RS4 vs R32

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
A1-G60
Berichten: 106
Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59

Bericht door A1-G60 » 19 mei 2007, 19:14

Mike schreef:
A1-G60 schreef:Heeft iemand al geroepen dat een R32 met 425pk ongeveer 190km op 1 benzine tank doet.
Dus je blijft tanken.
Niet waar :!:
Daar kom je dan wel achter, ik lul niet uit mijn duim.
Een trotse bezitter van een HGP R32, laat een extra tank monteren omdat hij amper de stad uit kan komen.

maw op waarheid gebaseerd.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 19 mei 2007, 19:22

Dan moet ik maar niet voor een HGP turbokit gaan.
Ken iemand met een EIP turbokit die op de Autobahn met een snelheid van 150km/p.u een verbruik heeft van onder de 10L op 100KM.

Gem. verbruikt zijn EIP getunende R32 15,5L op 100KM.
Kan je vertellen dat de beste man niet kinderachtig rijdt.

Online
MarcF
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:34

Bericht door MarcF » 19 mei 2007, 21:37

Wat verbruikt een R32 "standaard" eigenlijk, bij gemiddeld rijgedrag (voorzover dat mogelijk is :wink:)?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 19 mei 2007, 21:49

Ongeveer 11L op 100km.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 20 mei 2007, 08:26

Gisteravond samen met de vrouw onder het genot van een goede glas rode wijn alles nog even op een rijtje gezet. We gaan de R32 voorzien van een turbo, HGP, EIP, Rothe of RUF icm ABT software.

Waarom?
R32 met turbo geeft meer fun dan een RS/S4.
Houderschapkosten zijn lager, we gebruiken de R32 puur als tweede auto gem. 5500km per jaar.
KM stand van de RS4 is beduidend hoger dan van onze R32.
We weten nu wat we hebben.
We hebben de R32 nu 1 jaar en er zit al weer voor 4000 Euro extra op en in de auto.
De vrouw vind een station niet mooi :oops:

Iedereen nog bedankt voor de tips :wink:

A1-G60
Berichten: 106
Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59

Bericht door A1-G60 » 20 mei 2007, 10:22

Als het je dagelijkse auto is, zou ik me wel 5x bedenken.
De auto wordt er niet praktischer op!

De set van HGP op een R32.
Ziet er goed uit, maar die R32 is ook niet goedkoop omgebouwd.
(incl Haldex ombouw $$$ !)
Maar wat er nu echt uitkomt aan vermogen..... :?:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 mei 2007, 09:26

Mike schreef:Waarom?
R32 met turbo geeft meer fun dan een RS/S4.
:
Met alle respect voor je plannen die volgens mij heel goed zijn maar hoe weet je dit?

Ik heb in beide gereden.....het ontloopt elkaar niet zoveel denk ik.

Ik had trouwens toch voor HGP gegaan omdat dat gewoon bewezen kwaliteit is.

Maar ik denk dat Mike voor EIP gaat........ :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 mei 2007, 09:39

Mike schreef: HGP, EIP, Rothe of RUF icm ABT software.

:
Waarom een turbo ombouw nemen van 1 tuner, en de software van een andere tuner? HGP, EIP etc. leveren zelf ook software, dus waarom dan ABT software nemen? En ABT heeft niet veel ervaring met R32 met turbo.

Neem je 1 of 2 turbo's?

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 21 mei 2007, 10:34

A1-G60 schreef:
Mike schreef:
A1-G60 schreef:Heeft iemand al geroepen dat een R32 met 425pk ongeveer 190km op 1 benzine tank doet.
Dus je blijft tanken.
Niet waar :!:
Daar kom je dan wel achter, ik lul niet uit mijn duim.
Een trotse bezitter van een HGP R32, laat een extra tank monteren omdat hij amper de stad uit kan komen.

maw op waarheid gebaseerd.
Dan moet die gozer eens overschakelen en niet alles in zn 2 blijven doen...scheelt verbruik...

Met een turbomotor kan je zuinig rijden...Ik ken cossies die met 500pk ook 1 op 10 halen....waarom zou een r32 dat niet kunnen...

Ligt gewoon aan t rechtervoetje..niks meer niks minder

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 mei 2007, 10:49

wimwerf schreef:
A1-G60 schreef:
Mike schreef: Niet waar :!:
Daar kom je dan wel achter, ik lul niet uit mijn duim.
Een trotse bezitter van een HGP R32, laat een extra tank monteren omdat hij amper de stad uit kan komen.

maw op waarheid gebaseerd.
Dan moet die gozer eens overschakelen en niet alles in zn 2 blijven doen...scheelt verbruik...

Met een turbomotor kan je zuinig rijden...Ik ken cossies die met 500pk ook 1 op 10 halen....waarom zou een r32 dat niet kunnen...

Ligt gewoon aan t rechtervoetje..niks meer niks minder
SO true

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 21 mei 2007, 10:53

Zeker waar!

Ik kan met de Alpina ook wel mijn tank leeghebben in 190 km.
Maar ook in 500 :wink:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 21 mei 2007, 11:51

Marc RS4 schreef:
Mike schreef:Waarom?
R32 met turbo geeft meer fun dan een RS/S4.
:
Met alle respect voor je plannen die volgens mij heel goed zijn maar hoe weet je dit?

Ik heb in beide gereden.....het ontloopt elkaar niet zoveel denk ik.

Ik had trouwens toch voor HGP gegaan omdat dat gewoon bewezen kwaliteit is.

Maar ik denk dat Mike voor EIP gaat........ :wink:
Zal elkaar idd niet veel ontlopen, avant rijdt anders dan en hb.
Er zit 5000 Euro verschil tussen HGP en EIP.
Heb contact met wat R32 rijders die met een EIP en HGP turbo rijden.
Weet nog niet wat het gaat worden :wink:

HSR
Berichten: 5497
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 21 mei 2007, 12:02

Krijg je eigenlijk garantie bij die turbo conversies?

Hoe zit het eigenlijklijk met de haldex koppeling? Lijkt mij dat je deze met een paar keer leuk wegsprinten helemaal uigesleten hebt.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 21 mei 2007, 12:06

Haldex koppeling is geen probleem.
Vraag wel om pk garantie :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 21 mei 2007, 23:15

Mike,

Is dit niet wat voor je??

PRESS RELEASE:
Volkswagen Golf GTI W12 650
Showtime at the Wörthersee

Leave conventions behind and let ypur passion awake - since the beginning these were the roots of the GTI idea. Until today they got more than 1.67 million drivers into their spell. Long has the Golf GTI been an icon. A mark for itself.

Since 1982 Golf GTI celebrate it annually in the Austrian Land at the Wörthersee. Thousands come.Volkswagen placed a Golf before them: the Golf GTI W12-650 showcar. This sports car is a inclination before the GTI friends at the Wörthersee, people for whom the GTI is a myth.
Stronger, broader, faster
A Golf was never stronger, broader or faster. It seems that the Golf GTI W12-650 comes directly from the racing course. A Golf that runs like the Pace Car of the 24 hours of Le Mans. Its name means: W12-Zylinder, 650 HP (477 KW with 6.000 rpm). A Showcar, not more, not less. Nevertheless it shows what enormous potential the Golf has to offer.

3.7 seconds, 325 km/h, 750 Newtonmeters
Its 6,0 Liter Biturbo engine is longitudinal and placed directly behind the driver and the front seat passenger. The Golf GTI W12-650 differentiate itself in this way from the classical central engine car. A 6-speed automatic transmission transfers 750 Newtonmeters (at 4.500 rpm) to the rear axle. It catapults the Golf GTI W12-650 to 100 km/h in 3.7 seconds. With a maximum speed of 325 km/h the Golf GTI W12-650 leaves behind nearly all of the world's supercars.

Width 1.88 m, 235er tire in front, 295er tire in the back
Automotive engineers and designers united under Volkswagen Golf GTI W12 650
its 1.88 meters (series: 1.76 meters) spread and 1.42 meters (series: 1.50 meters) flatten body. The chassis components of the Golf GTI W12-650 were adapted directly from supersports cars. The wheels are of course made from a light alloy and because of the gigantic wheel dimensions a specialy engineered tire had to be made.

70 millimeters lower, 160 millimeters broader
The goal was clearly defined - despite the partially dramatic technical changes the study should
remain completely clear that this is a Golf GTI. Therefore as much parts as possible were taken from tha classical GTI like: the headlights, the doors, the front hood and the tail lamps. The axles were pushed 70 millimeters into the body.

The largest problem was to supply the 6-litre central engine with sufficient air and to produce sufficient drift at the rear axle without watering the silhouette of the Golf GTI W12-650. Therefore the C-columns were re-designed in such a way that they lead air to the engine. The rear side windows run inward, so that two channels develop between the disks and the C-columns on the left and on the right to drive air to the engine.
The Carbon fiber roof is a diffuser
Innovative building of the body also prevented that the lines of the Golf GTI W12-650 to get ruined by a putting on a roof wing. The study carries the wing inward. The roof is part of an enormous diffuser, which provides sufficient drift to the rear axle. It's made from carbon fiber and leads air under the normal tail spoiler.

Interior with racing ambitions
The leather is Alcantara. On the middle range of the armatures are Three rows of auxiliary instruments. Transparent "Flip UP" switch guards for central functions like the disconnectible ESP look like taken derectly from the race track.

Fire extinguishers are integrated in the place of the glove compartment to also remind us of the race. Because of weight reasons "stripped" the door linings are complete; only lattices are used, which grant a complete view of the interior mechanics of the door.




[img:1280:905]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _hi_01.jpg[/img]
[img:1280:905]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _hi_02.jpg[/img]
[img:1280:905]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _hi_03.jpg[/img]
[img:1280:905]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _hi_04.jpg[/img]
[img:1280:905]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _hi_05.jpg[/img]
[img:1280:905]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... _hi_08.jpg[/img]


:shock:

Robin
Berichten: 54990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 mei 2007, 08:22

geweldig die GTI W12. Met middenmotor. Prachtig!
Mooi hoe in de C stijl een opening zit voor de luchttoevoer naar de motor. Vanaf boven goed te zien.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27049
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mei 2007, 08:49

Super ding...................... :shock:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 22 mei 2007, 09:31

:shock: wat een super ding 8)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42977
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 22 mei 2007, 09:52

Net een Clio V6.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 22 mei 2007, 10:18

Idd :D Niet mooi, vermogen is leuk.

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 22 mei 2007, 22:17

Als je dan toch voor turbo ombouw kiest ga dan naar HGP.
Ik ben er zelf ook geweest en het ziet er netjes uit.
Lui weten wel waar ze mee bezig zijn. 8)
Het verbruik zal hoger liggen dan een RS4.
Ik heb een golf met HGP ombouw in onderhoud en ik zie alleen al aan de uitlaat dat deze niet zuinig is afgesteld. :D
En er word wel redelijk gas gegeven als de tank in 200 km leeg is.
Maar het is mogelijk 8)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 07 jun 2007, 14:09

Harrie schreef:
Mike schreef:Mailtje teruggekregen van G-Force:

Alles maar dan ook alles wordt aangepast om er voor te zorgen dat het allemaal heel blijft.

Na de tuning:
450pk en 660Nm koppel.
Topsnelheid van een echte 295km per (op de teller ruim boven de 300).
0-100 in 3.5 sec.
0-200 in 12,5 sec.

Kost 5000 Euro minder dan de aanschaf van een RS4.

We zijn er nog niet uit wat we gaan doen.
Cool, heel wat dikke motorfietsen schrikken zich het laplazerus. :lol:
Ja, die zijn maar 4 sec sneller op de 200 (of meer dan 200 meter uitgelopen) In de bochten moet je ze pakken, daar heb je dan meteen ook niet zoveel vermogen voor nodig. ;)

Ontopic:

Dat geld voor een turboset zie je in de regel bij verkoop nooit meer terug.
P.S. Hoe zit het met de remmen, een set goede remmen voor èn achter kost ook gauw een kleine 5000,=?

Een RS4 blijft iets speciaals en een Golfje blijft een Golfje. (Niets mis met een Golf, maar in vergelijking met een RS4 ...)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 07 jun 2007, 16:42

wjn schreef:
Harrie schreef:
Mike schreef:Mailtje teruggekregen van G-Force:

Alles maar dan ook alles wordt aangepast om er voor te zorgen dat het allemaal heel blijft.

Na de tuning:
450pk en 660Nm koppel.
Topsnelheid van een echte 295km per (op de teller ruim boven de 300).
0-100 in 3.5 sec.
0-200 in 12,5 sec.

Kost 5000 Euro minder dan de aanschaf van een RS4.

We zijn er nog niet uit wat we gaan doen.
Cool, heel wat dikke motorfietsen schrikken zich het laplazerus. :lol:
Ja, die zijn maar 4 sec sneller op de 200 (of meer dan 200 meter uitgelopen) In de bochten moet je ze pakken, daar heb je dan meteen ook niet zoveel vermogen voor nodig. ;)

Ontopic:

Dat geld voor een turboset zie je in de regel bij verkoop nooit meer terug.
P.S. Hoe zit het met de remmen, een set goede remmen voor èn achter kost ook gauw een kleine 5000,=?

Een RS4 blijft iets speciaals en een Golfje blijft een Golfje. (Niets mis met een Golf, maar in vergelijking met een RS4 ...)
De R32 mag na turbo inbouw niet meer weg van m'n vriendin, bovendien is een R32 ook zeer speciaal. Ander interieur, dashboard en zo zijn er nog wel meer onderdelen anders dan van een gewone Golf :wink:
Remmen van een R32 zijn affabriek erg goed, heb het ooit eens gezien op DSF bij tracktest o.a.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 07 jun 2007, 20:16

Toch Mike,die remmen zijn NIET afdoende als je 400+pk gaat.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 07 jun 2007, 20:59

Met Marc eens.

Je gaat van 250 naar 400+ pk. Als je dat gaat gebruiken *, voldoen je huidige (ook goede) remmen niet meer. Je gaat vanaf hogere snelheden (veel) langer remmen, vergis je daar niet in.

Vb. normaal haal je ergens 180, nu haal je 220. Remweg (tot 0**) loopt dan op van ca 125 meter naar 185 meter (bij identieke vertraging). Je remmen worden dan dus 50% meer belast en slijten evenredig harder.

* Is het een showcar, vergeet het verhaal dan maar.

** tot 0 omdat dat makkelijker rekenen is ;) Maar tot een willekeurige (bochten-) snelheid is het een gelijkwaardig verhaal, uiteraard neemt dan het aantal (rem-) meters ook af.

P.S. Niet voor niets is het in Duitsland verplicht ook je remmen te upgraden bij meer dan een xx % vermogensstijging. Trouwens geen flauw idee hoe ze bepalen hoe veel beter je remmen dan moeten zijn, maar dat terzijde.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Leen en 4 gasten