Enige tijd geleden als 2e fotograaf wat kunnen oefenen bij Metin (Metchu) maar afgelopen maandag was de echte vuurdoop. Gewoon als DE fotograaf een huwelijk van een vriend en collega van me vastleggen.
Nou dat heb ik geweten. Pfff wat een werk. Eigenlijk niet te doen in je eentje en er waren momenten dat ik dacht "dit doe ik NOOIT meer". 8.00 uur weg, 9.00 uur op locatie en 's avonds 22.00 uur thuis. En er tussendoor echt werken zoals ik nog nooit heb gewerkt. Logistiek is een drama. Je moet overal tegelijkertijd zijn, als laatste ergens weg, als eerste weer ergens zijn en je bent afhankelijk van een onmogelijk planning van het huwelijk. Verder in je eentje drie zware pro 3 bodies + pro lenzen + flitser meeslepen + nog een hele koffer aan andere "rommel". Macro lens, batterijen, etc. Heb er nog spierpijn van.
Verder ging ook mis wat er mis kan gaan volgens de boekjes. Ten eerste hield bij de controle de avond ervoor mijn flitser ermee op. Geen probleem had nog twee andere flitsers maar toch. Tijdens de fotoshoot in 1x batterijen flitser leeg. Moet je dus wel nieuwe bij je hebben. En dan de trouwzaal ook zo leuk. Bankje waar het bruidspaar zat stond voor een glazen blokken muur waar (gekleurd) licht doorheen scheen. Tegenlicht drama van jewelste en ook qua kleurbalans erg moeilijk.
Vervolgens afgelopen week elke avond foto's zitten uitzoeken, bewerken, etc. Om een idee te geven ik kwam na de lange dag thuis met 1079 frames. Soms series van 10-20 frames van belangrijke momenten maar toch...
Vanavond is het feest en ga ik weer foto's nemen. Ben nog niet klaar met de foto's van afgelopen maandat maar heb voor vanavond wel een 50 frame preview op USB stick bij me welke we gaan laten zien op een monitor.
Ben wel erg trots op het resultaat. Hieronder enkele voorbeelden. Graag jullie kritische commentaar. Final release moet ik nog opleveren dus opbouwende suggesties qua verbetering, selectie, bewerking zijn altijd welkom.
Een kleine selectie hieronder. Alle foto's van de "50 frame preview" op:
https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... 5diW__joEA" onclick="window.open(this.href);return false;
Link wel even prive houden en niet doorlinken / op facebook zetten ofzo aub. Bruidspaar heeft ze nl. nog niet gezien. Dat gebeurd vanavond pas als verrassing.
[1] Voorbereiding bij bruid
[2] Voorbereiding bij bruid
[3] Voorbereiding bruidegom
[4] In de trouwzaal voorafgaand aan de plechtigheden, met hun zoontje
[5] Felicitatie na het "ja woord'
[6] Taart aansnijden
[7] Foto's op locatie (Trompenburg tuinen Rotterdam)
[8] Idem
[9] Idem
[10] Geleerd bij de shoot van Metchu: "Altijd leuk om confetti bij je te hebben"

Mark.