Nederlanders en hun vooroordelen?..

Dit is ons algemene autoforum.
HJ2

Re: Nederlanders en hun vooroordelen?..

Bericht door HJ2 » 29 jul 2014, 21:15

De auto waar ik het meeste aandacht in kreeg was het fiatje 500 van m'n meissie. Manman, had ik dat maar geweten toen ik 18 was. Zo'n wagen en een puppy, je moet de vrouwen van je afslaan, echt!

De Vel Satis deed het ook niet slecht qua aandacht.

Wat het grappige is, ik heb in mijn rode lotus wel meer aandacht dan gemiddeld, en overwegend positief, maar ik reed gisteren in een groene (BRG) lotus Elan, dezelfde, en daar had ik gewoon veel meer aandacht mee! De kleur doet er dus ook wel toe :ken ik jou:
Laatst gewijzigd door HJ2 op 01 aug 2014, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jul 2014, 21:20

klopt, een uitspringende kleur doet ook veel en of de vriendelijkheid van een auto, bv klein/schattig :mrgreen:

weet mog wel met die Fiat X1/9 (stuk of 5 van gehad) kreeg je ook vrij veel positieve aandacht, ook met de opel speedster turbo, beide auto's zijn ook vrij klein en niet zo 'dreigend' denk ik :peace:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 29 jul 2014, 21:23

Verschil is wel goed te merken. In de 5serie of grand voyager nooit last van iemand die hem er voor gooit in woonwijken. Maar in een klein autotje denken ze gewoon gooi er maar voor, die stopt wel, zeker de buschauffers hier in de buurt.

Op mn motorfiets merkte ik al verschil tussen de koplampen eerst normale halogeen, later dubbelle xenon projectoren. Blijkbaar maken die indruk op voorliggers want ze gingen naar mijn idee allemaal eerder aan de kant.
Er zit nu ook nog een andere uitlaat onder en daarmee merk je dat de ene auto vlot naar rechts gaat als je een beetje gas geeft als je er achter zit. Maar je hebt ook mensen die dan juist extra lang blijven hangen voor je.

markk

Bericht door markk » 29 jul 2014, 23:46

Nog zoiets vreemds. Mensen doen in stoplichtsprintje vaak veel beter hun best tegen een kleine auto (bijv. de P107 van dochterlief) dan tegen een M3 of EVO.

Met de eerste verlies ik altijd :-(

Mark.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 30 jul 2014, 08:58

Het maakt wel verschil inderdaad. In de Civic die ik had kon je op de snelweg wachten tot je een kg afgevallen was voordat de persoon voor je eens naar rechts ging. Met de Miata merkte je dat mensen veel sneller geneigd waren opzij te gaan, wat soms wel fijn is, terwijl mijn snelwegrijstijl exact hetzelfde is. Sowieso kun je met de laatste aardig gekke dingen doen voordat mensen boos beginnen te kijken; meestal is het de verbazing waar het geluid vandaan komt :) .

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 10:13

G Kolkman schreef:Sowieso kun je met de laatste aardig gekke dingen doen voordat mensen boos beginnen te kijken; meestal is het de verbazing waar het geluid vandaan komt :) .
kan ik me wel wat bij voorstellen>

:tooth:

Rutger

Bericht door Rutger » 30 jul 2014, 12:21

Nederlanders zijn afgunstige klaplopers. Bijna zonder uitzonderingen.

Zo herkenbaar dit draadje. En tegelijkertijd ook zo vreselijk sneu.

JP

Bericht door JP » 30 jul 2014, 13:55

De laatste 2 weken blijkt dat Nlers een hartevol en meelevend volk is, maar zodra ze in de auto zitten is gaat de blik op oneindig.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 30 jul 2014, 15:31

als ik met de viper in de spiegel kom gaan mensen vaak zo rap naar rechts dat ze vergeten dat daar mogelijk ook nog iemand rijdt,
met mijn bestelwagen is het normaal, neutraal

met de Ka kan ik wachten tot ik thuis ben...erg opvallend is dat wij bij ons huis in de tegengestelde richting moeten fileparkeren, als mijn vrouw of ik met de ka dat doen, is er bijna zonder uitzondering iemand die toetert en voorbij scheurt (men zal namelijk 5 sec moeten wachten, maar parkeren moeten we toch echt) en met de bus of viper heeft er nog nooit iemand getoeterd...

het werkt dus niet altijd volgens het "vriendelijk tegen kleine schijtauto" principe...het is ook wel ooit andersom...

DennisvdB

Bericht door DennisvdB » 01 aug 2014, 01:35

Tja, wat moet ik er van zeggen.

Als ik met mijn felrode 911 met Turbo-spoiler rijd kijken ze de andere kant uit, of ze denken dat ik veel te hard rijd icm geluid en kleur. De Panamera Turbo trekt wel ontzettend veel aandacht, mensen die willen kijken wie er achter het stuur zit, of gewoon de auto an zich. Zelfs vrouwen en kleine kinderen kijken regelmatig naar de auto, terwijl ik dat met de rode 911 helemaal niet heb. Ondanks dat de Panamera helemaal geen opvallende kleur heeft (Carbon Grijs, wel met gele keramische remmen). Vaak wel zo dat ze kijken bij het stoplicht, en als je dan terug kijkt snel wegkijken.

De donkergroene 912 valt helemaal niet op eigenlijk, misschien denkt iedereen dat er een Kever aankomt afgaande op het geluid :lol: .
M'n Kever uit '66 trekt wel weer veel aandacht, maar dat is meer door de looks icm geluid. Veel herrie. Geen boze reacties maar meer verbazing omdat het ding zo hard gaat (vooral leuk op de snelweg).

Met m'n ex-996 had ik wel een keer iets negatiefs meegemaakt: daar hadden 2 sjonnies in een Golf V bij de Mac een Chickenwrap op gegooid terwijl ik voor het raam zat te kijken...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 aug 2014, 07:23

Altijd een duimpje of leuke reacties met de Corvette..........

Tom

Bericht door Tom » 01 aug 2014, 09:15

Downforce Hans schreef:Altijd een duimpje of leuke reacties met de Corvette..........
Maar komt dat door de Corvette of door iets anders? :tooth:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2014, 10:17

zo te zien smokkelt hij Allen onopvallend :hmmm: het land binnen :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 aug 2014, 10:44

GTRene schreef:zo te zien smokkelt hij Allen onopvallend :hmmm: het land binnen :mrgreen:
:lollerdelol:

PD power

Bericht door PD power » 05 aug 2014, 17:18

Vooroordelen ontstaan door gedrag, als deze dan ook nog eens regelmatig bevestigd worden, tja.

In het verleden is er wel eens onderzoek gedaan naar verkeersgedrag en ergernissen, opvallend daarin toen, dat links plakkers en bumperklevers en diegene die zich daaraan ergerden, allemaal dezelfde personen waren, gewoon geen beheersing van hun hormonen spiegel dus...... :tooth:

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Bericht door Fedmas » 05 aug 2014, 17:32

PD power schreef:Vooroordelen ontstaan door gedrag, als deze dan ook nog eens regelmatig bevestigd worden, tja.

In het verleden is er wel eens onderzoek gedaan naar verkeersgedrag en ergernissen, opvallend daarin toen, dat links plakkers en bumperklevers en diegene die zich daaraan ergerden, allemaal dezelfde personen waren, gewoon geen beheersing van hun hormonen spiegel dus...... :tooth:
Ik ga niet beweren dat ik een heilig boontje ben achter het stuur. En ik ga niet beweren dat ik nooit mijn emoties de overhand laat nemen en tegen beter weten in iemand even laat zien dat ik achter hem rij (seinen, dichterbij komen..) als deze links blijft plakken. Maar over het algemeen gedraag ik mij netjes, anticipeer ik op anderen en is mijn rijstijl absoluut niet anders of ik nou in een BMW rij of in een Up. De BMW is alleen sneller, maar anticiperen, snelheid en dergelijke is ongeveer hetzelfde, de BMW is alleen sneller op weg..

Soms even 10 sec wachten, 'adem in, adem uit' doet al veel. Ben geen opgewonden standje, wil echt niet beweren dat ik gekke dingen doe of mensen (bewust) in gevaar breng.

Maar als iedere weggebruiker even 10 seconden na zou denken zou het denk ik al heel anders zijn.. Maar misschien ook wel een stuk saaier :P

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 aug 2014, 19:35

Met linksrijdend heb ik al heel lang geen probleem meer. Gewoon snelheid maken en rechts erlangs. Is ook gewoon goedkoper dan bumper kleven en seinen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 05 aug 2014, 19:59

Petrolhead Tom schreef:Met linksrijdend heb ik al heel lang geen probleem meer. Gewoon snelheid maken en rechts erlangs. Is ook gewoon goedkoper dan bumper kleven en seinen.
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Gewoon lekker erachter blijven hangen, terug schakelen en zodra hij naar rechts vol op et gas. :D

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2014, 15:36

Petrolhead Tom schreef:Met linksrijdend heb ik al heel lang geen probleem meer. Gewoon snelheid maken en rechts erlangs. Is ook gewoon goedkoper dan bumper kleven en seinen.
+1 ik haal ook regelmatig rechts in... ze vragen er om die linkshangers :bag:

letterlijk

Bericht door letterlijk » 06 aug 2014, 16:06

Riceaux schreef:
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Gewoon lekker erachter blijven hangen, terug schakelen en zodra hij naar rechts vol op et gas. :D
Mijn gevoel zegt dat de politie rechts inhalen alleen maar bekeurd op het moment dat je er vol gas voorbij gaat. Als je al een tijdje achter de linksplakkert zit en je gaat daarna naar rechts, blijft daar nog een tijdje hangen en je haalt dan pas rustig (rechts) in, dan denk ik dat een agent je eerder zou sparen en de linksplakkert een bekeuring geeft.

Btw, ik zou eerst wachten totdat diegene naar rechts gaat voordat je terugschakelt. Scheelt een hoop herrie :tong:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 aug 2014, 16:48

Reken daar maar niet op. Linksrijden is ergernis nummer één maar ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat er een boete voor uitgeschreven wordt. Heel af en toe wordt er op wegmisbruikers aandacht aan geschonken en voor de rest nooit.

Nog zo'n ergernis: van die incompetente kutlijers die mega gaten in een file laten vallen om vervolgens de koppeling op te laten komen en hem in zijn 1 weer door te laten rollen. Let maar eens op er zit altijd zo'n aftandse mongool in die werkelijk niet snapt wat hij aan het doen is.

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 06 aug 2014, 20:51

Als het verkeer te langzaam rijdt om in z`n 1 te rollen, dan laat ik ook eerst een gat vallen.

Zal dan wel een aftandse mongool zijn, maar fik in ieder geval niet m`n koppeling op.

Pech voor jou als je achter me zit.

WJ

Bericht door WJ » 06 aug 2014, 20:59

Als je daar je koppeling van opfikt dan doe je toch echt wat verkeerd.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 06 aug 2014, 21:31

Marsnel schreef:Als het verkeer te langzaam rijdt om in z`n 1 te rollen, dan laat ik ook eerst een gat vallen.

Zal dan wel een aftandse mongool zijn, maar fik in ieder geval niet m`n koppeling op.

Pech voor jou als je achter me zit.
+1. Liever gewoon kunnen rollen in z'n 1 en een gat laten vallen dan continue te moeten remmen omdat je het gat dichtrijdt.

PD power

Bericht door PD power » 06 aug 2014, 21:46

Petrolhead Tom schreef:Reken daar maar niet op. Linksrijden is ergernis nummer één maar ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat er een boete voor uitgeschreven wordt. Heel af en toe wordt er op wegmisbruikers aandacht aan geschonken en voor de rest nooit.

Nog zo'n ergernis: van die incompetente kutlijers die mega gaten in een file laten vallen om vervolgens de koppeling op te laten komen en hem in zijn 1 weer door te laten rollen. Let maar eens op er zit altijd zo'n aftandse mongool in die werkelijk niet snapt wat hij aan het doen is.
Hoezo vooroordelen Tom........ :wheelchair:

Plaats reactie