Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel weten ben ik onlangs gewisseld van BMW 3 serie naar VW Up! Wat me tot nu toe opvalt, is zowel lachwekkend als een beetje triest. In de BMW had ik eigenlijk constant boze blikken, of igg blikken van 'BMW....'. Op de snelweg gingen de meesten toch wel snel aan de kant, met de BMW gaan ze igg sneller aan de kant als ik 140 rij, dan met de Tiguan in 160..
Wat me vooral opvalt, is dat ik met de Up vaker een vriendelijk gebaar krijg, van fietsers of wandelaars of wat dan ook. Alsof ze me kennen, wat in principe mogelijk is dat ze me met een ander vergissen, want rijden hier genoeg Upjes rond..
Met de BMW kreeg ik meestal niet eens een bedankje als ik iemand even voor liet, en als ik dan iets fout deed was het gelijk weer van 'die BMW rijders..', met de Up was het van shit happens, volgende keer beter.
Ook met het parkeren bij de supermarkt valt het me op dat ik met de Up makkelijker parkeer dan met de BMW. Ook krijg ik meer ruimte als ik weg wil rijden, bij de BMW had ik vaak dat iemand juist even dacht van die wacht maar.
Om het even samen te vallen, mijn punt is dat het lijkt alsof het gros van de medeweggebruikers (en dan met name gele platen met NL erop, witte platen zijn er nu in Zeeland ook genoeg..) bij BMW direct denkt van oh daar heb je 'weer' zo'n BMW rijder, laten we die maar niet bedanken, die zijn toch aggresief/ associaal, en met de Up lijkt het wel alsof ik bij voorbaat goed bezig ben... Alsof ze dat van te voren kunnen ruiken. Tuurlijk ging ik met de BMW harder, maar dat heeft geen invloed op parkeren bij de supermarkt, het verlenen van voorrang of het meedenken met het overige verkeer, Up of 323ci..