Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door GTRene » 02 sep 2014, 11:03

huh :tooth:

mooi zooitje dus in die wereld van voor en tegenstanders :ongeveer als:

glas half vol of half leeg

of

het dooit wel, het dooit niet, het dooit wel, het dooit niet maar dan met een ijs bloem :mrgreen:

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2014, 00:02

http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Milie ... eeuw.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 01:06

En we leven nog lang en gelukkig :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2014, 11:18

"Het is misschien te laat om de politici en rijke elite ervan te overtuigen het roer drastisch om te gooien. Dus is het aan de rest van ons om na te denken over hoe we onszelf kunnen beschermen tegen deze onzekere toekomst." .
Zeg 't maar. Ik heb wel wat ideeën al vallen die bij het 'zogenaamd politiek correct intellect' niet in goeie aarde denk ik:)
Dus moeten we eerst af van het zogenaamd 'politiek correct intellect'. Want die verdraait de realiteit.Overtuigd van hun gelijk, dat zijn de ergsten. Verdelgen. En ze zitten overal, het kan je buurman of buurvrouw zijn:)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 sep 2014, 11:31

D66 op de terrorismelijst krijgen zeg maar.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2014, 12:35

smiley schreef:D66 op de terrorismelijst krijgen zeg maar.
Laten we beginnen met de PvdA, levensgevaarlijke organisatie:)

Hoe m'n vrouw en ik over 10-15 jaar relaxed in Cartagena, Colombia wonen en ik dan zeg terwijl ik 'journaal kijk hoe illegale immigranten west EU en UK bestormen dat 't niet leuk meer is ' : Ik als (gaat staan en duwt hand op z'n hart) regelrechte Nederlander keer terug naar overspoeld EU/UK om met 'mijn volk' daar ten strijde te trekken tegen het onkruid wat 'ons' als 'n trojaans paard over gaat nemen.

Dit bovenstaan scenario lijkt op de Marokkaanse en andere natlos landen 'jihadstrijders' die voor 'hun land en allah etc' gaan strijden in net niet 'hun land' maar ergens in Gaza Syrie. Totaal uit de richting waar ze (hun ouders) geografisch écht vandaan komen.

Oftwel, ideologien en geloof maken mensen in de basis dom, daar heb je zo'n verrekte USA niet voor nodig.

Je moet het in de kiem nog smoren en die kiem ligt niet in Washington DC ofzo maar in Mekka. Denk daar goed om.

Het luik van het Paard van Troje opent zich langzaamaan:)

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 12:55

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald` ... (=je kan beter iets voortijdig stoppen dan doorgaan tot het helemaal verkeerd gaat)
zo ist maar net.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2014, 13:28

Even alle gekheid op 'n stokje: Dat artikel waar Romo mee komt. Die apocalyptische gedachtengang: ik heb 'm al jaren... :bag:
Ik schrik er ook niet van dus.

Het 'iedereen gelijk' principe breekt ons dus op den duur op. Terwijl het 'niet iedereen gelijk' principe ons ook al wijze lessen leerde: Franse en Russische Revolutie. Waarbij die laatste het niet helemaal ging zoals beloofd:)

Kortom. Overbevolking vs of icm overproductie = chaos?

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 13:34

iets in die geest...

komt verder nog bij geloofs-idioterie, macht belust en geld zaken. :ongeveer als:

Joy

Bericht door Joy » 07 sep 2014, 13:48

Ik denk dat hetgeen wat in de historie al eerder is gebleken, te weten de ongelijkheid tussen mensen, ergens weer recht zal worden getrokken. Of de ongelijkheid nu op basis van religie, inkomen, huidskleur of afkomst is gebaseerd, op een zeker punt heeft men er genoeg van en worden de onderdrukkers geëlimineerd.

Zolang er mensen rondlopen die zich niet gelijk voelen aan anderen zullen er ongeregeldheden ontstaan.
Fabrikanten die arbeiders uitbuiten voor eigen gewin, religieuze groeperingen die anders denkenden als afval beschouwen, idioterie zoals het kastenstelsel waardoor je vanaf geboorte als afval door het leven gaat of als prins(es), racisme op basis van huidskleur en/of afkomst etc. etc.

En wat krijg je in een samenleving waar onderdrukten zich gaan roeren, repressie. Oftewel de snelkookpan komt steeds meer op druk te staan waardoor als het mis gaat de boel letterlijk explodeert.

De tijd van consumeren en oneindige vooruitgang lijkt voorbij. De elite zal kosten wat kost willen voorkomen dat deze verandering hen zal treffen en wellicht weten ze dat nog lang vol te houden gezien hun middelen.
Maar uiteindelijk komt de weegschaal ergens weer in balans, maar waarschijnlijk niet op een rustige manier.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2014, 14:04

Ongelijkheid zal er altijd zijn en blijven, da's al duizenden jaren zo. Laten we ons geen illussies maken, we hebben wetten regels en 'leiders' natuurlijk nodig.

Ik zeg dat, omdat iedereen maar 'gelijk wil zijn' we de ellende nog meer in de hand werken. Want dat riekt naar gecamoufleerd communisme(wat ook in de praktijk totaal fout gaat en is)

Overbevolking vs geboortebeperking? Armoedzaaiers en kanslozen fokken maar door en hun kids hebben ook stemrecht. Daar gaat er ook al wat mis:)

Joy

Bericht door Joy » 07 sep 2014, 14:13

Ik denk dat er een natuurlijke balans is waarbij er inderdaad leiders zijn die een bepaalde sturing geven maar wel fair blijven tegenover hun achterban. Niet iedereen is een leider en voelt zich daarom beter in een volgende rol.
Het gaat mis op het moment dat de leider zich verheven gaat voelen en misbruik gaat maken van de gecreëerde situatie. De hendel gaat steeds verder richting het rood waarbij er een punt komt dat de onderdanen het niet meer zien zitten. De leider en zijn directe gevolg krijgen op hun sodemieter en vervolgens komt vanuit het volk weer een nieuwe leider. Die vervolgens vrijwel altijd dezelfde weg bewandelt waardoor het een cirkel zonder einde is. Typisch :D

Ik weet niet of het puur door overbevolking komt. 2000 jaar terug was het een stuk rustiger op aarde en ook toen sloeg men elkaar de hersens in. Het zit nu eenmaal in de mens om een ander niet te mogen en dat recept is helaas weinig veranderd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2014, 14:39

Ik wil ook met een lekker w..f naar Cartagena, of ander exotisch oord met nog meer exotische schoonheden, na mij de zondvloed............ :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 14:48

:mrgreen:

nadeel van dat soort oorden (kan zijn) daar is het ongedierte een stuk groter en of gevaarlijker...spinnen zijn bv 10x zo groot in bepaalde landen ten opzichte van hier...brrr :tooth:

maar qua leven kan het daar wel een stuk relaxter zijn, heerlijk 'rustig' zolang je geen problemen krijgt met gezondheid oid denk.

Scheelt Robin zal het daar een beetje kennen en familie daar hebben via zijn dame, zal ook wat schelen denk :D

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2014, 14:58

In februari gaan we naar Barranquilla (waar m'n schoonfamilie woont inderdaad) vanwege Carnaval.
s werelds grootste carnaval is in Rio. Nummer twee, serieus is Barranquilla(UNESCO werelderfgoed)

Ik ben misschien van plan te investeren in iets huis appartement achtigs in Cartagena of Soledad/Barranquilla(het al prima verbouwde huis fully airconned van m'n schoonma mag er nog 'n paar verdiepingen bovenop. Ze heeft daar 'n toplocatie met 'n centro commercial net tegenover hun geopend, alles nieuw en top. Superdeluxe. Dat verwacht 'men' niet in 'zo'n gevaarlijk land'.

Cartagena( bekend van wereldtopontmoetingen politiek) , magnifieke stad. Ligt ongeveer 2 uur rijden van Barranquilla met de bus. Ze denken daar in uren niet in km.:)

Afbeelding

Neh, ziet er niet uit, lekker in NL blijven:)

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 15:01

:foto:

wil je wel in zo'n vrij grote (denk ik) stad wonen?
dat is nou niet meteen 'rustig' :D

bovendien grotere kans op geweld of opstootjes als er wat te protesteren valt om 1 of ander iets, dan doen ze dat vaak in grote steden.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2014, 15:05

En wat daar ook ideaal is. Ze spreken daar amper Engels:)
Tijdverdrijf daar, waar 't land van overstroomt: Voetbal, wielrennen en missverkiezingen en bierdrinken.

Daar kan ik me wel in vinden, vooral die laatste 2:)
Zaten we vorige keer midden in 'n fotoshoot van Miss Colombia ergens bij 'n restaurant. >15 bloedmooie en niet uitgemergelde maar van alles erop en eraan voorzien chicas. TV erbij de hele reutemeteut. Dat heb je hier niet zo erg:)

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 15:10

klinkt goed, zag net op de kaart dat het wel mooi ligt aan de Caribische zee oid, met al die eilandjes enz enz, en natuurlijk captain Jack sparrow :D

romo

Bericht door romo » 07 sep 2014, 15:14

OMG...........HMOG....................ik wil mee GVD;

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2014, 15:20

GTRene schreef::foto:

wil je wel in zo'n vrij grote (denk ik) stad wonen?
dat is nou niet meteen 'rustig' :D

bovendien grotere kans op geweld of opstootjes als er wat te protesteren valt om 1 of ander iets, dan doen ze dat vaak in grote steden.
Ik hou van steden en actie. De rust is er wel op 't strand(de steden liggen aan de kust schuin tegenover de Antillen zegmaar) . Gevaar loopt men niet meer dan in Amsterdam zegmaar, meer naar 't zuiden is 't wel oppassen geblazen(2000km naar 't zuiden) . Cali. Da's wel levensgevaarlijk. Een taxichauffeur wilde ons met 'n maat op een scooter van onze koffers beroven net na 't vliegveld. Ging net goed....pfff

M'n oom heeft daar 2 dagen in de gevangeis gezeten, hij woonde toen in Bogota(Nl ambassade) omdat ze dachten dat hij een gringo(doh) en 'n narcotraficante9drugsrunner) was en hij had z'n paspoort niet mee. Inval in hotel met politie en helicopter snachts. Hadden ze de verkeerde lol. Ze dachten dat hij 'die amerikaan' was.
Dit was ongeveer 20 jaar terug. De boel is wel dik verbeterd en minder gevaarlijk dan vroeger.

1990 Ik zat in Bogota in 'n hamburgertent 's ochtends koffie te drinken met 'n parking ervoor. komt er 'n legervrachtwagen met 6 soldaten de tent binnen, ik had m'n pas bij. maar daar ging 't niet om, iedere gast en personeel eruit want ze zochten 'n autobom op die parking. Ook goeiemorgen:)

S nachts in Noord daar (luxe wijk waar alle expats buitenlanders zitten waaronder app van m'n oom waar ik zat , kaboem. 500m verderop 'n bom ontploft 2 doden. Tanks in de straten. Maar ik vond 't wel spannend. Ma jankend aan de telefoon dat ik wel voorzichtig deed(ze zag dingen op 't journaal, arme ziel)

Komt m'n ooms in de auto 's nachts thuis , 100m voor 't complex politiecontrole. Had ie geen zin in wilde slapen. Paktie ie dus 'n zijstraat. Begint de politie te schieten... hij toch stoppen. papieren etc. Liep met 'n sisser af.

Was ik m'n koffer nog kwijt, die vloog door naar Curacao, haalden we die later die week op uit zo'n enorme building op 't vliegveld. In de auto met dat ding. Sleuteltjes thuis. Enorme verkeersopstopping(8 miljoen inwoners op weinig km2) . Politiecontrole: Twee gringos in 'n auto met 'n koffer zonder sleutels (die lagen in 't appartement) , dat riekt in die tijden naar gevaar/narco/bommen. M'n oom(perfect Spaanstalig natuurlijk) lulde zich er uit: Ambassade personeel, en 'n paar dollar, maar daar waren ze nog niet tevreden mee, toen over Gullit en Van Basten begonnen en blonde Nederlandse vrouwen hoe lekker die wel niet neukten. Lache met die lui. Toen was 't wel klaar en mochten we door. LOL.

Mijn vrouw komt dus uit Barranquilla, ze noemt 't een middelgrote stad, met 1,5 miljoen inwoners. Nu zit ze in Heerenveen(net de 50.000e inwoner gekregen), ok er is hier 'n zwembad, een bios wat kerken 'n supermarkt en wat cafes en dan ook nog 'n paar stadions, maar voor haar hoeft 't echt niet kleiner en rustiger.

Voor mij ook echt niet:)

:coffee:
Laatst gewijzigd door Robin op 07 sep 2014, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 15:41

ik hoor het al, klinkt goed voor jullie @Robin, je kent er aardig wat door de jaren heen.
1.1 miljoen :gek:
ben je uren bezig alleen al uit de stad te komen :mrgreen:

en @Romo, damn...toch maar eens een plekje uitzoeken daar ;-)

romo

Bericht door romo » 07 sep 2014, 15:51

slightly OT en NSFW..........maar het moet maar even :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 16:04

ik zie mooie billen :kikker:

das kommt aber nicht 'billig' :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 sep 2014, 00:54

owja, wat veel van die oorlogen aangaat>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://achterdesamenleving.nl/wie-hebbe ... AziBvl_vqD" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2014, 09:35

Tja. Ik mis nog de religieuze component...

Plaats reactie