Vandaag mail contact gehad met de BMW dealer. Kabelsetje kost 21,50 incl. btw. Inbouw handleiding leveren ze er dan bij. Zij kunnen het ook doen. Dan wordt het wanneer ik een MF-stuur aanlever 160 euro als ik een nieuw stuur wil 550 euro. Nu nog even tijd vinden om de desbetreffende auto te kopen.De dealer kan je zo vertellen of er een na-inbouwset cruisecontrol voor jou auto bestaat en waar de set uit bestaat en als ze een goeie bui hebben ook een inbouw beschrijving uitprinten.
Dan weet je het zeker....
Onderhoudstips BMW 3 serie e46
- Riceaux
Re: Onderhoudstips BMW 3 serie e46
- Ahmed
Ik vermoed meer een schakelaar bij de handgreep, met de afstand reageert ie namelijk direct.///Joost schreef:Was dat niet de bedrading links bij het kofferklep scharnierpunt? Dat is namelijk ook een kwaal bij de E36. De bedrading scharniert daar constant mee bij het open en dicht doen van de klep. Staat trouwens niet op jouw afbeelding.Ahmed schreef:Handige tips, top![]()
Dat van die weigerende kofferklep herken ik. Welke onderdelen zijn de boosdoeners?
- Flamman
De meest voor de hand liggende problemen bij een weigerende achterklep is of een kabelbreuk in de doorvoertule (dus in die rubberbuis van de carrosserie naar de achterklep) of de microschakelaar zelf is geoxideerd en moet compleet vervangen worden.
Beide oplossingen staan genoemd in de de eerste post ....
Beide oplossingen staan genoemd in de de eerste post ....

-
Veel specifieke E46 punten voor de 6 cilinders komen met 100K zie ik.
Wat is het advies, Een met 200.000 op de klok lekker laten staan behalve als alles vervangen is?
Kijken met gezond verstand en de gok nemen? Ook als je technisch 2 linker handen hebt?!
Wat is het advies, Een met 200.000 op de klok lekker laten staan behalve als alles vervangen is?
Kijken met gezond verstand en de gok nemen? Ook als je technisch 2 linker handen hebt?!
-
Ik moet zeggen dat er meer kleine prullen kapot gaan aan de E46 versus E36 met hoge kilometerstand. Ik kan zo wel een halve A4 pagina van dingen die ik heb vervangen aan mijn twee E46's dat ik niet zo normaal vond.
Qua slijtage onderdelen zit dat op gelijke tred. Ik zie liever grote onderhoudsfacturen dan alleen een afgestempeld boekje.
Dus eentje met 200K km en geen onderhoudsfacturen zou ik argwanend over zijn.
Qua slijtage onderdelen zit dat op gelijke tred. Ik zie liever grote onderhoudsfacturen dan alleen een afgestempeld boekje.
Dus eentje met 200K km en geen onderhoudsfacturen zou ik argwanend over zijn.
-
Hmm oké,
Is dan wel een risico ja.......
Dan ga ik denk ik toch 'passen' op die E46 330 cabrio.....
De E36 staat er net weer lekker bij, waarom iemands anders ellende gaan kopen dan....
Als ie een lagere km-stand had gehad was het een betere gok geweest.
Is dan wel een risico ja.......
Dan ga ik denk ik toch 'passen' op die E46 330 cabrio.....
De E36 staat er net weer lekker bij, waarom iemands anders ellende gaan kopen dan....
Als ie een lagere km-stand had gehad was het een betere gok geweest.
-
Wil je inruilen? Welke opties moet ie hebben? <10K euro?
-
Nee, geen inruil.
Eisen:
M pakket
sportinterieur
elektrische kap
stoelverwarming
climat control
origineel kwa radio ed.
Budget :-> Zo min mogelijk.
De 328i hoeft niet weg, alleen als ik een écht leuke aanbieding vind voor een 330 dan koop ik die ernaast.
Dan gaan ze beide op internet en kijk ik wel welke er over blijft......
Eisen:
M pakket
sportinterieur
elektrische kap
stoelverwarming
climat control
origineel kwa radio ed.
Budget :-> Zo min mogelijk.

