Habib en de rest,
Toen we met die Enzo aan het stoeien waren kwamen we qua snelheid eigenlijk niet boven de 320 km/uur. Dat was natuurlijk in mijn voordeel.

Telkens moesten we van het gas af door overig verkeer. Dat is met zulke snelheden donders goed opletten als je samen rijdt. Bij het remmen moet je elkaar ook de ruimte geven en goed tijdig aangeven wanneer je weer moet remmen. Dus eigenlijk moet je elkaar aanvoelen. Je moet je natuurlijk niet vergissen in het feit dat je niet op het cirquit zit, maar op de openbare weg. Je hebt gelukkig 1 ding mee..........ze gaan wel allemaal de zelfde kant op.......dat dan weer wel
Tijdens de terugreis hebben we met verschillende auto's telkens een stuk mee opgereden en dan kom je ook wel eens een verkeerde tegen. Dat gedoe met die Ferrari ging op een hele leuke, faire en verantwoorde manier met respect voor elkaar.
Later op de avond na een tankstop ( ook ff wat gegeten natuurlijk ) reden we een Mercedes E55 AMG achterop en die reed waarschijnlijk zo'n beetje rond de 250. Toen ik hem passeerde en hij ons dus in de gaten kreeg ging zijn snelheid ineens omhoog en eigenlijk vond tie het maar niks dat we hem waren gepasseerd met zo'n tupperware bakkie.
Na een minuut zat hij vlak achter me en hij moest en zou er voorbij. Nou vond ik dat niet zo erg want soms is dat wel lekker zo'n soort sneeuwschuiver die voor je rijdt en dan lekker baan maakt.
Deze rakker was heel makkelijk op te naaien en dat was aanvankelijk niet mijn bedoeling. Ik weet toevallig dat Mercedes Benz te begrenzer standaard op 300 zet en dat heeft een reden, n.l. dan blijft je garantie in tact.
Als je door niet MB monteurs je begrenzer eraf laat halen dan kunnen ze dat altijd zien in de software.
De man met de E55 reed dus in een MB met 300 begrensd.
Af en toe liet ik hem een klein beetje uitlopen en dan ineens zat ik weer achter hem, totdat er wat ruimte kwam om een stukje echt door te rijden, dus boven de 300, en toen heb ik hem 1 keer in zijn hemd gezet door hem weer een klein stukje te laten uitlopen en toen met een teringgang ( bijna 330 ) er voorbij te gaan. Toen had tie er echt de ziekte in dacht ik zo, want telkens als ik weer van het gas af moest door te druk verkeer zat hij weer achter me en dan wel heel dicht erop.
Dat was voor mij de limit en ben er mee opgehouden, voordat het uit de klauwen zou lopen. Het verkeer liet het immers niet toe om los te komen van die prutser dus zag ik het lijk al drijven.
Het was weliswaar niet zo druk, maar wel te druk om langdurig zo hard te rijden. We zaten zo'n beetje net na de avondspits en dan is er nog zat verkeer. We hadden wel veel stukken met 3 banen en af en toe zelfs 4, dus dat was dan wel weer prettig omdat dan het hard rijden min of meer veilig is. Het is en blijft een verhoogd risico als je snelheden van boven de 300 rijdt, want als er maar iets gebeurt dan ben je kansloos. Op de heenweg hadden we wel drie keer last en zelfs oponthoud door kapotte banden van vrachtwagens. Als zo'n band er af vliegt en je komt dan toevallig net met zo'n 300 + aanvliegen dan kun je het wel shaken.
Tijdens de reis waren er ook andere "meerijders", maar dat ging in bijna alle gevallen op een leuke en nette manier..........gewoon zoals het hoort.
Vriendelijke groet
Corvette