Roadtrip zomer 2015 | Interessepeiling
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Roadtrip zomer 2015 | Interessepeiling
Count me in Robin. 

- Knot
Mallorca zou ik niet doen, teveel gedoe, daar moet je heen vliegen, die westkust 2x heen en weer sturen en dan aan het strand gaan liggen nadat je je 1 serie of a3 cabrio weer ingeleverd hebt.
- Martijn M
Ik zit ergens op zo'n enorm Eiland op 20 uur vliegen...Robin Hartog schreef:Als het goed is wij ook niet.Martijn M schreef:Leuk initiatief!Lijkt me tof maar waarschijnlijk ben ik niet in Nederland in Juli.

- Petrolhead Tom
Ik ben laatst van Milaan binnendoor naar San Gimignano gereden in verband met files. Genieten wat omgeving betreft! Het wegdek verschilt heel erg maar is voor echt sportieve auto's meestal niet ideaal. Ondanks dat is het zeker een aanrader!Robin Hartog schreef:Toen ik er was heb ik geen problemen ervaren met het wegdek eigenlijk. Maar is wel een goed punt om op te letten. Volgens mij gaan de verschillende automagazines nog wel eens de omgeving daarin om auto's te testen. Laatst Chris Harris met de LaFerrari ook geloof ik. Zal dat ook nog eens uitzoeken wat mooie wegen zijn in Toscane/Supercar Valley.Petrolhead Tom schreef:Qua omgeving: ja! Staat van het wegdek op vele plaatsen?Robin Hartog schreef:
Vooral in Toscane zijn de B-wegen schitterend, dus daar gaan we sowieso de hoofdwegen vermijden.
Uiteindelijk zul je wel meer rond de 4000km komen (mijn in eerste instantie gestelde 'doel') daarom heb ik wat marge gehouden als je besluit andere wegen te nemen.![]()
Leuk idee!
- Knot
Wat is eigenlijk je ideaal, met maximaal 8 auto's / 16 personen?
- Robin Hartog
Misschien moet ik de route dan maar eerst zelf gaan rijden.Petrolhead Tom schreef: Ik ben laatst van Milaan binnendoor naar San Gimignano gereden in verband met files. Genieten wat omgeving betreft! Het wegdek verschilt heel erg maar is voor echt sportieve auto's meestal niet ideaal. Ondanks dat is het zeker een aanrader!

Zoiets ja? Lijkt me dat het niet een te grote groep moet worden. Kijk wel wat de animo uiteindelijk daadwerkelijk is.Knot schreef:Wat is eigenlijk je ideaal, met maximaal 8 auto's / 16 personen?

- Knot
Wat mij prachtig lijkt nog wat minder, 4 tot 6 auto's en man of 12 max. Moet natuurlijk ook een beetje klikken onderling (niet dat ik er overal met 250 vandoor ga en elke bocht dikke strepen neerzet, dat zijn ook maar verhalen hoor
)

- Robin Hartog
Denk dat iedereen hier wel een beetje op hetzelfde niveau zit.Knot schreef:Wat mij prachtig lijkt nog wat minder, 4 tot 6 auto's en man of 12 max. Moet natuurlijk ook een beetje klikken onderling (niet dat ik er overal met 250 vandoor ga en elke bocht dikke strepen neerzet, dat zijn ook maar verhalen hoor)

- tomgtr
Lijkt me onwijs gaaf maar met hoeveelheid vrije dagen per jaar gaat het thuisfront 10 dagen weg niet echt waarderen zeg maar. Laat dat pensioen maar komen. Dan zou ik vooraan staan!
- Peter Tunissen
Hey, dat klinkt bekend... 
http://www.italiarun.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het routeboek ligt er nog, inclusief de beste wegen en hotelovernachtingen en contactpersonen van de verschillende fabrieken om VIP-tours te krijgen...

Het routeboek ligt er nog, inclusief de beste wegen en hotelovernachtingen en contactpersonen van de verschillende fabrieken om VIP-tours te krijgen...
- Robin Hartog
Volgens mij moet ik die even ophalen dan een keer.Peter Tunissen schreef:Hey, dat klinkt bekend...

- letterlijk
Erg leuk initiatief !
Is het misschien handig om te vermelden met welke auto’s iedereen wilt gaan rijden? Ik kan mij zo voorstellen dat het erg frustrerend is om met je Opel Kadet achter een aantal Porsche ’s aan te kachelen….en visa versa.
Daarnaast, hoe groter de groep, hoe groter het diversiteit aan auto’s kan zijn. Snelle achteraan en langzame voorop. Althans, dat werkt altijd het beste bij grote motorritten; dat zal voor de auto niet anders zijn denk ik.
Een aantal jaren geleden de onderstaande route gereden. Is van origine een motorrit, dus alleen maar binnendoor en alleen maar bochten
Is het misschien handig om te vermelden met welke auto’s iedereen wilt gaan rijden? Ik kan mij zo voorstellen dat het erg frustrerend is om met je Opel Kadet achter een aantal Porsche ’s aan te kachelen….en visa versa.
Daarnaast, hoe groter de groep, hoe groter het diversiteit aan auto’s kan zijn. Snelle achteraan en langzame voorop. Althans, dat werkt altijd het beste bij grote motorritten; dat zal voor de auto niet anders zijn denk ik.
Een aantal jaren geleden de onderstaande route gereden. Is van origine een motorrit, dus alleen maar binnendoor en alleen maar bochten

- matthyssie
Als ik meega, is dat met een MX-5 

- Knot
Tsja, ook al ga je met een dikke 997 S dan nog lijkt het me dat je niet maximaal gaat en iedereen achter je laat.
Denk dat ik met een MX5 1.8 nog best goed mee kan komen, snelwegen hou je toch meestal 160 zoiets aan met een paar uitschieters om even lol te maken. De paar keer dat een groepje even naar 250 gaat rij ik daarna wel weer dicht hoor
Denk dat ik met een MX5 1.8 nog best goed mee kan komen, snelwegen hou je toch meestal 160 zoiets aan met een paar uitschieters om even lol te maken. De paar keer dat een groepje even naar 250 gaat rij ik daarna wel weer dicht hoor

- matthyssie
Sowieso doe je met een MX-5 niet onder voor bijv een beetje 3 serie. Zeker als t wat bochtiger wordt.
- Knot
Jawel, klopt, maar ik bedoel het hoeft toch niet max attack overal, inhalen, uitremmen enz enz...
-
OnlineLuco
Die BMW's worden mateloos overschat, bij diverse DF tochten reden ze alleen maar in de weg als ik met de 5gt turbo wilde gassen 

- Riceaux
BMW's worden ook overschat. Maar het geluid van een 6 cilinder met een carbon air intake blijft lekker.
Ik doe mee met de 325i cabrio.

Ik doe mee met de 325i cabrio.

- Robin Hartog
Ik heb geen idee waarin ik de tour mee ga rijden.
@Peter: De website Italiarun.com doet het trouwens helaas niet meer (bij mij althans). Stond er nog wat boeiends op?

@Peter: De website Italiarun.com doet het trouwens helaas niet meer (bij mij althans). Stond er nog wat boeiends op?
-
- Auto: Etron GT
Ik heb zeker interesse! Alleen helaas niet echt een DF auto op het moment.. misschien nog materiaalwagen nodig? 
Of misschien heb ik tegen die tijd iets anders... MX5 aanschaffen voor deze rit en de rest van de zomer is nog niet zo'n gek idee?

Of misschien heb ik tegen die tijd iets anders... MX5 aanschaffen voor deze rit en de rest van de zomer is nog niet zo'n gek idee?
- letterlijk
Ik denk dat deze trip alleen zal slagen als de geïnteresseerden een keer bij elkaar komen. Ik zie een aantal, waaronder ik, die vrij nieuw zijn op het forum en de "overjarige" (nog) niet kennen. Daarnaast heb ik ook geen df auto (meer, lees lease). Zie het meer zitten om met de motor erachteraan te knallen. Dan is zo'n materiaalauto wel handig, peters 

- Riceaux
Tot nu toe is het nog een interessepeiling. Op de achtergrond zijn we al wel meer dingen aan het bespreken. En het is dan inderdaad de bedoeling om met alle deelnemers voor die tijd ook nog 1 of meerdere keren af te spreken.letterlijk schreef:Ik denk dat deze trip alleen zal slagen als de geïnteresseerden een keer bij elkaar komen. Ik zie een aantal, waaronder ik, die vrij nieuw zijn op het forum en de "overjarige" (nog) niet kennen. Daarnaast heb ik ook geen df auto (meer, lees lease). Zie het meer zitten om met de motor erachteraan te knallen. Dan is zo'n materiaalauto wel handig, peters
- Robin Hartog
Zoals Riceaux zegt inderdaad. Ben in mijn vrije tijd nog steeds bezig met wat reisverslagen lezen en wat te puzzelen voor een route. Post wel weer een update als ik weer wat geknutseld heb.letterlijk schreef:Ik denk dat deze trip alleen zal slagen als de geïnteresseerden een keer bij elkaar komen. Ik zie een aantal, waaronder ik, die vrij nieuw zijn op het forum en de "overjarige" (nog) niet kennen. Daarnaast heb ik ook geen df auto (meer, lees lease). Zie het meer zitten om met de motor erachteraan te knallen. Dan is zo'n materiaalauto wel handig, peters
Vooraf afspreken lijkt me inderdaad ook wel een prima plan.
Voor degenen die eventueel interesse zouden hebben: Qua overnachtingen: Camping of Hotel? Mij maakt het persoonlijk helemaal niets uit. Qua prijzen zullen campings waarschijnlijk wel wat goedkoper zijn denk ik zo.
- matthyssie
Gaar er een materiaalwagen mee voor mijn tent dan? 

- Knot
Lekker in hotel joh, kost in duitsland/oostenrijk sowieso niet veel.