Wel vandaag klikken, anders heeft het wellicht geen toegevoegde waarde meer voor dit topic
Fotografie
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Fotografie
http://www.ibood.com/nl/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel vandaag klikken, anders heeft het wellicht geen toegevoegde waarde meer voor dit topic
-
ErikS
das cheap.
-
MartijnS
Super die laatste
Die van die herten ook allemaal uiteraard.
Die van die herten ook allemaal uiteraard.
-
allen
Foto van een oud ding!
Ga je die Panasonic nog aanschaffen?
Ga je die Panasonic nog aanschaffen?
- dvh
Jazeker. Maar dan in een Leica jasje. Komt eind v/d maand uit .. 
-
allen
Even langs Henny Hoogeveen in Lisse. Heb van een aantal mensen gehoord dat ze korting kregen.
Bestellen en ophalen in Wetzlar kan ook een ervaring op zich zijn.
Bestellen en ophalen in Wetzlar kan ook een ervaring op zich zijn.
- dvh
Hoogeveen
Ik wilde eigenlijk de lokale fotozaak sponsoren..
Ik wilde eigenlijk de lokale fotozaak sponsoren..
-
allen
Ah, de man is brillendrager begrijp ik hieruit. 
- dvh
Jep...
Daar hou je dan toch rekening mee zeg maar
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Laatste foto is een mooie actieplaat David, met een lekker laag standpunt en de scherpte precies op de goede plek.
Ben afgelopen donderdag maar weer es naar de AWD geweest.
1.

2.

3.

Ben afgelopen donderdag maar weer es naar de AWD geweest.
1.
2.
3.
- Thom
- dvh
Leuke plaatjes !
De optische kwaliteit is wel wat minder dan het lensje wat Opa gebruikt zo te zien
De optische kwaliteit is wel wat minder dan het lensje wat Opa gebruikt zo te zien
- Thom
Dat is helaas duidelijk
De uil met een 200mm Tamron zoomlens, de paddenstoel met een Canon 17-85 IS USM. Beide op een 1000D. Het wordt tijd voor een upgrade...
-
allen
Of een cursus photoshop bij Dvh Opticiens.... 
- Michele
Twee weken terug maar weer eens op en neer gevlogen naar Schotand voor wat herfstweer... Blijft een gok als je de vlucht boekt, maar ik viel weer eens met m'n neus in de boter qua omstandigheden. Alles met Fuji X-E1.

Laatst gewijzigd door Michele op 22 nov 2014, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
wow
wat mooi daar, als het niet zo vaak raar weer was en niet RHD
zou je er zo willen wonen 
prachtige foto's
wat mooi daar, als het niet zo vaak raar weer was en niet RHD
prachtige foto's
- markk
Pfff, prachtig.
Schotland staat echt nog op m'n lijst. Zowel om te rijden als om foto's te maken...
Mark.
Schotland staat echt nog op m'n lijst. Zowel om te rijden als om foto's te maken...
Mark.
- RutgerK
Upgrade van lenzen bedoel je? Met een 1000D kom je toch nog niet zoveel tekort?Thom schreef:Dat is helaas duidelijkDe uil met een 200mm Tamron zoomlens, de paddenstoel met een Canon 17-85 IS USM. Beide op een 1000D. Het wordt tijd voor een upgrade...
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik ben zelf van een 1000D naar een 650D gegaan en dat is in meerdere opzichten een redelijke stap vooruit.
Overstap was niet helemaal gepland, maar achteraf erg blij met de nieuwe camera
- RutgerK
In welke opzichten vooral?Ferdi Gielen schreef:Ik ben zelf van een 1000D naar een 650D gegaan en dat is in meerdere opzichten een redelijke stap vooruit.
Ik vraag het omdat ik wat kennissen heb die duizenden euro's uitgeven aan dure camera's en lenzen maar nauwelijks meer gebruiken dan Av, Tv en automatische stand als de ISO moet worden gebruikt.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
De sensor is beter, betere beeldprocessor die meer punten pakt dan de 1000D (14 punten tegenover 9) waardoor de kleuren van de 650D beter zijn dan die van de 1000D.
Verder is hij sneller (maak regelmatig foto's in de paardensport en dan is dit zeer welkom), meer megapixels al is dat nog niet eens zo erg merkbaar op een normaal scherm en gaan de iso waarden veel verder. 6400 voor de 650D en uit mijn hoofd 1600 voor de 1000D. Tevens blijft de kwaliteit beter als de iso omhoog gaat.
Voor wat het waard is kan je ermee filmen, zelf een paar keer gedaan om het vooral eens te proberen en het is wel grappig maar zeker geen punt om hem te kiezen of te laten vallen voor mij.
Wat als laatste wel makkelijk is, de 650D heeft een los kantelbaar scherm en ik heb al een aantal keren gehad dat dit wel erg fijn was, denk aan de camera op de grond zetten of juist hoog boven je uit houden.
Uiteraard zijn er nog wel meer verschillen als je de reviews gaat lezen, maar dit zijn de dingen die mij direct opvielen met hetzelfde gebruik.
Gebruik mijn oude 1000D soms nog wel eens, heb hem aan mijn vriendin gegeven toen hij het na een goede schoonmaakbeurt weer goed deed en merk dan duidelijk dat het een stapje terug is.
Reden voor mijn overstap was vuil op de sensor van de 1000D, was toen op vakantie in Canada en uiteraard geen fotowinkel of iets in de omgeving om hem schoon te laten maken. Pogingen op de hotelkamer waren niet gelukt en met het vooruitzicht een aantal weken geen foto's van al het moois te kunnen maken daar ter plekke voor een net bedrag mijn 650D (of Rebel T3i zoals hij daar heet) aangeschaft.
Ben afgelopen donderdag nog naar de opening van het Amsterdam Light Fesitval geweest, leuke show gezien en daarna nog een beetje de stad door gewandeld.
Dit is een van de grachtenfoto's die ik heb gemaakt, is wel een beetje door Photoshop getrokken (paar simpele aanpassingen en een "HDR filter"), maar vind het resultaat zelf erg geslaagd:

Verder is hij sneller (maak regelmatig foto's in de paardensport en dan is dit zeer welkom), meer megapixels al is dat nog niet eens zo erg merkbaar op een normaal scherm en gaan de iso waarden veel verder. 6400 voor de 650D en uit mijn hoofd 1600 voor de 1000D. Tevens blijft de kwaliteit beter als de iso omhoog gaat.
Voor wat het waard is kan je ermee filmen, zelf een paar keer gedaan om het vooral eens te proberen en het is wel grappig maar zeker geen punt om hem te kiezen of te laten vallen voor mij.
Wat als laatste wel makkelijk is, de 650D heeft een los kantelbaar scherm en ik heb al een aantal keren gehad dat dit wel erg fijn was, denk aan de camera op de grond zetten of juist hoog boven je uit houden.
Uiteraard zijn er nog wel meer verschillen als je de reviews gaat lezen, maar dit zijn de dingen die mij direct opvielen met hetzelfde gebruik.
Gebruik mijn oude 1000D soms nog wel eens, heb hem aan mijn vriendin gegeven toen hij het na een goede schoonmaakbeurt weer goed deed en merk dan duidelijk dat het een stapje terug is.
Reden voor mijn overstap was vuil op de sensor van de 1000D, was toen op vakantie in Canada en uiteraard geen fotowinkel of iets in de omgeving om hem schoon te laten maken. Pogingen op de hotelkamer waren niet gelukt en met het vooruitzicht een aantal weken geen foto's van al het moois te kunnen maken daar ter plekke voor een net bedrag mijn 650D (of Rebel T3i zoals hij daar heet) aangeschaft.
Ben afgelopen donderdag nog naar de opening van het Amsterdam Light Fesitval geweest, leuke show gezien en daarna nog een beetje de stad door gewandeld.
Dit is een van de grachtenfoto's die ik heb gemaakt, is wel een beetje door Photoshop getrokken (paar simpele aanpassingen en een "HDR filter"), maar vind het resultaat zelf erg geslaagd:
- frankv
prachtige plaatjes, maar wel meer bewerkt dan alleen wat overall belichtingsaanpassingen neem ik aan? dit komt niet zo uit je camera lijkt me.Michele schreef:Twee weken terug maar weer eens op en neer gevlogen naar Schotand voor wat herfstweer... Blijft een gok als je de vlucht boekt, maar ik viel weer eens met m'n neus in de boter qua omstandigheden. Alles met Fuji X-E1.
- markk
Ferdi Gielen schreef:Ben afgelopen donderdag nog naar de opening van het Amsterdam Light Fesitval geweest, leuke show gezien en daarna nog een beetje de stad door gewandeld.
Nice, alleen een beyje erg blauw. Zou de witbalans een stuk warmer / geler zetten...
Mark.