BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Arthur » 11 nov 2014, 13:03

Impreza GT turbo niet iets dan?

Gebruikersavatar
Antidote
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 okt 2014, 19:30

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Antidote » 11 nov 2014, 13:14

Arthur schreef:Impreza GT turbo niet iets dan?
Qua opties heb ik volgens mij alles al bekeken, Alfa Romeo 147 GTA, Nissan 350z, Toyota Supra, Mitsubishi Lancer Evo enz enz. Helaas zijn deze auto's met 1800km per maand veel te duur qua brandstof en een aantal qua verzekering ook niet te betalen vanwege mijn leeftijd. Ben pas 21 jaar oud. :whistle:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door WJ » 11 nov 2014, 13:22

Ondanks je niks met VAG heb zou ik toch eens een rondje doen in een Golf GTI. Snel, stuurt leuk, best comfy. :)

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Reind » 11 nov 2014, 15:18

Gechipte diesels rijden heerlijk op de openbare weg. Als enige auto zou ik deze prefereren boven een VTEC.

Ik denk dat je dan met een 120d heel goed zit. RWD met een heerlijke balans en met mijn inziens een voldoende potente motor.

Wat je ook zou kunnen overwegen is een e46 330d coupe of sedan. Neem er dan eentje van na 2003 met 204pk standaard en een 6bak. Die kun je goed chippen, blijven heel en zijn echt snel. Ik heb er een gehad met 280pk/600Nm had. Ik geloof dat hij in minder dan 25sec op de 200km/h zat. Dat was overigens een touring dus zwaarder dan sedan en coupe.

Gebruikersavatar
Antidote
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 okt 2014, 19:30

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Antidote » 11 nov 2014, 18:22

Reind schreef:Gechipte diesels rijden heerlijk op de openbare weg. Als enige auto zou ik deze prefereren boven een VTEC.

Ik denk dat je dan met een 120d heel goed zit. RWD met een heerlijke balans en met mijn inziens een voldoende potente motor.

Wat je ook zou kunnen overwegen is een e46 330d coupe of sedan. Neem er dan eentje van na 2003 met 204pk standaard en een 6bak. Die kun je goed chippen, blijven heel en zijn echt snel. Ik heb er een gehad met 280pk/600Nm had. Ik geloof dat hij in minder dan 25sec op de 200km/h zat. Dat was overigens een touring dus zwaarder dan sedan en coupe.
Bedankt voor de info, ik denk zelf inderdaad dat voor het dagelijks gebruik een 120D meer geschikt zal zijn. Zelf heb ik al eens in een 116i en 116d gereden welke dan wel behoorlijk sloom waren maar qua wegligging gewoon super! Misschien volgende zomer dan maar als zomer speeltje een goedkope mx5 NA op de kop tikken en die ombouwen. Maar als daily denk ik dat de BMW 120D het gaat worden.

Heb al gezien dat ze met andere downpipe, uitlaat en chip zo rond de 225-235pk en 440nm halen. Meer dan zat om lekker mee te komen en af en toe even wat sneller dan de rest. :tong:

Zodra de Civic verkocht is laat ik wel weten wat het nou geworden is. :df:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Arthur » 11 nov 2014, 18:28

Dat ben je ook al zonder chip, een standaard 120d is echt niet behelpen hoor :wink:

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Marsnel » 11 nov 2014, 20:00

Ik heb een 'gechipte' 120D en heb een Civic EG met B18c Type-R motor als circuit auto.

120D is leuk op de snelweg, en hard bochten nemen gaat ook, maar de diesel motor heeft gewoon geen emotie. Je ziet alleen maar je snelheidsmeter bewegen.. meer niet.

Als je dan toch een beetje sportief wilt, koop dan een 125i of 130i.. Dat is tenminste ook een waardige opvolger voor je Type R.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Petrolhead Tom » 11 nov 2014, 20:17

Antidote schreef:
Zodra de Civic verkocht is laat ik wel weten wat het nou geworden is. :df:
Dat kon nog wel eens even gaan duren inderdaad. RHD is drama om te verkopen.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door frank de jonge » 11 nov 2014, 20:49

Een 116i is ook al een turbo motor........

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Petrolhead Tom » 11 nov 2014, 20:52

frank de jonge schreef:Een 116i is ook al een turbo motor........
Een oud type niet. ;)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door frank de jonge » 11 nov 2014, 21:00

Van het oudere type weet ik niet. Die nieuwe wel :-p
Vond toen dat die van Max zo verbazend vlot was

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Petrolhead Tom » 11 nov 2014, 21:04

frank de jonge schreef:Van het oudere type weet ik niet. Die nieuwe wel :-p
Vond toen dat die van Max zo verbazend vlot was
E87 facelift heeft in de 116 een 2.0 motor. Loopt niet hard maar wel mooi.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 2178
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door 350 Z » 12 nov 2014, 00:44

Focus RS :df:

Gebruikersavatar
Antidote
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 okt 2014, 19:30

Re: BMW 120D of MX5 NB Turbo?

Bericht door Antidote » 12 nov 2014, 09:02

De 116i die ik reed was facelift, volgens mij nog zonder turbo. Maar de 1 serie bevalt mij vooral qua wegligging, sportstoelen :D en hoe stil het in de auto is op hogere snelheden. Dus inderdaad eerst maar eens zien mijn RHD Type-R EP3 te verkopen en dan zien hoe en wat. Ik ga het gebrul van de civic waarschijnlijk wel missen maar als daarvoor in de plaats wat anders leuks komt.. Why not?

En anders hebben we altijd nog marktplaats en gaat het net zoals met mijn andere auto's, 6-12 maanden rijden en dan weer wat anders. Heb een beetje het probleem dat ik teveel auto's gehad/gereden wil hebben. :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marcelvv en 2 gasten