Rondje toen ik alle bochten een beetje door had
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Erminio
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ben ook voor het eerst op de NBR wezen rijden, prachtig circuit als je de bochten allemaal kent

Laatst gewijzigd door Erminio op 27 jul 2014, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paskal
- Auto: meerdere
Aangezien het vorige week vrijdag zo lekker rustig was, ben ik gister ook maar weer eens gaan rijden. En rustig was het getuige onderstaande foto. Een verslagje met wat foto's kun je hier vinden.

- Gijs.
Leuk verslag weer Paskal! Had ik geweten dat je er vrijdag was dan was ik nog even blijven hangen. Ben nadat de jongens bij RSR nog even aan m'n auto gesleuteld hebben rond 15:00 huiswaarts gegaan, ben er de hele week geweest. Woensdagavond een eerste rondje gedaan sinds de kooi in de Rallye zit. Toen was het ook heerlijk rustig op de baan. Auto voelt super aan, dus nu kan het ronden rijden beginnen.
-
Jussi
Heerlijk verslag!
Wel opmerkelijk dat het camber verschilt als je met een semi of semi-semi slick rijdt. Had ik nog niet eerder gehoord.
Wel opmerkelijk dat het camber verschilt als je met een semi of semi-semi slick rijdt. Had ik nog niet eerder gehoord.
- Paskal
De hoeveelheid camber verschilt natuurlijk niet. Drie graden blijft immers drie graden, maar het effect van drie graden op de werking van een straatband of semi is volgens de deskundigen (die ook de setup van VLN-clio's doen) wel anders. Kan met er wel iets bij voorstellen omdat een straatband minder grip heeft dan een semi.
-
Jussi
Dat bedoelde ik ook met mijn gebrekkige omschrijving. Ik had het gehaast getypt.Paskal schreef:De hoeveelheid camber verschilt natuurlijk niet. Drie graden blijft immers drie graden, maar het effect van drie graden op de werking van een straatband of semi is volgens de deskundigen (die ook de setup van VLN-clio's doen) wel anders. Kan met er wel iets bij voorstellen omdat een straatband minder grip heeft dan een semi.
- Sander
Ook de Ringtaxi maakt wel eens een foutje...
http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-m5-ri ... ideo-69067" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-m5-ri ... ideo-69067" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Ik zag m net voorbij komen op autoblog... laat pas overstuur dus te makkelijk gedacht, zat te relaxed achter het stuur, altijd alert blijven.
Daarom zet ik altijd preventief aan het begin van elke bocht een drift in, dan sta je vast op scherp
Daarom zet ik altijd preventief aan het begin van elke bocht een drift in, dan sta je vast op scherp
- Robertdj
Ligt het nou aan mij of gaat hij er veel te knullig af voor een prof? (of überhaupt een ringrijder).
Of grijpt de tc heel ongelukkig in?
- Knot
Je kan iig wel proberen om sneller tegen te sturen ipv wachten op de klap...
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
De geruchten gaan dat ´ie zich heeft laten opjutten door de rode GT2 die achter hem zat. Maar of dat waar is..
Ziet in ieder geval niet uit als een mislukte drift.
ZP :

Ziet in ieder geval niet uit als een mislukte drift.
ZP :
- Knot
Als ie niet meer durft te sturen ben ik altijd nog beschikbaar 
- Hielke
Die moet een hele dikke black out hebben gehad.
Je met zo'n boot in een slomotiondrift laten verrassen is op zich al knap.
Je met zo'n boot in een slomotiondrift laten verrassen is op zich al knap.
- Erminio
Ziet er idd wel knullig uit 
- GTRene
gaat ook vrij snel, als het dan onverwachts gaat en je kijkt bv ook nog in je spiegel of met een klant aan het praten...dan is er erg weinig ruimte over, kan ook mede komen dat bv de sper? doordrukte (op dat moment wat onderstuur) en dus wat over de voorwielen weg schoof, dan het momentum en stukje gras.?
zouden die klanten een nieuw rondje aangeboden krijgen?
zouden die klanten een nieuw rondje aangeboden krijgen?
- JP
De taxi-klanten hebben het resterende kwart rondje zeker in een Zafira mogen meerijden.........
ook niet niks........ 
- MParallel
- Auto: BMW
Dat was ook mijn eerste reactie.Robertdj schreef:Ligt het nou aan mij of gaat hij er veel te knullig af voor een prof? (of überhaupt een ringrijder).
Meestal zie je mensen op deze manier gaan, maar dan "snapt" de achterkant na eerste keer tegensturen ineens de andere kant uit en dan is het wel over en uit. Maar deze zit "pas" in zijn eerste kwispel en dan meteen recht de muur in.
Maar ja goed, ik ben hier de expert niet in.
p.s. zo te horen hebben de ramptoeristen de dag van hun leven.
- Miesjel
Vandaag voor de eerste keer op de GP strecke gereden. 4 sessies in totaal gedaan en ansich is het best leuk. Wel even wennen aan de motoren..die vliegen je links en rechts om de oren
En tevens erachter gekomen dat de GP strecke wat zwaarder is voor de remmen want de remblokken hebben er zwaar onder te lijden gehad..
1 sessie 'samen' met Arthursx gereden en Paskal ook nog even gezien met de Clio..
Daarna nog even wat gegeten en 1 rondje NS in cruise-mode aangezien de achterste remblokken hun beste tijd nu wel gehad hebben.
En tevens erachter gekomen dat de GP strecke wat zwaarder is voor de remmen want de remblokken hebben er zwaar onder te lijden gehad..
1 sessie 'samen' met Arthursx gereden en Paskal ook nog even gezien met de Clio..
Daarna nog even wat gegeten en 1 rondje NS in cruise-mode aangezien de achterste remblokken hun beste tijd nu wel gehad hebben.
- Petrolhead Tom
Gaaf! Kon je nog iets merken aan je banden? Ik heb wel eens gelezen dat de GP strecke werkelijk banden vreet door het andere asfalt.Michel Huisman schreef:Vandaag voor de eerste keer op de GP strecke gereden. 4 sessies in totaal gedaan en ansich is het best leuk. Wel even wennen aan de motoren..die vliegen je links en rechts om de oren![]()
-
Arthursx
Gisteren ook weer eens bij de ring geweest.
Was een lekker dagje, 1 sessie gp gereden en 1 ronde nordschleife. Niet veel maar wel weer super om te doen natuurlijk.
Was leuk om samen met Michel te rijden met 2 nederlandse compacts.
Hier zie je pas hoe ver de auto in de veren wordt gedrukt in de karussell:

Was een lekker dagje, 1 sessie gp gereden en 1 ronde nordschleife. Niet veel maar wel weer super om te doen natuurlijk.
Was leuk om samen met Michel te rijden met 2 nederlandse compacts.
Hier zie je pas hoe ver de auto in de veren wordt gedrukt in de karussell:
- stefan740
Dinsdag een avondsessie meegepakt. Het was alweer een jaar geleden dus moest weer ff rijden.
Heerlijk rustig, perfect weertje en dan pizza'tje erna. Altijd weer genieten daar in de Eifel

videootje
Heerlijk rustig, perfect weertje en dan pizza'tje erna. Altijd weer genieten daar in de Eifel
videootje
- MParallel
- Auto: BMW
Na jaren rondjes NS vond ik de GP Strecke eigenlijk nog gaver. Vind het een erg mooi circuit. In schitterend zomerweer rijden helpt natuurlijk ook.Michel Huisman schreef:Vandaag voor de eerste keer op de GP strecke gereden. 4 sessies in totaal gedaan en ansich is het best leuk. Wel even wennen aan de motoren..die vliegen je links en rechts om de oren![]()
En wat je zegt, het is steeds een kort stukje gas en dan weer vol in de ankers. Bij de NS heb je nog vele stukken waar de boel kan koelen.
Hier merk je goed de voordelen van een BBK.
Volgend maand hoop ik daar weer een sessie of twee te doen.
P.S. Zie dat de GP-strecke tot 20 augustus verhuurd is.
- Miesjel
@ Tom ;
Ik heb nog niet naar m'n banden gekeken maar het zal me niet verbazen als de slijtage inderdaad hoger is. Op sommige plekken lijkt het asfalt wel wat ruwer..maar op de GP-strecke kun je natuurlijk ook wat makkelijker op de gripgrens rijden waardoor het sowieso allemaal wat meer te verduren heeft.
@Mparallel ;
Ik vind de GP-strecke leuk om een keertje te doen maar de Nordschleife vind ik veeeeel gaver.
Ik heb nog niet naar m'n banden gekeken maar het zal me niet verbazen als de slijtage inderdaad hoger is. Op sommige plekken lijkt het asfalt wel wat ruwer..maar op de GP-strecke kun je natuurlijk ook wat makkelijker op de gripgrens rijden waardoor het sowieso allemaal wat meer te verduren heeft.
@Mparallel ;
Ik vind de GP-strecke leuk om een keertje te doen maar de Nordschleife vind ik veeeeel gaver.
- Paskal
Verslagje van mijn GP-strecke-ervaring en rondjes NS volgt vandaag nog wel, maar ik deel Michel's mening mbt de GP strecke. Had er al meerdere malen gereden en het was weer leuk om wat sessies te doen, maar geef mij de NS maar: veel leuker 
In afwachting van mijn sessie op de GP-strecke Michel nog even vastgelegd met mijn huis-tuin-en-keuken-Ixus -toestelletje en die trekt die warp speed van die Beemer natuurlijk niet dus hij is verre van scherp
.

In afwachting van mijn sessie op de GP-strecke Michel nog even vastgelegd met mijn huis-tuin-en-keuken-Ixus -toestelletje en die trekt die warp speed van die Beemer natuurlijk niet dus hij is verre van scherp
- Knot
Ook met zo'n Ixus dingetje krijg je panning voor elkaar hoor, beetje op snelheid meebewegen