Lease-auto bij een startend bedrijf - Grande Punto besteld
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Alles leek in kannen en kruiken maar LeasePlan deed ineens moeilijk en eiste een forse aanbetaling. Dit vanwege onze korte bestaan als bedrijf (9 mnd). Dat was nou net niet de bedoeling. We zijn tot op heden als starter behoorlijk succesvol en zelfs al winstgevend (gelijk in ons 1e boekjaar al) maar het geld wil wel op en dat investeren we liever in andere zaken op dit moment. Om verder te groeien moet er nog wel meer geinvesteerd worden dus ja... Daarom ook de keuze voor lease: mooi uitgesmeerde kosten.
Anyway, LeasePlan gaat het niet worden en er is ook nog niks besteld dus.
Inmiddels van Fiat Lease zelf ook een offerte binnengekregen en dat lijkt er al meer op. Het maandbedrag is wel een paar tientjes hoger maar geen aanbetaling, zo op het eerste gezicht. Als de BKR toetsing en de cijfers maar goed waren (en dat zijn ze wel). Serieuze optie dus.
TopLease kunnen we één dezer dagen ook nog wel even een offerte opvragen. De berekening op internet kwam qua bedrag echter vrij dicht in de buurt van het Fiat bedrag (maar dan weet ik nog niet of ze ons zonder meer accepteren, zonder dikke aanbetalingen enzo).

Anyway, LeasePlan gaat het niet worden en er is ook nog niks besteld dus.
Inmiddels van Fiat Lease zelf ook een offerte binnengekregen en dat lijkt er al meer op. Het maandbedrag is wel een paar tientjes hoger maar geen aanbetaling, zo op het eerste gezicht. Als de BKR toetsing en de cijfers maar goed waren (en dat zijn ze wel). Serieuze optie dus.
TopLease kunnen we één dezer dagen ook nog wel even een offerte opvragen. De berekening op internet kwam qua bedrag echter vrij dicht in de buurt van het Fiat bedrag (maar dan weet ik nog niet of ze ons zonder meer accepteren, zonder dikke aanbetalingen enzo).
-
OnlineFabian
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
ok
Ik weet iniedergeval dat ze bij ons inprincipe geen aanbetalingen willen vragen in deze opstartfase
Dus wie weet!
Aanbetaling/borg is namelijk bij iedere maatschappij een absolute voorwaarde normaal gesproken bij startende bedrijven. Dus ik verwacht ook bij Fiat....
Laat ff weten als je offerte aangevraagd hebt. Zal ik er vanaf mijn kant wat energie insteken

Ik weet iniedergeval dat ze bij ons inprincipe geen aanbetalingen willen vragen in deze opstartfase

Aanbetaling/borg is namelijk bij iedere maatschappij een absolute voorwaarde normaal gesproken bij startende bedrijven. Dus ik verwacht ook bij Fiat....
Laat ff weten als je offerte aangevraagd hebt. Zal ik er vanaf mijn kant wat energie insteken

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Lekkere actie van LP Wouter
Lekker slim ook, willen een hoge aanbetaling waardoor ze een startend bedrijf om zeep helpen waardoor ze zelf weer met een nieuwe Fiat in de maag zitten..
Niet om reclame te maken voor Fabian z'n club maar ik heb aardig wat contact gehad met leasemaatschappijen en ik vond LP niet echt een fijne "partner" om mee te werken. Fabian z'n club is wat dat betreft veel plezieriger. Maar goed in dit geval waren de LM-en de klant i.p.v. andersom. Het is leuk dat LP het goedkoopst is maar aangezien je afhankelijk bent van je vervoer moeten de service voorwaarden ook goed zijn natuurlijk
en het zou me verbazen als LP ook daar in uitblinkt (druk ik me even politiek correct uit
)
Je kunt ook eens kijken bij Century Autolease. Ze hebben starters pakketten en jonge gebruikte auto's die je ook kunt leasen.

Lekker slim ook, willen een hoge aanbetaling waardoor ze een startend bedrijf om zeep helpen waardoor ze zelf weer met een nieuwe Fiat in de maag zitten..

Niet om reclame te maken voor Fabian z'n club maar ik heb aardig wat contact gehad met leasemaatschappijen en ik vond LP niet echt een fijne "partner" om mee te werken. Fabian z'n club is wat dat betreft veel plezieriger. Maar goed in dit geval waren de LM-en de klant i.p.v. andersom. Het is leuk dat LP het goedkoopst is maar aangezien je afhankelijk bent van je vervoer moeten de service voorwaarden ook goed zijn natuurlijk


Je kunt ook eens kijken bij Century Autolease. Ze hebben starters pakketten en jonge gebruikte auto's die je ook kunt leasen.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Toen wij net begonnen moesten we ook hemel en aarde bewegen om een lease-contract te krijgen. Bij de grotere maatschappijen werden we niet eens geaccepteerd. Via een bevriende relatie konden we terecht bij een kleine maatschappij die een maand lease aan borg vroeg.
Ik kan ook wel begrijpen dat zo'n leasetoko moeilijk doet, een groot deel van de startende bedrijven gaat in de eerste twee jaar over de kop. Een veelgemaakte fout is ook dat er in het begin veel te veel geld wordt uitgegeven aan dingen als dure leaseautos'. Als het bedrijf over zijn nek gaat zit de leasemaatschappij meestal met onbetaalde facturen en een auto die ze weer ergens kwijt moeten.
Andersom kun je je natuurlijk zelf ook de vraag stellen of het verstandig is om als piepjong bedrijf meteen een meerjarige verplichting aan te gaan.
Autobedrijven en individuele dealers die lease-oplossingen aanbieden zijn vaak wat gemakkelijker in de acceptatie. Anders zou je nog naar flexlease of iets dergelijks kunnen kijken.
Ik kan ook wel begrijpen dat zo'n leasetoko moeilijk doet, een groot deel van de startende bedrijven gaat in de eerste twee jaar over de kop. Een veelgemaakte fout is ook dat er in het begin veel te veel geld wordt uitgegeven aan dingen als dure leaseautos'. Als het bedrijf over zijn nek gaat zit de leasemaatschappij meestal met onbetaalde facturen en een auto die ze weer ergens kwijt moeten.
Andersom kun je je natuurlijk zelf ook de vraag stellen of het verstandig is om als piepjong bedrijf meteen een meerjarige verplichting aan te gaan.
Autobedrijven en individuele dealers die lease-oplossingen aanbieden zijn vaak wat gemakkelijker in de acceptatie. Anders zou je nog naar flexlease of iets dergelijks kunnen kijken.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Nou, dan toch gelukt. 8) Uiteindelijk bij Fiat Lease zelf uitgekomen. Offerte zag er goed uit, geen rare aanbetalingen of voorwaarden. Bij Fiat deden ze iig. niet moeilijk over het feit dat we nog geen jaar bestaan. Als de cijfers maar goed waren. Net telefoon dat het geaccepteerd is bij hen. Nog even de overeenkomst tekenen en dan maar wachten. M'n eerste nieuwe auto. Echt zin in. 

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Hmmm, dan weer ff minder.
Ding staat nu sinds 1 juni in bestelling maar nu lees ik net dat Fiat per heden uitkomt met de T-JET motor. Een 1.4 met turbo, 120 PK en voor vrijwel hetzelfde geld als de door mij bestelde 1.4 16V met 95 PK (en zonder turbo).
Beetje vervelend, had liever die turbomotor gehad, zeker omdat het qua prijs amper wat scheelt. De 1.4 16V Sport gaat er zelfs uit hoor ik nu, en dat terwijl die van mij nog niet eens binnen is. Kan nog wel 4 tot 6 weken duren zelfs.
Zo'n bestelling is vast niet te wijzigen denk ik?

Beetje vervelend, had liever die turbomotor gehad, zeker omdat het qua prijs amper wat scheelt. De 1.4 16V Sport gaat er zelfs uit hoor ik nu, en dat terwijl die van mij nog niet eens binnen is. Kan nog wel 4 tot 6 weken duren zelfs.
Zo'n bestelling is vast niet te wijzigen denk ik?
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Waarom niet?Wouter81 schreef:Hmmm, dan weer ff minder.Ding staat nu sinds 1 juni in bestelling maar nu lees ik net dat Fiat per heden uitkomt met de T-JET motor. Een 1.4 met turbo, 120 PK en voor vrijwel hetzelfde geld als de door mij bestelde 1.4 16V met 95 PK (en zonder turbo).
Beetje vervelend, had liever die turbomotor gehad, zeker omdat het qua prijs amper wat scheelt. De 1.4 16V Sport gaat er zelfs uit hoor ik nu, en dat terwijl die van mij nog niet eens binnen is. Kan nog wel 4 tot 6 weken duren zelfs.
Zo'n bestelling is vast niet te wijzigen denk ik?
Ik heb na de bestelling nog wel 5 wijzigingen door gegeven!
Kan best, gewoon even bellen oid...
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Tricky, je bent inmiddels al bijna een maand verder. De kans is alleen groot dat de auto nog niet gemaakt is, dan lijkt het wijzigen mij een minder groot probleem. Het proces van productie tot aflevering duurt meestal 2 weken. De rest van de tijd gaat zitten in de wachtlijst tot je auto aan de beurt is :pWouter81 schreef:Hmmm, dan weer ff minder.Ding staat nu sinds 1 juni in bestelling maar nu lees ik net dat Fiat per heden uitkomt met de T-JET motor. Een 1.4 met turbo, 120 PK en voor vrijwel hetzelfde geld als de door mij bestelde 1.4 16V met 95 PK (en zonder turbo).
Beetje vervelend, had liever die turbomotor gehad, zeker omdat het qua prijs amper wat scheelt. De 1.4 16V Sport gaat er zelfs uit hoor ik nu, en dat terwijl die van mij nog niet eens binnen is. Kan nog wel 4 tot 6 weken duren zelfs.
Zo'n bestelling is vast niet te wijzigen denk ik?
Overigens zegt winst maken niet zo gek veel. Wij hebben het eerste jaar behoorlijk wat verlies gedraaid (op papier), maar veel geld op de rekening overgehouden. Puur boekhoudkundig verlies dus om de belastingdienst te ontzien. Hier heb je de komende jaren profijt van zodat je eerst het verlies mag wegwerken voordat je belasting hoeft te gaan betalen.
Nouja.. voor financierders wel wat lastiger natuurlijk, maar die hoop je de eerste 3/4 jaar toch niet nodig te hebben.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Nou, hier het hele verhaal. Het zat me niet helemaal lekker (heb liever die 120 PK versie boven de 95 PK versie) dus toch maar even langs de dealer om te praten. Ik zou gistermiddag even langs maar dat kwam me niet uit ivm. m'n werk dus ik ben vanochtend langsgeweest. De verkoper die de 2 stuks (2x Grande Punto Sport in het zwart, verder compleet identiek alleen die van mij had nog een deelbare achterbank, die van m'n collega niet) aan ons verkocht had was er niet maar wel een collega, aardige vent.
Ik had 2 punten voor hem. 1) Hoe lijkt het qua levertijd en 2) dat ik toch wel een beetje baalde dat vlak na de bestelling ineens een nieuwe motor uitkwam, die ik/we liever hadden.
Om met punt 2 te beginnen, hij begreep me behoorlijk goed. Hij vond het ook jammer, zij (de dealer) vonden het verbazingwekkend dat deze T-JET zo snel naar Nederland kwam, zij hadden verwacht (Fiat kennende zei hij) dat het nog wel een jaar (!) zou kunnen duren.
Toen begon hij over de levertijd. Wat schetste mijn verbazing, er was reeds 1 GP van de 2 bestelden binnengekomen! Wij even naar buiten en ja, daar stond de mijne! (die met deelbare achterbank) Was net binnen en kon binnen 2 weken afgeleverd worden. Bijzonder vlot geleverd, was pas 4 weken terug besteld. Stond er vast 1 ergens op voorraad ofzo.
Nou, dan werd het dus al moeilijk om nog iets te kunnen doen. Toch ging hij even wat proberen, misschien dat ze van de dealer deze in hun showroom wilden zetten omdat het opzich wel een courant model is en een mooie uitvoering. Hij durfde daar echter geen uitspraken over te doen en morgen (als de 'hoofd' verkoper er is) bellen ze me even terug, of er nog wat mogelijk is.
Nu had ik het er net over met m'n collega. Die vind die 120 PK ook wel lekker maar heeft geen zin om nog veel langer te wachten. Het is dus ook een optie dat m'n collega de mijne krijgt (die al binnen is) en die andere die nog in bestelling stond gewijzigd kan worden naar een T-JET. Ik heb het er wel voor over om nog 2 maandjes langer te moeten wachten (ik ben ook iets meer autogek dan hij is
).
Ohja, ook nog even proefgereden in die 1.4 T-JET. Een sport uitvoering ook, alleen 5 deurs. Dat gaat wel leuk, 120 PK met zo'n licht wagentje (1030 kg ofzo). Zeer vermakelijk 8) al had ik wel snel overal de ESP in werking hehe. Zou mooi zijn als dat ook uit kan.
Dus ja, misschien is er niks mogelijk. Dan is het jammer en rijden we binnenkort in een GP 1.4 16V Sport, misschien is er nog wel iets mogelijk en rij ik over een tijdje alsnog in een T-JET. Morgen weten we meer.
Ik had 2 punten voor hem. 1) Hoe lijkt het qua levertijd en 2) dat ik toch wel een beetje baalde dat vlak na de bestelling ineens een nieuwe motor uitkwam, die ik/we liever hadden.
Om met punt 2 te beginnen, hij begreep me behoorlijk goed. Hij vond het ook jammer, zij (de dealer) vonden het verbazingwekkend dat deze T-JET zo snel naar Nederland kwam, zij hadden verwacht (Fiat kennende zei hij) dat het nog wel een jaar (!) zou kunnen duren.
Toen begon hij over de levertijd. Wat schetste mijn verbazing, er was reeds 1 GP van de 2 bestelden binnengekomen! Wij even naar buiten en ja, daar stond de mijne! (die met deelbare achterbank) Was net binnen en kon binnen 2 weken afgeleverd worden. Bijzonder vlot geleverd, was pas 4 weken terug besteld. Stond er vast 1 ergens op voorraad ofzo.
Nou, dan werd het dus al moeilijk om nog iets te kunnen doen. Toch ging hij even wat proberen, misschien dat ze van de dealer deze in hun showroom wilden zetten omdat het opzich wel een courant model is en een mooie uitvoering. Hij durfde daar echter geen uitspraken over te doen en morgen (als de 'hoofd' verkoper er is) bellen ze me even terug, of er nog wat mogelijk is.
Nu had ik het er net over met m'n collega. Die vind die 120 PK ook wel lekker maar heeft geen zin om nog veel langer te wachten. Het is dus ook een optie dat m'n collega de mijne krijgt (die al binnen is) en die andere die nog in bestelling stond gewijzigd kan worden naar een T-JET. Ik heb het er wel voor over om nog 2 maandjes langer te moeten wachten (ik ben ook iets meer autogek dan hij is

Ohja, ook nog even proefgereden in die 1.4 T-JET. Een sport uitvoering ook, alleen 5 deurs. Dat gaat wel leuk, 120 PK met zo'n licht wagentje (1030 kg ofzo). Zeer vermakelijk 8) al had ik wel snel overal de ESP in werking hehe. Zou mooi zijn als dat ook uit kan.
Dus ja, misschien is er niks mogelijk. Dan is het jammer en rijden we binnenkort in een GP 1.4 16V Sport, misschien is er nog wel iets mogelijk en rij ik over een tijdje alsnog in een T-JET. Morgen weten we meer.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Nou, ik heb hem. De Grande Punto Sport 1.4 16V.
Echter, de vraag is voor hoelang...
:
Samen met m'n vriendin en m'n vader (als chauffeur op de heenreis) ernaartoe. Vanmiddag om 2 uur aanwezig en het was vrij druk bij de dealer. Mijn Grande Punto stond al buiten geparkeerd, alleen de platen moesten er nog even op. Glimmend en wel stond hij te wachten in het zonnetje. Superstrak. Zwart metallic en 17" lichtmetaal, een plaatje.
Eerst de papierwinkel in orde gemaakt en nadat dat allemaal was geregeld met de verkoper naar de auto toe voor wat tekst en uitleg. Ik stap in en.... het eerste wat ik tegen de verkoper zeg is: waar is de gescheiden climate control?
: In plaats van het display wat daar hoort te zitten zaten er 3 ouderwetse draaiknoppen, met een knopje voor de airco. Een handbediende airco dus en geen climate control. De verkoper was met stomheid geslagen dus hij naar binnen om eea. uit te zoeken.
Even later kwam hij terug, hij had geprobeerd Fiat te bellen maar die namen niet op (logisch, het is weekend). Volgens de optielijst, boekjes en internet zit er climate control op de Grande Punto Sport 1.4 16V maar dus niet op deze. Toch is het een Sport uitvoering! Eigenlijk is het dus een editie die in onze ogen niet eens bestaat, althans niet in Nederland.
Nou ja, ik ga hier dus niet akkoord mee. Gescheiden climate control vind ik een heel stuk beter dan handmatige airco en daar betaal je uiteindelijk ook voor, dat is ook hetgeen wat er is besteld. De verkoper gaf eerlijk toe het niet gechecked te hebben toen de auto binnenkwam. De auto is wel besteld met specificatie 'Climate Control' (notabene een standaard optie dus...) dus een fout van Fiat, zo lijkt het.
Hij gaat maandagochtend gelijk bellen met Fiat over what to do. Ik ga er dus niet akkoord mee, ze mogen een oplossing bedenken. Of het alsnog achteraf ingebouwd kan worden weet ik niet en dit wist de verkoper ook niet. Ik heb in ieder geval deze auto meegekregen (verder klopt 'ie precies met de bestelde specificaties/opties) en ik hoor het begin volgende week wel. Een mogelijkheid is dat ik hier enkele maanden in rij en dan een nieuwe krijg die wel klopt. Vind ik ook best. De verkoper zat er iig. ook wel een beetje mee in zijn maag merkte ik.
Mijn collega heeft er ook 1 besteld, deze was inmiddels ook binnen en stond gepland voor as. donderdag aflevering. Nog even gechecked, ook daar dezelfde fout. Handmatige airco ipv. climate control.
Ene kant baal ik er wel een beetje van (waarom kan het nou weer niet in 1x goed
) maar goed, het zal wel goedkomen. In het korte stuk wat ik nu heb gereden rijdt het iig. erg goed. Lekker stug en direct, bestuurdersstoel kan voldoende laag en het stuur kan lekker naar je toe. Eindelijk een goeie zitpositie! Heel belangrijk vind ik dat, in de Golf nooit lekker gezeten (vrij lange benen, stuur stond altijd te ver weg voor me).


Samen met m'n vriendin en m'n vader (als chauffeur op de heenreis) ernaartoe. Vanmiddag om 2 uur aanwezig en het was vrij druk bij de dealer. Mijn Grande Punto stond al buiten geparkeerd, alleen de platen moesten er nog even op. Glimmend en wel stond hij te wachten in het zonnetje. Superstrak. Zwart metallic en 17" lichtmetaal, een plaatje.
Eerst de papierwinkel in orde gemaakt en nadat dat allemaal was geregeld met de verkoper naar de auto toe voor wat tekst en uitleg. Ik stap in en.... het eerste wat ik tegen de verkoper zeg is: waar is de gescheiden climate control?

Even later kwam hij terug, hij had geprobeerd Fiat te bellen maar die namen niet op (logisch, het is weekend). Volgens de optielijst, boekjes en internet zit er climate control op de Grande Punto Sport 1.4 16V maar dus niet op deze. Toch is het een Sport uitvoering! Eigenlijk is het dus een editie die in onze ogen niet eens bestaat, althans niet in Nederland.
Nou ja, ik ga hier dus niet akkoord mee. Gescheiden climate control vind ik een heel stuk beter dan handmatige airco en daar betaal je uiteindelijk ook voor, dat is ook hetgeen wat er is besteld. De verkoper gaf eerlijk toe het niet gechecked te hebben toen de auto binnenkwam. De auto is wel besteld met specificatie 'Climate Control' (notabene een standaard optie dus...) dus een fout van Fiat, zo lijkt het.
Hij gaat maandagochtend gelijk bellen met Fiat over what to do. Ik ga er dus niet akkoord mee, ze mogen een oplossing bedenken. Of het alsnog achteraf ingebouwd kan worden weet ik niet en dit wist de verkoper ook niet. Ik heb in ieder geval deze auto meegekregen (verder klopt 'ie precies met de bestelde specificaties/opties) en ik hoor het begin volgende week wel. Een mogelijkheid is dat ik hier enkele maanden in rij en dan een nieuwe krijg die wel klopt. Vind ik ook best. De verkoper zat er iig. ook wel een beetje mee in zijn maag merkte ik.
Mijn collega heeft er ook 1 besteld, deze was inmiddels ook binnen en stond gepland voor as. donderdag aflevering. Nog even gechecked, ook daar dezelfde fout. Handmatige airco ipv. climate control.
Ene kant baal ik er wel een beetje van (waarom kan het nou weer niet in 1x goed
