Het grote 'DF racefiets' topic
- RVV
- Downforce Hans
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Alle Italiaanse carbon frames breken ook als koekies en die worden dus ook allemaal in China/Korea gemaakt, wat dat betreft is er ook geen nieuws onder de zon.........Gijzert schreef:+2jspr schreef:+1///Joost schreef:Maar ik zou niet graag met 80+ een Franse afdaling ingaan op Farsports velgen. Ik weet dat er velen zijn die het wel doen, maar in dit geval zou ik het risico niet nemen.
Ik heb de foto's gezien van namaak frames. Volledig doorgebroken. Schandalig slechte kwaliteit.
Levensgevaarlijk.
- ///Joost
http://cyclingtips.com.au/2011/08/are-a ... ted-equal/
Interessant stukje over no name carbon frames vs. de grote jongens. Conclusie is dat er gewoon een hoop onduidelijkheid/onwetendheid over is.
Overigens gisteren de 5000km YTD aangetikt. Al een hele verbetering t.o.v. vorig jaar. Ik hoop de 7000km te halen dit jaar.
Interessant stukje over no name carbon frames vs. de grote jongens. Conclusie is dat er gewoon een hoop onduidelijkheid/onwetendheid over is.
Overigens gisteren de 5000km YTD aangetikt. Al een hele verbetering t.o.v. vorig jaar. Ik hoop de 7000km te halen dit jaar.
- RobS
Mijn frame heeft inderdaad schade maar ik ben er inmiddels achter waar het vandaan komt, ligt helaas helemaal aan mezelf en verkeerd gebruik van de montagestandaard///Joost schreef:lol...Rob, kom er maar in!

De bovenbuis is driehoekig van vorm, de montagestandaard klemt boven en onder (dus op de punt van de driehoek). Eigen schuld dus en mijn vrienden in China valt niks te verwijten. Met andere woorden een dure wijze les

- ///Joost
Plausibel, maar zou de dikte van de carbon laag daar niet mee te maken hebben? M.a.w. zou dit met een merkframe ook zijn gebeurd?RobS schreef: De bovenbuis is driehoekig van vorm, de montagestandaard klemt boven en onder (dus op de punt van de driehoek). Eigen schuld dus en mijn vrienden in China valt niks te verwijten.
Als je dit frame niet meer gebruikt zou het wel interessant zijn om het op verschillende plaatsen door te zagen als zijnde een onderzoeksobject.

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Heb je mazzel gehad. Ik ging met 30+ op m'n snater en brak m'n sleutelbeen.RVV schreef:Te scherpe bocht gepakt op het fietspad. De bocht voor de kruising was redelijk flauw, na de kruising erg scherp. Op de kruising kon ik de snelheid er niet meer uithalen. Eigen schuld. Fiets is er goed afgekomen. Ik zit onder de de bekende schaafplekken. Maargoed hoort er bij. Stap gewoon weer op de fiets
- RVV
Inderdaad veel mazzel
In ieder geval weinig last meer van gehad. Afgelopen zondag kon ik dit ritje nog doen
https://www.strava.com/activities/190951560" onclick="window.open(this.href);return false;

- DDX
Je houdt de snelheid lekker vol over zo'n afstand, valt me wel tegen dat je niet ff KOM onderweg hebt gepakt.
-
OnlineBram
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Doet hier nog iemand mee met boogies extreme komende zaterdag? Wij doen mee met de 160km rit. Wordt de eerste toerrit waar ik aan mee doe, ben benieuwd. Iemand misschien nog tips?
Vandaag ook gelijk een Sigma Rox 10.0 besteld, kan ik die zaterdag meteen goed gebruiken. Zou minstens zo goed functioneren als de garmin 510, maar dan voor een veel zachter prijsje (heb nu 195 eur betaald voor de sigma + cadans/snelheid en hartslag sensor). Enige nadeel is wel dat je de sigma even aan de pc moet koppelen om je activiteit te uploaden.

Vandaag ook gelijk een Sigma Rox 10.0 besteld, kan ik die zaterdag meteen goed gebruiken. Zou minstens zo goed functioneren als de garmin 510, maar dan voor een veel zachter prijsje (heb nu 195 eur betaald voor de sigma + cadans/snelheid en hartslag sensor). Enige nadeel is wel dat je de sigma even aan de pc moet koppelen om je activiteit te uploaden.
-
OnlineBram
Zeker weten dat je goed getraind bent, was m'n eerste grote tocht in 2011 en ik heb daar met m'n dubbel in de Ardennen goed pijn geleden 

- RVV
DDX schreef:Je houdt de snelheid lekker vol over zo'n afstand, valt me wel tegen dat je niet ff KOM onderweg hebt gepakt.
De meesten heb ik al in bezit

- ///Joost
Prima toerrit voor een eerste keer. Ik neem aan dat je wel eens in Limburg of Ardennen geklommen hebt? Het zijn over het algemeen veneinige korte steile klimmetjes waar je je snel leeg op kunt rijden als je te vol erin gaat. Rijd gewoon op eigen tempo en laat je niet opjagen door groepsgenoten. Anders worden het erg lange laatste kilometers. Let op je hartslag, al is het lastig om daar iets over te zeggen, omdat je zelf nog moet uitzoeken waar jouw range ligt. Probeer (in het begin) niet te lang over de 170 bpm te rijden, spaar je reserves voor het einde.Jesper schreef:Doet hier nog iemand mee met boogies extreme komende zaterdag? Wij doen mee met de 160km rit. Wordt de eerste toerrit waar ik aan mee doe, ben benieuwd. Iemand misschien nog tips?![]()
Eet en drink voldoende, ook als je geen dorst hebt (half tot een bidonnetje per uur). Beter een keer extra stoppen om de blaas te legen dan een klap te krijgen van uitdroging. Evt. 2 of 3 gelletjes meenemen voor nood.
Stop gerust even bij de verzorgingspost om op adem te komen, het is geen race.
Verder, veel plezier! Toertochten blijven iets speciaals, om zo met z'm allen af te zien in de heuvels.
- Jesper
Ja ik woon 10 minuten van bijvoorbeeld de Keutenberg of Cauberg af, dus fiets de bekende heuvels hier in het zuiden wekelijks op. Maar de Côte de la Redoute heb ik nog nooit gefietst, en die zou toch van een andere orde moeten zijn heb ik begrepen (lengte vergelijkbaar met Camerig, maar met een hoger stijgingspercentage).
Krijg je overigens voldoende eten en drinken van de organisatie of moet je toch volgepakt vanuit thuis vertrekken? Heb er in ieder geval zin in, toch weer een grens verleggen.
Krijg je overigens voldoende eten en drinken van de organisatie of moet je toch volgepakt vanuit thuis vertrekken? Heb er in ieder geval zin in, toch weer een grens verleggen.
- ///Joost
Of je voldoende eten krijgt (en wat voor soort eten) hangt compleet af van de organisatie van de betreffende tocht. Soms krijg je weinig tot niets, soms krijg je een heel buffet. Ik neem vrijwel altijd zelf eten mee (je staat versteld wat je in die achterzakken gepropt krijgt) en als er dan iets lekkers van de organisatie is, is dat een leuke bonus.
Als je de Limburgse heuvels vaker fietst hoeft de Redoute echt geen probleem te zijn. Een tip: Mooie cadans zoeken en blijven trappen, zoals bij elke heuvel.
Als je de Limburgse heuvels vaker fietst hoeft de Redoute echt geen probleem te zijn. Een tip: Mooie cadans zoeken en blijven trappen, zoals bij elke heuvel.
- RobS
De redoute is inderdaad niet zo heel spannend, wat wel vervelend is tijdens toertochten op dat soort pukkels is dat mensen voor je onverwacht afstappen, heel erg gaan slingeren of lopend omhoog gaan waardoor je zelf ook af moet stappen of bv door de berm heen moet.
-
- Auto: M3P, 130i
Eens. Teven is het remvermogen ook minder dan alu, zeker in de regen.jspr schreef:+1///Joost schreef:Maar ik zou niet graag met 80+ een Franse afdaling ingaan op Farsports velgen. Ik weet dat er velen zijn die het wel doen, maar in dit geval zou ik het risico niet nemen.
Zoals gezegd, het lijkt mij een leuk setje voor in NL, naast Zonda's of Neutron's.
Interessant artikel. Thanks for sharing!///Joost schreef:http://cyclingtips.com.au/2011/08/are-a ... ted-equal/

