Oldtimer BMW
- Tim N
Re: Oldtimer BMW
Knot ik denk dat er nieuwe schermen bij zijn maar dat die nog niet gespoten zijn
- GTRene
ik verkocht ooit zo'n 25 jaar oid geleden een auto aan een handelaar, ja zegt ie, je mag ook ruilen voor die 528i wat daar staat.
dat was meteen mijn eerste kennismaking met dat type e28 528i (edit e12 schijnbaar), maar wat ik vertellen wou, dat ding was toen al roestig en liep ook niet zo mooi...toen al, maar dat was ook een afgetrapt hok waar aardig wat mee gebeurt was bleek snel...en dus niet geruild
als je tegenwoordig nog een mooi nette met nog lage kmst tegenkomt is zeldzaam en denk dat de echt mooie ook nog redelijk geprijst zijn 7<>10k oid schat ik zo?
edit...zie net filmpje op FB, de auto wat ik bedoelde hierboven was een e12 schijnbaar, net ene ouder model.
dat was meteen mijn eerste kennismaking met dat type e28 528i (edit e12 schijnbaar), maar wat ik vertellen wou, dat ding was toen al roestig en liep ook niet zo mooi...toen al, maar dat was ook een afgetrapt hok waar aardig wat mee gebeurt was bleek snel...en dus niet geruild

als je tegenwoordig nog een mooi nette met nog lage kmst tegenkomt is zeldzaam en denk dat de echt mooie ook nog redelijk geprijst zijn 7<>10k oid schat ik zo?
edit...zie net filmpje op FB, de auto wat ik bedoelde hierboven was een e12 schijnbaar, net ene ouder model.
-
Doe jezelf een plezier en ga gelijk voor de (katloze) 3.5 liter met 218pk. Dat is zo'n fantastisch blok en heeft geloof ik stationair al meer koppel dan de 2.8 op max. En ik kan het weten want heb mijn 528i na 2 jaar voorzien van een 3.5 en had dat echt veeeeeeeeeeel eerder moeten doen...
- Joy
En oppassen voor dit soort eikels:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmw7forum.nl/viewtopic.php?f=55&t=12501" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmw7forum.nl/viewtopic.php?f=55&t=12501" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Ik wil gewoon E28 gehad hebben 1500 euro mag ie t 6mnd voor volhouden en dan weg voor weinig of onderdelen, dat is de insteek.
E91 325i staat bijna de hele week stil sinds ik de golf tdi heb, die ga ik verkopen. Staat alop autoscout, alleen ff tekst en foto doen maar weinig tijd.
E91 325i staat bijna de hele week stil sinds ik de golf tdi heb, die ga ik verkopen. Staat alop autoscout, alleen ff tekst en foto doen maar weinig tijd.
- GTRene
zo dan..idd, die ad op MP is nu ook al weg, wat eenJoy schreef:En oppassen voor dit soort eikels:

- GTRene
dit is ook mooi, van 1ste eigenaar heel mooie staat en weinig km voor 5.700,-euro, wat niet verkeerd is voor zo'n auto in die staat.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 323 i AUS 1 HAND SCHECKHEFT GEPFLEGT
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Knot
Post jij maar een harde en nette M535i dan zal ik erover nadenken....
1500 voor een 525i dan gooi je m zegmaar gewoon weg als er echt iets stukgaat of doorrot.
1500 voor een 525i dan gooi je m zegmaar gewoon weg als er echt iets stukgaat of doorrot.
- GTRene
zo vind je ze niet snel voor een leuke prijs, nice...
je had vandaag wel ff naar de cars & coffee Twente kunnen komen, ben ook ff geweest, volgend jaar ga ik der vaker naar toe, vandaag ook nog eens mooi weer er bij
je had vandaag wel ff naar de cars & coffee Twente kunnen komen, ben ook ff geweest, volgend jaar ga ik der vaker naar toe, vandaag ook nog eens mooi weer er bij

-
Ik zoi zeggen, zoek t e28 forum. Komt genoeg moois voorbij.Knot schreef:Post jij maar een harde en nette M535i dan zal ik erover nadenken....
Je wil geen automaat toch?
- Knot
M535i zeker geen automaat.. maar een harde 525i of 528i automaat zeg ik geen nee tegen als ie goedkoop is.
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Organiseer je volgend jaar ook weer een toerrit René? Vond het wel lekker sturen daar in TwenteGTRene schreef:zo vind je ze niet snel voor een leuke prijs, nice...

- GTRene
Wellicht kunnen we nu die route wel helemaal nemen, dus via de toeristenweg die toen dicht zat, en dan de terug weg wel met een goed werkend navigatie systeem doen, vorige keer kreeg die kuren en misten we de mooi uitgestippelde route helemaal.Niels v/d burgh schreef:Organiseer je volgend jaar ook weer een toerrit René? Vond het wel lekker sturen daar in TwenteGTRene schreef:zo vind je ze niet snel voor een leuke prijs, nice...
Dus wellicht dat dunnetjes overdoen (maak ik die opnieuw qua punten) maar dan wel de hele route heen (incl toeristenweg) en de juiste route terug, dus langs stuurmans-wegen ipv die gewone wegen als nood terug.

