Misschien een beetje ouderwets, maar één sport is genoeg toch?!De jongste is 14 en zit op voetbal, fitness jeweetwel.
Ze kunnen alles wel willen, maar dat betekent niet dat je 't ook krijgt. Zo ben ik opgevoed.
Misschien een beetje ouderwets, maar één sport is genoeg toch?!De jongste is 14 en zit op voetbal, fitness jeweetwel.
Natuurlijk niet, en als je het kan betalen Prima!Robin schreef:Wat Arthur zegt.
Wat ikzelf misschien vroeger níet kreeg(zwartwit) hoef ik toch niet door te geven aan de kids?
Klopt ook. Het is ook scheef, totaal. Maar hoe is dát zover gekomen, wie/wat ligt daaraan ten grondslag. Nogmaals serieuze vraag.ErikS schreef:Natuurlijk niet, en als je het kan betalen Prima!Robin schreef:Wat Arthur zegt.
Wat ikzelf misschien vroeger níet kreeg(zwartwit) hoef ik toch niet door te geven aan de kids?
Maar als je met 2K rond moet komen, is er niks mis met dat soort regels....
Dat is inderdaad een van de grootste verkeerde inschatting uit de jaren 60 geweest.Robin schreef:Vanochtend hoorde ik 'n 70+ klant helder van geest vertellen dat de 60s vooral werd geleefd van de aardgas baten en we geen echte buffer daarvoor hebben opgebouwd dat we dat nu in 't algemeen merken. Noorwegen pakte dat slimmer aan en behield zijn buffer. Hier in NL kón alles...
Omdat de drive tot levenssituatie verbetering gewoon weg is.dvh schreef:Stel. Ze krijgen maar 1500,- . Allemaal. Waar blijft die 500,- dan? In de spaarpot van de staat? Wie wordt daar wijzer van?
Erg nobel van je.dvh schreef:Mijn opmerking ging niet over moraal of motiveren tot werken. Maar puur om het bedrag. 2000,- netto. Want door onze belastingcenten wordt betaald. Dat ik dat helemaal niet zo'n hoog bedrag vind.
Hoeft niet. 2000,- lukt nu al.. Of gun je die mensen nog wat meer ?smiley schreef:Erg nobel van je.dvh schreef:Mijn opmerking ging niet over moraal of motiveren tot werken. Maar puur om het bedrag. 2000,- netto. Want door onze belastingcenten wordt betaald. Dat ik dat helemaal niet zo'n hoog bedrag vind.
Had je de voorkeur voor 80 of 90% inkomstenbelasting te betalen om dit te bekostigen?
Mag ik vragen in welke sector je werk zoekt? Ken ook veel mensen die werk zoeken en zichzelf speciaal omgeschoold hebben om een baan te krijgen, kan me er dus wel wat bij voorstellen.Peric schreef:@Smiley, denk dat die € 2750,- bruto beetje hoog gegrepen is hoor.
Ik ben werkzoekende (ja, met een uitkering) en zoek me helemaal het schompes. Verrot weinig te vinden. Maar de meeste banen die ik tegenkom hebben een salaris van rond de € 2000,-. Regelmatig zelfs lager.
Dus als iemand nog een baan heeft voor me? GRAAG! Ik heb er ook niet voor gekozen.
Die roeptoeters dat er wat aan de uitkeringen gedaan moet worden.. er zijn er ook zat die wel willen maar gewoonweg niet aan de bak komen.
2750 bruto is het modale inkomen in Nederland.Peric schreef:@Smiley, denk dat die € 2750,- bruto beetje hoog gegrepen is hoor.
Ik ben werkzoekende (ja, met een uitkering) en zoek me helemaal het schompes. Verrot weinig te vinden. Maar de meeste banen die ik tegenkom hebben een salaris van rond de € 2000,-. Regelmatig zelfs lager.
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat er een sociaal vangnet moet zijn. De uitvoering ervan mag alleen wat anders. Niet iedereen is zo gemotiveerd als jij, velen hebben een duwtje in de juiste richting nodig.Peric schreef: Die roeptoeters dat er wat aan de uitkeringen gedaan moet worden.. er zijn er ook zat die wel willen maar gewoonweg niet aan de bak komen.
Dan zou ik zeker proberen hier en daar wat papiertjes te scoren.Peric schreef:Nope.. Havo gedaan en toen gaan werken..
Nu spijt van, maar ja..
En m'n leeftijd speelt inmiddels ook mee.. Alweer 47.. Hmpf..