Andre, daarom nam ik ook altijd dat ouwe hok mee naar papenburg, je hebt gezien hoe ik m aftrapte de laatste keer toen je mee was, hoeveel erger kan iemand dat doen als ik die auto uitleen?

De meeste mensen zijn verzekerd voor schade aan derden hoor..Hielke schreef:Er kan olie op de weg liggen, iemand kan 'm terwijl je ergens voor een verkeerslicht staat met 60 km/h bij je naar binnen rijden. Die 500.000 (of wat kost zo'n ding) heb je niet liggen. Zo makkelijk als je het voorstelt is het niet.
Dat ik mijn verzekering bel. Mijn risico. Daarom kijk ik uit aan wie ik de auto uitleen. Overigens heb ik altijd een no-claim garantie. Dus de eerste schademelding kost me geen no-claim. En natuurlijk selectief zijn wie je achter het stuur laat zittenHielke schreef:Hoe werkt het dan Sitechris als die bekende door omstandigheden (vogelpoep, onkunde) die bekende jouw auto op het dak legt en volledig afschrijft? Definieer aub "hoe het werkt".
Dit dus.dvh schreef:De bal ligt altijd bij de eigenaar. Die is verantwoordelijk voor zijn eigen spullen.
De niet-eigenaar is WA verzekerd.
Als je geen risico met je no claim wilt dan moet je hem niet uitlenen. Of niet zeuren achteraf. Over je noclaim.
'Als als als'- situaties. Jij bent eigenaar. Jij bent verantwoordelijk.
Als jij de sleutels aan een ander geeft. Maakt niet uit waarom , hoe of wat. Jij, niet een ander, bent daar verantwoordelijk voor.
Voor de rest: ' yolo ' ..
+1. Eigenaar beslist om iemand anders in auto te laten rijden. Eigen risico. Op GTR heb ik geen no claim dus geen probleem als mensen er in rijden. Se dailies leen ik zonder probleem aan mensen uit die ik vertrouw. En als er iets gebeurt, jammer dan, was ook mijn risico.dvh schreef:De bal ligt altijd bij de eigenaar. Die is verantwoordelijk voor zijn eigen spullen.
Als je geen risico met je no claim wilt dan moet je hem niet uitlenen. Of niet zeuren achteraf. Over je noclaim.
Als jij de sleutels aan een ander geeft. Maakt niet uit waarom , hoe of wat. Jij, niet een ander, bent daar verantwoordelijk voor.
+1. Zo sta ik er ook in. De discussie zoals we die nu voeren wordt nooit gehouden op het moment dat iemand het aanbod krijgt 'ook even' te sturen. Het zou dan ook een gebed zonder einde worden. Wat doen we als de bestuurder eraf gaat door een plots leeglopende band, wie is dan schuldig? Bij wie heb je je verzekering lopen? Zo! Dat is een dure maatschappij. Waarom heb je dat niet anders geregeld? Je wilt nu ineens je auto verkopen omdat de balken wat krom stonden? Maar dan lever je zo even 20k in en je wilt nu dat ik dat ga betalen? Zou je achteraf als eigenaar toch verhaal willen halen laat dan aub nooit een ander in je auto rijden. Of leg wat A4-tjes met een verklaring in je dashboardkastje om te laten ondertekenen.tomgtr schreef:+1. Eigenaar beslist om iemand anders in auto te laten rijden. Eigen risico. Op GTR heb ik geen no claim dus geen probleem als mensen er in rijden. Se dailies leen ik zonder probleem aan mensen uit die ik vertrouw. En als er iets gebeurt, jammer dan, was ook mijn risico.dvh schreef:De bal ligt altijd bij de eigenaar. Die is verantwoordelijk voor zijn eigen spullen.
Je hebt toch ook in de 1M van Andre gereden? Van te voren het hier dus ook niet over gehad?Op de openbare weg leg ik vwb een dure auto het risico bij de de eigenaar, waarvan ik verwacht dat ie het verzekeringstechnisch goed geregeld heeft. Een WA auto is makkelijk, dat risico ligt dan bij mij. Op het naadje rijden zal ik in geval van een dure auto niet doen. Risico's sluit ik daarmee niet uit. Stel er ligt midcorner een plas olie dan kan het al mis gaan. Ook op normaal tempo. Laat een eigenaar me vooraf weten dat ie verwacht dat ik eventuele risico's draag (wederverkoopwaarde na schade, compensatie no-claim) dan vind ik dat heel fair. Je krijgt dan nadien nooit scheve gezichten. En al helemaal niet omdat ik dan niet achter het stuur kruip
Riceaux schreef:Je hebt toch ook in de 1M van Andre gereden? Van te voren het hier dus ook niet over gehad?Op de openbare weg leg ik vwb een dure auto het risico bij de de eigenaar, waarvan ik verwacht dat ie het verzekeringstechnisch goed geregeld heeft. Een WA auto is makkelijk, dat risico ligt dan bij mij. Op het naadje rijden zal ik in geval van een dure auto niet doen. Risico's sluit ik daarmee niet uit. Stel er ligt midcorner een plas olie dan kan het al mis gaan. Ook op normaal tempo. Laat een eigenaar me vooraf weten dat ie verwacht dat ik eventuele risico's draag (wederverkoopwaarde na schade, compensatie no-claim) dan vind ik dat heel fair. Je krijgt dan nadien nooit scheve gezichten. En al helemaal niet omdat ik dan niet achter het stuur kruip
Bij All-risk verschil in no-claim betalen, wa schade betalen. En een emotionele band opbouwen met een auto is sowieso niet verstandig met alle idioten op de Nederlandse wegen.
En hoe verdomt k** moet dat zijn om nog 70 jaar krom te moeten liggen voor een auto die er niet meer is.dvh schreef:Voor de rest: ' yolo ' ..
Alleen met bijbetaling.RVV schreef:Iemand nog in een Mii rijden?
En als de schade ook voor Rico is, dan vouw ik hem met liefde opHielke schreef:Alleen met bijbetaling.RVV schreef:Iemand nog in een Mii rijden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten