Volvo V60 PIH
-
Re: Volvo V60 PIH / Suzuki Alto
Staat em goed!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Thx mannen
Krijg net mail van Volvo, er is nu officiele Polestar tuning beschikbaar met behoud van de garantie. Da's mooi!
Alleen valt de vermogenswinst nogal tegen: 15 PK en 30 Nm extra. Komt dan op ca. 300 PK en 670 Nm. Voor 800 euro.
Tja, dan kun je beter naar Rica toe. Daar is 345 PK en 736 Nm al mogelijk. Dat lijkt er meer op.
Misschien leuker voor later! (als de garantie voorbij is ofzo).
Krijg net mail van Volvo, er is nu officiele Polestar tuning beschikbaar met behoud van de garantie. Da's mooi!
Alleen valt de vermogenswinst nogal tegen: 15 PK en 30 Nm extra. Komt dan op ca. 300 PK en 670 Nm. Voor 800 euro.
Tja, dan kun je beter naar Rica toe. Daar is 345 PK en 736 Nm al mogelijk. Dat lijkt er meer op.

-
OnlineMartijn_bmw
gaan je bandjes nog harder
hoelang doe je nu met een setje banden dan?

hoelang doe je nu met een setje banden dan?
- ///Joost
Ouch! Da's 53 euro/pk of 26 euro/Nm. Ik begrijp dat ze een veiligheidsmarge inbouwen, maar dit is wel erg weinig waar voor je geld.Wouter81 schreef:
- martll
Polestar heeft altijd maar een kleine vermogenswinst via de dealer. Mijn vader kreeg ook maar 30pk en 20Nm op zijn V70, maar dat was gratis. Voor zoveel geld zou ik het lekker laten zitten.
-
@ Martijn: 24k ongeveer. Langer dan met de GTI maar blijkbaar veel sneller dan de gemiddelde Volvo rijder.
Over die Polestar tuning: wil er best nog wel een klein beetje voor betalen (250 euri oid) maar dit gaat nergens over. Is ook nog eens een tijdelijke actie, na eind augustus gaat het 1000 euro kosten.
Zal wel zien of ik er eens goedkoop aan kan komen, dan doe ik het. Anders niet, dan na de garantieperiode maar eens naar Rica toe voor een echt serieuze upgrade. Eigenlijk ook onzinnig om dit ding te chippen want de auto is nu ook niet traag en sportief wordt deze zware tank toch nooit maar ja, je moet toch wat als petrolhead.
Over die Polestar tuning: wil er best nog wel een klein beetje voor betalen (250 euri oid) maar dit gaat nergens over. Is ook nog eens een tijdelijke actie, na eind augustus gaat het 1000 euro kosten.

Zal wel zien of ik er eens goedkoop aan kan komen, dan doe ik het. Anders niet, dan na de garantieperiode maar eens naar Rica toe voor een echt serieuze upgrade. Eigenlijk ook onzinnig om dit ding te chippen want de auto is nu ook niet traag en sportief wordt deze zware tank toch nooit maar ja, je moet toch wat als petrolhead.
-
OnlineMartijn_bmw
haha ja de gemiddelde volvo rijden doet wel wat langer met ze bandjes
maar je merkt ook wel op de weg vind ik dat de V60 PHEV nou niet gekocht is door gemiddelde volvo rijders haha eerder mensen die uit dikke andere merken komen maar vanwege de 0% zijn geswitcht.
en dus ook een iets andere rijstijl op na houden

maar je merkt ook wel op de weg vind ik dat de V60 PHEV nou niet gekocht is door gemiddelde volvo rijders haha eerder mensen die uit dikke andere merken komen maar vanwege de 0% zijn geswitcht.
en dus ook een iets andere rijstijl op na houden

- Tim N
Veel ex Audi rijders he 

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Staat hem goed Wouter!
Vind Polestar ook erg duur voor wat je krijgt, mijn S60 zou van 163 pk naar 185 gaan en van 340 nm naar 400 nm. (gewoon naar de standaard 185 pk D5 waarden)
Ook voor 900-nogiets euro...nu voor veel minder geld meer vermogen en nog eens compleet maatwerk.
Enne...dat heb je nog lang volgehouden met die bandjes
Ik heb onder mijn V50 geloof ik gemiddeld 20.000 - 25.000 km met een setje gedaan. Dealer was altijd verbaasd dat er bij bijna iedere onderhoudsbeurt wel andere banden onder zaten dan de keer ervoor.
Maar zo heb ik ook ooit wel eens met een dag een setje voorremmen weggereden (ala KLPD stijl), waren ze ook hoogst verbaasd over dat ik dat voor elkaar had gekregen met een "toertocht"
Vind Polestar ook erg duur voor wat je krijgt, mijn S60 zou van 163 pk naar 185 gaan en van 340 nm naar 400 nm. (gewoon naar de standaard 185 pk D5 waarden)
Ook voor 900-nogiets euro...nu voor veel minder geld meer vermogen en nog eens compleet maatwerk.
Enne...dat heb je nog lang volgehouden met die bandjes

Ik heb onder mijn V50 geloof ik gemiddeld 20.000 - 25.000 km met een setje gedaan. Dealer was altijd verbaasd dat er bij bijna iedere onderhoudsbeurt wel andere banden onder zaten dan de keer ervoor.
Maar zo heb ik ook ooit wel eens met een dag een setje voorremmen weggereden (ala KLPD stijl), waren ze ook hoogst verbaasd over dat ik dat voor elkaar had gekregen met een "toertocht"
-
Major kick
De V60 is nog steeds 'in the house'. Althans, op dit moment niet helemaal. De Volvo, daar rij ik al driekwart jaar nog zelden in. Heb deze doorgeschoven naar mijn vrouw en rij zelf dus, zoals vast bekend hier, een Golf 7 GTI. Echter is (was...) het de planning om komende zaterdag naar Oostenrijk te rijden met de Volvo, wintersport! Daarvoor is de Volvo uitstekend: winterbanden, 4x4 en heerlijke stoelen. Prima dus!
Maarrrrrr, die hybridetechnologie is toch nog erg 'beta' blijkt dus sinds vorige week donderdag wenst de Volvo geen meter meer te bewegen.
Kilometerstand exact 100.100 en dat was blijkbaar genoeg voor het ding, vrouw met ons zoontje onderweg naar het zwembad. Op de heenreis al een foutmelding van het hybridesysteem, auto bleef wel rijden. Maar vanaf het parkeerterrein zwembadterrein: niets meer. Wil geen meter meer vooruit. ANWB erbij, tja. Prima behulpzame en aardige man! Maar zo iemand kan ook niets betekenen behalve wat resetten en de accu (de gewone, niet de hybride) een paar keer loshalen. Is gewoon een rijdende computer wat dat betreft. Mooi als het werkt, een ramp als het niet werkt. Uiteindelijk 's avonds dus een bergingswagen erbij en de V60 afgevoerd naar de dealer.
Vanmiddag maar eens gekeken hoe het lijkt. Nou, geen stap verder dus. Waarschijnlijk volgens de dealer iets kapot in het accupakket van de hybridesysteem (met de nadruk op waarschijnlijk, zeker weten ze het ook niet) en ze kunnen er bij de dealer ook niets mee tot nu toe. De importeur is er nu mee bezig, kans bestaat dat de auto daar naartoe mag om daar een tijdje te logeren.
Zal wel weer een langdurig en duur (garantie volgens mij voorbij) grapje worden... en nu nog in alle haast een geschikte wintersportauto regelen voor het weekend. Ga liever niet in de GTI wegens FWD, geen winterbanden eronder en weinig comfort (tis nogal een stuiterbak momenteel met de 19") en niet veel ruimte.
Nou was ik al ietwat uitgekeken op die V60 (is niet helemaal mijn auto, amper rijplezier en had hem dus al doorgeschoven naar mijn vrouw) en dit gedoe bevordert het algehele gevoel ook niet. Had me heilig voorgenomen om de 0% bijtellingsperiode (tot oktober 2018) netjes uit te dienen maar begrijp Marc R inmiddels ook goed, om die V60 maar eerder weg te doen.
Begin dus inmiddels ook weer te twijfelen en twijfel is als DF'er meestal het begin van weer wat anders.
We zullen zien, misschien dit jaar maar weer eens gaan shoppen, afhankelijk hoe het met de V60 afloopt. Dan in ieder geval GEEN hybride meer maar weer gewoon iets met een dikke benzinemotor, zoals het heurt.
Ben benieuwd iig.

De V60 is nog steeds 'in the house'. Althans, op dit moment niet helemaal. De Volvo, daar rij ik al driekwart jaar nog zelden in. Heb deze doorgeschoven naar mijn vrouw en rij zelf dus, zoals vast bekend hier, een Golf 7 GTI. Echter is (was...) het de planning om komende zaterdag naar Oostenrijk te rijden met de Volvo, wintersport! Daarvoor is de Volvo uitstekend: winterbanden, 4x4 en heerlijke stoelen. Prima dus!
Maarrrrrr, die hybridetechnologie is toch nog erg 'beta' blijkt dus sinds vorige week donderdag wenst de Volvo geen meter meer te bewegen.

Vanmiddag maar eens gekeken hoe het lijkt. Nou, geen stap verder dus. Waarschijnlijk volgens de dealer iets kapot in het accupakket van de hybridesysteem (met de nadruk op waarschijnlijk, zeker weten ze het ook niet) en ze kunnen er bij de dealer ook niets mee tot nu toe. De importeur is er nu mee bezig, kans bestaat dat de auto daar naartoe mag om daar een tijdje te logeren.

Nou was ik al ietwat uitgekeken op die V60 (is niet helemaal mijn auto, amper rijplezier en had hem dus al doorgeschoven naar mijn vrouw) en dit gedoe bevordert het algehele gevoel ook niet. Had me heilig voorgenomen om de 0% bijtellingsperiode (tot oktober 2018) netjes uit te dienen maar begrijp Marc R inmiddels ook goed, om die V60 maar eerder weg te doen.

We zullen zien, misschien dit jaar maar weer eens gaan shoppen, afhankelijk hoe het met de V60 afloopt. Dan in ieder geval GEEN hybride meer maar weer gewoon iets met een dikke benzinemotor, zoals het heurt.

Ben benieuwd iig.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 07 feb 2017, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
Re: Volvo V60 PIH
Al de zoveelste PIH van Volvo met problemen. Op het Volvo forum komen ze ook meer dan regelmatig voorbij, XC90 T8 en V60 D6'en. Hopelijk wordt het snel opgelost! Op zoek naar een nieuwe auto of een 2dehands?
-
@ Wouter81
Heb je een doorlopende reisverzekering en/of anwb/ww lidmaatschap, misschien is daar vervangend vervoer in gedekt?
Vaak is binnen bepaald aantal dagen voor vakantie (meestal max 3d ervoor ofzo) bij niet snel repareerbare auto, vervangende vakantieauto gedekt..
Heb je een doorlopende reisverzekering en/of anwb/ww lidmaatschap, misschien is daar vervangend vervoer in gedekt?
Vaak is binnen bepaald aantal dagen voor vakantie (meestal max 3d ervoor ofzo) bij niet snel repareerbare auto, vervangende vakantieauto gedekt..
-
Sterkte dan maar. Vooral geen enkele moeite doen om naar de status te vragen. Ook niet na een week wachten. Verder dan 'onder diagnose' komen ze daar in Beesd niet en iemand van de werkplaats krijg je niet te spreken.
Bellen levert alleen maar frustratie op.
Bellen levert alleen maar frustratie op.
-
Niet de bedoeling om een discussie op te starten, maar ik verbaas mij wel over het feit dat de diverse high class EU fabrikanten de laatste 2 jaar "top"hybrides op de markt gepushed hebben ivm de bijtelling regels en er zo te horen bij behoorlijk veel fabrikanten (Mercedes/BMW/Volvo) problemen met deze modellen bestaan. Er wordt dan als excuus geroepen dat het nu eenmaal gaat om nieuwe techniek (dus dan schijnt het te mogen dat je klanten ermee opzadelt i.p.v. eerst goed uit te ontwikkelen voordat je in de verkoop zet)
Klanten van deze merken zitten vaak af te geven op "die Japannertjes", maar valt mij wel op dat de Japanse hybrides in zijn algemeenheid WEL probleemloos rijden. Ik denk even aan de Prius die wij van 2004-2009 hadden als auto voor Mdv die gedurende 90.000km nooit iets anders dan onderhoudsbeurtjes gehad heeft en nooit een slag verkeerd heeft gemaakt...
Klanten van deze merken zitten vaak af te geven op "die Japannertjes", maar valt mij wel op dat de Japanse hybrides in zijn algemeenheid WEL probleemloos rijden. Ik denk even aan de Prius die wij van 2004-2009 hadden als auto voor Mdv die gedurende 90.000km nooit iets anders dan onderhoudsbeurtjes gehad heeft en nooit een slag verkeerd heeft gemaakt...
- Macboy
Ja bizar eigenlijk hoe goed die Japanners zijn.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Ja, de Mitsubishi PHEV blijft maar rijden, helaas;-). Japans hè...
Maar als je de Volvo bij de dealer laat onderhouden, heb je toch mobiliteitsgarantie?
Dat betekent volgens mij dat je met een Volvo op wintersport kunt... heb daar met de V70 ook wel aardige discussies over gehad. Ik zou dus nog even 'geinteresseerd' zijn in een eventuele Zweedse opvolger als ik jou was...
Maar als je de Volvo bij de dealer laat onderhouden, heb je toch mobiliteitsgarantie?
Dat betekent volgens mij dat je met een Volvo op wintersport kunt... heb daar met de V70 ook wel aardige discussies over gehad. Ik zou dus nog even 'geinteresseerd' zijn in een eventuele Zweedse opvolger als ik jou was...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vervelend. Maar het lijkt mij het probleem van Volvo dat je niet op Wintersport kunt? Moeten zij niet zorgen voor, passend, vervoer?
- Niels
- Auto: Prius+
Ik ben heel benieuwd wat er achterweg komt. Onderdelen kosten veelal een fortuin van het spul. De aircopomp van een Prius zit zomaar op 2500,- en om maar te zwijgen over VW-Hybride spul....
-
Ach, lekker belangrijk dat een Prius aircopomp 2500 E kost, want is Japanner dus gaat niet kapot..Niels schreef: 08 feb 2017, 01:56 Ik ben heel benieuwd wat er achterweg komt. Onderdelen kosten veelal een fortuin van het spul. De aircopomp van een Prius zit zomaar op 2500,- en om maar te zwijgen over VW-Hybride spul....

Ter illustratie van het vertrouwen in de kwaliteit: de Toyo dealer waar ik de Prius nw gekocht had voor 26K, wilde hem na bijna 6j graag weer terug hebben en gaf ons er 19K voor terug.. had er klanten voor in de rij staan...

Maar goed, het gaat hier over Volvo

- Niels
Nou volgens de dealer is die van onze P3 anders kapot
Dus ik hoop dat de jonge gebruikte die ik heb liggen past of dat de diagnose verkeert blijkt en het meevalt wanneer de airco condensor vervangen is.....

-
Zojuist een vervangende V60 diesel opgehaald bij de dealer, mag ik gebruiken voor de wintersport. Zaten geen winterbanden onder maar daar hebben ze de set van mijn eigen V60 onder gezet nu. Prima door ze opgelost dus!
- Niels
Dat is zeker netjes!
-
Komt goed uit, is nog ruimer ook. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Niet meer dan normaal. Zou ik denken...