of we kiezen een andere pauze plek daar ergens halverwege, maar opzich was het daar auto's kijken en wat drinken ook leuk als 'pauze' (vond ik dan)
- GTRene
ook leuk en wat je nog maar weinig tegenkomt, e30 325i X van 1986 valt dus ook in het redelijke tarief.
hij vraagt nu ook heel wat minder en of een goed bod.
dit soort worden ook redelijk wat geld waard, je kan er vanuit gaan dat je sowieso dat inleg geld niet kwijt bent en geen afschrijving hebt.

meteen even een originele radio er in

http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-e30-325 ... 823885.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
hij vraagt nu ook heel wat minder en of een goed bod.
dit soort worden ook redelijk wat geld waard, je kan er vanuit gaan dat je sowieso dat inleg geld niet kwijt bent en geen afschrijving hebt.
Rubriek: Auto's Merk: Bmw
Voertuig: Berline
Versnellingsbak: Manueel
Brandstof: Benzine
Kleur: Zwart
Bouwjaar: 1986
KM stand: 170000
Aantal versnellingen: 6 (dat zal 5 zijn)
Aantal deuren: 4
Aantal cylinders: 6
Gemiddeld verbruik: 14
Vermogen: 176
Accessories: Vierwielaandrijving, ABS, Airco, Airbag, Alarm, Centrale vergrendeling, Elektrische buitenspiegels, Mistlampen, Licht metalen velgen, Stuurbekrachtiging, Elektrische ruiten, Neerklapbare achterbank, CD/DVD-speler, Schuif- en kanteldak, Traction control
Beste , Bij deze zet ik mijn e30 325 ix tekoop . Deze is in volledig originele staat . Een full option van het jaar 86 . Met 4elektrische ruiten , airco , originele gele lichten met de koplampruitenwissers wat heel mooi is . Nu momenteel zitten er 4 nagelnieuwe type 1 hella voorlichten in twv 380?. De auto verkeerd in hèèl goede staat . Geen builen of blitsen , geen roest .. Enkel wat kleine gebruikerssporen en wat lichte krasjes . Als u verdere info wenst of nog vragen heeft gelieve mij te contacteren op het nummer 0498860259. DOE EEN GOED BOD !! Mvg mathias
meteen even een originele radio er in
http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-e30-325 ... 823885.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ik was eens aan het kijken naar oude BMW's en vond een E21 erg fraai.
Zelf weet ik niks van klassiekers (ben nog te jong
), maar vroeg me af of zo een (goed onderhouden) E21 nog een beetje betrouwbaar is?
Wat ik namelijk vaak hoor bij klassiekers dat het de eene dure reperatie na de andere is, maar kan zijn dat ik dan gewoon de verkeerde mensen spreek...
Zelf weet ik niks van klassiekers (ben nog te jong

Wat ik namelijk vaak hoor bij klassiekers dat het de eene dure reperatie na de andere is, maar kan zijn dat ik dan gewoon de verkeerde mensen spreek...
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Reparaties aan een oldtimer vallen reuze mee. Het hangt er wel vanaf wie je dingen laat doen (als je het niet zelf kan). Ik heb meerdere BMW oldtimers gereden (E23, E24 en E28) en de onderhoudskosten vallen reuze mee. Het enige waar je echt om moet denken is roest. Een E21 is prima op de weg te houden, een vriend van mij heeft er volgens mij 3. De techniek is redelijk simpel, alleen niet iedere garage kan er wat mee. Als je eentje wil dan is eentje met injectie wel een aanrader. De carburateur wil namelijk bij de oudjes nog wel voor gezeik zorgen.
-
Zelf zou ik er geen kopen, maar was wel nieuwsgierig. 
Ook ben ik totaal niet handig, dus zoals je zegt wordt het dan al wat duurder als je alles door anderen moet laten doen.
Ik vind het echter wel erg leuke modellen!
Zeker een E21 die smaakvol iets lager ligt op een setje BBS RS velgen.
De types met "i" in de naam zijn met injektie neem ik aan?
Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik ben van de tijd dat alle BMW's met een benzinemotor "i" in de naam hebben.

Ook ben ik totaal niet handig, dus zoals je zegt wordt het dan al wat duurder als je alles door anderen moet laten doen.
Ik vind het echter wel erg leuke modellen!
Zeker een E21 die smaakvol iets lager ligt op een setje BBS RS velgen.
De types met "i" in de naam zijn met injektie neem ik aan?
Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik ben van de tijd dat alle BMW's met een benzinemotor "i" in de naam hebben.

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Mocht je nog iemand kennen in het noorden die goed met de carbs van een 320 overweg kan dan hoor ik het graag!EvdP schreef:De carburateur wil namelijk bij de oudjes nog wel voor gezeik zorgen.
- EvdP
i is injectie inderdaad. Alleen waren er van de E28 en de E30 ook *25e versies. Die waren voorzien van een "zuinige" eta motor. Wel injectie maar de toevoeging e in plaats van i.
@ Jurjen
Wat versta jij onder het noorden?
@ Jurjen
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Groningen, Drenthe, Friesland.EvdP schreef:i is injectie inderdaad. Alleen waren er van de E28 en de E30 ook *25e versies. Die waren voorzien van een "zuinige" eta motor. Wel injectie maar de toevoeging e in plaats van i.
@ Jurjen
- EvdP
Wat is het probleem?