Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank)
- Milka
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
0-100 kg
C55 5.4 1595
C63 4.6 1695
C55 5.4 1595
C63 4.6 1695
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
ah
redelijk gewichtig dus, las wel dat bv Kleemann er leuke kitjes voor heeft, voor zowel de C55 als de C63.

redelijk gewichtig dus, las wel dat bv Kleemann er leuke kitjes voor heeft, voor zowel de C55 als de C63.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
E55 AMG compressor levert 476PK. C63 AMG levert 457PK.GTRene schreef:opzich leuk maar 367pk is wat magertjes tov bv de C63 of de latere?? C55 met dacht iets van over de 400pk toch?
iets van rond de 500pk maakt het een nette bruut, dat is wel leuk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
ah kijk, dacht ik al zoiets, dat is nog leukbm-dub schreef:E55 AMG compressor levert 476PK. C63 AMG levert 457PK.GTRene schreef:opzich leuk maar 367pk is wat magertjes tov bv de C63 of de latere?? C55 met dacht iets van over de 400pk toch?
iets van rond de 500pk maakt het een nette bruut, dat is wel leuk.

-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Lol... 367 pk te weinig.......
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
op 1600kg = 4.36 kg per pk opzich leuk maar niet bruut of spannend, al helemaal niet in zo'n luxe slee.ErikS schreef:Lol... 367 pk te weinig.......
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Zelfde KG/pk verhouding als een 1M, dat kan toch niet slecht zijn? 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
het klinkt ook niet zo verkeerd op papier, maar de hele opbouw van zo'n kar is anders, denk dat het ook heel anders voelt, al heb ik nog nooit met zo'n ding gereden.
-
Online
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Misschien een E39 M5 niks???
Genoeg ruimte achterin vergeleken met de E46M3 aan het begin van het draadje, zeker meer dan je Porsche Cayman. Las ergens aan het begin van het draadje dat de ruimte achterin tegenviel voor een E60 M5, welnu in de E39 M5 kan ik rustig achtermezelf zitten. Ik ben zelf 1m88 groot.
Vrouw en de kinderen afzetten en je kunt spleen met 400Pk en indien met aangepaste uitlaat heb je een mooie sound van achteren. Als ik je prijsklasse bekijk zit ik daar onder dus kun jezelf nog het een en ander verbeteren zodat je gelijk een frisse wagen voor de deur hebt staan......
Heb de mijne nu 2,5 jaar en BY FAR de goedkoopste wagen in onderhoud die ik ooit heb gehad.
Vermeld deze optie even omdat andere ook wagens aandragen. Voldoet ook aan de eisen die je stelt ( V8 met achterbank)
Groeten,
Eric
Genoeg ruimte achterin vergeleken met de E46M3 aan het begin van het draadje, zeker meer dan je Porsche Cayman. Las ergens aan het begin van het draadje dat de ruimte achterin tegenviel voor een E60 M5, welnu in de E39 M5 kan ik rustig achtermezelf zitten. Ik ben zelf 1m88 groot.
Vrouw en de kinderen afzetten en je kunt spleen met 400Pk en indien met aangepaste uitlaat heb je een mooie sound van achteren. Als ik je prijsklasse bekijk zit ik daar onder dus kun jezelf nog het een en ander verbeteren zodat je gelijk een frisse wagen voor de deur hebt staan......
Heb de mijne nu 2,5 jaar en BY FAR de goedkoopste wagen in onderhoud die ik ooit heb gehad.
Vermeld deze optie even omdat andere ook wagens aandragen. Voldoet ook aan de eisen die je stelt ( V8 met achterbank)
Groeten,
Eric
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
C63 is gewoon een mooie auto. C55 .. E39 M5. Harstikke leuk. Maar een stuk meer gedateerd. Ik snap de keuze wel voor een C63.
Maar een C55 of M5 als primaire auto en daarvoor de Cayman wegdoen... ? Dan zou ik toch snel een Aygo erbij kopen..
Maar een C55 of M5 als primaire auto en daarvoor de Cayman wegdoen... ? Dan zou ik toch snel een Aygo erbij kopen..
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
335i station ernaast, dan kun je óók met het gezin hard wanneer je dat wilt. Ik zou de Cayman ernaast houden als funauto...
-
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Zeker een optie! Zijn alleen relatief duur voor zo'n oude bak. Blijft we echt een gave auto.FDD schreef:Misschien een E39 M5 niks???
Genoeg ruimte achterin vergeleken met de E46M3 aan het begin van het draadje, zeker meer dan je Porsche Cayman. Las ergens aan het begin van het draadje dat de ruimte achterin tegenviel voor een E60 M5, welnu in de E39 M5 kan ik rustig achtermezelf zitten. Ik ben zelf 1m88 groot.
Vrouw en de kinderen afzetten en je kunt spleen met 400Pk en indien met aangepaste uitlaat heb je een mooie sound van achteren. Als ik je prijsklasse bekijk zit ik daar onder dus kun jezelf nog het een en ander verbeteren zodat je gelijk een frisse wagen voor de deur hebt staan......
Heb de mijne nu 2,5 jaar en BY FAR de goedkoopste wagen in onderhoud die ik ooit heb gehad.
Vermeld deze optie even omdat andere ook wagens aandragen. Voldoet ook aan de eisen die je stelt ( V8 met achterbank)
Groeten,
Eric
-
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
het mooie is at ik al een snelle family station heb, nl. Een v60 d6 met 600nm. Echt een rappe bak. Dat is ook de primaire auto en kilometevreter.Woppa schreef:335i station ernaast, dan kun je óók met het gezin hard wanneer je dat wilt. Ik zou de Cayman ernaast houden als funauto...
Cayman is er dus al voor de fun alleen kan misses er niet mee op stap en ik wil een keer een v8 gehad hebben. Maar dan moet het wel echt wat speciaals en bruuts zijn vandaar de c63.
Cayman houden en een aygo ernaast lijkt als ik dit alles lees best interessant, tot het moment dat een c63 binnen budget komt
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
misschien kan je ook zoiets kiezen een E63 AMG die hebben ook iets meer vermogen, 514pk
dit voorbeeld uit 09-2006, net ff gekeken daar zit nog zo'n 4.700,-euro bpm op. edit...had verkeerde maand, nu goed
zoasl bv deze
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;



nog zoiets, wel duurder maar nog minder km en wellicht kan je er een paar duizend af praten
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
dit voorbeeld uit 09-2006, net ff gekeken daar zit nog zo'n 4.700,-euro bpm op. edit...had verkeerde maand, nu goed
zoasl bv deze
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator?id ... 6&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;Verkoopprijs:
€ 27.490,-
BTW verrekenbaar
Advertentienr.:
74454
Carrosserie: Sedan
Kilometerstand: 104.000 km
Bouwjaar 09/2006
Vermogen: 378 kW (514 pk)
Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik: 14,3 l/100 km(gecombineerd)
APK: Nieuw bij aflevering
Kleur: schwarz Metallic
Uitrusting: Leder Zwart
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
nog zoiets, wel duurder maar nog minder km en wellicht kan je er een paar duizend af praten
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
ow wacht, een nwe C63 ook met weinig km en van >
dus zeg 32.400,-eu en nog wat kleingeld kosten NL
dus wel meer bpm als die e36 uit 2006, maar eind resultaat hetzelfde ongeveer en dan paar jaar jonger al alles klopt.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;



das dan vrpr 23.500 slechts met heel weinig km en rest bpm op die maand e.d. is nog 8.890,-23.500 EUR
MwSt. nicht ausweisbar
Limousine, Gebrauchtfahrzeug
EZ 05/2009
58.632 km
Benzin
336 kW (457 PS)
Automatik
dus zeg 32.400,-eu en nog wat kleingeld kosten NL
dus wel meer bpm als die e36 uit 2006, maar eind resultaat hetzelfde ongeveer en dan paar jaar jonger al alles klopt.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
of...wel wat ouder maar wel een mooie E55 AMG met Kleemann compressor en 597pk en 900nm
2002 maar met e63 looks
http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/ ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;


bomvol opties


schijnbaar 2 sets velgen?

zou wellicht ook wat voor Knot zijn, vol luxe en lekker vlot

2002 maar met e63 looks
19.950,-euAuto ingekocht van familie lid, die heeft de laatste 7 jaar de auto in bezit heeft gehad. Auto heeft een originele Kleemann compressor waardoor deze beschikt over 597pk (origineel op kenteken!) en een koppel van ruim 950NM. http://www.kleemann.dk/Performance/tuning/Supercharger" onclick="window.open(this.href);return false;. Auto heeft werkelijk alle opties van xenon tot adaptieve cruise control u noemt het maar op! Werkelijk een unieke auto met een e63 facelift (alles met originele onderdelen en gedaan puur alleen voor het oog). Alarm klasse 5 met volgsysteem!
http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/ ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bomvol opties
schijnbaar 2 sets velgen?
zou wellicht ook wat voor Knot zijn, vol luxe en lekker vlot

