E30 M3 occasion topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 13:30

Will F. schreef:Waren dat misschien guldens Renee?
:mrgreen: nee was wel in de euro tijd dacht ik (oke oke not 100% sure), geloof ergens in 2003/2004 oid dat ik het vroeg, daar komen dan allemaal dure goedies in qua zuigers/nokkenassen/krukas/ enz enz don't know :tooth:
toen wist ik nog dat ik dacht, ow, kan je er beter een 3.2 M3 motor in gooien :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 13:32

kan aardig aantikken, zie nu net dit lijstje, leuk om ff bij weg te dromen :mrgreen: >>

http://www.motorsport24.de/motorsport-t ... 6_185.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Tristan » 28 aug 2014, 13:34

Will F. schreef:Waren dat misschien guldens Renee?
Haha...nou dit is gewoon tegenwoording in Euro's hoor. Als je naar 300pk wilt ben je minimaal 15K kwijt. Als je het laat doen door een tuner, +10K.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 13:36

ah, ben ff wat zaken gaan optellen, alleen onderdelen voor zoiets...dus verder moet je de motor al hebben en dan heb ik nog niet alles geteld..

zit nu al aan 21.640,-euro en dat zonder inbouw en afstelling en nog een paar dure onderdelen!
edit komt nog 6.500,-euro bij trockensumpf syst en nog veel meer...

dus ja die prijzen kloppen toch, best veul als je echt iets aparts met veel vermogen wil ala DTM :df:

edit, zie net alleen zo'n DTM kop/kit kost al bijna 10.000,-euro :D

mooi om al die delen zo te zien op die site.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door DF-user-278 » 28 aug 2014, 17:38

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 01003.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie basis, blok wordt in ''delen'' geleverd. :blink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 17:51

lol, vertaal google op pagina>
BMW M3 E30 1987 73500 kms compteur, métal noir, cuir noir, toit ouvrant, en bon etat et carrosserie selderij, maïs démonté fourni moteur en piéces,
carte grise normale
nog net geen knoflook :tooth:

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Vlokmans » 06 sep 2014, 14:55

Mooi exemplaar. Mooie prijs..... :bag:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Niels » 07 sep 2014, 12:10

Deze M3 wordt iemand heel gelukkig van!
De verkoper iig :tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door dvh » 07 sep 2014, 12:18

Altijd liefhebber geweest van de E30. Mooi model. Mijn eerste auto. De M3, een icoon. Kon toen ik 18/19/20 was nog redelijk meekomen ook.

Maar vandaag de dag. Een E30 M3.. Wordt er door een gemiddelde middenklasser uitgereden. Het is een klassieker geworden.. Maar voor de snelheid hoef je hem niet te nemen. Voor het circuit is hij te duur. En voor het goede weggedrag zijn er voldoende goedkopere alternatieven.

Met dit soort prijzen is de E30 M3 voor mij een totaal onaantrekkelijke occasion(klassieker?) geworden..

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door JeroenT » 07 sep 2014, 13:46

Precies!

Ik heb een leuke E30 M3 gehad, die subtiel aangepast was.
Maar de 3 auto's daarna waren leuker!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10869
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Joy » 07 sep 2014, 14:26

Ik denk dat dat met veel klassiekers zo is. De technische vooruitgang zorgt ervoor dat het rijden in je 'jongensdroom' vaak een tegenvaller is komende vanuit een moderne tegenhanger.
Het plezier komt van andere zaken zoals de ongecompliceerdheid, het gevoel van echt autorijden, het proeven van 30 jaar terug in de tijd gaan verpakt in een stuk blik (design, gebruikte materialen, techniek uit die tijd etc) en het bezitten van iets waar je in die tijd alleen van kon dromen.
Motorisch zat een E30 M3 kwa vermogen niet heel veel boven een 325i. Een M5 uit die tijd had een veel groter gat tot de normale modellen. Dit is dan ook vandaag de dag nog een snelle auto en wellicht spreekt dat wat meer aan. Hetzelfde voor een E36 M3. 20 jaar later kun je daar nog steeds vrijwel al het verkeer de baas mee.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Joost » 07 sep 2014, 19:38

De oplossing:

1989 BMW E30 M3 met S52 3.2 en 6 bak. Niet origineel, maar wel een stuk leuker rijden dan met een licht getuned S14 blok.
Bijlagen
foto 1.JPG
foto 1.JPG (342.66 KiB) 2689 keer bekeken
E30 M3 S52.jpg
E30 M3 S52.jpg (99.02 KiB) 2689 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 19:45

yep, erg lekker zoiets, zelf ook zo 1 gehad, dan met 3.0 M3 motor maar getuned naar iets van 315<>320 pk

liep heerlijk en een veel betere combinatie dan in een gewone e30 koets, had zoiets ook met 3.6 M5 motor getuned naar 340pk, dat liep super (veel fun) maar als je heel hard ging over een riggel oid dan kon je de koets iets zien wrikken, toen dacht ik, ow...zoiets kan je dus beter in een M3 koets doen, die is stijver en dat merk je wel.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Fabian » 07 sep 2014, 20:09

Die is toch niet "toevallig" van jou Joost? :D

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door dvh » 07 sep 2014, 20:25

:-)
Dat lijkt me dan ook serieus leuker. Wel de looks, maar toch moderne(re) techniek.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 20:35

lees nu pas S52 3.2? (dat zou zo'n US M3 motor zijn en lijkt er niet op)

bedoel je niet S50B32 ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Tristan » 07 sep 2014, 21:23

E30 M3 traag? Nee, een gezonde S14 is snel zat. Ik hou zelf een Cooper S JCW aardig bij en heb niemand gehoord wie die auto traag vind. Wegligging out of the box is super en met paar Bilstein dempers en goede banden is de bochtsnelheid erg hoog. Ik race met een 420pk sterke M3 GT4 op slicks en toch is de balans van die auto niet zo goed als een straat E30 M3. Ik waardeer een goed chassis meer dan pure pk's en elke keer als ik in de M3 stap komt er een lach op m'n gezicht en snap waardoor dit de meest succesvolle toerwagen is geweest. Gaat niet altijd om raw speed maar om de beleving en gevoel. Of je het nu de prijs waard vind is wat anders, ik zou misschien ook verder zoeken maar voor de prijs die ik ervoor betaald heb is dit de beste aankoop ever.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 21:34

ligt er ook wat aan welke versie je hebt.

zo'n standaard vrij hoog op de poten staande originele 195 pk met kat en airco versie is gewoon saai en dat vond ik al euh 20 jaar geleden, viel gewoon op.

een 215pk versie zonder airco en bv 17 inch en wat verlaging rijd al heel wat fijner/sportiever qua gevoel maar ook qua trekkracht.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Joost » 07 sep 2014, 21:52

Toevallig wel ja!

Dat bedoel ik, S50B32. Ben niet zo thuis in die motornummers.

S14 is leuk, en die paar keer dat ik er mee gereden heb (als ie niet weer stuk was!) was best grappig. Maar dit is toch wel een stuk leuker.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 22:49

gaaf Joost :df:
die mag ook wel in en apart draadje met wat meer foto's :foto:

I like those.

wat voor interieur zit er in?
S14 kan zeker wel leuk zijn, in bv getunede staat vanaf zeg 260 wordt het leuk, om maar niet te spreken van rond de 300pk S14, maar dat is zo duur dat je beter meteen een 3.2 erin kunt bouwen ala Hartge H36/H35 die het met die M5 motoren deden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 23:23

hebben we deze gemist of ben ik die vergeten....
stond schijnbaar in Mei- April dit jaar te koop voor slechts :ongeveer als: 40k , valt nog mee.

http://bringatrailer.com/2014/04/14/m5- ... mw-e30-m3/" onclick="window.open(this.href);return false;

19" inch is wel wat to much...17 is leuk, 18 maybe, maar 19 :hmmm:
magoed, dikke V10 :df:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Tim N » 29 sep 2014, 20:28

:bag:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door Niels v/d burgh » 29 sep 2014, 21:06

Tim N schreef: :bag:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as" onclick="window.open(this.href);return false;
Een voordeel, je hoeft bij deze niet bang te zijn dat ie gestolen wordt!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 29 sep 2014, 21:20

:D
wel mooi lage kmst, zoiets kun je wel wat terug bouwen, iets meer naar origineel toe en her en der wat aanpakken, helemaal naar origineel zal aardig wat kosten, dan maar iets stoers van maken en geen wash and shine Assen iets zeg maar :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 M3 occassion topic

Bericht door GTRene » 06 okt 2014, 17:32

ook een mooi exemplaar, schijnbaar opnieuw opgebouwd met leuke zaken.
Fully restored unit:
- 114.000 kms before restoration.
- Mint body without any rust or crash
- Engine fully rebuilded and balanced (forged CP pistons and PAUTER rods) with Sport Evo parts like lightweight flywheel and reinforced valve springs.
- MK Motorsport Nurburgring chassis kit and motorsport full body bushes.
- All chassis parts are new and fully rebuilded (brakes, lines, pads, quick steering, sachs clutch...)
- Supersprint full Inox Race Line exhaust system.
- Original Hartge M3 E30 wheels with Advan08 rims
- Full front and rear OEM Sport Evolution aero package
- Fully restored interior (Recaro front seats, new oem gauge cluster, floor carpet, fabric roof, black OEM panels)
- Full body dissasembled, painted and restored
- All weared or aged parts changed to new OEM parts (all rubber parts, front and rear glasses, underbody isolation parts, fuel tanks and pump, etc..)
- Only BMW OEM parts used in the restoration process
- Actually has 1800kms without any problem, feels like a new car.
- Documentation of restoration and all bills availables on demand.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten