Tom schreef:Verschil is dat Apple iets wel modieus kan maken en ze zijn goed in het marketen van een product.
Er is nog niks bekend over het uiterlijk. Alles wat online staat zijn (verzonnen) renders van fans op basis van niets.
Apple is 'n computer/telefoontjes gigant. Marketingtechnisch zijn ze Nr1 by far.
Maar of ze een 'modieus'(?) iets als een soortement horloge in de markt kunnen rammen als wat ze met de iPhone etc deden? We zullen 't zien.
Mijn analogie is een beetje als met autos anno 2014. Het moet zuinig schoon en electrisch en daar zitten nogal wat haken en ogen aan.
Zo zie ik 't ook 'n beetje bij die smartwatches. Hoe lang gaat de accu mee, hoe wat waar laadt je 'm op. Hoe vervangt ie de mobiel/tablet die je ook mee moet hebben? Hoe functioneel is zo'n ding tov een mobieltje met groter scherm? Etc.
Een klok blijft 'n klok.
Nog 'n punt. De quartzrevolutie vsn begin mid 70s en LCD LED techniek en de Japanners die bijna de Zwitsers ondersneeuweden heeft gebracht waar we nu staan in horlogeland: Geen 100 maar 10000 'horlogemerken' van barslecht tot top. Namaakshit, van G Shock en Icewatch via Seiko naar Cartier Breitling en Rolex fakes. Zwitserland die groter is dan ooit qua productie en de mech klokken leven als nooit tevoren, maar daar hangt wel 'n prijskaartje aan.
M'n buurjongen van ICentre draagt zo'n enorme Diesel. Hij was gister ij me in de zaak Hij zei dat als de Applewatch misschien dinsdag uitkomt Zwitserland 'zo' gaat en hij maakte een duikbeweging met z'n hand/arm.
Ik antwoordde dat ik dat nog even moest zien:)
Totaal idolaat van Apple , gehersenspoeld bijna:)
In Nederland (wat natuurlijk een heel kleine markt is) hebben ze(in dit geval Seiko Nederland, ik ken de directeur persoonlijk goed) een marktonderzoek gedaan. Er bestaan '100den' horlogemerken, maar het komt erop neer dat maar 21 merken voor 80% van de omzet in Nederland zorgen...
Misschien worden dat er 22?:)