
Het kleine 130i (occasion) draadje
- Arthur
- Berichten: 43048
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Volgens de RDW is de handelsbenaming ook 130i. Kan ook onkunde zijn natuurlijk... Heb je wel een unieke 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

- matthyssie
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Het is volgens mij wel een 130i. Is het vermogen van de laatste 130i's niet teruggeschroefd? Daar staat me iets van bij in ieder geval.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Is het niet een 128i?
N52B30 met 231 pk officieel.
N52B30 met 231 pk officieel.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Altijd 265pk geweest. Denk of een 125i of Canada 128i.matthyssie schreef:Het is volgens mij wel een 130i. Is het vermogen van de laatste 130i's niet teruggeschroefd? Daar staat me iets van bij in ieder geval.
- matthyssie
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
De latere 130i's hebben 258 pk. Dus wel teruggeschroefd, maar niet naar 231 pk.Tristan schreef:Altijd 265pk geweest. Denk of een 125i of Canada 128i.matthyssie schreef:Het is volgens mij wel een 130i. Is het vermogen van de laatste 130i's niet teruggeschroefd? Daar staat me iets van bij in ieder geval.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Nee, altijd 265pk geweest. De eerste modellen 330i hadden 258pk. Onze facelift 130i heeft op kenteken gewoon 195kW / 265pk.
- matthyssie
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
De 258 pk versie van de N52B30 werd indd geleverd in de 330i. Tegelijkertijd had de 130i de 265 pk versie.
De 130i heeft volgens mij in 2010 258 pk gekregen, tegelijk met het invoeren van het CIC navisysteem met vast scherm.
Bijv:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... rc=st|s,as" onclick="window.open(this.href);return false;
De 130i heeft volgens mij in 2010 258 pk gekregen, tegelijk met het invoeren van het CIC navisysteem met vast scherm.
Bijv:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... rc=st|s,as" onclick="window.open(this.href);return false;
- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik denk dat dit een importje is (USA, Canada) en initieel een 128i is geweest.
https://autos.yahoo.com/bmw/1-series/2013/128i-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://autos.yahoo.com/bmw/1-series/2013/128i-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
125i kon je toch vrij eenvoudig omtoveren naar een 130i? Was alleen een ander inlaatspruitstuk en software nodig, heb ik wel eens gehoord.
- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ben dergelijke conversies ook wel tegengekomen op Amerikaanse fora.
- matthyssie
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Klopt. Spruitstuk met DISA en tune.Jesper schreef:125i kon je toch vrij eenvoudig omtoveren naar een 130i? Was alleen een ander inlaatspruitstuk en software nodig, heb ik wel eens gehoord.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28531
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
zelfde als 325i en 330i:matthyssie schreef:Klopt. Spruitstuk met DISA en tune.Jesper schreef:125i kon je toch vrij eenvoudig omtoveren naar een 130i? Was alleen een ander inlaatspruitstuk en software nodig, heb ik wel eens gehoord.
http://mosselmanturbo.com/remapping-car ... e90-218hp/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik ben opzoek naar een bmw 130i en heb een paar opties met helaas een budget van zo n 15k. In NL staan er helaas maar een stuk of 15 te koop en is de keuze dus zeer beperkt. Nu heb ik in berschenhoek een hele mooie 130i gezien met alle opties en een catalogusprijs van 60k! Ook zitten er verschillende performance onderdelen op en dit maakt hem natuurlijk zeer aantrekkelijk. Nu is het de bedoeling dat m'n moeder deze auto ook af en toe gaat gebruiken maar ik ben bang dat de auto veelste stug is voor haar. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ze is gewend om een f31 zonder sporttonderstel te rijden en dit is natuurlijk heel goed te doen. Ik vind de km stand van deze auto uit berschenhoek wel aan de hoge kant want ik ben van plan de auto zeker 5jaar te rijden en misschien wel langer;) dan heb je natuurlijk liever een auto met een lage kmstand dus heb ik in Duitsland een hele nette gezien met 94k km uit 2008. Deze heeft helaas een stuk minder opties maar dat scheelt denk ook weer in bpm en ik ben allang blij als er een mooie 130 hier op de oprit staat. Kwa prijs komen ze ongeveer op hetzelfde uit dus is het eigenlijk kiezen tussen veel km met veel opties of weinig kms met minder opties.. Wat raden jullie mij aan? Hebben jullie ook nog andere tips? Vooral de klepstoters zijn belangrijk las ik al dit wil ik zeker niet hebben aangezien dit geluid mij heel erg zou irriteren en de auto moet natuurlijk 100% zijn.
Links van de advertentie's:
mobile.de: http://mobile.de/22YYZ6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=261283270" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt voor alle hulp!
Links van de advertentie's:
mobile.de: http://mobile.de/22YYZ6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=261283270" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt voor alle hulp!

- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik had een M onderstel, 18" velgen en run flats. Dat is erg stug. Klinkerwegen waren niet aan mij besteed. Bijkomend voordeel is wel dat je bijna haaks door de bochten kunt.
Oh, ik had active steering (zo heet die optie dacht ik) en dat schijnt vele malen beter te zijn dan eentje zonder. De eerste Nederlandse eigenaar heeft me er tijdens mijn verkoop nog over gebeld en die heeft het op al zijn volgende BMW's besteld. Hij zei dat eentje met vele malen beter stuurde dan eentje zonder.
Als ik nu weer wat zou moeten kopen voor meerdere jaren dan zou ik voor een 330i gaan denk ik. Al was het alleen maar voor het comfort.
Oh, ik had active steering (zo heet die optie dacht ik) en dat schijnt vele malen beter te zijn dan eentje zonder. De eerste Nederlandse eigenaar heeft me er tijdens mijn verkoop nog over gebeld en die heeft het op al zijn volgende BMW's besteld. Hij zei dat eentje met vele malen beter stuurde dan eentje zonder.
Als ik nu weer wat zou moeten kopen voor meerdere jaren dan zou ik voor een 330i gaan denk ik. Al was het alleen maar voor het comfort.
Laatst gewijzigd door EvdP op 09 nov 2014, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Iemand met ervaring op 18inch zonder runflat banden? Of evt 17inch?
- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Om heel eerlijk te zijn vind ik 18" wel het mooist.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
18" non-rft is prima te doen Nick, anders kom gerust een keer proefrijden in mijn 130i, met M onderstel en 18" (zitten wel winterbanden op nu). De auto is te koop (170k gelopen en mag zeker voor minder dan 15k weg
), heb alleen nog niet de moeite genomen om een advertentie te maken. 


- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
@EvdP: Active steering is wel het laatste wat een 1-serie nodig heeft.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Maakt 't 'm te direct?Tristan schreef:@EvdP: Active steering is wel het laatste wat een 1-serie nodig heeft.
- matthyssie
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Een e8x of een E9x moet je gewoon met de standaard stuurbekrachtiging hebben, dan is-ie top qua gevoel, directheid en gewicht. Neem je 'm met servotronic, stuurt hij véél te licht, en met active steering is hij eigenlijk te direct en je hebt veel minder gevoel.
- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik heb nooit een 130i zonder active steering gereden, het verschil weet ik niet. Ik herhaal alleen wat mij verteld is. Ik kwam uit een 745i uit 1984, dan stuurt alles beter.
De persoon die hem van mij kocht was ook specifiek op zoek naar één met active steering.
De persoon die hem van mij kocht was ook specifiek op zoek naar één met active steering.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Besturing is dan wat 'artificial'. Voelt minder natuurlijk, minder feedback en de 1-serie stuurt al vrij direct dus zie echt geen noodzaak om active steering te nemen. Misschien alleen voor comfort doeleinden zoals ik het voor mijn 3-serie wel besteld heb. Die heeft toch al elektrische besturing dus gevoel zit er toch al niet meer in, dus dan maar wel met active steering (minder omwentelingen).Hielke schreef:Maakt 't 'm te direct?Tristan schreef:@EvdP: Active steering is wel het laatste wat een 1-serie nodig heeft.
- JoostSchouten
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Heb zelf M-onderstel met 18" non-RFT en ik vind het nog steeds aardig stug.
Het is zeker wel te doen en ik geniet van elke snelle bocht waar ik haaks doorheen ga, maar mijn volgende auto wordt toch comfortabeler.
Op de snelweg/polderwegen/50km/h wegen is het helemaal top! Maar binnendoor met alle drempels en klinkers ben ik er soms wel klaar mee.
Het is zeker wel te doen en ik geniet van elke snelle bocht waar ik haaks doorheen ga, maar mijn volgende auto wordt toch comfortabeler.
Op de snelweg/polderwegen/50km/h wegen is het helemaal top! Maar binnendoor met alle drempels en klinkers ben ik er soms wel klaar mee.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Hmm dat is eigenlijk wat ik al dacht dat wordt dan maar proefrijden denk ik zo 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], JdvPolo, Semrush [Bot] en 4 gasten