Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Golf rijder was 'm na dat uitstapje op het gras gewoon kwijt. Althans, hij wist de snelheid en de lijn niet meer dusdanig te krijgen dat ie de Honda rijder (die erg langzaam was, maar keurig richting aangaf en ook rechts bleef) nog kon ontwijken.
Zou me niet verbazen dat de Golf rijder ook nog z'n ABS buiten werking had gesteld om eventuele spins zonder schade te doorstaan. Of ie het met ABS links voorbij die Honda nog had kunnen redden lijkt me trouwens sterk. Het ging in die linker knik gewoon te hard.
Zou me niet verbazen dat de Golf rijder ook nog z'n ABS buiten werking had gesteld om eventuele spins zonder schade te doorstaan. Of ie het met ABS links voorbij die Honda nog had kunnen redden lijkt me trouwens sterk. Het ging in die linker knik gewoon te hard.
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4219
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Mogelijk ook nog last target fixation waardoor die er op af blijft gaan.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Moest die zin even drie keer lezen, maar nu snap ik 'mEric Z schreef:Mogelijk ook nog last target fixation waardoor die er op af blijft gaan.
Ja, inderdaad, z'n focus zou heel goed op die snelle E30 gelegen kunnen hebben.
- Erminio
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: B-Town
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Filmpje gevonden dat ik wat auto's inhaal...., snelheid verschil is wel hoog als je het zo uit een andere auto ziet
Als je zelf rijd ervaar je dat echt anders
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4219
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik bedoel na de zwieper die die maakte, hij hang vol in de ankers maar blijft recht op de honda af gaan. Op zo'n moment kan je er beter omheen sturen, maar waarschijnlijk zo geschroken van de zwieper en vervolgens alleen maar gedacht shit shit shit een auto voor me. In zo'n moment blijf je juist gefocused op wat je niet wil raken.Hielke schreef:Moest die zin even drie keer lezen, maar nu snap ik 'mEric Z schreef:Mogelijk ook nog last target fixation waardoor die er op af blijft gaan.![]()
Ja, inderdaad, z'n focus zou heel goed op die snelle E30 gelegen kunnen hebben.
- Knot
- Berichten: 40883
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
En dat leer je nou juist bij circuittrainingen of VRO (motor).
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Na die zwieper kon ie die Honda eigenlijk al niet meer missen. De snelheid in die passage was dusdanig hoog dat die zwieper na de uitstap in het gras 'm niet meer naar een lijn kon afremmen waardoor ie de Honda nog links had kunnen passeren. Er rechts voorbij had 'm door curb en dunne grasrand ook schade opgeleverd.
Soms zijn situaties door uitstapjes net daarvoor onvermijdelijk geworden. Kunde van de Golfrijder stond nog niet in verband met z'n snelheid aldaar.
Soms zijn situaties door uitstapjes net daarvoor onvermijdelijk geworden. Kunde van de Golfrijder stond nog niet in verband met z'n snelheid aldaar.
- MParallel
- Berichten: 8923
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Leg dat voor mij eens uit. ABS uitschakelen ter bescherming?Hielke schreef:Golf rijder was 'm na dat uitstapje op het gras gewoon kwijt. Althans, hij wist de snelheid en de lijn niet meer dusdanig te krijgen dat ie de Honda rijder (die erg langzaam was, maar keurig richting aangaf en ook rechts bleef) nog kon ontwijken.
Zou me niet verbazen dat de Golf rijder ook nog z'n ABS buiten werking had gesteld om eventuele spins zonder schade te doorstaan. Of ie het met ABS links voorbij die Honda nog had kunnen redden lijkt me trouwens sterk. Het ging in die linker knik gewoon te hard.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Niet mee eens.Hielke schreef:Na die zwieper kon ie die Honda eigenlijk al niet meer missen. De snelheid in die passage was dusdanig hoog dat die zwieper na de uitstap in het gras 'm niet meer naar een lijn kon afremmen waardoor ie de Honda nog links had kunnen passeren. Er rechts voorbij had 'm door curb en dunne grasrand ook schade opgeleverd.
als ie zn rem had losgelaten had ie lekker links de vangrail kunnen kiezen bijvoorbeeld, had ie zelf schade gehad maar niet een onschuldige andere. Maar stug de rem vasthouden (al blokkerend) heeft geen zin....Nu heeft ie iniedergeval, na zn prachtige safe (dat moet m nagegeven worden op die snelheid) er niets meer aan gedaan behalve blokkerend remmen.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
MParallel,
Veel racers hebben de ABS zo afgesteld (of uitgeschakeld) dat het mogelijk is om tijdens een spin de vier wielen van de auto te blokkeren. Zou dit niet mogelijk zijn dan blijft de auto doorrollen/sturen waardoor je achterwaarts je weg naar onheil vervolgt. Gaat je kont om en blokkeer je dan op het juiste moment al je vier wielen, dan kom je exact in de rijrichting die je op het moment van blokkeren had tot stilstand. Met geactiveerd ABS lukt die truuk niet.
Fabian. Misschien. Persoonlijk had ik het er waarschijnlijk niet veel beter van afgebracht dan de Golf rijder.
Veel racers hebben de ABS zo afgesteld (of uitgeschakeld) dat het mogelijk is om tijdens een spin de vier wielen van de auto te blokkeren. Zou dit niet mogelijk zijn dan blijft de auto doorrollen/sturen waardoor je achterwaarts je weg naar onheil vervolgt. Gaat je kont om en blokkeer je dan op het juiste moment al je vier wielen, dan kom je exact in de rijrichting die je op het moment van blokkeren had tot stilstand. Met geactiveerd ABS lukt die truuk niet.
Fabian. Misschien. Persoonlijk had ik het er waarschijnlijk niet veel beter van afgebracht dan de Golf rijder.
- Knot
- Berichten: 40883
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Leer je op papenburg wel met driftdagen, als je spint gewoon 180 graden, stuur recht en achteruit stilremmen, rij al 5 jaar met abs gewoon ingeschakeld en heb nog geen bumper bekrast daar.
Ik had nog geprobeerd een slipstreampje mee te pakken bij inhalen van die s2000, alles voor de BtG tijden
Ik had nog geprobeerd een slipstreampje mee te pakken bij inhalen van die s2000, alles voor de BtG tijden
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Met die gigantische grindbakken daar geloof ik je direct Knot. Even de uitlaatpijp leegschudden en daar ga je weer.
Feit blijft dat een serieuze racer graag de boel op het juiste moment wil laten blokkeren als het mis gaat.
Feit blijft dat een serieuze racer graag de boel op het juiste moment wil laten blokkeren als het mis gaat.
- Martijn M
- Berichten: 3726
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Een serieuze racer rijdt ook geen TF.
Beste stuurlui staan aan wal.
Beste stuurlui staan aan wal.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ben het volledig met Hielke eens, met ABS rol je vaak naar de binnenkant van de bocht, terwijl je met 4 wielen blokkeren vaak naar de buitenkant glijd, daar zit meestal ook de ruimte.
Nou is de ruimte op de NS overal beperkt, behalve bij AF .
Nou is de ruimte op de NS overal beperkt, behalve bij AF .
- MParallel
- Berichten: 8923
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ok heldere uitleg.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Erminio schreef:Filmpje gevonden dat ik wat auto's inhaal...., snelheid verschil is wel hoog als je het zo uit een andere auto zietAls je zelf rijd ervaar je dat echt anders
![]()
Gaaf
- MParallel
- Berichten: 8923
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Vandaag eerste rondje van me jaarlijks verblijf in de Eifel gemaakt op de NS.
Stralend weer, dakje open. Wel behoorlijk druk voor een doordeweekse dag.
Een sluiting geweest van ongeveer 30 minuten.
Daarna een sessie GP strecke. Mwao wel okay, maar ze laten nu zoveel motoren op de baan, ik zat alleen maar motoren langs te laten. Ik weet nog jaren terug dat motoren er niet eens op mochten.
Nieuw is ook dat GP sessies nu ook via RingCard gaat en je nu altijd de tunnel in kan om op binnenterrein te komen.
Omdat ik met de 328i ben uit noodzaak, die geen bbk meer heeft, geen sper...vooral die remmen. Pfff zo slecht, maar ook niet nieuw meer. Standaard blokjes en schijfjes is niet aan te raden.
Wel zitten de wielen vd M3 eronder en dan merk je pas wat 20mm voor en 30mm breder doet. Andere banden zijn Potenza's, deze Pilot Sports. Misschien zit daar ook wel wat in, maar vond de grip vele malen beter.
Stralend weer, dakje open. Wel behoorlijk druk voor een doordeweekse dag.
Een sluiting geweest van ongeveer 30 minuten.
Daarna een sessie GP strecke. Mwao wel okay, maar ze laten nu zoveel motoren op de baan, ik zat alleen maar motoren langs te laten. Ik weet nog jaren terug dat motoren er niet eens op mochten.
Nieuw is ook dat GP sessies nu ook via RingCard gaat en je nu altijd de tunnel in kan om op binnenterrein te komen.
Omdat ik met de 328i ben uit noodzaak, die geen bbk meer heeft, geen sper...vooral die remmen. Pfff zo slecht, maar ook niet nieuw meer. Standaard blokjes en schijfjes is niet aan te raden.
Wel zitten de wielen vd M3 eronder en dan merk je pas wat 20mm voor en 30mm breder doet. Andere banden zijn Potenza's, deze Pilot Sports. Misschien zit daar ook wel wat in, maar vond de grip vele malen beter.
- Knot
- Berichten: 40883
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ach, je doet t voor de fun toch, gewoon lekker op 80% van je kunnen rondjes draaien.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
pilots sport zullen ook wel heel wat beter zijn...
en voor remmen heb ik nog wel wat, van zeer goede remblokjes die circuit/track aan kunnen maar ook op straat mogen, tot rem sets...
http://www.driving-fun.com/forum/search ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
en voor remmen heb ik nog wel wat, van zeer goede remblokjes die circuit/track aan kunnen maar ook op straat mogen, tot rem sets...
http://www.driving-fun.com/forum/search ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
- veejay
- Berichten: 2087
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Netjes Erminio! Wist niet dat jij die rode auto was toen ik het filmpje zag.
Ik dacht die eerste wat flauwe bocht haalt ie wel maar dan is de snelheid bij Metzgesfeld voor de scherpere linkse te hoog. Geen probleem voor jou
Ik dacht die eerste wat flauwe bocht haalt ie wel maar dan is de snelheid bij Metzgesfeld voor de scherpere linkse te hoog. Geen probleem voor jou
- MParallel
- Berichten: 8923
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ja daarom, zorgt er ook voor dat je geen gekke dingen doet. Knik van Schwedenkreuz nu ver van te voren remmen.Knot schreef:Ach, je doet t voor de fun toch, gewoon lekker op 80% van je kunnen rondjes draaien.
Zag ook dat ze nu voor die knik aan beide kanten een pas- op-gevaar bord hebben geplaatst.
GT Rene: zou kunnen. Dacht dat zowel Potenza's als Pilot Sports "A" banden zijn.
Ik kan pas goed vergelijken met dezelfde auto, en zelfde maten.
- Erminio
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: B-Town
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Heerlijk die Pilot Sport Cupsveejay schreef:Netjes Erminio! Wist niet dat jij die rode auto was toen ik het filmpje zag.
Ik dacht die eerste wat flauwe bocht haalt ie wel maar dan is de snelheid bij Metzgesfeld voor de scherpere linkse te hoog. Geen probleem voor jou
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
-
OnlineLuco
- Berichten: 29580
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Mist de rest het gaspedaal ofzo 
- Erminio
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: B-Town
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Lijkt wel een videospel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten
