BMW M4 Concept
- Joop
Re: BMW M4 Concept
De 4er coupe viel me qua grootte en voelde compacter aan met het rijden ook super mee t.o.v. wat je zo van de buitenkant verwacht...
...zal met de M4 niet veel anders zijn lijkt mij.
Zal nooit een 1M/M235i worden, maar dat zijn ook compleet andere auto's inmiddels.
...zal met de M4 niet veel anders zijn lijkt mij.
Zal nooit een 1M/M235i worden, maar dat zijn ook compleet andere auto's inmiddels.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Snap niet zo goed waarom dat vergelijk steeds gemaakt wordt, ik ga m'n racefiets toch ook niet vergelijken met een mountainbike, of de radijsjes van Rico met een paar peren 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bram schreef:Snap niet zo goed waarom dat vergelijk steeds gemaakt wordt, ik ga m'n racefiets toch ook niet vergelijken met een mountainbike, of de radijsjes van Rico met een paar peren
Vergelijken is the mother off all fuck ups..................

- Joop
Gewoon lekker hoor:
- MParallel
- Auto: BMW
Al die filmpjes tegenwoordig lijken wel driftcompetities 

- Joop
Als ze bij BMW bij een persintroductie uitdrukkelijk verzoeken om niet te driften, weet je zeker dat een auto uitnodigt om dwars te gaan...
...zit nu eigenlijk wel op een driftfilmpje van DF op de maasvlakte te wachten eigenlijk...
...kom er maar in Perry!
Top Gear. Magazine vond m toch wat tegenvallen tijdens de Speedweek '14. Al zal de reden waarom weer in het voordeel omslaan wanneer je JC de auto laat beoordelen. Zie post hierboven...
...zit nu eigenlijk wel op een driftfilmpje van DF op de maasvlakte te wachten eigenlijk...
...kom er maar in Perry!

Top Gear. Magazine vond m toch wat tegenvallen tijdens de Speedweek '14. Al zal de reden waarom weer in het voordeel omslaan wanneer je JC de auto laat beoordelen. Zie post hierboven...
- Snipe
Helaas, we hebben geen filmpje gemaakt. Wel foto's, die over een tijdje in een magazine staan.Joop schreef:...zit nu eigenlijk wel op een driftfilmpje van DF op de maasvlakte te wachten eigenlijk...
...kom er maar in Perry!![]()
Tristan is een betere drifter dan ik, en ik kan je wel vertellen dat hij er geen moeite mee had.
- Joop
In het betere mannenblad zeker?!
Nog een paar foto 's van de Top gear. Speedweek van de M4 waar deze naast de Cayman GTS werd gezet ter vergelijk...
http://www.topgear.com/uk/photos/Wallpa ... 2014-08-14" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog een paar foto 's van de Top gear. Speedweek van de M4 waar deze naast de Cayman GTS werd gezet ter vergelijk...
http://www.topgear.com/uk/photos/Wallpa ... 2014-08-14" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
We blijven vergelijken, sorry...........
http://www.bimmerfile.com/2014/08/13/qu ... -m4-vs-1m/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bimmerfile.com/2014/08/13/qu ... -m4-vs-1m/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joop
Had m net op het 3seriesforum al gelezen, alsook het uitgebreide vergelijk tussen de laatste drie 'compacte' M's.
Stukje ligt qua uitkomst voor de hand...
...maar erg aardig om te lezen is dit vergelijk tussen de 1M vs E92 M3 vs F82 M4 wat denk ik de essentie qua verschillen weergeeft.
http://www.bimmerfile.com/2014/06/23/bi ... m3-and-1m/
Stukje ligt qua uitkomst voor de hand...
...maar erg aardig om te lezen is dit vergelijk tussen de 1M vs E92 M3 vs F82 M4 wat denk ik de essentie qua verschillen weergeeft.
http://www.bimmerfile.com/2014/06/23/bi ... m3-and-1m/
- romo
Motorisch is de M4 een beest, maar Andre beschreef het reeds perfect, het blijft een log beest, beestachtig snel, maar dat was het dan wel......
Ik heb geen spijt van mijn keuze om deze generatie M3/4 aan mij voorbij te laten gaan........
Ik heb geen spijt van mijn keuze om deze generatie M3/4 aan mij voorbij te laten gaan........
- Joy
Groot gelijk. Het is gewoon een compleet andere auto.
- Leen
ze zijn idd niet te vergelijken , maar dit is waar het m.i. is fout gegaan bij alle F modellen van BMW ,
`
Steering feel in the M4 is really good for an EPS system. Then you get into the 1M and realize what it could have been. The 1M feels like a gokart in comparison
ik heb dat hele electronische sturen nooit begrepen , 1 kg gewichtsbesparing en 50 % van je stuurgevoel kwijt , en dat was nou juist waar bmw´s om geroemd werden .
`
ik heb dat hele electronische sturen nooit begrepen , 1 kg gewichtsbesparing en 50 % van je stuurgevoel kwijt , en dat was nou juist waar bmw´s om geroemd werden .
- Snipe
Het toverwoord hier is: CO2-reductie.Leen schreef:ik heb dat hele electronische sturen nooit begrepen , 1 kg gewichtsbesparing en 50 % van je stuurgevoel kwijt , en dat was nou juist waar bmw´s om geroemd werden .
- Joop
Precies...
...zelfs een merk als Porsche kan daar niet meer onderuit, of denkt daar niet meer mee onderuit te kunnen...
Gisteren even bij de M-dealer in Düsseldorf naar binnen gestapt, was toch in de buurt... Daar stond een handgeschakelde M4 Coupe. Volgens mij kunnen we die in Nederland geeneens krijgen volgens de Nederlandse configurator... Weer een gevalletje 'blaim-it-on-BMW-NL' volgens mij. Ook de basisauto is veel kariger uitgerust, maar neem je daar al voor vanaf 72K mee.
Dit was ongeveer de configuratie: Handgechakelde M4 Coupe (DE)
En los daarvan, gewoon 83K (en dan heb je eigenlijk al een prima uitgeruste auto... Zonder die Connection-gadgets 78K)... Wat doen we in Nederland fout? Blijkbaar kan de importeur zich nog veel luxe permitteren of wil de klant die tegenwoordig in de markt is voor een M3/M4 echt een heel dik uitgeruste auto hebben...?:devil:

...zelfs een merk als Porsche kan daar niet meer onderuit, of denkt daar niet meer mee onderuit te kunnen...
Gisteren even bij de M-dealer in Düsseldorf naar binnen gestapt, was toch in de buurt... Daar stond een handgeschakelde M4 Coupe. Volgens mij kunnen we die in Nederland geeneens krijgen volgens de Nederlandse configurator... Weer een gevalletje 'blaim-it-on-BMW-NL' volgens mij. Ook de basisauto is veel kariger uitgerust, maar neem je daar al voor vanaf 72K mee.
En los daarvan, gewoon 83K (en dan heb je eigenlijk al een prima uitgeruste auto... Zonder die Connection-gadgets 78K)... Wat doen we in Nederland fout? Blijkbaar kan de importeur zich nog veel luxe permitteren of wil de klant die tegenwoordig in de markt is voor een M3/M4 echt een heel dik uitgeruste auto hebben...?:devil:
- Tristan
Snap al die Connected Drive opties ook niet. Ook niet genomen op de nieuwe F30. Volgens mij hoef je geen enkele optie te nemen in NL en ben je voor 107K klaar. Maar dan blijft het verschil enorm. 83K is 435i geld hier.
Edit: Dus eigenlijk een M4 bestellen zonder al die onnozele opties en dan importeren in NL en dan ben je goedkoper uit?
Edit: Dus eigenlijk een M4 bestellen zonder al die onnozele opties en dan importeren in NL en dan ben je goedkoper uit?
-
OnlineBram
Crap dat is wel een gaaf hok zeg 

- MParallel
- Auto: BMW
Fire Orange is ook best lekker

Bron en hele artikel
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1023715" onclick="window.open(this.href);return false;
Bron en hele artikel
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1023715" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joop
Brave man...^^^^
...zet die 16k BPM/CO2-tax (handbak en 14k bij DCT) bovenop de Duitse prijs en je hebt 12 mille verdient. Of is dit te kort door de bocht?
Denk het wel ja...Tristan schreef:...
...zet die 16k BPM/CO2-tax (handbak en 14k bij DCT) bovenop de Duitse prijs en je hebt 12 mille verdient. Of is dit te kort door de bocht?
-
Nee dat is inderdaad de scherpste bocht 

- JP
Vriend van me die veel import doet, adverteert met;Tristan schreef:Snap al die Connected Drive opties ook niet. Ook niet genomen op de nieuwe F30. Volgens mij hoef je geen enkele optie te nemen in NL en ben je voor 107K klaar. Maar dan blijft het verschil enorm. 83K is 435i geld hier.
BMW 3-serie M3 incl btw, bpm en import service
07-2014, 500 km, Benzine, Automaat €98300,-
Import loont......want hij regelt zelfs voor dealers (BMW, VAG) de import.Genoemde prijs is incl btw,bpm en aflevering voor uw deur.
-
OnlineBram
MParallel schreef:Fire Orange is ook best lekker
Bron en hele artikel

- GTRene
vind die wel gaaf zoJoop schreef:Precies...

- FreudeamFahren
Niet mijn smaak, wel gaaf gefilmd.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YlcRad6reUE&sns=em[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YlcRad6reUE&sns=em[/youtube]
- GTRene
staat er wel dik bij.