De restauratie van een Saab.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
- Desmond Prins
Het is even stil geweest aan het front. Doordat er aan mijn dagelijkse auto een hoop kleine dingetjes moesten gebeuren.
Maar afgelopen Zaterdag dan toch weer een productieve dag aan de 900 gemaakt.
De bitumen (anti-dreunplaten) Zijn weer teruggeplakt in de auto daarna is de vloerisolatie weer aangebracht. En is de kabelboom losjes terugelegd. zodat bij montage van overige delen deze goed op de plek kan komen te liggen.
Foto's:

en nog een fotootje van mezelf.

Maar afgelopen Zaterdag dan toch weer een productieve dag aan de 900 gemaakt.
De bitumen (anti-dreunplaten) Zijn weer teruggeplakt in de auto daarna is de vloerisolatie weer aangebracht. En is de kabelboom losjes terugelegd. zodat bij montage van overige delen deze goed op de plek kan komen te liggen.
Foto's:
en nog een fotootje van mezelf.
- Desmond Prins
- Desmond Prins
Zo vandaag is er eindelijk weer eens gesleuteld aan deze bolide.
Daar mijn vaste sleutelmaatje er niet was. heb ik wat kleine dingetjes gedaan. Eerst heb ik wat steuntje en balkjes opgefrist die in de auto moesten worden geplaatst.
Daarna heb ik de rembkrachtiger en de pedalen gemonteerd. en een stukje vna de stuuras.
Vervolgens het balkje en steuntje wat ik had opgeknapt gemonteerd.
Daar mijn vaste sleutelmaatje er niet was. heb ik wat kleine dingetjes gedaan. Eerst heb ik wat steuntje en balkjes opgefrist die in de auto moesten worden geplaatst.
Daarna heb ik de rembkrachtiger en de pedalen gemonteerd. en een stukje vna de stuuras.
Vervolgens het balkje en steuntje wat ik had opgeknapt gemonteerd.
- Desmond Prins
NA afgelopen zaterdag eerst een klusje aan mijn daily driver te hebben gedaan. Hebben we deze bolide voorzien van een andere kachelradiateur. met daarbij een zo goed als nieuwe kachelkraan. Vervolgens konden we het dashboard terughangen op zijn plek in de auto.
Foto's zijn helaas mislukt. Op eentje na. die staat in mijn topic op www.saabforum.nl
Foto's zijn helaas mislukt. Op eentje na. die staat in mijn topic op www.saabforum.nl
- Desmond Prins
Er is weer eens gesleuteld vandaag. Ik heb er een stuurje ingehangen. (Verplaatst wat makkelijker) Dennis heeft een hoop steuntjes gereinigd en gespoten. (Ik ben blij dat iemand de vervelende klusjes doet :applause: ) Die ik vervolgens weer op de plaats heb gepuzzeld. En Aan de voorzijde zijn er nog wat remleidingen gemonteerd.

- Desmond Prins
Re: De restauratie van een Saab.
NA een hele lange stilte eindelijk weer is een update omtrend de restauratie van mijn Saab 900.
In de tijdelijke stalling heeft de plaatwerker voor mij de deuren gemonteerd en afgesteld..
Maar vandaag was dan het grote moment. Mijn 900 ging verhuizen naar zijn nieuwe standplaats. Uiteraard had ik passend vervoer geregeld.
Waarvoor bedankt.

Inmiddels heb ik ook een hemelschaal. Hetgene waar de zoektocht lang voor duurde. Deze ligt nu bij de bekleder. En als deze er weer in zit zal de opbouw van het interieur weer gaan aanvangen.

Overigens alle foto's die niet meer werken zijn te vinden op mijnalbum.nl Daar staan deze nu ook gehost.
In de tijdelijke stalling heeft de plaatwerker voor mij de deuren gemonteerd en afgesteld..
Maar vandaag was dan het grote moment. Mijn 900 ging verhuizen naar zijn nieuwe standplaats. Uiteraard had ik passend vervoer geregeld.
Waarvoor bedankt.
Inmiddels heb ik ook een hemelschaal. Hetgene waar de zoektocht lang voor duurde. Deze ligt nu bij de bekleder. En als deze er weer in zit zal de opbouw van het interieur weer gaan aanvangen.
Overigens alle foto's die niet meer werken zijn te vinden op mijnalbum.nl Daar staan deze nu ook gehost.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Super autotransporter!
- Desmond Prins
Ik vond gisteravond het CD-tje van de plaatwerker terug met daarop ca 70 Foto's van het metaalwerk wat is uitgevoerd. Alle foto's kun je hier vinden. http://www.mijnalbum.nl/Album=UYUKNZGS" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor een kleine impressie.

Ook heeft Dennis vandaag wat gedaan voor mijn 900. Hij heeft de motor gereduceerdt tot een kaal onderblok en een losse versnellingsbak.
Voor:

Bijna Na:

Voor een kleine impressie.
Ook heeft Dennis vandaag wat gedaan voor mijn 900. Hij heeft de motor gereduceerdt tot een kaal onderblok en een losse versnellingsbak.
Voor:
Bijna Na:
-
Hoi Desmond,
Dat ziet er goed uit. Met name de restauratie van het plaatwerk is interessant lees-en kijkvoer.
Dat ziet er goed uit. Met name de restauratie van het plaatwerk is interessant lees-en kijkvoer.