch weinig kilometers maakt is dat ideaal, geeft wellicht wat rust. Denk aan een 996 GT3 RS in mooie staat, nu wegzetten en af en toe een rondje mee rijden. Zo zijn er meer auto's die op een bepaald moment een dieptepunt qua prijs hebben bereikt (meen dat zo'n RS al een tijdje over dat dieptepunt heen is), maar daarna weer omhoog gaan. In Evo staat achterin ook wel eens een stukje over prijsontwikkeling van bepaalde modellen. Kan ook best dat je GTR hetzelfde lot ondergaat, houd mij niet zo bezig met die prijsontwikkelingen...
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Dilemma
No-brainer. Zo'n brute GT-R ruil je niet in voor een M4 cabrio. Laat staan dat je er nog een F11 bij moet geven inclusief een zak geld. 

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dilemma
M4 Cabrio? Wist niet eens dat ze bestonden.
Leuke cashcow. Voor BMW.
Maar ja, een GTR bezitten en er nog nooit mee op een circuit geboenderd hebben?!
Edit: Even gekeken. Ga nu m'n ogen met lauw water uitspoelen. Wat verschrikkelijk
Dat moeders de vrouw vwb auto's geen smaak heeft is niet erg. Maar als het toch beslist een dikke Cabrio moet zijn ga dan aub bij Jaguar langs.
Leuke cashcow. Voor BMW.
Maar ja, een GTR bezitten en er nog nooit mee op een circuit geboenderd hebben?!
Edit: Even gekeken. Ga nu m'n ogen met lauw water uitspoelen. Wat verschrikkelijk

Dat moeders de vrouw vwb auto's geen smaak heeft is niet erg. Maar als het toch beslist een dikke Cabrio moet zijn ga dan aub bij Jaguar langs.
Laatst gewijzigd door Hielke op 05 dec 2014, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.