Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
.
Laatst gewijzigd door Walter op 27 mei 2015, 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
ooh, dat zag er wel heel anders uit
aan bougies kun je ook redelijk wat aflezen, er is wel wat info op het web te vinden qua kleur e.d.
eventueel als de bougies nog goed zijn kan je ze ook aftellen/controleren met voelermaat (ligt er aan welk soort bougies)
een stroomverdelerkap kan idd ook van invloed zijn, mag eigenlijk niet ingebrand zijn, soms kan je ze bij oxidatie zeg maar, afkrabben en dan met fijn schuurpapiertje weer blank maken, vergeet dan ook de rotor niet blank te maken en er ff af te halen, kijk ook ff in de binnenkant.
op het web zijn er vast voorbeelden te vinden van en als je gewoon rustig aan doet en logisch zaken bekijkt kan je aardig wat dingen oplossen (kleine dingen)
weet zo ook niet wat voor auto en of bj je mee bezig bent (wellicht heb ik dat gemist/vergeten)

aan bougies kun je ook redelijk wat aflezen, er is wel wat info op het web te vinden qua kleur e.d.
eventueel als de bougies nog goed zijn kan je ze ook aftellen/controleren met voelermaat (ligt er aan welk soort bougies)
een stroomverdelerkap kan idd ook van invloed zijn, mag eigenlijk niet ingebrand zijn, soms kan je ze bij oxidatie zeg maar, afkrabben en dan met fijn schuurpapiertje weer blank maken, vergeet dan ook de rotor niet blank te maken en er ff af te halen, kijk ook ff in de binnenkant.
op het web zijn er vast voorbeelden te vinden van en als je gewoon rustig aan doet en logisch zaken bekijkt kan je aardig wat dingen oplossen (kleine dingen)
weet zo ook niet wat voor auto en of bj je mee bezig bent (wellicht heb ik dat gemist/vergeten)
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
.
Laatst gewijzigd door Walter op 27 mei 2015, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
owja, das opzich wel lekker knutselen aan het oudere spul, nu ik het weer zie, das voor mij al lang geleden
motor schud idd en loopt wat diesel-achtig, neem aan zowel op gas als op benzine.
lijkt of de ontsteking verkeerd staat en of idd de vonk niet goed overkomt door wat ook.
sinds wanneer doet ie zo en wat heb je voor die tijd er aan gedaan?
heb je een diepe/lange bougie sleutel nodig? sommige BMW bougie sleutels zijn speciale, moeten heel goed passen anders breek je bv de bougie (steen gedeelte zeg maar)
het kan ook zijn dat bv je ontsteking is verlopen, vroegah als die bv zo ongeveer liep als jou motor, dan draaide je het moertje/boutje van de ontsteking (stroomverdelerkap) los en verdraaide je hem langzaam een kant op tot die wel weer mooi rond liep
(als het bv daar weg kwam)
natuurlijk moeten je contacten wel allemaal schoon zijn, zitten daar ook contact puntjes in?
al die zaken moeten een mooi schoon vlak hebben en contactpunten mogen niet ingebrand zijn (andere dan die koper/messing dingen in je stroomverdelerkap)
natuurlijk zodra je kan ook je bougies allemaal checken en eventueel afstellen en je kabels (bougie) checken, bv in het donker op bv breuken (niet met je vingers als motor loopt en je bv een breuk verwacht
)
gewoon al die dingetjes langs lopen en afvinken.

motor schud idd en loopt wat diesel-achtig, neem aan zowel op gas als op benzine.
lijkt of de ontsteking verkeerd staat en of idd de vonk niet goed overkomt door wat ook.
sinds wanneer doet ie zo en wat heb je voor die tijd er aan gedaan?
heb je een diepe/lange bougie sleutel nodig? sommige BMW bougie sleutels zijn speciale, moeten heel goed passen anders breek je bv de bougie (steen gedeelte zeg maar)
het kan ook zijn dat bv je ontsteking is verlopen, vroegah als die bv zo ongeveer liep als jou motor, dan draaide je het moertje/boutje van de ontsteking (stroomverdelerkap) los en verdraaide je hem langzaam een kant op tot die wel weer mooi rond liep

natuurlijk moeten je contacten wel allemaal schoon zijn, zitten daar ook contact puntjes in?
al die zaken moeten een mooi schoon vlak hebben en contactpunten mogen niet ingebrand zijn (andere dan die koper/messing dingen in je stroomverdelerkap)
natuurlijk zodra je kan ook je bougies allemaal checken en eventueel afstellen en je kabels (bougie) checken, bv in het donker op bv breuken (niet met je vingers als motor loopt en je bv een breuk verwacht

gewoon al die dingetjes langs lopen en afvinken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Nog niet mee geklust behalve het uit de doos halen dan
maar hoop er binnen 2 a 3 maand mee aan de slag te gaan (ruim aan gehouden) als de temp in de garage wat lager is en ik de power heb om het te doen
het is niet echt nodig omdat de oude set ook nog goed is, maar wilde graag een verse set met wat andere mogelijkheden qua afstellen, zoals de achterveer demper die je korter kan maken (komt het wiel niet meer zo ver naar beneden) en de voor veer/demper die altijd onder dezelfde ingestelde spanning blijft, ook al verlaag of verhoog je hem.
Verder zit ik te veel thusi en kom er te weinig uit dus schaf je af en toe weer wat nieuws aan
mijn speciale set is dus binnen en ziet er mooier uit dan gedacht, alles was goed/mooi verpakt en mooie materialen materialen, daarbij erg uitgebreide set met van alles erbij en dus alles straks lekker fris!
let niet te veel op de foto's die zijn niet bijzonder, gewoon met telefoon gemaakt, but you get the idea.
zelfs mooie BC letters (geen plak plaatje) die plak ik dan niet op de auto, maar toch mooi verzorgt.
nwe droplinks en toplagers achter en speciale voor (off set) met camber verstelling, welke dan wel wat lastig is ivm off set :-0 magoed, 1x mooi gesteld hoef je daar ook niet snel bij.
verder instelbare dempers die bovendien voor en achter in hoogte verstelbaar zijn zonder de veer te verstellen, het zakt dus in de onderkant, zodat je kortere demper huizen krijgt terwijl je dezelfde slag behoud.
verder overal kunstof/rubber? onderliggers er bij voor de achterveren/verstellers zodat ze minder snel kraak geluiden maken.
owja en al die sleutels en extra lange versteller zit er bij voor eventueel achter als je door de bekleding moet, maar denk niet nodig, heb daar al 2 gaten met doppen zitten, wellicht kan ik der ook zo bij
Zal allemaal wel iets directer/harder worden ook vanwege de uniball? lagering voor, wat opzich bijdraagt aan het DF gevoel, al krijg je dan wel wat meer ook mindere geluiden dacht ik? afijn, we gaan het meemaken op termijn.
afijn, hier wat foto's van de custom made set>
en owja, als ik dan alles er ooit onder heb moet ik alles nog afstellen, maar ik rijd zo weinig dat het dan denk een gemiddelde saaie? afstelling zal worden, moet dan ook nog weten wat de beste verhouding is voor gewoon straat gebruik, dus ook welk camber ik moet gaan aanhouden voor, wil niet te scheef wat niet nodig is, maar wellicht wel iets meer dan standaard?

maar hoop er binnen 2 a 3 maand mee aan de slag te gaan (ruim aan gehouden) als de temp in de garage wat lager is en ik de power heb om het te doen

het is niet echt nodig omdat de oude set ook nog goed is, maar wilde graag een verse set met wat andere mogelijkheden qua afstellen, zoals de achterveer demper die je korter kan maken (komt het wiel niet meer zo ver naar beneden) en de voor veer/demper die altijd onder dezelfde ingestelde spanning blijft, ook al verlaag of verhoog je hem.
Verder zit ik te veel thusi en kom er te weinig uit dus schaf je af en toe weer wat nieuws aan

mijn speciale set is dus binnen en ziet er mooier uit dan gedacht, alles was goed/mooi verpakt en mooie materialen materialen, daarbij erg uitgebreide set met van alles erbij en dus alles straks lekker fris!
let niet te veel op de foto's die zijn niet bijzonder, gewoon met telefoon gemaakt, but you get the idea.
zelfs mooie BC letters (geen plak plaatje) die plak ik dan niet op de auto, maar toch mooi verzorgt.
nwe droplinks en toplagers achter en speciale voor (off set) met camber verstelling, welke dan wel wat lastig is ivm off set :-0 magoed, 1x mooi gesteld hoef je daar ook niet snel bij.
verder instelbare dempers die bovendien voor en achter in hoogte verstelbaar zijn zonder de veer te verstellen, het zakt dus in de onderkant, zodat je kortere demper huizen krijgt terwijl je dezelfde slag behoud.
verder overal kunstof/rubber? onderliggers er bij voor de achterveren/verstellers zodat ze minder snel kraak geluiden maken.
owja en al die sleutels en extra lange versteller zit er bij voor eventueel achter als je door de bekleding moet, maar denk niet nodig, heb daar al 2 gaten met doppen zitten, wellicht kan ik der ook zo bij

Zal allemaal wel iets directer/harder worden ook vanwege de uniball? lagering voor, wat opzich bijdraagt aan het DF gevoel, al krijg je dan wel wat meer ook mindere geluiden dacht ik? afijn, we gaan het meemaken op termijn.
afijn, hier wat foto's van de custom made set>
en owja, als ik dan alles er ooit onder heb moet ik alles nog afstellen, maar ik rijd zo weinig dat het dan denk een gemiddelde saaie? afstelling zal worden, moet dan ook nog weten wat de beste verhouding is voor gewoon straat gebruik, dus ook welk camber ik moet gaan aanhouden voor, wil niet te scheef wat niet nodig is, maar wellicht wel iets meer dan standaard?
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Gisteren de top mount intercooler ff schoongemaakt. Die was aardig zwart geworden van de smeer dat er doorheen gaat.
Verder van dat spul door de tank gemikt om de kleppen, injectoren en inlaat schoner te krijgen. Verder staat op de planning om de egr af te sluiten want dat is een killer voor DISI motoren.
Verder van dat spul door de tank gemikt om de kleppen, injectoren en inlaat schoner te krijgen. Verder staat op de planning om de egr af te sluiten want dat is een killer voor DISI motoren.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Decat?frank de jonge schreef:Gisteren de top mount intercooler ff schoongemaakt. Die was aardig zwart geworden van de smeer dat er doorheen gaat.
Verder van dat spul door de tank gemikt om de kleppen, injectoren en inlaat schoner te krijgen. Verder staat op de planning om de egr af te sluiten want dat is een killer voor DISI motoren.

Als die EGR afdekplaat hetzelfde is als voor een Ford 2.0 motor dan heb ik er nog een liggen.

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Heb geen idee of die hetzelfde zijn eigenlijk. Er is wel veel uitwisselbaar met Ford. Maar ben er zowiezo 2 nodig.
MPS van een maatje van me heeft het begeven. €6500,- schade doordat de motor vol is gaan zitten door de zooi wat die egr terug gooit het systeem in. 1 injector versmeerd waardoor die begon te sijpelen. Zuiger gesmolten en blok naar de filistijnen.
DP zit eronder. Nog niet veel mee gereden maar het rijdt wel lekker
MPS van een maatje van me heeft het begeven. €6500,- schade doordat de motor vol is gaan zitten door de zooi wat die egr terug gooit het systeem in. 1 injector versmeerd waardoor die begon te sijpelen. Zuiger gesmolten en blok naar de filistijnen.
DP zit eronder. Nog niet veel mee gereden maar het rijdt wel lekker

- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Taal van mijn auto (BMW E39) op Engels gezet, die stond nog op Duits. En de lampjes knipperen nu als ik de auto op slot zet of va het slot haal.
- EM3
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:09
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Zo zo dat kaalmaken ben je wel ff druk mee geweest
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
groot karwei
whats the story...

whats the story...
- EM3
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:09
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Bodem kaal maken is ongeveer 10 uur werk, dan heb je het ook helemaal gehad ermee!Tim N schreef:Zo zo dat kaalmaken ben je wel ff druk mee geweest
@GTRene, zal binnenkort eens een topic ergens openen voor de vorderingen. Bedoeling is een tracktool.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Been there done that, nooit weer haha man man wat steken...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
lijkt me ook niks, is to much
maar bv helemaal laten stralen zou wel kunnen, dat zou wellicht een paar uur werk zijn? maja zoiets heb je ook niet bij de hand.
daarna een goede ondergrond er op (anders zonde van het werk)

maar bv helemaal laten stralen zou wel kunnen, dat zou wellicht een paar uur werk zijn? maja zoiets heb je ook niet bij de hand.
daarna een goede ondergrond er op (anders zonde van het werk)
- EM3
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:09
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Dat verdient een eigen topic!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
mooi om zo te zien zo'n karwei
Ik heb een klein klusje gedaan om gewicht te besparen...
Keek al wel vaker naar extreem lichtgewicht accu's, maar die met de power voor straat auto's zijn vrij duur, wel mooi
licht trouwens die Lithium dingen, iets van bv tussen de 1 a 3 kilo is al heel wat leuker dan iets van 22 kilo aan accu gewicht.
Maja welke moet je dan kopen...bij een bepaald ah/a vliegt de prijs ineens omhoog en hoeveel is genoeg voor jou needs...en dan moet je ook een houder/bracket kopen en of andere polen om er op te schroeven zodat jou kabels er op passen....dan kan het al zo over de 300,-eu worden en meer.
Toen kwam ik wat tegen (was al dagen info aan het verzamelen) wat me wel grappig leek om eens te proberen welke ik dan zonder brackets kon gebruiken in mijn eigen auto situatie, wel wat minder ah/a maar dacht na wat lezen op het web dat het best eens zou kunnen
Dus gekocht zo'n Varta B36 in de afmeting 175x175x190mm mijn accu bak is namelijk ook voor 175mm accu en hoogte 190mm dus dat was mooi, bovendien minder dan de helft in gewicht
en leuk geprijst, wat de keuze eenvoudiger maakte
en dus leuk om te testen met hoeveel A het nog makkelijk kan.
oude situatie> nwe situatie met ruimte voor een extra koffer
gewichts besparing van maar liefst 11 kilo
en past mooi in de bak welke geklemd wordt met het deksel, maar heb to be sure ook nog in die lege ruimte een speciaal stuk piepschuim
gemaakt als buffer voor een deel dat bv eventueel schuiven kan tegen gaan mocht dat toch kunnen gebeuren.
21.5kg vs 10.5kg.
Tot nu toe werkt het in elk geval goed
, benieuwd of dat over een maand of wat ook nog zo zal zijn, maar dat zien we dan wel, daar is de 'test' voor.

Ik heb een klein klusje gedaan om gewicht te besparen...
Keek al wel vaker naar extreem lichtgewicht accu's, maar die met de power voor straat auto's zijn vrij duur, wel mooi
licht trouwens die Lithium dingen, iets van bv tussen de 1 a 3 kilo is al heel wat leuker dan iets van 22 kilo aan accu gewicht.
Maja welke moet je dan kopen...bij een bepaald ah/a vliegt de prijs ineens omhoog en hoeveel is genoeg voor jou needs...en dan moet je ook een houder/bracket kopen en of andere polen om er op te schroeven zodat jou kabels er op passen....dan kan het al zo over de 300,-eu worden en meer.
Toen kwam ik wat tegen (was al dagen info aan het verzamelen) wat me wel grappig leek om eens te proberen welke ik dan zonder brackets kon gebruiken in mijn eigen auto situatie, wel wat minder ah/a maar dacht na wat lezen op het web dat het best eens zou kunnen

Dus gekocht zo'n Varta B36 in de afmeting 175x175x190mm mijn accu bak is namelijk ook voor 175mm accu en hoogte 190mm dus dat was mooi, bovendien minder dan de helft in gewicht

en leuk geprijst, wat de keuze eenvoudiger maakte

en dus leuk om te testen met hoeveel A het nog makkelijk kan.
oude situatie> nwe situatie met ruimte voor een extra koffer



21.5kg vs 10.5kg.
Tot nu toe werkt het in elk geval goed

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
44ah gaat in de winter niet overhouden om die V8 aan te slingeren ben ik bang 

- Fabian
- Berichten: 7236
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Dat is krap an ja......
- Luco
- Berichten: 29353
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Hoe kan je in godsnaam een 85ah met piek 800 vergelijken met een 44ah met 420 piek?
Das net zoiets als een 5 serie vergelijken met een renault 5, ja er zit in beiden een 5, maar dat is het dan ook.
In dit geval, het zijn beiden accus, maar dat is het dan ook.
Zonde van je geld en moeite want ik denk hetzelfde wat Niels zegt, zolang het mooi weer is en de accu nieuw zal het wel werken.
Das net zoiets als een 5 serie vergelijken met een renault 5, ja er zit in beiden een 5, maar dat is het dan ook.
In dit geval, het zijn beiden accus, maar dat is het dan ook.
Zonde van je geld en moeite want ik denk hetzelfde wat Niels zegt, zolang het mooi weer is en de accu nieuw zal het wel werken.
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Je kunt ook gewoon 10 liter minder tanken René. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
ben ook benieuwd, hij doet het nu echter heel erg vlot, die 85ah wat ik er in had gezet een paar jaar geleden was over the top, doch merkte je niet...
Er zat altijd een 70ah in, dat is ook origineel voor de Z3M, doch bv een 840ci (jaja veel info opgezocht) heeft ook maar een 65ah terwijl bv een 540i een 80ah heeft.
zo'n 840ci is net zo'n soort motor in de basis als ik heb ala 540 en 740 maar kunnen afgeladen zijn met veel electra toys oid.
kijk, deze accu's bv
Z3M
540i e.d.
840ci
ik heb maar weinig elektra spul wat ik gebruik, de motor ist belangrijkste
viel me bovendien op als ik nu de airco gebruik ik geen merkbaar stroomverschil krijg qua schokje en wat toeren terug val zeg maar, dat blijft nu achterwege toen ik vandaag ff teste (moest de kar ff wassen)
dus nog wat positiefs over deze krachtige kleine Varta
tot nu toe dan
edit @Arthur
I take a big dump before I go 
Er zat altijd een 70ah in, dat is ook origineel voor de Z3M, doch bv een 840ci (jaja veel info opgezocht) heeft ook maar een 65ah terwijl bv een 540i een 80ah heeft.
zo'n 840ci is net zo'n soort motor in de basis als ik heb ala 540 en 740 maar kunnen afgeladen zijn met veel electra toys oid.
kijk, deze accu's bv
Z3M
540i e.d.
840ci
ik heb maar weinig elektra spul wat ik gebruik, de motor ist belangrijkste

viel me bovendien op als ik nu de airco gebruik ik geen merkbaar stroomverschil krijg qua schokje en wat toeren terug val zeg maar, dat blijft nu achterwege toen ik vandaag ff teste (moest de kar ff wassen)
dus nog wat positiefs over deze krachtige kleine Varta

tot nu toe dan

edit @Arthur


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
die 65ah zit zelfs in de 850csi en of 745i enz enz zie ook>
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/61212158122/" onclick="window.open(this.href);return false;
dus al met al en dat de Varta over het algemeen een kleine krachtpatser is en de motor zeer vlot rond gaat zou het best nog wel eens kunnen kloppen dat het best kan.
alhoewel ik maar erg weinig rijd en vaak niet ver zal het mij ook wat benieuwen, maar heb goede hoop
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/61212158122/" onclick="window.open(this.href);return false;
dus al met al en dat de Varta over het algemeen een kleine krachtpatser is en de motor zeer vlot rond gaat zou het best nog wel eens kunnen kloppen dat het best kan.
alhoewel ik maar erg weinig rijd en vaak niet ver zal het mij ook wat benieuwen, maar heb goede hoop

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
zou kunnen, dat is ook de test, maar zag toen ik naar kleine super lichtgewicht accu's zocht (die van rond 3 kg) dat bij sommige van 360 start A en of 400 start A , er bij stond voor welke auto's die konden gelden...Niels schreef:44ah gaat in de winter niet overhouden om die V8 aan te slingeren ben ik bang
daar stonden auto's bij waarvan ik dat nooit had verwacht en ik dus dacht, hm...als die dat kunnen dan zou het met mijn knor en dat weinige verdere stroomverbruik wat ik over het algemeen gebruik, ook best eens kunnen.
Verder staat mijn knor altijd binnen en heeft dus minder te lijden van strenge vorst en nachten buiten, maar ook al wil het alleen in de warmere tijden tot zeg in November oid, dan nog geen probleem

Scheelt toch 11 kilo, bovendien kleiner en in theorie sneller opgeladen door de dynamo (zolang die ook vers blijft of course)
heb ook al 12 kilo aan de velgen/banden combo over gehouden, zit dus nu al aan -23 kilo

Stoelen wegen ook aardig wat dacht ik met die elektra zaken er aan/onder e.d.


maar dat doe ik voorlopig nog niet, weet niet meer precies wat je dan kon besparen als je er van die lichte kuipstoelen in zet van zeg 7 kilo pst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 6 gasten