Gemiddelde van 185km/h, doe je goed!Cor Dame schreef:Er is nog iets waar ik jullie op attent wil maken en dat zijn een drietal foto's die ik op de site heb gezet en dat zijn de nummers 3598,3599 en 3600.
Let maar eens op de overige reistijd op het display van de satnav om het eind doel te bereiken. Ben benieuwd of iemand het nu doorheeft![]()
![]()
![]()
Daaaaaaaaaaaaag
Corvette
P.S. Dit overkomt je in Nederland nooit, want hier doe je over 800 km zo'n slordige 600 uur
Dagje Geiger ( Munchen )
- MartijnGizmo
- Berichten: 13076
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Joop
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Geweldig hoor die Duitse Autobahnen. 8)Martijn Koevoets schreef:Gemiddelde van 185km/h, doe je goed!Cor Dame schreef:Er is nog iets waar ik jullie op attent wil maken en dat zijn een drietal foto's die ik op de site heb gezet en dat zijn de nummers 3598,3599 en 3600.
Let maar eens op de overige reistijd op het display van de satnav om het eind doel te bereiken. Ben benieuwd of iemand het nu doorheeft![]()
![]()
![]()
Daaaaaaaaaaaaag
Corvette
P.S. Dit overkomt je in Nederland nooit, want hier doe je over 800 km zo'n slordige 600 uur
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Zo af en toe was er ook een andere stand af te lezen op de sat nav want ook wij hebben zat files meegemaakt en die zijn minimaal zo lang als bij ons.
Die autobanen zijn geweldig, maar doorrijden kan lang niet overal meer.
Dat ritje naar Munchen ging eigenlijk nog wel aardig. We hebben er in totaal zo'n 17 uur over gedaan inclusief het Geiger bezoek.
Vr. Gr.
Corvette
Die autobanen zijn geweldig, maar doorrijden kan lang niet overal meer.
Dat ritje naar Munchen ging eigenlijk nog wel aardig. We hebben er in totaal zo'n 17 uur over gedaan inclusief het Geiger bezoek.
Vr. Gr.
Corvette
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Cor, bedankt voor het vergelijk et de "standaard" Corvette van Hans. Al met al de moete waard voor je dus. Begreep van de rit met Hans dat die de auto nog wat trackwaardiger wilde maken met een aantal aanpassingen. Moet zeggen dat ik nog steeds zwaar onder de indruk ben van de Z06, kreeg gisteren nog een mooie foto van Gerrit, waarop ik met een smile op mijn bakkes in de Corvette van Hans zat. Altijd leuk om dat soort dingen te krijgen.
Michel
Michel
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
HANZ06 schreef:ben vanmiddag ff bij kroymans geweest met Cor en toen we daar weg reden was hij alleen al met de computer tune up ,dus zonder cold air intake en speciaal filter al een stuk sneller met optrekken.
Sneller als ik verwacht had,om eerlijk te zijn.
Heb ff in de wagen gezeten en hij hangt duidelijk beter aan het gas.
De mijne staat veel rijker en met snel oppakken van de motor merk je dat duidelijk.
Weet nu dat de spullen die ik besteld heb geen miskoop zijn.![]()
Grtz,Hanz06
Lieve Hans,
Moet je eens zien hoe snel de Corvette van Cor optrekt als ik er in zit,
toen jij achter hem zat had hij nog extra ballast.![]()
![]()
![]()
![]()
Kus,
Janny.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
-
E60 M5
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Habib en de rest,
Toen we met die Enzo aan het stoeien waren kwamen we qua snelheid eigenlijk niet boven de 320 km/uur. Dat was natuurlijk in mijn voordeel.
Telkens moesten we van het gas af door overig verkeer. Dat is met zulke snelheden donders goed opletten als je samen rijdt. Bij het remmen moet je elkaar ook de ruimte geven en goed tijdig aangeven wanneer je weer moet remmen. Dus eigenlijk moet je elkaar aanvoelen. Je moet je natuurlijk niet vergissen in het feit dat je niet op het cirquit zit, maar op de openbare weg. Je hebt gelukkig 1 ding mee..........ze gaan wel allemaal de zelfde kant op.......dat dan weer wel
Tijdens de terugreis hebben we met verschillende auto's telkens een stuk mee opgereden en dan kom je ook wel eens een verkeerde tegen. Dat gedoe met die Ferrari ging op een hele leuke, faire en verantwoorde manier met respect voor elkaar.
Later op de avond na een tankstop ( ook ff wat gegeten natuurlijk ) reden we een Mercedes E55 AMG achterop en die reed waarschijnlijk zo'n beetje rond de 250. Toen ik hem passeerde en hij ons dus in de gaten kreeg ging zijn snelheid ineens omhoog en eigenlijk vond tie het maar niks dat we hem waren gepasseerd met zo'n tupperware bakkie.
Na een minuut zat hij vlak achter me en hij moest en zou er voorbij. Nou vond ik dat niet zo erg want soms is dat wel lekker zo'n soort sneeuwschuiver die voor je rijdt en dan lekker baan maakt.
Deze rakker was heel makkelijk op te naaien en dat was aanvankelijk niet mijn bedoeling. Ik weet toevallig dat Mercedes Benz te begrenzer standaard op 300 zet en dat heeft een reden, n.l. dan blijft je garantie in tact.
Als je door niet MB monteurs je begrenzer eraf laat halen dan kunnen ze dat altijd zien in de software.
De man met de E55 reed dus in een MB met 300 begrensd.
Af en toe liet ik hem een klein beetje uitlopen en dan ineens zat ik weer achter hem, totdat er wat ruimte kwam om een stukje echt door te rijden, dus boven de 300, en toen heb ik hem 1 keer in zijn hemd gezet door hem weer een klein stukje te laten uitlopen en toen met een teringgang ( bijna 330 ) er voorbij te gaan. Toen had tie er echt de ziekte in dacht ik zo, want telkens als ik weer van het gas af moest door te druk verkeer zat hij weer achter me en dan wel heel dicht erop.
Dat was voor mij de limit en ben er mee opgehouden, voordat het uit de klauwen zou lopen. Het verkeer liet het immers niet toe om los te komen van die prutser dus zag ik het lijk al drijven.
Het was weliswaar niet zo druk, maar wel te druk om langdurig zo hard te rijden. We zaten zo'n beetje net na de avondspits en dan is er nog zat verkeer. We hadden wel veel stukken met 3 banen en af en toe zelfs 4, dus dat was dan wel weer prettig omdat dan het hard rijden min of meer veilig is. Het is en blijft een verhoogd risico als je snelheden van boven de 300 rijdt, want als er maar iets gebeurt dan ben je kansloos. Op de heenweg hadden we wel drie keer last en zelfs oponthoud door kapotte banden van vrachtwagens. Als zo'n band er af vliegt en je komt dan toevallig net met zo'n 300 + aanvliegen dan kun je het wel shaken.
Tijdens de reis waren er ook andere "meerijders", maar dat ging in bijna alle gevallen op een leuke en nette manier..........gewoon zoals het hoort.
Vriendelijke groet
Corvette
Toen we met die Enzo aan het stoeien waren kwamen we qua snelheid eigenlijk niet boven de 320 km/uur. Dat was natuurlijk in mijn voordeel.
Tijdens de terugreis hebben we met verschillende auto's telkens een stuk mee opgereden en dan kom je ook wel eens een verkeerde tegen. Dat gedoe met die Ferrari ging op een hele leuke, faire en verantwoorde manier met respect voor elkaar.
Later op de avond na een tankstop ( ook ff wat gegeten natuurlijk ) reden we een Mercedes E55 AMG achterop en die reed waarschijnlijk zo'n beetje rond de 250. Toen ik hem passeerde en hij ons dus in de gaten kreeg ging zijn snelheid ineens omhoog en eigenlijk vond tie het maar niks dat we hem waren gepasseerd met zo'n tupperware bakkie.
Na een minuut zat hij vlak achter me en hij moest en zou er voorbij. Nou vond ik dat niet zo erg want soms is dat wel lekker zo'n soort sneeuwschuiver die voor je rijdt en dan lekker baan maakt.
Deze rakker was heel makkelijk op te naaien en dat was aanvankelijk niet mijn bedoeling. Ik weet toevallig dat Mercedes Benz te begrenzer standaard op 300 zet en dat heeft een reden, n.l. dan blijft je garantie in tact.
Als je door niet MB monteurs je begrenzer eraf laat halen dan kunnen ze dat altijd zien in de software.
De man met de E55 reed dus in een MB met 300 begrensd.
Af en toe liet ik hem een klein beetje uitlopen en dan ineens zat ik weer achter hem, totdat er wat ruimte kwam om een stukje echt door te rijden, dus boven de 300, en toen heb ik hem 1 keer in zijn hemd gezet door hem weer een klein stukje te laten uitlopen en toen met een teringgang ( bijna 330 ) er voorbij te gaan. Toen had tie er echt de ziekte in dacht ik zo, want telkens als ik weer van het gas af moest door te druk verkeer zat hij weer achter me en dan wel heel dicht erop.
Dat was voor mij de limit en ben er mee opgehouden, voordat het uit de klauwen zou lopen. Het verkeer liet het immers niet toe om los te komen van die prutser dus zag ik het lijk al drijven.
Het was weliswaar niet zo druk, maar wel te druk om langdurig zo hard te rijden. We zaten zo'n beetje net na de avondspits en dan is er nog zat verkeer. We hadden wel veel stukken met 3 banen en af en toe zelfs 4, dus dat was dan wel weer prettig omdat dan het hard rijden min of meer veilig is. Het is en blijft een verhoogd risico als je snelheden van boven de 300 rijdt, want als er maar iets gebeurt dan ben je kansloos. Op de heenweg hadden we wel drie keer last en zelfs oponthoud door kapotte banden van vrachtwagens. Als zo'n band er af vliegt en je komt dan toevallig net met zo'n 300 + aanvliegen dan kun je het wel shaken.
Tijdens de reis waren er ook andere "meerijders", maar dat ging in bijna alle gevallen op een leuke en nette manier..........gewoon zoals het hoort.
Vriendelijke groet
Corvette
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Opa
- Berichten: 6898
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
He Ron hoe is tie
: Je bent nogal druk lees ik net
Wat die topsnelheid............... ik weet het nog niet. Het valt gewoon niet mee om een tijdje ( een paar minuten ) achter elkaar heel hard te rijden.
Zeer waarschijnlijk komt die Cold Air Intake er de komende week op te zitten en dan zal ik het direkt a.s. donderdag uitproberen.
Je wordt er helemaal strontziek van........zit al 8 weken op dat klere ding te wachten, omdat tie in back-order staat. Ook Hans wist mij te vertellen dat ze inmiddels uit te leveren zijn in de US. Dat ding komt bij Halltech vandaan. Die van mij wordt via Geiger ingekocht. Hans bestelt hem rechtstreeks.
Volgend week donderdag kan ik 's avond op de kombaan rijden in Lelystad. Ik ben uitgenodigd om er met de nieuwe Cadillac STS - V met 475 pk te rijden en kan zodoende ook met die auto op de kombaan en daarna pak ik die van mijzelf ook ff. Of dat ding er nou wel of niet op zit maakt me niet uit, want uitproberen doe ik toch. Met dat ding moet 330 te doen zijn. Eigenlijk vind ik die top niet zo belangrijk, maar meer wat er tussen de 60 en 200 gebeurt. Misschien win ik wel 40 a 50 Nm. Dan zou dat gelijk met de pk's oplopen. Totaal dan 565 pk en 680 Nm. Ben benieuwd.
Door de nieuwe software rijdt tie nu anders ( meer agressie ) en qua top zal dat zo ongeveer 327 km zijn.
Je moet een tijdje op maximaal vermogen rijden om die topsnelheid te verkrijgen. Als je nooit hard rijdt met een auto dan zal de top ook zeker tegenvallen als je dat een keer uitprobeert. Als je langere tijd en regelmatig hard rijdt dan zal die topsnelheid pas echt te meten zijn.
Ron.....zodra ik dat een keer echt heb uitgeprobeerd dan vertel ik jou dat meteen.
Ik zal in ieder geval de komende week alvast nieuwe achterbanden monteren, want die gaan wel erg hard. Er staat nu 7100 op de teller en ze zitten op de laatste millimeter. Als je nu vol op het gas gaat dan kun je lachen. Hij gaat alle kanten uit, maar is nog wel in het spoor te houden.
Vorige week was dat bijna anders.........met Hans was ik onderweg om ergens even iets te gaan drinken.........op een glad wegdek ( een paar honderd meter lang bomen die boven de weg hangen ) .......geef vol gas en ineens dwars en nog een keer en daarna had ik hem weer terug, maar ik had wel al het asfalt nodig wat er lag.
Dus >>> nieuwe banden.
Vriendelijke groet
Corvette
Wat die topsnelheid............... ik weet het nog niet. Het valt gewoon niet mee om een tijdje ( een paar minuten ) achter elkaar heel hard te rijden.
Zeer waarschijnlijk komt die Cold Air Intake er de komende week op te zitten en dan zal ik het direkt a.s. donderdag uitproberen.
Je wordt er helemaal strontziek van........zit al 8 weken op dat klere ding te wachten, omdat tie in back-order staat. Ook Hans wist mij te vertellen dat ze inmiddels uit te leveren zijn in de US. Dat ding komt bij Halltech vandaan. Die van mij wordt via Geiger ingekocht. Hans bestelt hem rechtstreeks.
Volgend week donderdag kan ik 's avond op de kombaan rijden in Lelystad. Ik ben uitgenodigd om er met de nieuwe Cadillac STS - V met 475 pk te rijden en kan zodoende ook met die auto op de kombaan en daarna pak ik die van mijzelf ook ff. Of dat ding er nou wel of niet op zit maakt me niet uit, want uitproberen doe ik toch. Met dat ding moet 330 te doen zijn. Eigenlijk vind ik die top niet zo belangrijk, maar meer wat er tussen de 60 en 200 gebeurt. Misschien win ik wel 40 a 50 Nm. Dan zou dat gelijk met de pk's oplopen. Totaal dan 565 pk en 680 Nm. Ben benieuwd.
Door de nieuwe software rijdt tie nu anders ( meer agressie ) en qua top zal dat zo ongeveer 327 km zijn.
Je moet een tijdje op maximaal vermogen rijden om die topsnelheid te verkrijgen. Als je nooit hard rijdt met een auto dan zal de top ook zeker tegenvallen als je dat een keer uitprobeert. Als je langere tijd en regelmatig hard rijdt dan zal die topsnelheid pas echt te meten zijn.
Ron.....zodra ik dat een keer echt heb uitgeprobeerd dan vertel ik jou dat meteen.
Ik zal in ieder geval de komende week alvast nieuwe achterbanden monteren, want die gaan wel erg hard. Er staat nu 7100 op de teller en ze zitten op de laatste millimeter. Als je nu vol op het gas gaat dan kun je lachen. Hij gaat alle kanten uit, maar is nog wel in het spoor te houden.
Vorige week was dat bijna anders.........met Hans was ik onderweg om ergens even iets te gaan drinken.........op een glad wegdek ( een paar honderd meter lang bomen die boven de weg hangen ) .......geef vol gas en ineens dwars en nog een keer en daarna had ik hem weer terug, maar ik had wel al het asfalt nodig wat er lag.
Vriendelijke groet
Corvette
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Opa
- Berichten: 6898
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Klopt ja, altijd deze tijd van 't jaar....tot eind juni en dan een maand vrij.Cor Dame schreef:He Ron hoe is tie: Je bent nogal druk lees ik net
![]()
Als je boven de 300 km/h komt dan leg je ook veel meters af en valt 't niet mee om geen andere weggebruikers tegen te komen.
Anders moet je een keer bij Kleve Duitsland ingaan, richting Goch, das altijd wel een lekker rustig stuk de eerste 40 km, dat is dus het verlengde van de A77 als je langs Gennep en Nieuwbergen rijdt.
Die topsnelheid is ook niet belangrijk, maar wel leuk om te weten en een mooi onderwerp op verjaardagen.
Banden zou ik idd. maar gauw vervangen....power is nothing without control.
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Ron,
ik heb al wat prijzen opgevraagd, want dat scheelt enorm per leverancier.
Bij mijn dealer 840 euro ( eigenlijk bruto 937 euro ex. btw en ex. montage )
per band inclusief btw en montage en bij anderen loopt dat uiteen van 500 tot 700 per band.
Ik vind het geld zat voor een rubbertje, dus ik kijk nog ff goed rond. 500 vind ik wel redelijk.
Het zijn trouwens Run On Flat banden en die zijn heel veilig dat wel, maar kosten wel iets meer.
De voorbanden zijn goedkoper ( 400 / stuk ), want die zijn afwijkend t.o.v. de achterwielen. Achter 325 en 19" en voor 275 en 18" .
Als ze er van de week onder zitten mail ik nog wel ff wat.
Doei
Corvette
ik heb al wat prijzen opgevraagd, want dat scheelt enorm per leverancier.
Bij mijn dealer 840 euro ( eigenlijk bruto 937 euro ex. btw en ex. montage )
Ik vind het geld zat voor een rubbertje, dus ik kijk nog ff goed rond. 500 vind ik wel redelijk.
Het zijn trouwens Run On Flat banden en die zijn heel veilig dat wel, maar kosten wel iets meer.
De voorbanden zijn goedkoper ( 400 / stuk ), want die zijn afwijkend t.o.v. de achterwielen. Achter 325 en 19" en voor 275 en 18" .
Als ze er van de week onder zitten mail ik nog wel ff wat.
Doei
Corvette
- Opa
- Berichten: 6898
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Cor Dame schreef:Ron,
ik heb al wat prijzen opgevraagd, want dat scheelt enorm per leverancier.
Bij mijn dealer 840 euro ( eigenlijk bruto 937 euro ex. btw en ex. montage )![]()
![]()
per band inclusief btw en montage en bij anderen loopt dat uiteen van 500 tot 700 per band.
Ik vind het geld zat voor een rubbertje, dus ik kijk nog ff goed rond. 500 vind ik wel redelijk.
Het zijn trouwens Run On Flat banden en die zijn heel veilig dat wel, maar kosten wel iets meer.
De voorbanden zijn goedkoper ( 400 / stuk ), want die zijn afwijkend t.o.v. de achterwielen. Achter 325 en 19" en voor 275 en 18" .
Als ze er van de week onder zitten mail ik nog wel ff wat.
Doei
Corvette
zo dat zijn wel prijzen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten
