Škoda Fabia III

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
JP

Škoda Fabia III

Bericht door JP » 19 aug 2014, 11:48

Na enkele weken leven onder de spanning van de teasers, heeft Škoda eindelijk het officiële doek van de 3e generatie Fabia getrokken...... :hot:

Afbeelding

Afbeelding
Skoda meldt dat de nieuwe Fabia tot 17 procent zuiniger is dan het huidige model. Het motorengamma begint met een 1.0 MPi driecilinder met 60 of 75 pk, wie is meer pit wil, komt terecht bij de 1.2 TSI met 90 of 110 pk. Voor de dieselaars is er een 1.4 TDI met 75, 90 of 105 pk. Alle motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak, behalve de sterkste benzinemotor, die met een zesbak of 7-traps DSG wordt geleverd. Deze automaat is ook verkrijgbaar op de TDI met 90 pk. Alle motoren voldoen aan de Euro 6-norm.
:df:

Autoweek.nl

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Škoda Fabia III

Bericht door Wouter81 » 19 aug 2014, 12:09

Nog saaier dan een Dacia

Hielke

Bericht door Hielke » 19 aug 2014, 12:37

Plak er wat Polo koplampen op, een knik op de zijkant zoals een Golf, en hoppa, 5 jaar nieuwe treurnis.

En dan heb ik het nog niet eens over die dramatische 3 cylindermotoren van VAG.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 aug 2014, 16:11

verkeerde afdeling? Dit staat gepost onder het kopje "auto's algemeen" op het forum driving fun...het is wellicht op papier een auto, maar driving fun?

letterlijk

Bericht door letterlijk » 20 aug 2014, 14:19

Hielke schreef:Plak er wat Polo koplampen op, een knik op de zijkant zoals een Golf, en hoppa, 5 jaar nieuwe treurnis.

Ik heb helaas ook zo'n oersaaie Polo met de beruchte 3 cilinder motor. Ik voel mij net een soort stadsboer die iedere dag op z'n trekker naar werk gaat. Geen enkel stukje (rij)plezier, veel herrie, vering afgesteld op de weggetjes van Praag, automatische ruitenwissers die reageren, tja wanneer die willen, dimmende binnenspiegel die alleen dimt bij zonkracht 10, een natte schoot zodra je remt met je raam een kiertje open, de achteruitversnelling die het leuk vindt om lekker dwars te zitten, de enorme bak toeren die je moet maken om enigszins normaal op te kunnen trekken, de belabberde geluidsinstallatie die graag overal geluid uit laat komen behalve de speakers, de parkeersensoren die gaan piepen met nog een meter speling, de irritante knop voor "the speaking woman" net onder de volumeknop, het 2 keer drukken voordat de zijportieren opengaan, schoenmatten die binnen 2 maanden al gloryholes bevatten, rubbers in deuren die niet goed sluiten, bekerhouders waarin je net niet een grote milkshakebeker krijgt geplaatst. En dan nog niet eens gehad over het zwabbergedrag; de caravan van m'n schoonvader staat nog strakker op de weg.

Kortom bovenstaand misbaksel (lees polo met andere make-up) moeten ze lekker uit de markt halen :stom:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 20 aug 2014, 15:09

Roy RS schreef:verkeerde afdeling? Dit staat gepost onder het kopje "auto's algemeen" op het forum driving fun...het is wellicht op papier een auto, maar driving fun?
Ach, de Citigo/Mii/Up! krijgt hier ook een voet aan de grond, dus waarom de Fabilalala dan niet.

Maar aan de andere kant, als ze nu deze:

Afbeelding

Eens gingen maken dan was het wel leuk.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2014, 15:11

dat zou wel leuk zijn :df:

vind die uit de start ook niet verkeerd voor het soort.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 20 aug 2014, 15:12

Of weer een erg sterke RS Combi.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2014, 15:18

ja, is dit dat oude type? owja ander front idd.

Afbeelding

trouwens ook wel een leuke foto, die oude lijkt wel wat op een oude mustang achterkant :D

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 aug 2014, 17:26

JP schreef:.. :hot:
Sarcasme mag ik hopen :lol:

JP

Bericht door JP » 20 aug 2014, 18:54

Niels schreef:
JP schreef:.. :hot:
Sarcasme mag ik hopen :lol:
:hmmm: het lijkt wel net of de rest van DF er geen zak aan vindt........... :hungry:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 aug 2014, 19:00

letterlijk schreef:
Hielke schreef:Plak er wat Polo koplampen op, een knik op de zijkant zoals een Golf, en hoppa, 5 jaar nieuwe treurnis.

Ik heb helaas ook zo'n oersaaie Polo met de beruchte 3 cilinder motor. Ik voel mij net een soort stadsboer die iedere dag op z'n trekker naar werk gaat. Geen enkel stukje (rij)plezier, veel herrie, vering afgesteld op de weggetjes van Praag, automatische ruitenwissers die reageren, tja wanneer die willen, dimmende binnenspiegel die alleen dimt bij zonkracht 10, een natte schoot zodra je remt met je raam een kiertje open, de achteruitversnelling die het leuk vindt om lekker dwars te zitten, de enorme bak toeren die je moet maken om enigszins normaal op te kunnen trekken, de belabberde geluidsinstallatie die graag overal geluid uit laat komen behalve de speakers, de parkeersensoren die gaan piepen met nog een meter speling, de irritante knop voor "the speaking woman" net onder de volumeknop, het 2 keer drukken voordat de zijportieren opengaan, schoenmatten die binnen 2 maanden al gloryholes bevatten, rubbers in deuren die niet goed sluiten, bekerhouders waarin je net niet een grote milkshakebeker krijgt geplaatst. En dan nog niet eens gehad over het zwabbergedrag; de caravan van m'n schoonvader staat nog strakker op de weg.

Kortom bovenstaand misbaksel (lees polo met andere make-up) moeten ze lekker uit de markt halen :stom:
Sounds like a winner :clap:

JWdrive
Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750

Bericht door JWdrive » 21 aug 2014, 13:11

Skoda heeft nu wel een uniforme uitstraling aan de voorkant. Vooral behouden en niet spannend, maar wel consistent. De achterkant is een opwekking van de Fiat Stilo achterkant, niet echt boeiend dus.

Als de prijs goed is zal deze vast wel weer z'n weg vinden naar veel eco leasers en doe-maar-gewoon gezinnetjes..

letterlijk

Bericht door letterlijk » 21 aug 2014, 16:53

JWdrive schreef:Skoda heeft nu wel een uniforme uitstraling aan de voorkant. Vooral behouden en niet spannend, maar wel consistent. De achterkant is een opwekking van de Fiat Stilo achterkant, niet echt boeiend dus.

Als de prijs goed is zal deze vast wel weer z'n weg vinden naar veel eco leasers en doe-maar-gewoon gezinnetjes..
Uniform?
Deze hele machine is een bij elkaar geraapt ongeïnspireerd rotzooitje. Een soort George Baker die al jaren royalty’s ligt uit te persen van één nummer. Zo’n gehaktbal bij het tankstation die al uren ligt te ruften in de bak met jus. Deze auto is echt de verwezenlijking van een steenpuist in de autobranche, die ik het liefst vandaag nog wil uitknijpen.
Ik verlang weer naar de oude Lancia tijd. De emotie van Alfa. De gekke turbo’s van Saab. Auto’s geïnspireerd door raketten en straaljagers. Nee, tegenwoordig moet alles eenheid hebben. Eco, Blue en weet ik het wat voor kleuren ze eraan hangen en…. het liefst met zo veel mogelijk verschillende stekkers onder het mom dat is toch lekker makkelijk. De onderstellen onderling uitwisselen, waardoor het eigenlijk geen zak uitmaakt of je nou een Citroen, Toyota of Skoda koopt. Het is en blijft dezelfde drol in een ander jasje.
Duurzaamheid, eenheid en BIO, ik krijg kippenvel van die woorden. De hele autobranche is een soort Cesar salade geworden met zongedroogde tomaatjes die onbespoten bij de buurman uit z’n volkstuintje worden gewonnen. Ze zouden het de ongeneselijke 14% ziekte moeten noemen.
Deze auto is inherent aan de vertrutting van de autobranche.

BAH

:wtf:
Uniform.jpg
Uniform.jpg (180.41 KiB) 1957 keer bekeken

WJ

Bericht door WJ » 21 aug 2014, 16:58

Dan koop je toch zo'n oud hok.

JP

Bericht door JP » 21 aug 2014, 17:14

Welke overeenkomst moeten we zien bij de achterkant van de Fabia / Stilo ?

letterlijk

Bericht door letterlijk » 21 aug 2014, 17:26

JP schreef:Welke overeenkomst moeten we zien bij de achterkant van de Fabia / Stilo ?
De kleur :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 21 aug 2014, 19:00

:lollerdelol: :lollerdelol:

Andre

Bericht door Andre » 22 aug 2014, 10:52

In de vakantie zie je allemaal veel te kleine auto s met caravans erachter. De 14 procent brigade. De turbo 's hangen er roodgloeiend onder vanaf thuis tot aan de vakantie bestemming. De auto 's zijn zo zwaar beladen dat zelfs de automatische koplamp verstelling de hoek niet meer kan halen. Nog net even bij de grens tanken op de lease benzine pas van de baas en dan naar het buitenland. Liefst zo ver dat je net de Nederlandse grens kunt halen op de terug reis om de tank weer vol te gooien met de benzine betaalpas van de baas. Vaak zie je dan ook nog vele met pech staan. Hoe kan dat nou denken ze. Net een nieuwe lease auto. Wat denk je zelf dat een 1.4 leaser met een roodgloeiende turbo en zo zwaar beladen het allemaal trekt. De vrouw die als een kadaver op de bijrijders stoel hangt, die inmiddels gele oorbellen draagt met zwarte nummers erop zo vet is ze en de hele reis ligt te mekkeren dat ze honger heeft. De smeltende chocolade (de airco trekt het ook niet meer) van de schreeuwende kinderen word uitgesmeerd via de achterbank naar de zijramen.

Dit kom je dan onderweg tegen. Vaak zijn het Skoda's

:)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 aug 2014, 10:59

:TV kijken:

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 22 aug 2014, 11:41

Dit topic... :coffee: :lol:

Zag gisteren dat ze tegenwoordig weer trommelremmen achter hebben bij Skoda. Straks komt er weer een model met motor achterin?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 aug 2014, 11:52

LOL @ verhaal André. Kleinburgerlijkheid in-de-maat-loperij, maar o-wee als 'je' er wat van zegt.:)

NL is 't land van schooiers en schrapers en ik heb 't vermoeden dat 't (ook zelfs op DF) het alleen maar erger wordt. Originaliteit nul, mekaar napraten en naapen, Individueel ben 'je 'niks, maar in 'n groep zogenaamd gelijkgestemden ben 'je' het mannetje... :lol:

allen

Bericht door allen » 22 aug 2014, 11:53

letterlijk schreef:Ik verlang weer naar de oude Lancia tijd. De emotie van Alfa. De gekke turbo’s van Saab. Auto’s geïnspireerd door raketten en straaljagers.
Wat een woorden voor iemand die een geestdodende 3 cilinder bezit.
Hoeveel mensen wel niet lopen te janken dat alles op elkaar lijkt, saai is, blabla, terwijl ze schuldig zijn aan dit hele probleem. VW Polo... :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 aug 2014, 11:57

Ik had eens 'n buurman die m'n E90 M3 toendertijd 'mooi maar too much' vond(noem het kif, maar dat woord mag ook al niet op NL fora lol) want we weten dat kif/benijden etc niet bestaat.... . Hij vroeg de specs. Ik wat info geven. Wat 'm bijbleef was 0-200 in 'n sec of 15, want '...mijn Volvo V40 1.9d haalt ook 200 hoor...'

Wel 4x per jaar ver op vakantie etc etc. :D

:lollerdelol:

Tristan

Bericht door Tristan » 22 aug 2014, 12:30

Heerlijk topic, ook de review van Letterlijk. :lol: :lollerdelol:

Plaats reactie