[03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Peter Tunissen » 21 dec 2013, 19:37

Afbeelding

Op zondag 3 augustus organiseert Driving Fun voor de 40e keer een circuitdag op het lange Grand Prix circuit van CPZ, oftewel Circuit Park Zandvoort.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 - Inschrijven in Mickey's
09:00 - 13:00 - Open pitlane rijden ochtendsessie
13:00 - 17:00 - Open pitlane rijden middagsessie

Prijs
Deelname aan de hele dag kost €390 per auto.
Tweede rijders en bijrijders betalen €10 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (tot 12:30) kost €225 per auto, deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 12:30) kost €250 per auto.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €25, is een jaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklink door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuitpark Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307km lang en het ronderecord staat op naam van Luca Badoer die in 2001 in zijn Ferrari F2001 een rondetijd van 1.19.880 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Gebruik het 100 meter bord links van het circuit om je rempunt te bepalen (afhankelijk van je auto kan dit rempunt voor of na het 100 meter bord liggen) en laat de auto extreem lang rechtdoor rijden. Insturen gebeurt pas ultra laat en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtz bocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer. En omdat er hier geen enkele uitloopzone is, kun je deze bocht beter vanaf ongeveer het midden van het circuit aanremmen i.p.v. helemaal van de rechterkant van de baan. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones meenemen. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens laat je de auto weer naar rechts lopen om de volgende bocht zonder naam weer in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en mik bij het uitkomen op de marshallpost. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig.
Het rechte stuk leidt de Audi S bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts offer je op door hoog te blijven, zodat je het gedeelte naar links maximaal aan kunt vallen en zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones hier zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De bocht kun je veel minder scherp maken dan je zou verwachten door de curbstones aan de binnenkant helemaal mee te nemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. De apex ligt hier weer vrij laat, halverwege de curbstones aan de rechterkant van de baan en de auto balanceert hier op het randje van de grip. Bouw je tempo hier rustig op en probeer deze bocht niet meteen volgas te nemen, want er is hier zo goed als geen uitloopzone, in het geval je de controle verliest. Als je het goed doet, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als de als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je speigels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele dag
2. Matthias Müller - Westfield Super Seven - hele dag
3. Eric de Jongh - Suzuki Swift - middag
4. Rennstal Events - F3000 replica - middag
5. Gejon Vrijenhoek - MINI Cooper - hele dag
6. iRace - BMW E46 328i - hele dag
7. iRace - BMW E46 328i - hele dag
8. Racefun - BMW E36 325i - hele dag
9. Racefun - BMW E36 325i - hele dag
10. Hans-Joachim Richert - Radical SR3 - hele dag
11. Frank van Gasteren - BMW E30 325i - hele dag
12. Gert-Jan Konijndijk - BMW E36 - ochtend
13. Thomas Verkuijl - BMW E36 328i - ochtend
14. Jaco Gall - BMW E36 M3 GTR - ochtend
15. Ruud Gall - BMW E46 M3 - ochtend
16. Theo van de Pol - BMW E36 325i - middag d
17. Hans van Beek - BMW E46 GTR - ochtend
18. RSR | Ray Shepherdon - Porsche 911 GT3 - hele dag
19. Sasa Brdjanovic - Subaru Impreza WRX - middag
20. Coen Pronk - Toyota Aygo PTC - middag d
21. Cees de Haan - Seat Leon Supercopa - middag
22. Floris van den Heuvel - BMW 130i - ochtend
23. Enrico - Subaru Impreza WRX STi - middag
24. Carlo Izelaar - Mazda NB Endurance - hele dag
25. Paul Broere - Mazda MX-5 - hele dag
26. Ben Stevens - BMW E46 M3 - hele dag
27. Steven van der Plank - Alfa 147JTD - middag
28. Steven van der Plank - Seat Ibiza - middag
29. Jilles Valk - Funyo RS3 - ochtend
30. Huib Havik - Porsche 944 - hele dag
31. Evelien Verweij - BMW E30 - middag
32. Margriet Tilstra - BMW E36 M3 - hele dag
33. Sebastiaan Oudshoorn - Subaru Impreza WRX - middag
34. Toon Vos - BMW 323ti Compact - ochtend
35. Alex de Vries - Saker - hele dag
36. Bas Koeten Racing - BMW 323i - middag
37. Ronald Kok - Porsche 911 GT2 - hele dag
38. Racefun - BMW E36 325i - middag
39. Boyd Mulder - Porsche 911T Targa - ochtend
40. Bert van Gansen - Saker RapX - hele dag d+243,75
41. Michel de Zeeuw - Toyota Celica - ochtend
42. RSR | Velten Zein - Porsche 911 GT3 - hele dag
43. RSR | Velten Zein - McLaren MP4/12C - hele dag
44. Martin Zegers | Intercar - BMW E36 325i - middag
45. Martin Zegers | Intercar - BMW E36 325i - middag
46. Bastiaan Schrijvers - Porsche 968 Club Sport - middag
47. Ron Kuhn - Alfa Romeo 146 - ochtend
48. Martijn Bogaard - BMW E30 - ochtend
49. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
50. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
51. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
52. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
53. Ewald Klip - Avenger - hele dag
54. Sjoerd de Vries - Ferrari 360 Challenge - ochtend
55. Ron Vonk - BMW 325i - middag
56. Joke Flokstra - Alfa Romeo 147 - middag
57. Niekjan Steehouwer - Porsche 944 - middag
58. John Hoogland - Peugeot RC Biodiesel - hele dag
59. Vincent Waanders - VW Golf VR6 - middag
60. Jeffrey van Rooijen - BMW E36 328i - middag
61. Wim Blom - Mazda MaX-5 - hele dag
62. Jan van der Voort - BMW E30 - ochtend
63. BobTheFish - Peugeot 106 Rallye - ochtend
64. Carlo Sommeling - BMW E36 - middag
65. Herry Kleyn van Willigen - Van Diemen Sports 2000 - ochtend
66. Perry Kanters (CTM) - Ford Fiesta ST - ochtend
67. Jan Wels - Seat Leon - ochtend
68. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
69. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
70. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
71. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
72. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
73. Circuit Club Nederland - ? - hele dag
74. Pim Kievit - VW Golf - hele dag
75. Lucas Alders - BMW 325i Cup - ochtend
76. L@urens - Mazda MX-5 Turbo - middag
77. Berend van Aken - VW Golf I - middag
78. Piet Warmerdam - BMW E36 325i - ochtend
79. Joost Colsen - BMW E92 M3 - middag
80.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3873
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Enrico » 15 jul 2014, 20:57

Wil graad de middag sessie rijden..... even kijken of ik he tnog kan... :duh: . :kotsen: :df:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Peter Tunissen » 15 jul 2014, 21:01

Ok, hartstikke leuk Erik-Jan, je staat erbij op de lijst! :beer:
Hopelijk heb ik de auto goed gegokt? ;)

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3873
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Enrico » 15 jul 2014, 22:05

Peter Tunissen schreef:Ok, hartstikke leuk Erik-Jan, je staat erbij op de lijst! :beer:
Hopelijk heb ik de auto goed gegokt? ;)
Het had niets anders gekund :o) :D :clap:

dubversion
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:07

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door dubversion » 16 jul 2014, 08:19

Bij deze trackday is er extra spectakel op het grote paddock: de Custom Turbo Meeting !

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=29907" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk geeft dit een extra impuls om deze dag te komen, als tracker, VIP voor de meeting (wel opgeven via info@ctsm.nl met de gegevens van de auto) of als bezoeker.

Tot op Zandvoort !

groetjes,
Jeroen

Gebruikersavatar
Paul Broere
Berichten: 366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
Locatie: The Netherlands

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Paul Broere » 21 jul 2014, 14:22

net ingeschreven, maar Peter had me al op de lijst gezet :D
Leuk weer eens een circuitdagje te doen!

Ik kom overigens met een MX-5'je.. De remmen van de E30 verdienen eerst even aandacht voordat ik daarmee weer op t circuit ga.

@Peter: lid worden en betalen voor extra bestuurders kan op de dag zelf toch nog in de ochtend?

Gebruikersavatar
BobTheFish
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 jan 2010, 09:05

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door BobTheFish » 28 jul 2014, 21:19

Ik kom ook weer met de Peugot 106 voor de ochtend sessie!

Kan ik ter plekke cash betalen?

Heb trouwens geen card ontvangen na de laatste DF avond op CPZ.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Peter Tunissen » 29 jul 2014, 00:27

Paul Broere schreef:@Peter: lid worden en betalen voor extra bestuurders kan op de dag zelf toch nog in de ochtend?
Jazeker, dat kan zelfs alleen maar op de dag zelf! :)
BobTheFish schreef:Ik kom ook weer met de Peugot 106 voor de ochtend sessie!

Kan ik ter plekke cash betalen?

Heb trouwens geen card ontvangen na de laatste DF avond op CPZ.
Ja hoor, uiteraard; je staat erbij op de lijst!
En je pasje is vandaag op de post gegaan Bob, dus als het goed is krijg je die morgen of overmorgen binnen. :df:

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door L@urens » 03 aug 2014, 21:42

Heerlijk middagje!
Op gebruikte Dunlop slicks een 1:56.3 eruit weten te persen, daar ben ik wel content mee :)
Bijlagen
InstagramCapture_81fed5c7-c85d-43b9-be14-3f7e6685bd34.jpg
InstagramCapture_81fed5c7-c85d-43b9-be14-3f7e6685bd34.jpg (355.55 KiB) 2870 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3873
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Enrico » 03 aug 2014, 21:44

Ik dacht al... hoe can die mazda zo hard door de bocht.... slicks... ging erg rap met de oranje bliksem!

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door L@urens » 03 aug 2014, 22:55

Tussen de beelden een 1:56.6 kunnen vinden:

Nynie
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2013, 10:28
Locatie: Rotterdam

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Nynie » 03 aug 2014, 23:35

Erg knap staaltje stuurwerk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door GTRene » 03 aug 2014, 23:54

zeker strak stuurwerk, mooi rondje welke wel als voorbeeld kan dienen :D

mooie tijd ook, wat loopt dat ding goed.

Gebruikersavatar
Yven
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 aug 2012, 11:04

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Yven » 04 aug 2014, 12:47

Paar foto's van de paddock :):

AfbeeldingDay @ the track 3 by Yvenn, on Flickr

AfbeeldingDay @ the track 2 by Yvenn, on Flickr

AfbeeldingDay @ the track 1 by Yvenn, on Flickr

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door L@urens » 04 aug 2014, 16:54

Rondjes met verkeer:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Nutkees » 04 aug 2014, 17:17

eindelijk weer eens met de Viper de baan op, geluid blijf ik gewoon gaaf vinden... :headbang:


Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Nutkees » 04 aug 2014, 17:26

@laurens,

Mooi filmpje, geen twijfel over je kwaliteiten qua rijden, maar als kritische nood vind ik persoonlijk dat je wel aardig in "race" modus rijdt, waardoor andere rijders volgens mij behoorlijk van je schrikken dat je er snel nog even aan de binnenkant tussen wil komen. Vroeg of laat zal dat denk ik een keer mis gaan.

Waarom deed je eigenlijk je hand zo bewegen tegenover de McLaren rijder, op het moment dat hij de pits in gaat?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Tristan » 04 aug 2014, 17:31

Gaat maar net goed met je collega MX-5 rijder. Je was misschien iets te enthousiast. Met dat snelheidsverschil ziet hij je nooit aankomen en stuurt in.

