JWdrive schreef:Skoda heeft nu wel een uniforme uitstraling aan de voorkant. Vooral behouden en niet spannend, maar wel consistent. De achterkant is een opwekking van de Fiat Stilo achterkant, niet echt boeiend dus.
Als de prijs goed is zal deze vast wel weer z'n weg vinden naar veel eco leasers en doe-maar-gewoon gezinnetjes..
Uniform?
Deze hele machine is een bij elkaar geraapt ongeïnspireerd rotzooitje. Een soort George Baker die al jaren royalty’s ligt uit te persen van één nummer. Zo’n gehaktbal bij het tankstation die al uren ligt te ruften in de bak met jus. Deze auto is echt de verwezenlijking van een steenpuist in de autobranche, die ik het liefst vandaag nog wil uitknijpen.
Ik verlang weer naar de oude Lancia tijd. De emotie van Alfa. De gekke turbo’s van Saab. Auto’s geïnspireerd door raketten en straaljagers. Nee, tegenwoordig moet alles eenheid hebben. Eco, Blue en weet ik het wat voor kleuren ze eraan hangen en…. het liefst met zo veel mogelijk verschillende stekkers onder het mom dat is toch lekker makkelijk. De onderstellen onderling uitwisselen, waardoor het eigenlijk geen zak uitmaakt of je nou een Citroen, Toyota of Skoda koopt. Het is en blijft dezelfde drol in een ander jasje.
Duurzaamheid, eenheid en BIO, ik krijg kippenvel van die woorden. De hele autobranche is een soort Cesar salade geworden met zongedroogde tomaatjes die onbespoten bij de buurman uit z’n volkstuintje worden gewonnen. Ze zouden het de ongeneselijke 14% ziekte moeten noemen.
Deze auto is inherent aan de vertrutting van de autobranche.
BAH

- Uniform.jpg (180.41 KiB) 1965 keer bekeken