Hoppa.
Leaserijden wordt steeds aantrekkelijker...

Dikgedrukt is nogal 'n understatement vaak.allen schreef:Iedereen die nu nog zo'n wagen koopt omwille het besparen van belastingen, het is ze gegund.
Zelf heb ik me er nog nooit mee bezig gehouden. In ruil voor wat hogere belastingen heb ik dagelijks rijplezier gehad. Auto's die ik wilde hebben!
Ik ook maar ik vergelijk het even met mijn vorige auto: de Golf 6 GTI. Die reed ik ongeveer voor dat geld.Knot schreef:40k * 25% / 12 * 52% = 433 netto, vind ik nog steeds geld voor een zakelijke auto.
Idem, relatief dure grap die auto van me, maar ik ga nooit op de knieen voor een of andere overheid aangaande mijn liefhebberij/hobby. Morgen ben je er misschien niet meer etc. Ik laat me niet ringeloren door leugens en bedrog:) Dat neemt niet weg dat ik dus 'n hoger percentage voor die kutkoffiemolens en daarmee hopelijk 'n lager tarief voor de leukere duurdere 'gasguzzlers' toejuich.Wouter81 schreef:Ik ook maar ik vergelijk het even met mijn vorige auto: de Golf 6 GTI. Die reed ik ongeveer voor dat geld.Knot schreef:40k * 25% / 12 * 52% = 433 netto, vind ik nog steeds geld voor een zakelijke auto.
Geen saaie diesel maar wel een DF auto dus dat vond ik het wel waard. Maar in geen levensdagen dat ik zoveel voor een *gaap* Passat oid. zou betalen.
Dit alleen is genoeg om voor mezelf te beslissen dat ik vooral vandaag vast wil genieten. Straks 80 jaar oud zijn en niet meer kunnen doen wat je had willen doen of niet meer kunt hebben wat je had willen hebben. Wat is je leven dan nog waard geweest?Robin schreef:Morgen ben je er misschien niet meer etc.
Ik heb zitten rekenen, mijn A4 uit 2004 heeft me meer gekost per maand.....Arthur schreef:Jij misschien niet. Maar een "gaap" Passat voor dat geld ga je ook prive niet redden, er zijn mensen die ze wel willen rijden. Ik zou haast zeggen; 433,- voor any auto is geen geld. Ik red het niet met mijn prive auto's, ook niet met m'n voormalige leasers.
Robin schreef:Idem, relatief dure grap die auto van me, maar ik ga nooit op de knieen voor een of andere overheid aangaande mijn liefhebberij/hobby. Morgen ben je er misschien niet meer etc. Ik laat me niet ringeloren door leugens en bedrog:) Dat neemt niet weg dat ik dus 'n hoger percentage voor die kutkoffiemolens en daarmee hopelijk 'n lager tarief voor de leukere duurdere 'gasguzzlers' toejuich.Wouter81 schreef:Ik ook maar ik vergelijk het even met mijn vorige auto: de Golf 6 GTI. Die reed ik ongeveer voor dat geld.Knot schreef:40k * 25% / 12 * 52% = 433 netto, vind ik nog steeds geld voor een zakelijke auto.
Geen saaie diesel maar wel een DF auto dus dat vond ik het wel waard. Maar in geen levensdagen dat ik zoveel voor een *gaap* Passat oid. zou betalen.
Grappig, kijk er iets anders tegenaan. Je kunt zuiver prive (aanschaf) nooit een nieuwe auto van 40K rijden voor slechts 433 euro in de maand. Maar las dat ze mogelijk de bijtelling naar aantal gereden prive kilometers willen gaan berekenen. Dus dan wordt het echte prive voordeel ook mogelijk minder interessant.Knot schreef:40k * 25% / 12 * 52% = 433 netto, vind ik nog steeds geld voor een zakelijke auto.
Dan zou je dus weer precies bij moeten gaan houden welke kilometers werkgerelateerd zijn, en welke niet..MarkS schreef:Grappig, kijk er iets anders tegenaan. Je kunt zuiver prive (aanschaf) nooit een nieuwe auto van 40K rijden voor slechts 433 euro in de maand. Maar las dat ze mogelijk de bijtelling naar aantal gereden prive kilometers willen gaan berekenen. Dus dan wordt het echte prive voordeel ook mogelijk minder interessant.Knot schreef:40k * 25% / 12 * 52% = 433 netto, vind ik nog steeds geld voor een zakelijke auto.
dan heb daar die lucht hangen, lekker...Bram schreef:Dan ga ik voortaan lekker op m'n werk schijten
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten