Dit maakt me al pislink. Gisteren direct de lak met een stiftje bijgewerkt. Niet de mooiste oplossing, maar de auto is te oud (lage dagwaarde) om voor een hoop geld de deuren direct over te laten spuiten (niet verzekerd voor deze ongein). Bovendien willen we roestvorming uiteraard voor zijn.
Goed, aangifte wordt maandag direct gedaan en je gaat je natuurlijk afvragen waar je dit aan verdiend hebt... Het is niet zo dat mijn zus 'vijanden' heeft in de directe woonomgeving, of überhaupt in deze wereld. Er is weliswaar wat onenigheid geweest met een buurman een aantal huizen verderop omtrent, naar eigen inzicht, toe-eigening van bepaalde parkeergelegenheden. De directe buurman van mijn zus heeft hiermee ook in de clinch gelegen toentertijd. Echter is dit al maanden geleden en sindsdien heeft er eigenlijk geen woord en/of weerwoord meer plaatsgevonden.
Nu is mijn zus gisteravond laat thuis gekomen met de fiets, en toen heeft ze haar auto aangetroffen met een tweede kras van eenzelfde afmeting op de zelfde deuren. Zie onderstaand:
Goed, dan bedenk je je wat iemand in z'n hoofd haalt om zoiets twee keer achter elkaar uit te voeren. Er zijn mensen die je bij het betrappen hierop niet levend achterlaten...We zijn momenteel dus bloedlink, maar op wie dat weet niemand.
Zoals gezegd wordt er aanstaande maandag aangifte gedaan voor vandalisme, maar de verwachting is dat de politie hier weinig aan zal doen. Nu is mijn vraag of mensen ervaring hebben met dit soort treiterijen en of er wellicht tips zijn. Ik heb al gedacht aan het ophangen van een camera aan de gevel van het huis, daar de auto vrijwel altijd voor het huis geparkeerd wordt. Dan denk ik verder natuurlijk nog aan scenario's met boobytraps, maar misschien kijk ik ook wel gewoon te veel films.
Wellicht nog belangrijk om te melden: Mijn zus is met haar auto het enige slachtoffer in de directe omgeving die dit overkomt op dit moment. Je hoort wel eens vaker dat in bepaalde wijken vandalisme gepleegd wordt op bijv. auto's, maar dat lijkt hier niet aan de orde.
Ik denk dat ik op dit forum niet hoef uit te leggen hoe veel auto-eigenaren/liefhebbers erover denken als iemand hun auto bekrast of iets in die trant. Vandaar ook mijn noodkreet, wellicht komen hier goede tips uit voort.
Bvd,
Bram