Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ErikS

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ErikS » 25 sep 2014, 12:02

De jongste is 14 en zit op voetbal, fitness jeweetwel.
Misschien een beetje ouderwets, maar één sport is genoeg toch?!
Ze kunnen alles wel willen, maar dat betekent niet dat je 't ook krijgt. Zo ben ik opgevoed.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 sep 2014, 12:07

Tja, wij willen juist zelf dat onze kids 2 dingen doen. De oudste doet toneel en gym. De jongste kan redelijk turnen en doet dat 2x in de week. 1 ding is genoeg maar als 2x kan?
Ik zeg; doen!
:P
En misschien houdt ze dat later (zijn nu 8 en 11) wat meer "van de straat". Ze hebben immers wat te doen :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 sep 2014, 12:09

Wat Arthur zegt.

Wat ikzelf misschien vroeger níet kreeg(zwartwit) hoef ik toch niet door te geven aan de kids?

Robin

Bericht door Robin » 25 sep 2014, 12:27

Het is dat ik slecht ben in schaken, maar nog rotter dam:)
http://www.nu.nl/economie/3886875/rotte ... stand.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rotterdam ligt redelijk dicht bij de Noordzee....

:kikker:

ErikS

Bericht door ErikS » 25 sep 2014, 12:29

Robin schreef:Wat Arthur zegt.

Wat ikzelf misschien vroeger níet kreeg(zwartwit) hoef ik toch niet door te geven aan de kids?
Natuurlijk niet, en als je het kan betalen Prima!
Maar als je met 2K rond moet komen, is er niks mis met dat soort regels.... :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 25 sep 2014, 12:38

ErikS schreef:
Robin schreef:Wat Arthur zegt.

Natuurlijk niet, en als je het kan betalen Prima!
Maar als je met 2K rond moet komen, is er niks mis met dat soort regels.... :mrgreen:
Klopt ook. Het is ook scheef, totaal. Maar hoe is dát zover gekomen, wie/wat ligt daaraan ten grondslag. Nogmaals serieuze vraag.

Vanochtend hoorde ik 'n 70+ klant helder van geest vertellen dat de 60s vooral werd geleefd van de aardgas baten en we geen echte buffer daarvoor hebben opgebouwd dat we dat nu in 't algemeen merken. Noorwegen pakte dat slimmer aan en behield zijn buffer. Hier in NL kón alles...

En nog steeds lijkt het in Den Haag : Het geld van 'n ander in vaak bodemloze putten gooien even kortweg.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 sep 2014, 12:44

Wat sport betreft hoop ik nooit 'nee' te hoeven zeggen.

(Team)sport is op veel manieren belangrijk voor je ontwikkeling. En als niemand zou sporten zou Romo z'n hobby's niet kunnen betalen :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2014, 12:55

2000,- netto per maand voor een alleenstaande moeder met 2 kinderen is absoluut geen vetpot.
Dit bedrag is gebasseerd op alle inkomsten. Dus daar zit geen extratje of belastingmeevallertje meer bij.

Wonen, eten , kleding, leven... 2000,- !?

Weet je wat het is. We betalen allemaal belasting en ons sociaal stelsel zit zo in elkaar dat gescheide moedertjes ( en dat zijn er genoeg ) niet van de geelhonger om hoeven te komen.
Die mensen kopen eten van dat geld. Kopen er kleding voor en eten een ijsje bij de lokale salon.

Al die belastingcenten komen op deze manier terug bij de werkende mens waardoor deze werk heeft en wat extra kan verdienen.

Stel. Ze krijgen maar 1500,- . Allemaal. Waar blijft die 500,- dan? In de spaarpot van de staat? Wie wordt daar wijzer van?

Kom niet aan met belastingverlaging. Want dan ga ik het hebben over dat Sinterklaas echt bestaat.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 25 sep 2014, 12:57

Robin schreef:Vanochtend hoorde ik 'n 70+ klant helder van geest vertellen dat de 60s vooral werd geleefd van de aardgas baten en we geen echte buffer daarvoor hebben opgebouwd dat we dat nu in 't algemeen merken. Noorwegen pakte dat slimmer aan en behield zijn buffer. Hier in NL kón alles...
Dat is inderdaad een van de grootste verkeerde inschatting uit de jaren 60 geweest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardgasbaten" onclick="window.open(this.href);return false;

smiley

Bericht door smiley » 25 sep 2014, 13:02

dvh schreef:Stel. Ze krijgen maar 1500,- . Allemaal. Waar blijft die 500,- dan? In de spaarpot van de staat? Wie wordt daar wijzer van?
Omdat de drive tot levenssituatie verbetering gewoon weg is.
Op je nest blijven stinken de hele dag brengt meer op dan werken.

En dat blijft dooretteren tot we er meer en meer van hebben, tot het compleet onhoudbaar wordt, de boel ontploft en bijgesteld moet worden, en er nog maar 1000 over is en de regels een stuk strenger zijn geworden.
En dan krijg je pas rijen bij de voedselbanken.

RVV

Bericht door RVV » 25 sep 2014, 13:09

Misschien minder scheiden? Of gewoon geen kinderen nemen als je van plan bent om te scheiden? En waar is het wettelijk verplichte alimentatie verhaal? Partner (man/vrouw) hoort toch -tig jaar zijn kinderen te blijven onderhouden?!! En zijn Ex..

Misschien ben ik wat ouderwets van gedachte, maar toen ik besloot om te trouwen was het voor mij een keuze voor het leven anders was er ik domweg niet aan begonnen. Kinderen krijgen en je kinderen zelf willen opvoeden idem dito.

Gaat er gewoon ook niet een heleboel naar de kloten omdat mensen geen zin hebben in vaste keuzes? Ga dan gewoon lekker vrijgezel blijven. Natuurlijk is genoeg ruimte voor nuancering. Maar is het niet van de zotte dat minimaal 1 op de 3 huwelijken (met kinderen in het spel) strand?! En ik las al getallen van 1 op de 2.

Ander wijf? Ander vent? second love.nl liggen ze voor het oprapen. Het vreemdgaan ligt onder handbereik op je smartfone.. ja lekker spannend allemaal, moraal?!!? tja het is er toch eenmaal en iedereen doet het ook stiekem. nieuw neukertje nieuwe liefde.. ojee ik zit nog aan een vent/vrouw vast.. bam scheiden je leeft je eigen leven toch?? En de staat is mijn vangnetje.

En maar klagen op facebook/internet over je kut ex met al zijn/haar onhebbelijkheden, zelf tering naar de nering zetten.. ja daagggg het was toch zijn/mijn/haar keuze..

Ondertussen draaien we daar als complete samenleving voor op. Ik zie het zo.. geen hand op hoeven houden tijdens het huwelijk? Dan zie je je als ex stel je ook maar na dat huwelijk te redden. Die hele afwentel mentaliteit hangt me werkelijk de strot uit eerlijk gezegd.

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2014, 13:27

@Smiley&Rico

Mijn opmerking ging niet over moraal of motiveren tot werken. Maar puur om het bedrag. 2000,- netto. Want door onze belastingcenten wordt betaald. Dat ik dat helemaal niet zo'n hoog bedrag vind.

Dat moraal verhaal en minder scheiden.. Tja.. Kun jij er wat aan doen als jij wel zo denkt maar je partner niet. :-) Dan zit je alsnog met je goed gedrag alleen.

En motiveren om te werken.. Dan ben ik het eens met Tom. Werken moet lonen. Maar als bijstandmoeder. Die wil ook leven. Werken en kinderen naar een peperdure opvang brengen is er gewoon niet bij.
Over ouderwets gesproken. Maar een man die werkt en een vrouw die thuis werkt. Dat is gewoon een mooie situatie. Dan is alles goed geregeld ( voor degene die wat zo willen ).

En een goed gestudeerde vrouw kan in haar eentje prima verdienen. Maar er zijn meer <mbo'ers dan >mbo en veel verdienen doe je dan niet.. Ik snap die vrouwen heel goed. Ik zou ook kiezen voor het feit dat je je kinderen tussen de middag van school kan halen, ze weg kan brengen en ondertussen nog wat met ze kan doen. Dan voor 100,- meer ergens te gaan werken en je kinderen de hele dag op een opvang moeten stoppen.

Dat is Nederland. Ik klaag daar ook absoluut niet over. Sterker nog. Ik ben blij dat het zo kan.
En dat geld, wat ik al zeg, dat komt terug in de zakken van de werkende Nederlander. En als die allemaal de instelling hebben zoals de meeste hier beweren. Dan verdien je zakken met geld en moet je ook gewoon niet klagen. Laat die mensen lekker wat te besteden hebben. Dat is goed voor de economie. Als het in de staatkas zit is het nergens goed voor.

Robin

Bericht door Robin » 25 sep 2014, 13:27

@ rico: Kortom het ligt in de basis aan markk met z'n schijnscheiding terwijl ie 'n kale kop heeft ROFLOL:)

(net als ik btw)

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 25 sep 2014, 13:35

David zoals ik al schreef, scheiden.. prima maar ook gewoon NA de scheiding je eigen broek ophouden. Geld voor beiden.. man en vrouw.

smiley

Bericht door smiley » 25 sep 2014, 13:42

dvh schreef:Mijn opmerking ging niet over moraal of motiveren tot werken. Maar puur om het bedrag. 2000,- netto. Want door onze belastingcenten wordt betaald. Dat ik dat helemaal niet zo'n hoog bedrag vind.
Erg nobel van je.
Had je de voorkeur voor 80 of 90% inkomstenbelasting te betalen om dit te bekostigen?

Luco

Bericht door Luco » 25 sep 2014, 14:12

Alle uitkeringen koppelen aan wederdiensten, wil je niks, prima krijg je 700 euro veel plezier.

Wil je wat terugdoen, heel mooi, wij kijken wat je WEL kan en krijgt dat aangeboden, dan krijg je meer dan die 700.
Wil je niet, ook goed, veel plezier met die 700.

En dat moet gelden voor alle uitkeringen.

bijstand
arbeidsongeschiktheid
en noem ze allemaal maar op

als enige uitzondering de algemene ouderdomsvoorziening.