Buiten dat lijkt het mij ook gewoon gaaf om op een fiets(Willier, Colnago, etc) te rijden/genieten met history, ipv rip-offs. Een analogie met bijv. horloges is wat dat betreft passend. Sommigen kiezen een Bolex boven een Rolex...
@Joost, Proficiat met de 500! Bevalt goed? Waarom deze boven een 800/810? Route functionaliteit niet handig/leuk?
- ///Joost
De 500 bevalt prima. Ik wilde voornamelijk een meter om hartslag en route op te slaan, om daarna te analyseren. De 800/810 is al snel een stuk duurder en met de ritten die ik rijd (veel in groepsverband of toertochten) vraag ik me af in hoeverre ik de navigatie ga gebruiken.
De 500 is redelijk bulletproof en heeft vrijwel geen softwareproblemen. Tevens heeft deze knoppen, wat ik eigenlijk fijner vind dan touch screen. Ja inderdaad, geen kleurenscherm of mooie kaarten, maar dat boeit mij echt niet. Je kunt zelf een route inladen en een broodkruimelspoor volgen. Het ziet er alleen wat 'simpeler' uit dan op een 800/810. Maar dat is voor mij geen belemmering.
Ik hoef niet altijd het nieuwste van het nieuwste. Ik kijk puur naar de functionaliteit en wat ik ervan ga gebruiken. Daarop baseer ik mijn keuze.
Deze heb ik 2e hands kunnen overnemen voor 100 euro incl. aankoopbon uit 2012. Prima voor mij. Als ie niet bevalt, kan ik altijd nog upgraden.
De 500 is redelijk bulletproof en heeft vrijwel geen softwareproblemen. Tevens heeft deze knoppen, wat ik eigenlijk fijner vind dan touch screen. Ja inderdaad, geen kleurenscherm of mooie kaarten, maar dat boeit mij echt niet. Je kunt zelf een route inladen en een broodkruimelspoor volgen. Het ziet er alleen wat 'simpeler' uit dan op een 800/810. Maar dat is voor mij geen belemmering.
Ik hoef niet altijd het nieuwste van het nieuwste. Ik kijk puur naar de functionaliteit en wat ik ervan ga gebruiken. Daarop baseer ik mijn keuze.
Deze heb ik 2e hands kunnen overnemen voor 100 euro incl. aankoopbon uit 2012. Prima voor mij. Als ie niet bevalt, kan ik altijd nog upgraden.
- DDX
500 is naar mijn idee ook beste als je route niet nodig hebt, knoppen is naar mijn idee ook veel handiger dan touchscreen.
Kruimelspoor is ook goed genoeg om route te volgen, alleen erg jammer van bug dat lijntje soms paar minuten wegvalt (en dan precies op moment dat je bij kruising komt)
Dat was voor mij reden om de 800 erbij te kopen.
Kruimelspoor is ook goed genoeg om route te volgen, alleen erg jammer van bug dat lijntje soms paar minuten wegvalt (en dan precies op moment dat je bij kruising komt)
Dat was voor mij reden om de 800 erbij te kopen.
- Jesper
Vandaag mee gedaan aan de boogies extreme. Tot de 110 km ging het prima, daarna ging het fout en inmiddels zit ik met een gebroken sleutelbeen thuis...
Was aan het eten, dus 1 hand aan stuur. Toen gat/gleuf in weg, onbalans, naast de weg, wiel komt om en ik smak tegen de grond. Toen ik de helm zag schrok ik wel ff, deze was gebarsten. Dus zonder helm was het waarschijnlijk veell ernstiger geweest.
Hulpverlening was wel top geregeld. Na het belletje stonden de medische mensen in 10 minuten bij ons.
Was aan het eten, dus 1 hand aan stuur. Toen gat/gleuf in weg, onbalans, naast de weg, wiel komt om en ik smak tegen de grond. Toen ik de helm zag schrok ik wel ff, deze was gebarsten. Dus zonder helm was het waarschijnlijk veell ernstiger geweest.
Hulpverlening was wel top geregeld. Na het belletje stonden de medische mensen in 10 minuten bij ons.
- RVV
Tjee heel veel sterkte 

-
- Auto: M3P, 130i
Wat een pech man...
Veel beterschap!
Veel beterschap!
- ///Joost
Ajjj Jesper, da's balen zeg. Hopelijk heb je niet te veel last. Ik neem aan dat ze er niets aan doen verder (ie. mooie breuk)? Dan zou je met een week of 2-3 wel weer rustig aan kunnen fietsen.
Beterschap in ieder geval. Rustig aan herstellen.
Beterschap in ieder geval. Rustig aan herstellen.
-
OnlineBram
Been there, done that
Knap balen kerel! Succes met het herstel.

- RVV
Vandaag de Gran Fondo gefietst.
https://www.strava.com/activities/194253295" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.strava.com/activities/194253295" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bijlagen
-
- image.jpg (547.58 KiB) 1780 keer bekeken