Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1018
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Milka » 26 aug 2014, 18:49

0-100 kg
C55 5.4 1595
C63 4.6 1695

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 26 aug 2014, 19:10

ah :thumbup:

redelijk gewichtig dus, las wel dat bv Kleemann er leuke kitjes voor heeft, voor zowel de C55 als de C63.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door bm-dub » 26 aug 2014, 21:24

GTRene schreef:opzich leuk maar 367pk is wat magertjes tov bv de C63 of de latere?? C55 met dacht iets van over de 400pk toch?

iets van rond de 500pk maakt het een nette bruut, dat is wel leuk.
E55 AMG compressor levert 476PK. C63 AMG levert 457PK.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 26 aug 2014, 22:00

bm-dub schreef:
GTRene schreef:opzich leuk maar 367pk is wat magertjes tov bv de C63 of de latere?? C55 met dacht iets van over de 400pk toch?

iets van rond de 500pk maakt het een nette bruut, dat is wel leuk.
E55 AMG compressor levert 476PK. C63 AMG levert 457PK.
ah kijk, dacht ik al zoiets, dat is nog leuk :D , die uit de advertentie E55 heeft dat dus helaas niet, bij zo'n bak vind ik 367pk te weinig (persoonlijk)

ErikS
Berichten: 18971
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door ErikS » 26 aug 2014, 22:36

Lol... 367 pk te weinig.......

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 26 aug 2014, 22:59

ErikS schreef:Lol... 367 pk te weinig.......
op 1600kg = 4.36 kg per pk opzich leuk maar niet bruut of spannend, al helemaal niet in zo'n luxe slee.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11998
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door WJ » 26 aug 2014, 23:03

Zelfde KG/pk verhouding als een 1M, dat kan toch niet slecht zijn? :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 26 aug 2014, 23:48

het klinkt ook niet zo verkeerd op papier, maar de hele opbouw van zo'n kar is anders, denk dat het ook heel anders voelt, al heb ik nog nooit met zo'n ding gereden.

Online
FDD
Berichten: 787
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door FDD » 27 aug 2014, 09:08

Misschien een E39 M5 niks???

Genoeg ruimte achterin vergeleken met de E46M3 aan het begin van het draadje, zeker meer dan je Porsche Cayman. Las ergens aan het begin van het draadje dat de ruimte achterin tegenviel voor een E60 M5, welnu in de E39 M5 kan ik rustig achtermezelf zitten. Ik ben zelf 1m88 groot.

Vrouw en de kinderen afzetten en je kunt spleen met 400Pk en indien met aangepaste uitlaat heb je een mooie sound van achteren. Als ik je prijsklasse bekijk zit ik daar onder dus kun jezelf nog het een en ander verbeteren zodat je gelijk een frisse wagen voor de deur hebt staan......

Heb de mijne nu 2,5 jaar en BY FAR de goedkoopste wagen in onderhoud die ik ooit heb gehad.

Vermeld deze optie even omdat andere ook wagens aandragen. Voldoet ook aan de eisen die je stelt ( V8 met achterbank)

Groeten,
Eric

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door dvh » 27 aug 2014, 09:19

C63 is gewoon een mooie auto. C55 .. E39 M5. Harstikke leuk. Maar een stuk meer gedateerd. Ik snap de keuze wel voor een C63.

Maar een C55 of M5 als primaire auto en daarvoor de Cayman wegdoen... ? Dan zou ik toch snel een Aygo erbij kopen..

Woppa
Berichten: 328
Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Woppa » 27 aug 2014, 09:31

335i station ernaast, dan kun je óók met het gezin hard wanneer je dat wilt. Ik zou de Cayman ernaast houden als funauto...

Online
Twist
Berichten: 1403
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Twist » 27 aug 2014, 23:19

FDD schreef:Misschien een E39 M5 niks???

Genoeg ruimte achterin vergeleken met de E46M3 aan het begin van het draadje, zeker meer dan je Porsche Cayman. Las ergens aan het begin van het draadje dat de ruimte achterin tegenviel voor een E60 M5, welnu in de E39 M5 kan ik rustig achtermezelf zitten. Ik ben zelf 1m88 groot.

Vrouw en de kinderen afzetten en je kunt spleen met 400Pk en indien met aangepaste uitlaat heb je een mooie sound van achteren. Als ik je prijsklasse bekijk zit ik daar onder dus kun jezelf nog het een en ander verbeteren zodat je gelijk een frisse wagen voor de deur hebt staan......

Heb de mijne nu 2,5 jaar en BY FAR de goedkoopste wagen in onderhoud die ik ooit heb gehad.

Vermeld deze optie even omdat andere ook wagens aandragen. Voldoet ook aan de eisen die je stelt ( V8 met achterbank)

Groeten,
Eric
Zeker een optie! Zijn alleen relatief duur voor zo'n oude bak. Blijft we echt een gave auto.

Online
Twist
Berichten: 1403
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Twist » 27 aug 2014, 23:25

Woppa schreef:335i station ernaast, dan kun je óók met het gezin hard wanneer je dat wilt. Ik zou de Cayman ernaast houden als funauto...
het mooie is at ik al een snelle family station heb, nl. Een v60 d6 met 600nm. Echt een rappe bak. Dat is ook de primaire auto en kilometevreter.

Cayman is er dus al voor de fun alleen kan misses er niet mee op stap en ik wil een keer een v8 gehad hebben. Maar dan moet het wel echt wat speciaals en bruuts zijn vandaar de c63.

Cayman houden en een aygo ernaast lijkt als ik dit alles lees best interessant, tot het moment dat een c63 binnen budget komt

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 00:40

misschien kan je ook zoiets kiezen een E63 AMG die hebben ook iets meer vermogen, 514pk
dit voorbeeld uit 09-2006, net ff gekeken daar zit nog zo'n 4.700,-euro bpm op. edit...had verkeerde maand, nu goed

zoasl bv deze
Verkoopprijs:
€ 27.490,-
BTW verrekenbaar

Advertentienr.:
74454

Carrosserie: Sedan
Kilometerstand: 104.000 km
Bouwjaar 09/2006
Vermogen: 378 kW (514 pk)
Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik: 14,3 l/100 km(gecombineerd)
APK: Nieuw bij aflevering
Kleur: schwarz Metallic
Uitrusting: Leder Zwart
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator?id ... 6&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog zoiets, wel duurder maar nog minder km en wellicht kan je er een paar duizend af praten

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 00:49

ow wacht, een nwe C63 ook met weinig km en van >
23.500 EUR
MwSt. nicht ausweisbar

Limousine, Gebrauchtfahrzeug

EZ 05/2009
58.632 km
Benzin
336 kW (457 PS)
Automatik
das dan vrpr 23.500 slechts met heel weinig km en rest bpm op die maand e.d. is nog 8.890,-
dus zeg 32.400,-eu en nog wat kleingeld kosten NL

dus wel meer bpm als die e36 uit 2006, maar eind resultaat hetzelfde ongeveer en dan paar jaar jonger al alles klopt.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 00:56

of...wel wat ouder maar wel een mooie E55 AMG met Kleemann compressor en 597pk en 900nm :hot:

2002 maar met e63 looks
Auto ingekocht van familie lid, die heeft de laatste 7 jaar de auto in bezit heeft gehad. Auto heeft een originele Kleemann compressor waardoor deze beschikt over 597pk (origineel op kenteken!) en een koppel van ruim 950NM. http://www.kleemann.dk/Performance/tuning/Supercharger" onclick="window.open(this.href);return false;. Auto heeft werkelijk alle opties van xenon tot adaptieve cruise control u noemt het maar op! Werkelijk een unieke auto met een e63 facelift (alles met originele onderdelen en gedaan puur alleen voor het oog). Alarm klasse 5 met volgsysteem!
19.950,-eu

http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/ ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

bomvol opties

Afbeelding

Afbeelding

schijnbaar 2 sets velgen?

Afbeelding

zou wellicht ook wat voor Knot zijn, vol luxe en lekker vlot :df:

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door NSXRS » 28 aug 2014, 10:04

Ik zou van dat ding bij interesse wel het chassisnr nachecken, wat het nu eigenlijk precies is, want staat op kenteken als een E500 met de daarbij behorende 27K E BPM, E500 wagengewicht en een toegestaan trekgewicht van 1900 Kg.

E55 is 100Kg zwaarder en BPM zou bij een E55AMG in deze uitvoering rond de 37K E op kenteken moeten zijn.
Toegestaan trekgewicht bij een E55AMG kan helemaal niet, want met een AMG bestaat er in NL geen toegestaan trekgewicht.
Ofwel er kloppen een paar dingen met de auto niet, ofwel klopt wel en de RDW heeft weer eens flink zitten blunderen bij op kenteken stellen (komt ook vaak genoeg voor)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 10:56

staat idd als E500 daar, wel mooi relatief laag gewicht?
wellicht dat voor de e500 wel een trekgewicht kan? (geen verstand verder van)

edit, denk dat het dus gewoon een E500 is met dikke kompressor en E63 plaatje ? tenminste ik Google net e500 en zo'n ding ziet er ongeveer net zo uit, dus hoeft helemaal niet zo'n knutselauto te zijn, hooguit a wannebee met meer power en wat aanpassingen om het meer de AMG look mee te geven.

verder staat er bij bijzonderheden:
Basis: EEGK-9999
wat betekent dat?

dat hoge max vermogen staat ook mooi bijgeschreven :)

en APK tot 08-2015 dacht ik, dat is ook wel handig, beetje knutselauto :ongeveer als: maar wel mooi gedaan denk ik.
en lots of power, vind het best leuk :df:

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door 2000USA » 28 aug 2014, 14:46

GTRene schreef:Afbeelding
Dan hebben ze zelfs de motor afdekplaat vervangen (naar e55, e63 is weer anders, want atmo):

E500:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 15:23

is zo'n basis motor hetzelfde? of is een e500 5.0? ow wacht, misschien hebben ze er een E55/C55 AMG blok ingelepeld en daar die Kleemann op = meer vermogen dan C63 :mrgreen:

als het professioneel is gedaan en daar lijkt het wel op, zou ik het niet erg vinden, zou denk wel C55 AMG achterop zetten ipv C63 want daar lijkt ie niet zo op.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door allen » 28 aug 2014, 15:54

Soms heb je best goede smaak Rene... :ken ik jou:
GTRene schreef:ow wacht, een nwe C63 ook met weinig km en van >
23.500 EUR
MwSt. nicht ausweisbar

Limousine, Gebrauchtfahrzeug

EZ 05/2009
58.632 km
Benzin
336 kW (457 PS)
Automatik
das dan vrpr 23.500 slechts met heel weinig km en rest bpm op die maand e.d. is nog 8.890,-
dus zeg 32.400,-eu en nog wat kleingeld kosten NL

dus wel meer bpm als die e36 uit 2006, maar eind resultaat hetzelfde ongeveer en dan paar jaar jonger al alles klopt.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 28 aug 2014, 16:01

die c63 is schijnbaar ook al verkocht....linkje werkt bij mij niet meer, dat is snel gegaan.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 885
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door D20VT » 29 aug 2014, 15:46

Die E63 is idd gewoon een omgebouwde E500 affabriek, geen AMG interieur , gewoon een e500 avant-garde die ze hebben opgeleukt.
Dan is ook vaak de vraag waarom bouwen ze zo'n ding om met een andere motor en een facelift voorzijde.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door 2000USA » 01 sep 2014, 10:55

Ik neem aan dat het gewoon een E500 blok is, waar ze uiteindelijk die Kleeman opgeschroefd hebben, en voor het oog een E55 afdekplaat gemonteerd hebben, omdat die al een uitsparing heeft in het midden.

Daardoor een beetje een ratjetoe: Onder de motorkap lijkt het een E55, en qua exterieur een E63, terwijl het interieur weer de originele E500 laat zien. Snapt u het nog? :mrgreen:

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door bm-dub » 01 sep 2014, 19:21

GTRene schreef:is zo'n basis motor hetzelfde? of is een e500 5.0? ow wacht, misschien hebben ze er een E55/C55 AMG blok ingelepeld en daar die Kleemann op = meer vermogen dan C63 :mrgreen:

als het professioneel is gedaan en daar lijkt het wel op, zou ik het niet erg vinden, zou denk wel C55 AMG achterop zetten ipv C63 want daar lijkt ie niet zo op.
E500=5.0 V8 N/A 306PK
E55AMG=5.5 V8 compressor 476PK
E63AMG=6.2 V8 N/A 514 PK

zo zit het ;). overigens is de "ruimte" achter in een C klasse waardeloos, dan zou de E63 inderdaad een betere keus zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], MJW en 2 gasten