Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door romo » 09 sep 2014, 21:05

Als gadget onovertroffen lijkt me, vormgeving doet me niet veel daarentegen...

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2014, 21:08

romo schreef:Als gadget onovertroffen lijkt me, vormgeving doet me niet veel daarentegen...
Mee eens.
Technologie is erg gaaf, gadget gehalte zeer hoog, interface is cool gedaan.
Afwerking lijkt ook mooi te zijn, tien keer beter dan wat er nu te koop is. Als geheel (uiterlijk) niet mooi, blijft een smartwatch. Ik vind het daarom geen sierraad, maar denk dat anderen dit wel willen.
Prijs valt mij reuze mee, 350 dollar. Ik dacht vanaf 799. Ding zal goed gaan verkopen vermoed ik.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 sep 2014, 21:11

Over smaak valt niet te twisten, maar dan vind ik dit toch echt veel mooier.

Afbeelding

Afbeelding

Of vinden we de functionaliteit van een smartwacht belangrijker? Geen idee welke dan meer te bieden heeft trouwens, maar ik had verwacht dat Apple veel meer op een sterk design zou gaan leunen, dat past ook bij het merk.

dvh

Bericht door dvh » 09 sep 2014, 21:16

Vind het sowieso ontzettend lelijk als de band zo aan de onder/achterkant geplakt zit.

@Applewatch.. hij is ook in 18k goud verkrijgbaar :blink:
There are two different sizes of Apple Watch for men and women, and three distinct collections: Apple Watch, Apple Watch Sport, and Apple Watch Edition, which is made from 18-karat gold — rose or yellow.

Read more: http://www.businessinsider.com/apple-in ... z3CqehM6hm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.businessinsider.com/apple-in ... tch-2014-9" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 sep 2014, 22:12

Vierkante horloges doen mij sowieso niet veel, uiteraard vanwege het "gadget " gehalte leest vierkant beter dan rond, dan liever die klokjes van Bram hierboven, SKITTEREND .....waarbij aanzet band idd wat hoger mocht zijn..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 sep 2014, 07:40

Vanaf WJ en alle posts tot en met romo: Eensch, behalve óf die Apple watch dan zo goed gaat verkopen...ja in'n package abo... 349,- is veel geld als je iPhone 6 alles al kan...

Die ronde van Bram is 'mooi'.

dvh

Bericht door dvh » 10 sep 2014, 08:55

En je moet ook rekening houden. Het is een horloge wat enkel functioneert icm de iPhone.
Kijk, 350,- is een mooie prijs voor de jeugd. Echter.. Deze kopen vaak een goedkoper alternatief voor de iPhone. En dan werkt het weer niet optimaal.

Ik denk dat vooral de (verplichte) samenwerking met de iPhone , voor de Nederlandse markt , tegen zal vallen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 sep 2014, 10:16

dvh schreef:En je moet ook rekening houden. Het is een horloge wat enkel functioneert icm de iPhone.
Kijk, 350,- is een mooie prijs voor de jeugd. Echter.. Deze kopen vaak een goedkoper alternatief voor de iPhone. En dan werkt het weer niet optimaal.

Ik denk dat vooral de (verplichte) samenwerking met de iPhone , voor de Nederlandse markt , tegen zal vallen.
Zou je denken? Het zal je verbazen hoeveel de jeugd uitgeeft aan een stukje status, je ziet jeugd lopen met iPhones, terwijl ze (daardoor) geen cent te makken hebben.

WJ

Bericht door WJ » 10 sep 2014, 10:28

Om eerlijk te zijn zie ik zelf meer in het gevaarte van Samsung. Misschien ook omdat ik het niet als een horloge/accessoire zie maar meer als een extra gadget om mee te werken.
Als ik aan het sporten ben, of aan het werk kan ik hier alles op zien zonder mijn telefoon zelfs maar in de buurt te hebben. Fijn tijdens sporten of als je ergens op de werkvloer/buiten aan het rondbanjeren ben. Het ding heeft ruimte voor een eigen sim, waardoor je er zelfs mee kan bellen als je dat wil.

Afbeelding
http://www.gizmag.com/samsung-gear-s-re ... -on/33647/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar zoals met zoveel dingen, zoveel mensen zoveel wensen.

Robin

Bericht door Robin » 10 sep 2014, 10:34

Robertdj schreef:
dvh schreef:En je moet ook rekening houden. Het is een horloge wat enkel functioneert icm de iPhone.

Zou je denken? Het zal je verbazen hoeveel de jeugd uitgeeft aan een stukje status, je ziet jeugd lopen met iPhones, terwijl ze (daardoor) geen cent te makken hebben.
Nu ken ik de markt van jeugd en horloges 'n klein beetje, maar vaak zijn G Shocks hun al te duur terwijl ze voor de etalage staan te kwijlen:)

Robin

Bericht door Robin » 10 sep 2014, 10:37

Maar ok, status + modegevoeligheid(en mode houdt niet altijd in dat iets 'mooi' hoeft te zijn) kan wel eens betekenen dat dat kermisding genaamd Apple Watch wel eens super zou kunnen gaan verkopen...

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2014, 15:41

Nauwkeurigheid van mechanische horloges. nu zit ik in de branche en draag nogal vaak verschillende(high end) mechanische klokjes. Ik heb 'n tic voor 't zo nauwkeurig mogelijk lopen.

Een DeepSea die >3 sec per dag achter liep, wel binnen de chronometre COSC norm van -4 +6 per 24 uur afwijking had ik geen zin in:)
IWC Grosse Fliegeruhr. 8 sec in 24h vóór. Ken ook niet, vind ik voor zo'n duur rotding.

Omega De Ville Hour Vision met 8501 caliber: 3 weken om en 2 sec (of was 't 3 sec) vóór. Perfect!
Ook de good old 16610 Sub die ik 'n keer op de badkamertegels liet donderen, en daardoor 3 minuten in 24 uur voor ging lopen, pa die 'm afregelde nadien en toen 0,5s per 24 uur voorliep:Grandioos.

Etc Etc.

We hebben 't hier over radertjes en mechanica.
Nu heb ik overmorgen de SD4000 exact 4 maanden.
Ik heb 'm die dag/avond met de atoomklokfunkuhr gelijk gesteld. Exact. Hij moest inlopen.
Op 17 juni(dus 34 dagen, 'n dikke maand later) liep hij 25,5 sec voor. Dat komt neer op 0,75s per 24h.
Meer dan tevreden mee.
Ik draag 'm eigenlijk 24/7 ook vaak 's nachts zelfs. En nu zijn we dus bijna 3 mnd verder vanaf 17 juni. En zit ie op 25s voor. Dus nog hetzelfde. Naar gelang voor en achter lopen: 's nachts op nachtkastje kroon omhoog(1 s achter min of meer) , kroon naar beneden gelijk of 0,5 voor. Om eventueel te compenseren. Maar ik heb 'm de laatste weken alleen maar omgehouden. ook wel eens schrikeffect in koud wateer, of heet water:0

Dit gaat nergens over, maar zo nauwkeurig is bijna toeval:)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 sep 2014, 19:36

Kun je met die iwatch ook bellen? :)

romo

Bericht door romo » 12 sep 2014, 20:54

Arthur schreef:Kun je met die iwatch ook bellen? :)
Met een Iphone kan je wel klokkijken.......... :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2014, 21:04

:lollerdelol:

dvh

Bericht door dvh » 12 sep 2014, 21:40

Ik vind dit veel leuker dan een Iwatch...

Afbeelding
http://www.breitling.com/en/models/prof ... ckpit-b50/" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 12 sep 2014, 21:50

^erg fraai, maar ook erg groot, 46,00 mm en erg dik 16,45mm.......dan moet ik toch echt passen, doe me zo`n klok in 40mm, goed doe ruig, 42mm, dan is het klaar.........

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2014, 08:10

Tja apples met peren vergelijking:)

dvh

Bericht door dvh » 13 sep 2014, 09:29

Duh.
Kijk alleen in dit topic liever naar mooie horloges ipv Apple gadgets ... ;-)

Volgende week m'n sub weer terug..
Goedemiddag David,
Je horloge is in goede orde ontvangen en ligt inmiddels in het Rolex Service centrum.

Zojuist even een blik geworpen op je horloge en op het luister apparaat gelegd. Het lijkt erop dat er op een bepaalde plek geen of te weinig olie/smeersel zit. Daardoor loopt het uurwerk niet correct en bouwt het uurwerk geen of te weinig gangreserve op.

Dit is zeer eenvoudig op te lossen.
De horlogemakers gaan vandaag en morgen je horloge onder handen nemen. Mocht dit het euvel inderdaad zijn, dan testen we het horloge nog een paar dagen en komt het volgende week weer terug naar je toe. Uiteraard zonder kosten.

Mocht er toch onverhoopt iets anders gevonden worden, dan hoor je onmiddellijk van me. maar nogmaals, daar lijkt het niet op.

Nog heel even geduld alsjeblieft. We willen het goed doen en er voor zorgen dat je horloge weer helemaal tip top in orde is, zoals het eigenlijk had moeten zijn vanaf het begin.

Fijne dag!
Keurige (snelle) reacties overigens.

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2014, 09:47

Robin schreef:
dvh schreef: Mijn Rolex ligt trouwens gelijk bij S&C/Rolex :-)
Er zat nog een maandje garantie op en ik vond de gangreserve mwa.. 48 uur haalde ie niet.. Ken die man een beetje die in Den Bosch bij S&C staat en die vond het geen probleem. Dus hij krijgt nog mooi onder garantie een service. Ze poetsen hem gelijk ff netjes op. Mooie en goede service dus.

Dikgedrukt 2:
3130 caliber heeft ca 48h inderdaad, maar hoeveel uur deed de jouwe het? Het manueel opwinden na stil te hebben gelegen van MINIMAAL 30 'slagen' of liefst meer om 'm de power te geven is 'n must.
MAAR de boel kan ook 'droog' staan dan moet ie 'gereviseerd' worden en olie geven etc. Wel kort voor 'n klok van> 2 jaar(?) Liep ie ook VOOR ? want dat doen ze dan vaak.

Ik zei al zoiets David:)

dvh

Bericht door dvh » 13 sep 2014, 09:55

Correct ;-)
Vind het ook wat kort voor zo'n klok.. Maar je kan het maar gehad hebben.. :angel:

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2014, 10:41

OK, wat vinden we hiervan?
http://www.iwc.com/en/collection/aquatimer/IW3580/" onclick="window.open(this.href);return false;

IW358002 ref, kost gewoon 9000 euro in D.
Duurder dan de SD4K. Op rubber. Wel titaan en 800 meter waterdichterder:)
Eigen werk, en wel 'n stoer ding, doordacht etc, maar niet echt een eigen gezicht, wat vele andere IWCs juist wel hebben naar mijn idee.
Afbeelding

Deep Three, met dieptemeter(nogmaal fuck de smartwatch, want dat heeft zo'n ding niet:))

Afbeelding

16000 euro! En niet eens een eigen werk(basis ETA 2892-A2)

dvh

Bericht door dvh » 13 sep 2014, 11:07

Ik vind hem niet mooi ( lees: goedkoop uiterlijk )..
Heb altijd een beetje moeite met IWC. Ze kunnen hele mooie klokken maken. Maar heb altijd het idee dat het merk te overpriced is.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 13 sep 2014, 11:07

Dit is ook wel een stoere klok vind ik!

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 13 sep 2014, 11:10

Ja. Erg mooi ook. Alleen geschikt voor de grote/brede pols :-)

Plaats reactie