-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Ik zou van dat ding bij interesse wel het chassisnr nachecken, wat het nu eigenlijk precies is, want staat op kenteken als een E500 met de daarbij behorende 27K E BPM, E500 wagengewicht en een toegestaan trekgewicht van 1900 Kg.
E55 is 100Kg zwaarder en BPM zou bij een E55AMG in deze uitvoering rond de 37K E op kenteken moeten zijn.
Toegestaan trekgewicht bij een E55AMG kan helemaal niet, want met een AMG bestaat er in NL geen toegestaan trekgewicht.
Ofwel er kloppen een paar dingen met de auto niet, ofwel klopt wel en de RDW heeft weer eens flink zitten blunderen bij op kenteken stellen (komt ook vaak genoeg voor)
E55 is 100Kg zwaarder en BPM zou bij een E55AMG in deze uitvoering rond de 37K E op kenteken moeten zijn.
Toegestaan trekgewicht bij een E55AMG kan helemaal niet, want met een AMG bestaat er in NL geen toegestaan trekgewicht.
Ofwel er kloppen een paar dingen met de auto niet, ofwel klopt wel en de RDW heeft weer eens flink zitten blunderen bij op kenteken stellen (komt ook vaak genoeg voor)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
staat idd als E500 daar, wel mooi relatief laag gewicht?
wellicht dat voor de e500 wel een trekgewicht kan? (geen verstand verder van)
edit, denk dat het dus gewoon een E500 is met dikke kompressor en E63 plaatje ? tenminste ik Google net e500 en zo'n ding ziet er ongeveer net zo uit, dus hoeft helemaal niet zo'n knutselauto te zijn, hooguit a wannebee met meer power en wat aanpassingen om het meer de AMG look mee te geven.
verder staat er bij bijzonderheden:
dat hoge max vermogen staat ook mooi bijgeschreven
en APK tot 08-2015 dacht ik, dat is ook wel handig, beetje knutselauto
maar wel mooi gedaan denk ik.
en lots of power, vind het best leuk
wellicht dat voor de e500 wel een trekgewicht kan? (geen verstand verder van)
edit, denk dat het dus gewoon een E500 is met dikke kompressor en E63 plaatje ? tenminste ik Google net e500 en zo'n ding ziet er ongeveer net zo uit, dus hoeft helemaal niet zo'n knutselauto te zijn, hooguit a wannebee met meer power en wat aanpassingen om het meer de AMG look mee te geven.
verder staat er bij bijzonderheden:
wat betekent dat?Basis: EEGK-9999
dat hoge max vermogen staat ook mooi bijgeschreven

en APK tot 08-2015 dacht ik, dat is ook wel handig, beetje knutselauto

en lots of power, vind het best leuk

- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Dan hebben ze zelfs de motor afdekplaat vervangen (naar e55, e63 is weer anders, want atmo):GTRene schreef:
E500:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
is zo'n basis motor hetzelfde? of is een e500 5.0? ow wacht, misschien hebben ze er een E55/C55 AMG blok ingelepeld en daar die Kleemann op = meer vermogen dan C63
als het professioneel is gedaan en daar lijkt het wel op, zou ik het niet erg vinden, zou denk wel C55 AMG achterop zetten ipv C63 want daar lijkt ie niet zo op.

als het professioneel is gedaan en daar lijkt het wel op, zou ik het niet erg vinden, zou denk wel C55 AMG achterop zetten ipv C63 want daar lijkt ie niet zo op.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Soms heb je best goede smaak Rene...

GTRene schreef:ow wacht, een nwe C63 ook met weinig km en van >
das dan vrpr 23.500 slechts met heel weinig km en rest bpm op die maand e.d. is nog 8.890,-23.500 EUR
MwSt. nicht ausweisbar
Limousine, Gebrauchtfahrzeug
EZ 05/2009
58.632 km
Benzin
336 kW (457 PS)
Automatik
dus zeg 32.400,-eu en nog wat kleingeld kosten NL
dus wel meer bpm als die e36 uit 2006, maar eind resultaat hetzelfde ongeveer en dan paar jaar jonger al alles klopt.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
die c63 is schijnbaar ook al verkocht....linkje werkt bij mij niet meer, dat is snel gegaan.
- D20VT
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Die E63 is idd gewoon een omgebouwde E500 affabriek, geen AMG interieur , gewoon een e500 avant-garde die ze hebben opgeleukt.
Dan is ook vaak de vraag waarom bouwen ze zo'n ding om met een andere motor en een facelift voorzijde.
Dan is ook vaak de vraag waarom bouwen ze zo'n ding om met een andere motor en een facelift voorzijde.
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Ik neem aan dat het gewoon een E500 blok is, waar ze uiteindelijk die Kleeman opgeschroefd hebben, en voor het oog een E55 afdekplaat gemonteerd hebben, omdat die al een uitsparing heeft in het midden.
Daardoor een beetje een ratjetoe: Onder de motorkap lijkt het een E55, en qua exterieur een E63, terwijl het interieur weer de originele E500 laat zien. Snapt u het nog?
Daardoor een beetje een ratjetoe: Onder de motorkap lijkt het een E55, en qua exterieur een E63, terwijl het interieur weer de originele E500 laat zien. Snapt u het nog?

-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
E500=5.0 V8 N/A 306PKGTRene schreef:is zo'n basis motor hetzelfde? of is een e500 5.0? ow wacht, misschien hebben ze er een E55/C55 AMG blok ingelepeld en daar die Kleemann op = meer vermogen dan C63![]()
als het professioneel is gedaan en daar lijkt het wel op, zou ik het niet erg vinden, zou denk wel C55 AMG achterop zetten ipv C63 want daar lijkt ie niet zo op.
E55AMG=5.5 V8 compressor 476PK
E63AMG=6.2 V8 N/A 514 PK
zo zit het

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten