Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Gratuliere, das ist ein affengeile auto
, viel spass da mit ...

-
Wat een sound. Wat een auto. Wat een 'verzameling' speelgoed, Romo.
Gefeliciteerd.
Gefeliciteerd.
- PD power
romo schreef:
Gaaf Romo

Gefeliciteerd, en veel plezier ermee.
- Tim N
Eindelijk op de stoep. Gefeliciteerd, nu lekker genieten van het speeltje 

- tomgtr
Schitterend hoor. Veel plezier ermee. Benieuwd hoe vaak je de BMW nog pakt...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
tomgtr schreef:Schitterend hoor. Veel plezier ermee. Benieuwd hoe vaak je de BMW nog pakt...
nou egh ehg,................vanochtend al weer

Wat direct nu opvalt na het weekend de Cayman voorzichtig te hebben geproefd;
-Je zit onwaarschijnlijk hoog in de BMW, onwaarschijnlijk laag in de Porker ( goed dat ik de kar nu heb en niet over 20 jaar, dat kan je een oude l.l niet meer aandoen

-Het BMW stuurhuis is zeer snel, sneller dan de Porker, ik had het al eens genoemd en niemand kon het geloven, maar de 1M is directer en scherper
-Het mindere koppel in de Porker niet direct negatief opvalt
- Bij max stuuruitslag Porker je voelt dat de voorwielen er niet recht onder staan en je op een rand rijdt
-De /PDK ontzettend goed bij de les is.
-Hoe mooi het Porker Alcantara stuur ook is, het is ietwat iel in de hand, het vette dikke 1M stuur ligt beter in de hand (mijn hand that is)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Keer ander kleurtje;
http://www.autogespot.nl/porsche-cayman ... 09/01#img1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogespot.nl/porsche-cayman ... 09/01#img1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
Gewaagd, mooie velgen overigens.
Erg gaaf Romo, geluid is super, bijna GT3 achtig.

Erg gaaf Romo, geluid is super, bijna GT3 achtig.
- Hielke
Robert, ik denk dat je de besturing pas echt leert waarderen wanneer je op of tegen de limiet rijdt. Een hele directe besturing kan dan de porties in te grote hoeveelheden leveren.
Dat bij grote uitslag je op "de randen" gaat rijden is normaal. Dat doet de 1M ook. Wat zeg ik, dat doet zelfs m'n Punto. Stuurgeometrie is zo afgesteld dat je bij zeg een kwart verdraaiing extra camber op het buitenste wiel krijgt. Bij veel stuuruitslag is dat camber al dusdanig groot geworden (meerdere graden) dat het al niet meer functioneel is. Maar ja, zulke uitslagen gebruik je alleen als je ergens inparkeert of heel kort wilt draaien. Waarom het je bij de Porsche wel opvalt en bij de BMW niet zou ik niet durven te zeggen. Misschien heeft het lagere gewicht van de Cayman op de neus ermee te maken.
Dat bij grote uitslag je op "de randen" gaat rijden is normaal. Dat doet de 1M ook. Wat zeg ik, dat doet zelfs m'n Punto. Stuurgeometrie is zo afgesteld dat je bij zeg een kwart verdraaiing extra camber op het buitenste wiel krijgt. Bij veel stuuruitslag is dat camber al dusdanig groot geworden (meerdere graden) dat het al niet meer functioneel is. Maar ja, zulke uitslagen gebruik je alleen als je ergens inparkeert of heel kort wilt draaien. Waarom het je bij de Porsche wel opvalt en bij de BMW niet zou ik niet durven te zeggen. Misschien heeft het lagere gewicht van de Cayman op de neus ermee te maken.
- romo
Hielke, dat zal het zijn idd, ik voel meer met de voorwielen idd!
Het zijn zo maar zaken die opvallen, daarmede niets negatiefs bedoelende.........das het mooie nu, even een andere kar en de verschillen gaan dan echt opvallen.
Verder is het definitief over met incognito gedrag.........
Het zijn zo maar zaken die opvallen, daarmede niets negatiefs bedoelende.........das het mooie nu, even een andere kar en de verschillen gaan dan echt opvallen.
Verder is het definitief over met incognito gedrag.........

- GTRene
banden soort en net nieuw (ook auto) e.d zal vast ook wat uitmaken 

- Macboy
Macboy verstopt in de kofferbak ook 

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Macboy schreef:Macboy verstopt in de kofferbak ook
Nassischijf, bratwurst, hamlap of gehaktbal
?:)
[img]http://1.bp.blogspot.com/-D9tQ7_NfmnQ/U ... rbaque.jpg
[/img]
http://1.bp.blogspot.com/-D9tQ7_NfmnQ/U ... rbaque.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
Die mening deel ik Nandor..Shakes schreef:Gefeliciteerd! Hij is mooier dan de 991 imo.
Gefeliciteerd Romo. Veel plezier ermee..

- Riceaux
Mooie bak Romo! Dacht zondag even dat je achter me reed, maar het was een Boxster in dezelfde kleur. Echt een prachtige kleur in het echt! Veel plezier ermee! 

- romo
Goed, een wat uitgebreider rij-verslag, Romo dacht what the heck, ik neem een middagje vrij, en wat doe je dan ?
Dan pak je een Porker...........
Kar in auto modus incluis zeilfunctie (en ik ben nog geen eens in de buurt van Friese meren) lekker warm rijden, het duurt echt wel even voor de olie temp >80 gr C. is (overigens prachtig in beeld gebracht in het rechter LCD scherm waarin water temp, olie temp en olie druk worden weergegeven)
Temp op peil, en Romo ging d`r is even voor zitten, die zit is overigens perfect qua ergonomie. Tikkie met de pook naar links en handschaltung bitte.........in de standaard mode (dus niet in sport, niet in sport+) gaan met het ding.....ochhhhhhhhh wat hangt ie mooi aan het gas en wat is die motor toerengeil, niet normaal, ik bedoel een M3 hangt ook heel best aan het gas, maar dit gaat nog vrijer, er lijkt welhaast geen weerstand in het blok, paar goeie longen schat ik in, nooit gerookt weet ik zeker
.
PDK gaat onwijs vlot door de verzetten tak, tak tak, en hup tik ,tik ,tik terug......hup sport modus d`r in alles nog wat agressiever, maar het kan nog beter.....sport + d`r op...........TJEZUS HMOG..........FARTING ALL OVER THE PLACE
man man wat gaat het ding te keer, die PDK is niet bij te houden, niet tak, tak, tak, maar BONK, BONK, BONK zo ramt ie door de verzetten, maar ook nog een schop onder de kont.....Beetje terug tikken om de boel mooi vacuüm te zuigen en de zuigerveren mooi passend en vast te krijgen, we willen tenslotte geen olieslurpert (hoewel in het boekje staat dat tot 0,8 L/1000km als normaal kan worden beschouwd) oude lullen inrijden gaat dat zeker doen, omdat inrijden niet echt nodig is, warm rijden uiteraard wel, die motor dat laten doen waarvoor ie gemaakt is, toeren maken!
Totaal 100km wezen knallen, niet perse hard, maar wel een flink knorrende tor
waarbij, ik vergeet het haast, die remmen ook niet van deze wereld zijn......oei oei wat een gevoel en wat een vertraging, het was kortom net of ik op vakantie was, ik denk dat ik het morgen middag weer doe
Dan nog wat verschillen die opvallen, niet negatief bedoeld what so ever, verschillen, omdat ze verschillen;
-Gas response GTS fenomenaal, 1M is goed maar no match
-Stuurrespons 1M fenomenaal, GTS zeer goed, maar wel trager, met name de eerste stuurbeweging die je maakt is de 1M meer bij de les
-De achterzijde vering GTS is ietwat week t.ov. de 1M (ik had dat reeds genoemd in mijn verslag dd 26-10-2013) ik kan het wederom bevestigen, er zit meer beweging aan de achterzijde, maar ook in rol en duikgedrag is de GTS ietwat onrustiger, de JRZ-RS 1 set onder de 1M is robuuster en laat minder tot geen rol en duikgedrag toe.
-Remmen GTS niet normaal, 1M erg goed
-Geluid GTS met farting all over is een genot voor het oor, of de omgeving d`r wat van vindt is minder boeiend
-PDK vs HB; beide hebben voor- en nadelen, maar je kan niet fout gaan met deze PDK bak, snel, niet normaal zo snel, korte 6 verzetten, 7e overdrive die in het geheel niet oproepbaar is in sport+, het past weergaloos bij de motor (ik denk weer aan de HB E92 M3 die absoluut beter was met een ///M-DCT) hier ook , ik denk dat men toch spijt krijgt van een HB, ook al is het meer betrokken, maar die past niet zo mooi als de PDK IMHO, maar goed, choose your poison......
Aan de ander kant is de 1M HB , met stip, de beste BMW HB voor mij, de F8X M3-4 heeft daar nog weer een door ontwikkelde versie van die moet echt wel subliem zijn. (Met de kennis van nu zou ik voor de turbo wellicht eerder een HB kiezen, voor een atmo blok eerder een PDK, bij een atmo blok liggen de bak verhoudingen toch kritischer IMHO)
-Stuurwiel 1M prettigger, GTS tikkie dun/iel
Wordt verder vervolgd ! heerlijk ontspannend weer......
Gemiddeld verbruik; 18,5L/100km
Dan pak je een Porker...........

Kar in auto modus incluis zeilfunctie (en ik ben nog geen eens in de buurt van Friese meren) lekker warm rijden, het duurt echt wel even voor de olie temp >80 gr C. is (overigens prachtig in beeld gebracht in het rechter LCD scherm waarin water temp, olie temp en olie druk worden weergegeven)
Temp op peil, en Romo ging d`r is even voor zitten, die zit is overigens perfect qua ergonomie. Tikkie met de pook naar links en handschaltung bitte.........in de standaard mode (dus niet in sport, niet in sport+) gaan met het ding.....ochhhhhhhhh wat hangt ie mooi aan het gas en wat is die motor toerengeil, niet normaal, ik bedoel een M3 hangt ook heel best aan het gas, maar dit gaat nog vrijer, er lijkt welhaast geen weerstand in het blok, paar goeie longen schat ik in, nooit gerookt weet ik zeker

PDK gaat onwijs vlot door de verzetten tak, tak tak, en hup tik ,tik ,tik terug......hup sport modus d`r in alles nog wat agressiever, maar het kan nog beter.....sport + d`r op...........TJEZUS HMOG..........FARTING ALL OVER THE PLACE

Totaal 100km wezen knallen, niet perse hard, maar wel een flink knorrende tor

Dan nog wat verschillen die opvallen, niet negatief bedoeld what so ever, verschillen, omdat ze verschillen;
-Gas response GTS fenomenaal, 1M is goed maar no match
-Stuurrespons 1M fenomenaal, GTS zeer goed, maar wel trager, met name de eerste stuurbeweging die je maakt is de 1M meer bij de les
-De achterzijde vering GTS is ietwat week t.ov. de 1M (ik had dat reeds genoemd in mijn verslag dd 26-10-2013) ik kan het wederom bevestigen, er zit meer beweging aan de achterzijde, maar ook in rol en duikgedrag is de GTS ietwat onrustiger, de JRZ-RS 1 set onder de 1M is robuuster en laat minder tot geen rol en duikgedrag toe.
-Remmen GTS niet normaal, 1M erg goed
-Geluid GTS met farting all over is een genot voor het oor, of de omgeving d`r wat van vindt is minder boeiend

-PDK vs HB; beide hebben voor- en nadelen, maar je kan niet fout gaan met deze PDK bak, snel, niet normaal zo snel, korte 6 verzetten, 7e overdrive die in het geheel niet oproepbaar is in sport+, het past weergaloos bij de motor (ik denk weer aan de HB E92 M3 die absoluut beter was met een ///M-DCT) hier ook , ik denk dat men toch spijt krijgt van een HB, ook al is het meer betrokken, maar die past niet zo mooi als de PDK IMHO, maar goed, choose your poison......

-Stuurwiel 1M prettigger, GTS tikkie dun/iel
Wordt verder vervolgd ! heerlijk ontspannend weer......

Gemiddeld verbruik; 18,5L/100km

- GTRene

klinkt goed zo te horen

- romo
Hielke schreef:Robert, ik denk dat je de besturing pas echt leert waarderen wanneer je op of tegen de limiet rijdt. Een hele directe besturing kan dan de porties in te grote hoeveelheden leveren.
Ik ken maar 1 automerk waarbij dat voorwiel vlak bleef staan met sturen; Honda met Double Whishbone
Ik meen dat mijn CRX 1.6i VTEC dat ook had, zeker de Prelude 2.0 16V
- dvh
Mooi man 
Wat een luxe zo. Heerlijk.
Enjoy !

Wat een luxe zo. Heerlijk.
Enjoy !
-
Ben je achteraf blij dat je 1M niet hebt ingeruild?
- romo
Andre schreef:Ben je achteraf blij dat je 1M niet hebt ingeruild?
Ja, die 1M heeft toch iets heel speciaals, je kan er ook nog met 4 man in.
Zaterdag naar Enter met de 1M, ik liet mijn broer rijden, (die rijdt net 2 maanden een nieuwe Seat Leon Cupra 280PK) die was toch wel een beetje heul veul onder de indruk, helemaal toen ie later alleen kon rijden en ik niet op zijn lip zat

Hij vond de power onwijs en ook het onderstel ontzettend vast. Hij wil hem wel vaker alleen rijden hahahaha
Anyway; ik heb nu het beste van 2 werelden, alleen een lekker wijf mis ik nog

Waarbij ik nog moet zien of de M2 die kwaliteiten heeft die een 1M ook heeft (mn qua sturen dan)
Het beste wat je kan doen om de kwaliteit van een kar te ervaren is met veel verschillende auto`s rijden, waarvan akte

- Robin
Mooi verhaal Romo.
En hoe zit 't nou, pdk normaal gebruik en je zit in z'n 4 ofzo bij 80kmh(voorbeeld) dat je plankgas geeft, dat ie kickdowned naar z'n 2 ofzo, of ook in z'n 4 blijft? En dat ie dan smeuiig en 'krachtig' oppakt of hoe is die feel/beleving/trap in je rug in 't middengebied?
Omdat ie lichter is en meer kortere verzetten heeft zou je denken dat ie dan ook goed bij de les is (ook in z'n 4 bij 80 bijv) of geldt dan het adagium: Koppel is alles?
En hoe zit 't nou, pdk normaal gebruik en je zit in z'n 4 ofzo bij 80kmh(voorbeeld) dat je plankgas geeft, dat ie kickdowned naar z'n 2 ofzo, of ook in z'n 4 blijft? En dat ie dan smeuiig en 'krachtig' oppakt of hoe is die feel/beleving/trap in je rug in 't middengebied?
Omdat ie lichter is en meer kortere verzetten heeft zou je denken dat ie dan ook goed bij de les is (ook in z'n 4 bij 80 bijv) of geldt dan het adagium: Koppel is alles?
- romo
Robin schreef:Mooi verhaal Romo.
De Auto modus is al zo onwijs goed dat als je uitrolt en/of gas geeft de auto altijd, dus ALTIJD, in het goede verzet staat. Je merkt niks, je hoeft niks, het gaat gewoon.
Bij volgas wel kick down idd. Bij de manual mode kies je uiteraard je eigen schakelmoment wat feilloos en direct wordt opgevolgd ( ik zou zeggen dat terug nog alerter gaat dan op, maar dus geneuzel op hoog niveau)
Dan iets wat me toch wel verbaast; het gebrek aan koppel tov de 1M valt niet negatief op, je voelt het verschil wel, maar niet schokkend. Kan zijn dat ik t weinig echt trap met de 1M, als je die normaal rijdt voel je de (over)boost natuurlijk ook minder en gedraagt ie zich ook tammer.
Verder opvallend en natuurlijk kenmerkend voor een atmo blok; wat wordt dat Porker blok sterker bij >>>RPM`s, dan zit er echt een bak power achter, ik ben wel benieuwd naar de echte PK`s bij 7800RPM, zal vast ook underrated zijn.......
We gaan d`r geen PK vs koppel draadje van maken

De kar is wezen sporten, nu ga ik zelf even, meld me vanavond nog wel
- Robin
Doen we niet wees maar niet bang.romo schreef:Robin schreef:Mooi verhaal Romo.
De Auto modus is al zo onwijs goed dat als je uitrolt en/of gas geeft de auto altijd, dus ALTIJD, in het goede verzet staat. Je merkt niks, je hoeft niks, het gaat gewoon.
Bij volgas wel kick down idd. Bij de manual mode kies je uiteraard je eigen schakelmoment wat feilloos en direct wordt opgevolgd ( ik zou zeggen dat terug nog alerter gaat dan op, maar dus geneuzel op hoog niveau)
Dan iets wat me toch wel verbaast; het gebrek aan koppel tov de 1M valt niet negatief op, je voelt het verschil wel, maar niet schokkend. Kan zijn dat ik t weinig echt trap met de 1M, als je die normaal rijdt voel je de (over)boost natuurlijk ook minder en gedraagt ie zich ook tammer.
Verder opvallend en natuurlijk kenmerkend voor een atmo blok; wat wordt dat Porker blok sterker bij >>>RPM`s, dan zit er echt een bak power achter, ik ben wel benieuwd naar de echte PK`s bij 7800RPM, zal vast ook underrated zijn.......
We gaan d`r geen PK vs koppel draadje van maken

Ik moet gauw eens rijden in zoiets dergelijks als wat jij hebt Robert:)
- Robin
Hij staat op Porsche.nl in 't rood met de specs. Skitterend:)
Heb jij ook dat Sportchronopakket?
Heb jij ook dat Sportchronopakket?