Tesla Model S
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model S
Heb de Tesla nu 1 week.
Er is een trilling in de auto, waarvoor de Tesla voor teug is geweest.
4 nieuwe banden, resultaat ietsje minder trillingen, maar het is nog niet over.
Persoonlijk vind ik de Tesla de kuilen & hobbels slecht verwerken, al hoe wel er luchtvering onder zit.
De stoelen zijn mooi breed met weinig zijdelingse steun, zoals het hoort in een wegauto, waar je normaal mee rijdt.
Het scherm heeft voor mij zelfs weinig geheimen, ik zou graag nog meer dingen er op willen instellen.
Enkel flitsmeister krijg ik niet geïnstalleerd, wel als webpagina.
Het verbruik vind bar hoog, ik reed met de S5 bijna 1 : 10.
Nu als ik 350 km aan stroom heb, dan kom ik niet verder dan 270 km met rustig rijden.
De Tesla is een van de weinig auto's waar als er voor het eerst inrijd, je meteen thuis voelt als of je er altijd in heb gereden & dat voor een amerikaan.
Een leuk gadget is de homelink, de garagedeuropener die op het scherm verschijnt als je voor de garagedeur rijdt.
Die popupped op je scherm, je moet het enkel bevestigen.
Al met al, een ruime auto, die wel ruimte vraagt als je hem op een parkeerterrein wil parkeren.
Er is een trilling in de auto, waarvoor de Tesla voor teug is geweest.
4 nieuwe banden, resultaat ietsje minder trillingen, maar het is nog niet over.
Persoonlijk vind ik de Tesla de kuilen & hobbels slecht verwerken, al hoe wel er luchtvering onder zit.
De stoelen zijn mooi breed met weinig zijdelingse steun, zoals het hoort in een wegauto, waar je normaal mee rijdt.
Het scherm heeft voor mij zelfs weinig geheimen, ik zou graag nog meer dingen er op willen instellen.
Enkel flitsmeister krijg ik niet geïnstalleerd, wel als webpagina.
Het verbruik vind bar hoog, ik reed met de S5 bijna 1 : 10.
Nu als ik 350 km aan stroom heb, dan kom ik niet verder dan 270 km met rustig rijden.
De Tesla is een van de weinig auto's waar als er voor het eerst inrijd, je meteen thuis voelt als of je er altijd in heb gereden & dat voor een amerikaan.
Een leuk gadget is de homelink, de garagedeuropener die op het scherm verschijnt als je voor de garagedeur rijdt.
Die popupped op je scherm, je moet het enkel bevestigen.
Al met al, een ruime auto, die wel ruimte vraagt als je hem op een parkeerterrein wil parkeren.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Model S
waar denk je zelf waar die trilling weg komt?
of zit er een slag in een wiel waar bv iemand met een testritje de wat brede auto onderschatte en een stoepje oid te hard mee pakte?
of is het het regenererende remsysteem oid dat iets contact maakt oid? maja dan moeten de schijven of 1 schijf oid (zit dat er op?) ook erg heet worden.
maar bevalt ie dus verder wel?
of zit er een slag in een wiel waar bv iemand met een testritje de wat brede auto onderschatte en een stoepje oid te hard mee pakte?
of is het het regenererende remsysteem oid dat iets contact maakt oid? maja dan moeten de schijven of 1 schijf oid (zit dat er op?) ook erg heet worden.
maar bevalt ie dus verder wel?

- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model S
Zelf denk ik aan de frequentieregelaar, die als ik goed begrijp de stroom in stukje hakt om de aanvoer te regelen & deze stukjes te groot zijn.
De troubleshooter die vaak voor mij werkt, denkt een niet goed werkend veld in de elektromotor.
Een ander onderdeel wat misschien het probleem kan veroorzaken is de afstelling van het kroonwiel & het pignionwiel of wiellagers,
De troubleshooter die vaak voor mij werkt, denkt een niet goed werkend veld in de elektromotor.
Een ander onderdeel wat misschien het probleem kan veroorzaken is de afstelling van het kroonwiel & het pignionwiel of wiellagers,
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Model S
is het altijd aanwezig of alleen als je gas/stroom geeft of bepaalde snelheden oid?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Tesla Model S
alt schreef:Zelf denk ik aan de frequentieregelaar, die als ik goed begrijp de stroom in stukje hakt om de aanvoer te regelen & deze stukjes te groot zijn.
De troubleshooter die vaak voor mij werkt, denkt een niet goed werkend veld in de elektromotor.
Een ander onderdeel wat misschien het probleem kan veroorzaken is de afstelling van het kroonwiel & het pignionwiel of wiellagers,
Wiellagers zou je moeten merken, dan zou het erger worden in bochten.
Kroonwiel en pignonwiel geeft eerder een gierend geluid bij gas los als dat niet goed staat.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Tesla Model S
Geen idee, maar heeft zo'n ding een diff? Ik dacht een motor per wiel?Bert ///M3 schreef:alt schreef:Zelf denk ik aan de frequentieregelaar, die als ik goed begrijp de stroom in stukje hakt om de aanvoer te regelen & deze stukjes te groot zijn.
De troubleshooter die vaak voor mij werkt, denkt een niet goed werkend veld in de elektromotor.
Een ander onderdeel wat misschien het probleem kan veroorzaken is de afstelling van het kroonwiel & het pignionwiel of wiellagers,
Wiellagers zou je moeten merken, dan zou het erger worden in bochten.
Kroonwiel en pignonwiel geeft eerder een gierend geluid bij gas los als dat niet goed staat.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model S
Het is hoge frequentie trilling, die licht in de hele auto voelt.
Aan het stuur, armsteun in de deur.
Dit begint bij 40 50 km & wordt steeds heftiger.
Bij 140 trilt de hele auto & inzittenden.
Bochten of licht sturen geeft soulas.
Voor vrouwelijke inzittenden is het net niet intensief genoeg om het als prettig te ervaren.
Wat wel leuk aan de Tesla is, is de brandstofkosten heerlijk laag zijn.
Ik ga nu weer eens een rondje rijden als ik tijd over heb.
De Tesla heeft 1 motor, die doormiddel van tandwielen het differentieel aandrijft met 2 steekassen met 4 homokineten.
Eigenlijk net zo als vele voorwielaandrijvers, maar dit zit horizontaal aan de achteras.
Aan het stuur, armsteun in de deur.
Dit begint bij 40 50 km & wordt steeds heftiger.
Bij 140 trilt de hele auto & inzittenden.
Bochten of licht sturen geeft soulas.
Voor vrouwelijke inzittenden is het net niet intensief genoeg om het als prettig te ervaren.
Wat wel leuk aan de Tesla is, is de brandstofkosten heerlijk laag zijn.
Ik ga nu weer eens een rondje rijden als ik tijd over heb.
De Tesla heeft 1 motor, die doormiddel van tandwielen het differentieel aandrijft met 2 steekassen met 4 homokineten.
Eigenlijk net zo als vele voorwielaandrijvers, maar dit zit horizontaal aan de achteras.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Model S
maar zo trillen als jij omschrijft mag absoluut niet.
je zou toch verwachten dat ze bij het uit balanceren zien of bv de banden of 1 band een mismaak is met bv bult of een velg een slag in hoogte oid heeft...
of ze houden het stil of hebben niet alles uit gebalanceerd? of niet op de juiste manier? strange, ja het kan natuurlijk ook aan wat anders liggen, zelfs kromme steekas of wat ook,maja je mag verwachten dat het goed is/komt.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model S
Ik rij de tesla 4 weken, kan zeggen het bevalt mij wel.
De Tesla rijdt relaxt, rijden met één pedaal voor gasgeven & remmen.
Makkelijker kan je niet zelf autorijden.
Stoelen zijn comfortabel, lekker breed, bijna jaren 60 toen er nog echte fauteuils in de grotere auto's zaten.
Weinig zijdelingse steun, knallen doe ik het circuit, niet op de openbare weg.
De trilleningen in de auto zijn verholpen.
De wielen & banden zijn uitgelijnd, opnieuw gebalanseerd & de hoogte slag is onder de tolerantie.
De monteur die aan de auto heeft gewerkt, vertelde mij dat hij bij verschillende raceteams heeft gewerkt.
Er zit nog wel een trilling in de auto, maar die zullen wel inherent zijn aan de banden.
Het was wel een andere auto nadat hij hem onderhanden had genomen.
Voordien voelde je je niet prettig als boven de 100 reed.
Tijdens het proefrijden even op de A2 voor de trajectcontrole naar de 180 gereden.
Dat was wel een behoorlijk comfortabeler.
Ook het verbruik valt mij mee.
Als ik lees wat de stroomprijs per km is €. 0.044, dan denk ik dat ik goedkoper uit zal zijn v.w. het contract wat ik heb bij mijn huidige stroomleverancier.
Nu afwachten wat de Tesla over 8 jaren opbrengt?
De Tesla rijdt relaxt, rijden met één pedaal voor gasgeven & remmen.
Makkelijker kan je niet zelf autorijden.
Stoelen zijn comfortabel, lekker breed, bijna jaren 60 toen er nog echte fauteuils in de grotere auto's zaten.
Weinig zijdelingse steun, knallen doe ik het circuit, niet op de openbare weg.
De trilleningen in de auto zijn verholpen.
De wielen & banden zijn uitgelijnd, opnieuw gebalanseerd & de hoogte slag is onder de tolerantie.
De monteur die aan de auto heeft gewerkt, vertelde mij dat hij bij verschillende raceteams heeft gewerkt.
Er zit nog wel een trilling in de auto, maar die zullen wel inherent zijn aan de banden.
Het was wel een andere auto nadat hij hem onderhanden had genomen.
Voordien voelde je je niet prettig als boven de 100 reed.
Tijdens het proefrijden even op de A2 voor de trajectcontrole naar de 180 gereden.
Dat was wel een behoorlijk comfortabeler.
Ook het verbruik valt mij mee.
Als ik lees wat de stroomprijs per km is €. 0.044, dan denk ik dat ik goedkoper uit zal zijn v.w. het contract wat ik heb bij mijn huidige stroomleverancier.
Nu afwachten wat de Tesla over 8 jaren opbrengt?
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Tesla Model S
De S is briljant en al het andere is direct ouderwets.
Maar inderdaad geen circuitmonster. Er kwam een droevige 2:21 uit omdat het vermogen vrij snel terug geregeld wordt.
Maar inderdaad geen circuitmonster. Er kwam een droevige 2:21 uit omdat het vermogen vrij snel terug geregeld wordt.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Tesla Model S
Helemaal niets over de nieuwe D specs hier?
Toch niet verkeerd 700pk op vier wielen?
Toch niet verkeerd 700pk op vier wielen?
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Tesla Model S
http://m.phys.org/news/2014-10-ultra-fa ... nutes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Tesla Model S
Ik heb voor het eerst kennisgemaakt met de Tesla Model S. En ik moet zeggen dat de auto mij positief heeft verrast.
http://driveaholic.nl/rijtest-tesla-model-s/" onclick="window.open(this.href);return false;



http://driveaholic.nl/rijtest-tesla-model-s/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Tesla Model S
Is weer een mooi stuk tekst Chris!
Afgelopen dinsdag een witte Tesla met zwarte BBS CH eronder gespot. Erg dik!
Afgelopen dinsdag een witte Tesla met zwarte BBS CH eronder gespot. Erg dik!
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Tesla Model S
Ik vind de Tesla zo hard 'verouderen'.
Buiten en binnenkant, is geen lang leven beschoren.......
Mweeh.
Buiten en binnenkant, is geen lang leven beschoren.......
Mweeh.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Tesla Model S
Met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel fantasie...


Vette knipoog natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik het een mooie verschijning vind om te zien, maar ik ben inderdaad ook bang dat de wagen snel veroudert. Het uiterlijk is niet spectaculair en doet me enigszins denken aan de Jaguars van een aatal jaren gelden.
Mooie techniek natuurlijk, maar ja, je moet wat zte zeuren hebben.
Het is altijd wat met die (plug in) Hybrids. Prius en Insight zijn te afgrijselijk, Tesla kan niet lang genoeg rijden op een charge, Model S is niet snel genoeg en te 'gedateerd', Fisker is te duur en is het ook net niet, i3 is ook te lelijk, i8 is geen 'echte' sportwagen.
Nou, dan blijft er nog maar een model over die wel alles in huis heeft. Moet je wel een zak geld meebrengen.

Vette knipoog natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik het een mooie verschijning vind om te zien, maar ik ben inderdaad ook bang dat de wagen snel veroudert. Het uiterlijk is niet spectaculair en doet me enigszins denken aan de Jaguars van een aatal jaren gelden.
Mooie techniek natuurlijk, maar ja, je moet wat zte zeuren hebben.
Het is altijd wat met die (plug in) Hybrids. Prius en Insight zijn te afgrijselijk, Tesla kan niet lang genoeg rijden op een charge, Model S is niet snel genoeg en te 'gedateerd', Fisker is te duur en is het ook net niet, i3 is ook te lelijk, i8 is geen 'echte' sportwagen.
Nou, dan blijft er nog maar een model over die wel alles in huis heeft. Moet je wel een zak geld meebrengen.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model S
Je moet je dik aankleden. Zo in het rood is het maar een brave burgerbak.
Hier rijdt een donkerblauwe en zwarte. Met een of andere rood logo achterop ?
Rotorwielen in carbonmotief. Dat is wel blits.
Hier rijdt een donkerblauwe en zwarte. Met een of andere rood logo achterop ?
Rotorwielen in carbonmotief. Dat is wel blits.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Tesla Model S
klopt, wij hebben laatst hier ook een zwarte Model S gehad, en die was zeker een stuk stoerder. Volgens mij is de 'S' in het logo rood gekleurd. Of bedoelde je dat niet?dvh schreef:Je moet je dik aankleden. Zo in het rood is het maar een brave burgerbak.
Hier rijdt een donkerblauwe en zwarte. Met een of andere rood logo achterop ?
Rotorwielen in carbonmotief. Dat is wel blits.
- Booooh
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Tesla Model S
Valt wel mee joh///Joost schreef:... Model S is niet snel genoeg ...


- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Tesla Model S
Dat was n.a.v. de opmerking van L@urens hierboven.Booooh schreef:Valt wel mee joh///Joost schreef:... Model S is niet snel genoeg ......

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Tesla Model S
enkele kopjes zijn ze vergeten:
what happens when you are out of kw's:
Tesla; you're fucked
I8: you drive and drive and drive
total travel time from Amsterdam to barcelona in one go:
Tesla: insanely long due to recharging on the way and finding a fast charging station on the route, pushing the last miles due to empty batteries and finding a place to rent a normal car
I8; exactly as long as with every other car
zo kan ik nog wel even doorgaan...
De Tesla's zijn top, maar maak er (vooralsnog) niet meer van dan het is...
what happens when you are out of kw's:
Tesla; you're fucked
I8: you drive and drive and drive
total travel time from Amsterdam to barcelona in one go:
Tesla: insanely long due to recharging on the way and finding a fast charging station on the route, pushing the last miles due to empty batteries and finding a place to rent a normal car
I8; exactly as long as with every other car
zo kan ik nog wel even doorgaan...
De Tesla's zijn top, maar maak er (vooralsnog) niet meer van dan het is...
- Booooh
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Tesla Model S
Zo ver lees ik niet terug hoor///Joost schreef:Dat was n.a.v. de opmerking van L@urens hierboven.Booooh schreef:Valt wel mee joh///Joost schreef:... Model S is niet snel genoeg ......

Wat mij betreft is de acceleratie bijna het enige leuke aan een Tesla Model S (P85D), ik geloof verder niet in elektrisch rijden als de ultieme manier van vervoer, een combinatie (hybride) is al veel beter maar zal het denk ik ook niet worden op den duur, waterstof dicht ik nog de grootste kans toe voor de toekomst, maar dat is ook maar een mening en een beetje in een glazen bol turen, we'll see ...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Model S
Mercedes gaat ook een leuk systeem invoeren zo lijkt>
http://ww2.autoscout24.nl/mz_home.aspx? ... utm_term=9" onclick="window.open(this.href);return false;Carrosserie als ademhalingsorgaan
Afijn, ooit gehoord van de Barbourula kalimantanensis? Nee, geeft niet. Gauw weer vergeten, maar deze minuscule kikker stond min of meer model voor een zeer bijzondere techniek. Het diertje, dat leeft in Borneo, ademt namelijk via de huid en in het geval van de G-Code is dit diens carrosserie. In de lak van de crossover-concept, Multivoltaik Silver genaamd, zijn namelijk microscopische zonnecellen aangebracht die de accucellen kunnen opladen. En dat is nog niet alles. Als er wind over de koets waait, wordt er tevens elektrostatische stroom gegenereerd. Het accupakket opladen via een normaal stopcontact kan natuurlijk ook.
Waterstof-hybride
Een knap staaltje techniek is ook de aandrijflijn zelf. Een brandstofcel wordt daarvoor gecombineerd met een elektromotor. De eerste drijft de voorwielen aan en de andere de achterwielen. Om te achterhalen in welke modus de G-Code rijdt dient er naar de grille te worden gekeken. Blauw betekent volledig elektrisch, bij violet doet ook de waterstofmotor mee en rood houdt in dat de Hybrid Sport-modus is geselecteerd. Mercedes presenteerde deze ‘kameleon’-grille vol met LED's al eerder op de autonome Future Truck.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model S
Vandaag kwam mijn zwager even zijn nieuwe Tesla laten zien. Zo'n p-nogwat , 700pk.
Wel mooi hoor. Gloedje nieuw natuurlijk.. Dus ziet er altijd mooi uit. Grote velgen.. Mooie rooie happers erop.
Interieur helemaal zwart leder. Dashboard veel leer en carbon. Mooi subtiel carbon spoilertje achterop. Grijze velgen 21''..
Heb nog niet (mee) kunnen rijden was ik was aan het werk en had klanten ( luxeprobleem
).
Maar moet zeggen.. Vind het een mooie verschijning zo in de juiste uitvoering..
( mag ook wel... 130k ofzo ?! .. )
Owja.. 2 snelle fototjes


Wel mooi hoor. Gloedje nieuw natuurlijk.. Dus ziet er altijd mooi uit. Grote velgen.. Mooie rooie happers erop.
Interieur helemaal zwart leder. Dashboard veel leer en carbon. Mooi subtiel carbon spoilertje achterop. Grijze velgen 21''..
Heb nog niet (mee) kunnen rijden was ik was aan het werk en had klanten ( luxeprobleem

Maar moet zeggen.. Vind het een mooie verschijning zo in de juiste uitvoering..
( mag ook wel... 130k ofzo ?! .. )
Owja.. 2 snelle fototjes

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tesla Model S
nice, een ritje met zoiets zal je denk niet snel vergeten, qua instand power/nm lijkt me
benieuwd als je er ooit eens in hebt kunnen rijden/meerijden.

benieuwd als je er ooit eens in hebt kunnen rijden/meerijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Kasteel en 3 gasten