BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowers]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowers]

Bericht door customcarcenter » 21 jul 2014, 21:45

Bij deze mijn bmw e36 325i

dit wordt mijn trackday auto tot mijn meerjaren plan klaar is. ik heb er ook nog een drift auto zonder kenteken bij gekocht, voor wat onderdelen. de 325i is zeer strak zonder roest, pitjes en deukjes, een non vanos uitvoering, bijna zonde om als trackdayer te gebruiken. maar het oog wil ook wat.

meerjaren plan.
opel manta A met 400 pk saab turbo motor. nissan 350z 6 bak, e39 m5 achteras, alfa 75 voorophanging, jaguar fussee's en zelfbouw bigbrakes, intrax onderstel, alles volledig doorgelast. duurt allemaal dus nog wel even,

het plan met de beemer, ''lowbudget'' een toch leuke trackday auto neerzetten.

to do ( met een * is al uitgevoerd of gekocht )

Olie verversen *
kvs verversen*
diff olie verversen*
M3 voorbumper met airducts naar de remmen*
M3 Achterdiffuser *
Oranje knipperlichten *
QSP deepdish stuur *
elektrische ramen, spiegels en noodswitch op plek van de radio
shortshifter
remdruk verdeler*
hydraulische handrem*
17 inch motorsport sunflowers *
Semi slicks
M3 toplagers, met om te beginnen een KW V2 schroefset*
Rvs einddemper *
rolkooi * ( nu nog voor dash langs wil deze aanpassen zodat deze achter het dash langs gaat )
zonnedak verwijderen en deze er netjes als losse plaat in kitten
sperdifferentieel ( nog orienteren )
stuggere m3 ophangingsrubbers monteren
chip door orange tuning *
green airfilter * ( moet nog koude toevoer creeren )
325 x 25 remmen voor met of e46 330i klauwen of ik maak 4 pots brembo's pas
remolie vervangen voor ATE super blue
Zoveel mogelijk strippen *

moet dan toch wel een leuke circuit basis hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

als mensen nog tips hebben voor een sper diff, welke enig sinds betaalbaar is graag.
de groene 325i mag tevens compleet weg in onderdelen. heeft oa een mig diff enz.
Laatst gewijzigd door customcarcenter op 30 jul 2014, 00:49, 3 keer totaal gewijzigd.

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {updates]

Bericht door customcarcenter » 26 jul 2014, 19:59

Vandaag weer paar dingen gedaan, QSP deepdish stuur gemonteerd, ( kuipstoelen komt nog wel wat knaps in ) verder begonnen met pasmaken van de M3 achter diffuser, alleen moet de uitlaat iets verhangen, en wil nog m3 sierstukken dus dat laat nog even op zich wachten. ook een foto van de bmw m3 bumper, ( ga de airducts voor de remmen ook monteren ) deze spuit ik binnekort in de kleur van de wagen. net als de onderlip van de bumper waar de diffuser in komt. ook begonnen met het weer zilver maken van de dorpels, dus het steenslag grijs er vanaf. oogt meteen een stuk beter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

morgen de motor uit de donor halen.

groetjes.

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 29 jul 2014, 20:54

toch maar geen ta-technix, setje KW Variant 2 gekocht. redelijke set voor het circuit. ook een m3 evo sunflower wielen gekocht 17 inch, daar komen nieuwe semi slicks op, ik neig naar federal 595 rs-r in de maat 215 40 17,

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 29 jul 2014, 22:34

Afbeelding

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3096
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door 328Ti » 30 jul 2014, 07:48

Mooie plannen heb je, welke 4 pots klauwen (van welke auto) wil je voor de e36 pas maken?

Groet Jans

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door Tomj » 30 jul 2014, 09:19

328Ti schreef:Mooie plannen heb je, welke 4 pots klauwen (van welke auto) wil je voor de e36 pas maken?

Groet Jans
Die van een 840ci zouden plug en play passen op E36 M3 poten , ik weet niet in hoeverre een 325i zijn pootjes daarvan verschillen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 09:40

Tomj schreef:
328Ti schreef:Mooie plannen heb je, welke 4 pots klauwen (van welke auto) wil je voor de e36 pas maken?

Groet Jans
Die van een 840ci zouden plug en play passen op E36 M3 poten , ik weet niet in hoeverre een 325i zijn pootjes daarvan verschillen.
Pas wel op daarmee, die van de 840ci schijnen idd op de e36 M3 te passen, maar een gewone e36 (non M) is anders, de afstand pootjes hetzelfde maar de afstand pootjes naar hart remschijf is anders (6 of 7 mm ff vergeten) :?
Ook moet je oppassen dat ze je niet de Brembo's verkopen van bv de 735i en of 740i e.d. die lijken hetzelfde als van de 840ci maar de afstand tussen de pootjes is kleiner, terwijl ze voor de rest dus hetzelfde lijken, dus kiek oet ;-)

Ik heb nu die van de 740i Brembo's op mijn Hartge, maar dan met brackets en 345 mm CSL 2-delige schijven.

dat was 1 mijn eerste try outs, later haalde ik nog mooiere 1 delige monobloq Brembo's maja toen had ik die andere al op mijn kar zitten (laat ik nu ook zitten, bevalt goed verder)

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 30 jul 2014, 10:26

ik heb alfa 166 brembo's nog 2 sets van liggen, deze wil ik proveren pas te maken. gister even snel gekeken, en denk dat het wel moet lukken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 10:54

ff opgezocht, deze dus? die lijken ook mooier dan de bekende 840 en of 7 serie brembo's

Afbeelding

wat is daar de afstand hart to hart van, van de pootjes?
en hart waar schijf komt, tot achterkant pootjes?

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 30 jul 2014, 11:03

klopt daar heb ik er nog 4 van liggen, de afstand iets iets breder. dan een 325i fusse, die gaten overlappen net de gaten van het fussee, zo snel op het oog leken ze wel mooi in het midden van de schijf te zitten. heb nog een set met ook blokken er in, daar ga ik straks ff mee kijken, en passen. denk in combi met geboorde 325x25 schijven ( kan ik goedkoop leveren) een hele leuke combi. zou alleen niet weten welke goede blokken er voor te krijgen zijn.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 11:37

ik hoor het wel wat de maten zijn, normaal zo'n e36 is 122mm hart to hart

ook dus benieuwd wat hart achterkant is naar hart waar schijf komt in calliper, meet beide eens op to be sure, benieuwd wat het is.

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 30 jul 2014, 12:14

E36 is122mm de klauw is 147,5mm hart tot schijf is precies goed besye optie is fussese omlassen dit ga ik denk ik doen, zijn de e46 325mm schijven kwa diepte hetzelfde als de 288mm schijven ? Kan hetsnel op mn telefoon in de garage niet opzoeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 12:28

customcarcenter schreef:E36 is122mm de klauw is 147,5mm hart tot schijf is precies goed besye optie is fussese omlassen dit ga ik denk ik doen, zijn de e46 325mm schijven kwa diepte hetzelfde als de 288mm schijven ? Kan hetsnel op mn telefoon in de garage niet opzoeken
147.5 mm hart to hart dus?

en achterkant brembo aansluiting tot hart waar schijf komt is dan iets van 40 mm?
tenminste schat ik zo want bij bv de e36 M3 is dat 47 mm achterkant aansluiting tot hart waar schijf komt.

je moet dan ook weten wat voor schijven je er op wilt hebben qua grote...immers groter moet de calliper verder af geplaatst worden.

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 30 jul 2014, 12:47

Weet jij of de schijven kwa offset het zelfde zijn met 330i e46 schijven ? De rest is geen punt moet de fusse toch omlassen,

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 13:40

customcarcenter schreef:Weet jij of de schijven kwa offset het zelfde zijn met 330i e46 schijven ? De rest is geen punt moet de fusse toch omlassen,
ja, 330i schijven zijn 325 x 25 en 52.5 hoog, maar bv M3 E46 is 325 x 28 en 52.5 hoog, hoogte daar is bv gelijk maar dikte dus wat anders, bij jou e36 325 i is de schijf 286 x 22 en 51.5 hoog, die zijn eigenlijk dus alle gelijk qua hoogte maar doordat de dikte anders is, kan het hart schijf bij caliper dan wat anders uitkomen, maar vaak zit daar wel ruimte.

pas wel op dat je bv niet callipers hebt die zijn voor laten we zeggen 32 mm schijven en je er 25 mm dikte schijven in doet, dan moet je oppassen dat je bv niet je remvoeringen/schijven helemaal op rijd omdat de zuiger dan verder uit komt dan waar het op berekent is :D

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 30 jul 2014, 14:14

De klauwen zijn voor 28mm schijven dus dat moet kunnen 1.5mm per blok is dat helemaal op rijd je ze toch nooit, ben alleen nog niet gerust op het lassen van de fussees die zijn naar mijn weten giet ijzer

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 30 jul 2014, 14:15

De klauwen zijn voor 28mm schijven dus dat moet kunnen 1.5mm per blok is dat helemaal op rijd je ze toch nooit, ben alleen nog niet gerust op het lassen van de fussees die zijn naar mijn weten giet ijzer

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 14:25

ik zou er niet aan gaan lassen...
kan je (denk ik) beter een soortbeugel/bracket maken, stel dat de onderste past ook in verhouding met schijf e.d. dan steekt bv die bovenste (als 122mm vs 147.5mm klopt) 25.5mm hart boven andere hart uit, dan kun je bv een stevige strip maken van onder naar boven en aan de voorkant zetten, dan 3 gaten er in, 2 bevestig je dan via de norrmale punten en bv die bovenste derde gat moet je dan iets van 17mm oid dikker laten en daar de bovenste op vast zetten.

je krijgt dan dus bv een strip van 175/180mm met boven een verdikking om de ruimte op te vullen...
althans in theorie zou zoiets kunnen....als tenminste klopt wat je zegt en het hart van die callipers hetzelfde is als het hart van de standaard, dus iets van 40mm oid bij de non M dacht ik.

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 30 jul 2014, 17:52

aangezien ik toch ALU kan lassen, besloten de originele klauwgaten, dicht te lassen, de boel iets op te lassen, en af te vlakken. en nieuw draad te tappen, dit ga ik ook doen voor de reserve fussee's die ik heb, meteen een mooie extra set voor mijn manta project.
heb schijven besteld. als die binnenzijn alles nog eens na meten, en de boel afmaken.

hierbij een paar foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook M3 draagarm rubbers binnen gekregen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 22:56

dat is wel handig dat je kan alu lassen en vlakken, dan heb je meteen meer mogelijkheden :D
wellicht kan je 1 gat gewoon gebruiken en de ander aanpassen naar de nwe maat.

benieuwd hoe het gaat worden, zo te zien komt de schijf mooi/aardig in het midden :thumbup:
dan passen die alfa brembo's minder mooi op de M modellen, daar zit 7 mm verschil in diepte in zeg maar, alhoewel je dat wellicht met een 7mm alu schijf (uit kartwereld bv) kan oplossen als ik het goed heb :hmmm:

hm, dan best mooi zulke Alfa Brembo's die aangepast zijn naar 122mm :thumbup:

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 30 jul 2014, 23:02

denk dat het beter is om hem in het midden te houden, omdat je anders rare krachten op je blokken krijgt, zover ik nu ben past deze combi zelfs in 16 inch, met de 325x25 remschijven.dit verschilt misschien wel per velg misschien kan ik in de toekomst voor een leuke prijs wel een paar setjes maken, moet alleen even zoeken/kijken/testen welke remblokken intressant zijn.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 23:28

blijft dan wel in het midden, in theorie komt dan alleen het oog anders, je kan hem dan bijna nog zo kantelen hoe je wil, ligt eraan welke schijven je gaat gebruiken, je hebt dan in elk geval 1 sterk origineel punt zeg maar.
als je de 325 mm schijven gebruikt past ie dan nog in de 16 inch? je moet ook wat rekening houden met koeling/ventilatie, als de bovenkant te dicht bij de velg komt dan ook iets minder koeling daar.

je moet toch eerst blokjes kopen en de schijf, zodat je precies kan kijken hoe je de blokjes het mooiste (meest effectief) op de schijf kan krijgen en dan kijken hoe je met de gaten uitkomt.

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 30 jul 2014, 23:40

waarschijnlijk geen ruimte voor op de klauw om hem zo te laten ''klappen'' dat hij in het midden valt.

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door customcarcenter » 02 aug 2014, 16:56

vandaag even de m3 bumper gespoten.
en een foto van de v2 schroefset

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW E36 325I Coupe Track-Day {KW variant 2 + M3 sunflowe

Bericht door Hielke » 02 aug 2014, 17:36

Even een vraagje.

Welk probleem wil je met die pas gemaakte grote remklauwen gaan oplossen? Low budget is de insteek toch?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Fabian, Semrush [Bot], TomTomm, TurboClouseau, Will F. en 9 gasten