Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Erminio

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Erminio » 24 jul 2014, 21:37

Ben ook voor het eerst op de NBR wezen rijden, prachtig circuit als je de bochten allemaal kent :)

Afbeelding

Rondje toen ik alle bochten een beetje door had :df:
Laatst gewijzigd door Erminio op 27 jul 2014, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 26 jul 2014, 14:41

Aangezien het vorige week vrijdag zo lekker rustig was, ben ik gister ook maar weer eens gaan rijden. En rustig was het getuige onderstaande foto. Een verslagje met wat foto's kun je hier vinden.

Afbeelding

Gijs.

Bericht door Gijs. » 26 jul 2014, 22:02

Leuk verslag weer Paskal! Had ik geweten dat je er vrijdag was dan was ik nog even blijven hangen. Ben nadat de jongens bij RSR nog even aan m'n auto gesleuteld hebben rond 15:00 huiswaarts gegaan, ben er de hele week geweest. Woensdagavond een eerste rondje gedaan sinds de kooi in de Rallye zit. Toen was het ook heerlijk rustig op de baan. Auto voelt super aan, dus nu kan het ronden rijden beginnen.

Jussi

Bericht door Jussi » 26 jul 2014, 22:15

Heerlijk verslag!

Wel opmerkelijk dat het camber verschilt als je met een semi of semi-semi slick rijdt. Had ik nog niet eerder gehoord.

Paskal

Bericht door Paskal » 26 jul 2014, 23:03

De hoeveelheid camber verschilt natuurlijk niet. Drie graden blijft immers drie graden, maar het effect van drie graden op de werking van een straatband of semi is volgens de deskundigen (die ook de setup van VLN-clio's doen) wel anders. Kan met er wel iets bij voorstellen omdat een straatband minder grip heeft dan een semi.

Jussi

Bericht door Jussi » 27 jul 2014, 23:45

Paskal schreef:De hoeveelheid camber verschilt natuurlijk niet. Drie graden blijft immers drie graden, maar het effect van drie graden op de werking van een straatband of semi is volgens de deskundigen (die ook de setup van VLN-clio's doen) wel anders. Kan met er wel iets bij voorstellen omdat een straatband minder grip heeft dan een semi.
Dat bedoelde ik ook met mijn gebrekkige omschrijving. Ik had het gehaast getypt. :wink:

Sander

Bericht door Sander » 04 aug 2014, 09:04

Ook de Ringtaxi maakt wel eens een foutje...
http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-m5-ri ... ideo-69067" onclick="window.open(this.href);return false;

Knot

Bericht door Knot » 04 aug 2014, 09:42

Ik zag m net voorbij komen op autoblog... laat pas overstuur dus te makkelijk gedacht, zat te relaxed achter het stuur, altijd alert blijven.

Daarom zet ik altijd preventief aan het begin van elke bocht een drift in, dan sta je vast op scherp ;)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 aug 2014, 09:56

Ligt het nou aan mij of gaat hij er veel te knullig af voor een prof? (of überhaupt een ringrijder).
Of grijpt de tc heel ongelukkig in?

Knot

Bericht door Knot » 04 aug 2014, 10:21

Je kan iig wel proberen om sneller tegen te sturen ipv wachten op de klap...

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 04 aug 2014, 10:25

De geruchten gaan dat ´ie zich heeft laten opjutten door de rode GT2 die achter hem zat. Maar of dat waar is..
Ziet in ieder geval niet uit als een mislukte drift.

ZP :

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 04 aug 2014, 10:27

Als ie niet meer durft te sturen ben ik altijd nog beschikbaar :ken ik jou:

Hielke

Bericht door Hielke » 04 aug 2014, 12:50

Die moet een hele dikke black out hebben gehad.

Je met zo'n boot in een slomotiondrift laten verrassen is op zich al knap.

Erminio

Bericht door Erminio » 04 aug 2014, 15:53

Ziet er idd wel knullig uit :?

GTRene

Bericht door GTRene » 04 aug 2014, 16:19

gaat ook vrij snel, als het dan onverwachts gaat en je kijkt bv ook nog in je spiegel of met een klant aan het praten...dan is er erg weinig ruimte over, kan ook mede komen dat bv de sper? doordrukte (op dat moment wat onderstuur) en dus wat over de voorwielen weg schoof, dan het momentum en stukje gras.?

zouden die klanten een nieuw rondje aangeboden krijgen?

JP

Bericht door JP » 04 aug 2014, 17:39

De taxi-klanten hebben het resterende kwart rondje zeker in een Zafira mogen meerijden......... :hot: ook niet niks........ :tooth:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 04 aug 2014, 18:00

Robertdj schreef:Ligt het nou aan mij of gaat hij er veel te knullig af voor een prof? (of überhaupt een ringrijder).
Of grijpt de tc heel ongelukkig in?
Dat was ook mijn eerste reactie.

Meestal zie je mensen op deze manier gaan, maar dan "snapt" de achterkant na eerste keer tegensturen ineens de andere kant uit en dan is het wel over en uit. Maar deze zit "pas" in zijn eerste kwispel en dan meteen recht de muur in.

Maar ja goed, ik ben hier de expert niet in.

p.s. zo te horen hebben de ramptoeristen de dag van hun leven. :?

Miesjel

Bericht door Miesjel » 06 aug 2014, 21:09

Vandaag voor de eerste keer op de GP strecke gereden. 4 sessies in totaal gedaan en ansich is het best leuk. Wel even wennen aan de motoren..die vliegen je links en rechts om de oren :)
En tevens erachter gekomen dat de GP strecke wat zwaarder is voor de remmen want de remblokken hebben er zwaar onder te lijden gehad..

1 sessie 'samen' met Arthursx gereden en Paskal ook nog even gezien met de Clio..

Daarna nog even wat gegeten en 1 rondje NS in cruise-mode aangezien de achterste remblokken hun beste tijd nu wel gehad hebben.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 aug 2014, 11:06

Michel Huisman schreef:Vandaag voor de eerste keer op de GP strecke gereden. 4 sessies in totaal gedaan en ansich is het best leuk. Wel even wennen aan de motoren..die vliegen je links en rechts om de oren :)
En tevens erachter gekomen dat de GP strecke wat zwaarder is voor de remmen want de remblokken hebben er zwaar onder te lijden gehad..

1 sessie 'samen' met Arthursx gereden en Paskal ook nog even gezien met de Clio..

Daarna nog even wat gegeten en 1 rondje NS in cruise-mode aangezien de achterste remblokken hun beste tijd nu wel gehad hebben.
Gaaf! Kon je nog iets merken aan je banden? Ik heb wel eens gelezen dat de GP strecke werkelijk banden vreet door het andere asfalt.

Arthursx

Bericht door Arthursx » 07 aug 2014, 12:05

Gisteren ook weer eens bij de ring geweest.
Was een lekker dagje, 1 sessie gp gereden en 1 ronde nordschleife. Niet veel maar wel weer super om te doen natuurlijk.
Was leuk om samen met Michel te rijden met 2 nederlandse compacts.

Hier zie je pas hoe ver de auto in de veren wordt gedrukt in de karussell:
Afbeelding

stefan740

Bericht door stefan740 » 07 aug 2014, 12:17

Dinsdag een avondsessie meegepakt. Het was alweer een jaar geleden dus moest weer ff rijden.
Heerlijk rustig, perfect weertje en dan pizza'tje erna. Altijd weer genieten daar in de Eifel :df:

Afbeelding
videootje

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 07 aug 2014, 13:58

Michel Huisman schreef:Vandaag voor de eerste keer op de GP strecke gereden. 4 sessies in totaal gedaan en ansich is het best leuk. Wel even wennen aan de motoren..die vliegen je links en rechts om de oren :)

Na jaren rondjes NS vond ik de GP Strecke eigenlijk nog gaver. Vind het een erg mooi circuit. In schitterend zomerweer rijden helpt natuurlijk ook.

En wat je zegt, het is steeds een kort stukje gas en dan weer vol in de ankers. Bij de NS heb je nog vele stukken waar de boel kan koelen.

Hier merk je goed de voordelen van een BBK.

Volgend maand hoop ik daar weer een sessie of twee te doen.

P.S. Zie dat de GP-strecke tot 20 augustus verhuurd is.

Afbeelding

Miesjel

Bericht door Miesjel » 07 aug 2014, 15:47

@ Tom ;

Ik heb nog niet naar m'n banden gekeken maar het zal me niet verbazen als de slijtage inderdaad hoger is. Op sommige plekken lijkt het asfalt wel wat ruwer..maar op de GP-strecke kun je natuurlijk ook wat makkelijker op de gripgrens rijden waardoor het sowieso allemaal wat meer te verduren heeft.

@Mparallel ;

Ik vind de GP-strecke leuk om een keertje te doen maar de Nordschleife vind ik veeeeel gaver.

Paskal

Bericht door Paskal » 08 aug 2014, 09:27

Verslagje van mijn GP-strecke-ervaring en rondjes NS volgt vandaag nog wel, maar ik deel Michel's mening mbt de GP strecke. Had er al meerdere malen gereden en het was weer leuk om wat sessies te doen, maar geef mij de NS maar: veel leuker :)

In afwachting van mijn sessie op de GP-strecke Michel nog even vastgelegd met mijn huis-tuin-en-keuken-Ixus -toestelletje en die trekt die warp speed van die Beemer natuurlijk niet dus hij is verre van scherp ;).

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 08 aug 2014, 09:30

Ook met zo'n Ixus dingetje krijg je panning voor elkaar hoor, beetje op snelheid meebewegen ;)

Plaats reactie