Peric

Bericht door Peric » 25 sep 2014, 14:44

@Smiley, denk dat die € 2750,- bruto beetje hoog gegrepen is hoor.
Ik ben werkzoekende (ja, met een uitkering) en zoek me helemaal het schompes. Verrot weinig te vinden. Maar de meeste banen die ik tegenkom hebben een salaris van rond de € 2000,-. Regelmatig zelfs lager.

Dus als iemand nog een baan heeft voor me? GRAAG! Ik heb er ook niet voor gekozen.
Die roeptoeters dat er wat aan de uitkeringen gedaan moet worden.. er zijn er ook zat die wel willen maar gewoonweg niet aan de bak komen. :bag:

Luco

Bericht door Luco » 25 sep 2014, 14:47

@Peric, de meesten bedoelen de langdurige ruifvreters :lol:

Prima dat er een vangnet is als het tijdelijk tegenzit.
Ik weet als geen ander dat het in deze tijd heel lastig is om iets te vinden.
Maar het gaat om degene die niet willen en vooral maar smoezen verzinnen om niet te hoeven werken.

Wat kan je allemaal Peric?

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2014, 14:51

smiley schreef:
dvh schreef:Mijn opmerking ging niet over moraal of motiveren tot werken. Maar puur om het bedrag. 2000,- netto. Want door onze belastingcenten wordt betaald. Dat ik dat helemaal niet zo'n hoog bedrag vind.
Erg nobel van je.
Had je de voorkeur voor 80 of 90% inkomstenbelasting te betalen om dit te bekostigen?
Hoeft niet. 2000,- lukt nu al.. Of gun je die mensen nog wat meer ? :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 sep 2014, 14:51

Peric schreef:@Smiley, denk dat die € 2750,- bruto beetje hoog gegrepen is hoor.
Ik ben werkzoekende (ja, met een uitkering) en zoek me helemaal het schompes. Verrot weinig te vinden. Maar de meeste banen die ik tegenkom hebben een salaris van rond de € 2000,-. Regelmatig zelfs lager.

Dus als iemand nog een baan heeft voor me? GRAAG! Ik heb er ook niet voor gekozen.
Die roeptoeters dat er wat aan de uitkeringen gedaan moet worden.. er zijn er ook zat die wel willen maar gewoonweg niet aan de bak komen. :bag:
Mag ik vragen in welke sector je werk zoekt? Ken ook veel mensen die werk zoeken en zichzelf speciaal omgeschoold hebben om een baan te krijgen, kan me er dus wel wat bij voorstellen.

Peric

Bericht door Peric » 25 sep 2014, 14:59

Ik kan vanalles Luco, doe 't me voor en ik kan 't.. :)
Nee, financiele administratie is niet mijn ding. Maar logistieke administratie ken ik van voor tot achter, ongeacht welk product het is.
Maar iets technisch is ook goed, kan prima met m'n handen overweg.

Edit: Oh ja! Kan na de afgelopen 14 maanden ook prima aan de slag als kraamverzorger.. :P

Edit 2: Robin, omscholing kost nogal wat. En zou ook niet zo 1-2-3 weten wat ik dan moet gaan doen..
Probleem is ook nog dat ik voor onze zoon zorg. Dus als ik om zou scholen we opvang voor 'm moeten regelen, wat ook weer zat kost..

smiley

Bericht door smiley » 25 sep 2014, 15:15

Peric schreef:@Smiley, denk dat die € 2750,- bruto beetje hoog gegrepen is hoor.
2750 bruto is het modale inkomen in Nederland.
60% van de werkenden zitten daar onder, en daar is niks mis mee.

Het was bedoeld om het contrast met de bijstandsmevrouw helder te krijgen, wat bruto 2800 zou zijn.

Luco

Bericht door Luco » 25 sep 2014, 15:15

Geen specifieke opleiding Peric?
Timmerman
Loodgieter
Electricien

Peric

Bericht door Peric » 25 sep 2014, 15:19

Nope.. Havo gedaan en toen gaan werken..
Nu spijt van, maar ja..

En m'n leeftijd speelt inmiddels ook mee.. Alweer 47.. Hmpf..

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 sep 2014, 15:23

Peric schreef: Die roeptoeters dat er wat aan de uitkeringen gedaan moet worden.. er zijn er ook zat die wel willen maar gewoonweg niet aan de bak komen. :bag:
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat er een sociaal vangnet moet zijn. De uitvoering ervan mag alleen wat anders. Niet iedereen is zo gemotiveerd als jij, velen hebben een duwtje in de juiste richting nodig.

Zie van dichtbij beide kanten van het spectrum; mensen die wanhopig op zoek zijn naar een baan en volk wat wanhopig vastklampt aan het luie maar uitzichtloze leventje van het steuntrekken.
Peric schreef:Nope.. Havo gedaan en toen gaan werken..
Nu spijt van, maar ja..

En m'n leeftijd speelt inmiddels ook mee.. Alweer 47.. Hmpf..
Dan zou ik zeker proberen hier en daar wat papiertjes te scoren.

Plaats reactie