De 328i hoeft niet weg, alleen als ik een écht leuke aanbieding vind voor een 330 dan koop ik die ernaast.
-
Na even op Autoscout te kijken zou enkel deze aan mijn (en jouw) eisen voldoen. Er zitten nog M-zomerwielen bij.ErikS schreef:Nee, geen inruil.
Eisen:
M pakket
sportinterieur
elektrische kap
stoelverwarming
climat control
origineel kwa radio ed.
Budget :-> Zo min mogelijk.![]()
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 97&asrc=st
-
En handbak natuurlijk!
Ik heb geen haast iig.
Misschien rij ik morgen toch even naar Alphen ad Rijn...
Ik heb geen haast iig.
Misschien rij ik morgen toch even naar Alphen ad Rijn...
- GTRene
Kwam net dit tegen

meer scary (did not know that) en wat je er aan kan doen om het te voorkomen>
http://www.rogueengineering.com/rogue/R ... _REIN.html" onclick="window.open(this.href);return false;

For those that use coilovers on E46 vehicles, prevent damage to your rear spring perch with the Rogue Engineering E46 Rear Spring Perch reinforcement. This ONLY applies to E46 vehicles (not E36) because of the cast aluminum construction of the lower arm. The use of coilover rear spring adjusters concentrates the load onto the center of the arm, causing it to crack or break. Damage to this lower arm can cost over $500! This requires replacement of the arm (approximately $250 from the dealer) and labor (about 2-3 hours, side dependent).
meer scary (did not know that) en wat je er aan kan doen om het te voorkomen>
http://www.rogueengineering.com/rogue/R ... _REIN.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- daNpy
Je auto niet verlagen is hoe je het kan voorkomen? 

-
Leuk topic dit...
Nu lees ik van de thermostaat en de waterpomp preventief vervangen, maar wat zijn de symptomen als je het niet doet bij de waterpomp? Merk je dan slechte verwarming of geratel of?
Bij de thermostaat is het duidelijk, dan wordt ie gewoon langzamer warm of blijft koud, zoals je bij de meeste autos wel ziet.
De nokkenassensor die kapotgaat, wat zijn daar de symptomen van? (En is dit wel te checken met de universele uitlees OBD-dingen? Of alleen INPA/dedicated tools)
En de Vanos, naast dat je merkt dattie onderin wat luier moet zijn, kun je dit nog voelen/horen/checken?
Ik vind namelijk dingen als 'preventief' vervangen op zich goed, als het dramatische gevolgen heeft, maar if it aint broke, dont fix it blijft bij mij ook toch sterk van kracht.
Nu lees ik van de thermostaat en de waterpomp preventief vervangen, maar wat zijn de symptomen als je het niet doet bij de waterpomp? Merk je dan slechte verwarming of geratel of?
Bij de thermostaat is het duidelijk, dan wordt ie gewoon langzamer warm of blijft koud, zoals je bij de meeste autos wel ziet.
De nokkenassensor die kapotgaat, wat zijn daar de symptomen van? (En is dit wel te checken met de universele uitlees OBD-dingen? Of alleen INPA/dedicated tools)
En de Vanos, naast dat je merkt dattie onderin wat luier moet zijn, kun je dit nog voelen/horen/checken?
Ik vind namelijk dingen als 'preventief' vervangen op zich goed, als het dramatische gevolgen heeft, maar if it aint broke, dont fix it blijft bij mij ook toch sterk van kracht.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Bij een maat van mij liep de auto nog wel zonder die nokkenassensor (op een 2.2) maar hij werd er gigantisch traag van.
- Niels
- Auto: Prius+
De waterpomp gaat schoepen missen waardoor je koel problemen krijgt. Mijn 2.5 wou niet meer starten met een kapotte nokkenas sensor.
-
Ha, die Drivers;
Is het niet slimmer om de waterpomp te vervangen door een exemplaar van een M50 met metalen schoepen?
Is het niet slimmer om de waterpomp te vervangen door een exemplaar van een M50 met metalen schoepen?