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door L@urens » 04 aug 2014, 18:02

Die reacties had ik wel verwacht natuurlijk.

Het was de closest call van de dag, niet mijn gemiddelde inhaalactie. Deze dingen gebeuren. Ik heb de scene er bewust ingelaten. Ik vond op dat moment dat hij lang genoeg buiten bleef. Ik was hem al eerder tegengekomen. Mogelijk nu een andere rijder. Achteraf is alles makkelijker beoordelen natuurlijk :)

Op de film valt het niet zo op, maar de McLaren zag code rood verderop en ging even in de ankers de pits in. Een P1 in de ankers terwijl je net met 160 de hoek om komt is een vinger waard vond ik op dat moment. Hij remde eerst en ging toen pas naar de binnenkant. Verder leuke Duitse kerel, hij reed 1.54ers zei hij.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Nutkees » 04 aug 2014, 18:13

@LAurens,

Bedankt voor de uitleg... Ik weet ook dat het soms een lastige situatie is op een dergelijk dag. Ook wel meegemaakt dat je soms de aanname doet dat ze je hebben gezien en dan alsnog insturen.

Vorige circuitdag nog gehad met een Blauwe mx5 met een smurf erop..... Ik kwam Kumho uit met veel meer snelheid en kom buitenom naast hem. Zit er vervolgens compleet naast, maar hij laat de auto staan en stuurt mij met 140km/u volledig buiten de baan. Was even spannend.

Achteraf kan je er wel iemand op aanspreken, maar misschien had hij me gewoon niet gezien of verwacht. Dan denk ik ook wel van: had nu maar even gewacht met inhalen. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal, maar ik probeer er wel erg goed om te denken tijdens dit soort dagen. Vooral je verschil in snelheid met de rest maakt het misschien ook wel eens lastig.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3873
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Enrico » 04 aug 2014, 20:30

L@urens schreef:Die reacties had ik wel verwacht natuurlijk.
Hoe zo?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Hielke » 04 aug 2014, 21:31

Wat maakt die McLaren toch hufterig grote stappen zeg.

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door L@urens » 04 aug 2014, 21:40

Hielke schreef:Wat maakt die McLaren toch hufterig grote stappen zeg.
Hij staat niet stil, maar ik vond het achter het stuur tegenvallen, in de zin van dat ik had verwacht hem na één bocht niet meer tegen te komen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Hielke » 04 aug 2014, 23:38

L@urens schreef:
Hielke schreef:Wat maakt die McLaren toch hufterig grote stappen zeg.
Hij staat niet stil, maar ik vond het achter het stuur tegenvallen, in de zin van dat ik had verwacht hem na één bocht niet meer tegen te komen.
Hij laat tussen de rechte stukken wat tijd liggen, ok, maar wat schiet die auto zichzelf uit bochten weg.

Vond z'n actie bij binnengaan pits nog wel meevallen. Was vrij snel duidelijk day ie naar binnen wilde. Beetje meer en snelller naar rechts was plezierig geweest. Veel ernstiger vond ik de actie van die rode badkuip bij 6.40 Zo'n gast heeft in de aanremfase dus helemaal niet gespiegeld. Ook in het rondje daarna geeft ie er geen blijk van te weten wat er zich achter hem afspeelt. Niet netjes.

Gebruikersavatar
Paul Broere
Berichten: 366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
Locatie: The Netherlands

Re: [03-08-2014] DF @ Zandvoort deel XL

Bericht door Paul Broere » 05 aug 2014, 00:12

kleine reactie over de allereerste seconden.. ik reed als bijrijder in de rode MX-5

het snelheidsverschil was dermate groot dat wij (ik zat als bijrijder) je niet op tijd hadden zien aankomen. Komt ook door het hoogteverschil daar.
Wij rede redelijk op de limiet van de standaard MX-5, waardoor we ook niet ineens konden uitwijken, maa rin dit geval hadden we je gewoonweg pas heel laat gezien.

Je gaat wel rete hard trouwens :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast