BMW M4 Concept

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M4 Concept

Hebben-hebben-hebben!
6
16%
Jammer, maar die varkensneus sla ik over!
14
37%
Een 435i met M Performance-pk's is wel genoeg
0
Geen stemmen
Die M's kennen we wel, het wordt tijd voor een 911
8
21%
Bel maar terug als ze met een M2 komen
4
11%
Beter dan de 1 M wordt het niet
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Tom » 29 jun 2014, 13:13

EVO had een test met de BMW M4 en Jaguar F-Type Coupe.

"Back at base camp, Vivian and I switch cars and I head off in the Jaguar for what turns out to be one of the most surprising drives I think I've ever had. Flitting down the same bit of road in the F-type, it feels like I've jumped into an Elise. That last sentence sounds like ridiculous hyperbole but I'm really not exaggerating. The whole car feels so light, responsive and direct that you'd swear it was about half the weight and half the size of the BMW. I checked afterwards and the F-type Coupe is actually slightly wider and about 60kg heavier according to the official figures, yet it feels the opposite and then some."

"As Viv comments over a second luncheon cigarette: 'Stepping from the F-type to the M4 is almost surreal. The BMW feels ponderous, slow-witted and heavy by comparison."

Afbeelding

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Andre » 29 jun 2014, 13:56

Er staat hier in de buurt een F type en zo op het oog zie je dat de wielbasis veel korter is.

Een langere wielbasis hoe lichtgewicht een auto ook is maakt het rijden gewoon minder uitdagend. En daar heeft de M4 last van. Kom je uit een M6 of M5 zul je denken wat is dit een stuk sportiever. Maar kom je uit een 1M zou het wel qua agiliteit kunnen tegenvallen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Joy » 29 jun 2014, 13:59

Een E23 7-serie heeft gewoon een kortere wielbasis dan een M4. 279.5 cm tegen 281.2 cm. :D

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8731
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW M4 Concept

Bericht door MParallel » 29 jun 2014, 15:13

1M zal ook wel een veel sneller rack (stuur) hebben.

Dat in combi met een kort (re) wielbasis is niet te ovetreffen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 29 jun 2014, 16:23

Ter vergelijk wielbasis;


M4 2810
1M 2666
Cayman 2475

Need I say more :tooth: :whistle:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door GTRene » 29 jun 2014, 16:42

romo schreef:Ter vergelijk wielbasis;


M4 2810
1M 2666
Cayman 2475

Need I say more :tooth: :whistle:
Z3M 246 :tong: ;-) enough said :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door GTRene » 29 jun 2014, 16:58

ik zat trouwens eens te kijken naar standaard gegevens van de Cayman GTS en een Z3M coupe

Z3M lengte = 4025, breed = 1740, hoog = 1280, wielbasis = 2460, gewicht = 1390kg (test auto)
GTS lengte = 4404, breed = 1800, hoog = 1284, wielbasis = 2475, gewicht = 1375kg ( cayman pdk)

komen wat dat betreft erg dicht bij elkaar (behalve de wel langere Cayman), ook het vermogen ligt niet ver uit elkaar en beide ook 6 cill en cillinder inhoud ligt ook niet ver uit elkaar, ook beide 2 zitters, magoed daar houd het ook wel zo ongeveer op :tooth:

sorry for the somewhat off topic

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door GTRene » 29 jun 2014, 17:20

Afbeelding
151,7 km/h schnell schlenzt der M4 beim simulierten Ausweichen um die Pylonen.

Zum Vergleich: Ein Porsche Carrera S schaffte hier in der Vergangenheit 147,8 km/h.
das best knap :shock:

Afbeelding
Set-up-Tasten für Motor, Stoßdämpfer und Lenkung.
das best veul :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

detail foto's>

http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... 98633.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M4 Concept

Bericht door dvh » 29 jun 2014, 17:41

Ja, schitterend :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34231
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW M4 Concept

Bericht door JP » 29 jun 2014, 17:44

Afbeelding
Jammer van die nu al (het-lijkt-op) "roestende" einddemper........

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Peric » 29 jun 2014, 17:47

Zeg JP, als jij iets post lees ik nooit wat er geschreven staat maar zie ik alleen een avatar.. :)

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 30 jun 2014, 09:45

GTRene schreef:
151,7 km/h schnell schlenzt der M4 beim simulierten Ausweichen um die Pylonen.

Zum Vergleich: Ein Porsche Carrera S schaffte hier in der Vergangenheit 147,8 km/h.
das best knap :shock:
Daar hadden 'we' het op Bimmerpost ook al over. Ik postte de SPORTAUTO Supertest cijfers van de M4(een blauwe 7DCT) en daar gaat in de Ausweichtest de M4 met 151kmh erdoorheen.

MAAR
De 991 Carrera S met 156kmh...
1M: 149kmh
E92 M3 146kmh

36 meter slalom in kmh
Carrera S 139
E92 M3 138
1M 137
M4 136

G krachten:
Carrera S 1.4G
RS5 1.3G
1M 1.3G
M4 1.3G
Alpina B3 1.25G
E92 M3 1.25G

Dan nog Windkanal: Downforce /lift voor/achter bij 200kmh:
Carrera S 2kg Downforce/ 0
B3 Biturbo 6kg lift/ 3kg lift
1M 5kg Downforce/37kg lift(!)
M3 E92: 10kg lift/23k lift
M4: 24kg lift/12kg lift
RS5: 40 lift/3 lift
C63 AMG PP: 34 lift/27 lift

:coffee:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door GTRene » 30 jun 2014, 10:23

als ik die cijfers zo zie dan lijkt er idd niet wat te kloppen, alles spreekt uit in het voordeel van de carrera s, wellicht werd die destijds getest onder vochtige omstandigheden of hebben ze de data verwisseld?
vond het in elk geval opvallend, magoed het zou kunnen.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Andre » 30 jun 2014, 12:30

Ik snap bmw M dan niet.

Heel veel techniek en lichtgewicht toegepast in de nieuwe m4 maar, doordat het basis model al niet heel agiel was toch alle kaarten op deze auto inzetten.

Ik bedoel wat haalt het uit om een m5 van 1900kg naar 1800 kg te brengen. Een m4 met die basis afmeting zal nooit rijden als een 1m coupe of cayman etc.

Nu komt straks de m2 krijgt niet de s55 motor van de m4 en mag wel wat onderdelen van de m4 overnemen. Ze zouden beter de s55 voor mijn part met 350 pk in de m2 kunnen zetten en veel carbon delen toepassen. Je zult zien dat er niet eens een carbon dak op komt.

Je kan Erica terpsta wat laten afvallen maar die gaat nooit een snelle tijd zetten op de hindernis baan.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M4 Concept

Bericht door dvh » 30 jun 2014, 12:53

Dat komt omdat heel veel mensen het geen ene fluit interesseert of een 1M harder door een bocht kan, een M4 0.1 seconden sneller is dan een Porsche of een Porsche een 7.14m Nurburgringrondje kan rijden, of niet.

Je koopt een auto voor de looks, de status en de kick/fun. en Al die factoren zijn zo subjectief als het maar zijn kan. Feit is wel dat de meeste mensen gewoon comfort , rechtuitbranden, pkborrelpraat, goede looks en status willen.

Als dat niet het geval was stond de DF-trackdayagenda wel wat voller geboekt met een grotere doelgroep die zich interesseert voor zaken als rondentijden , bochtsnelheden , ect.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 30 jun 2014, 12:57

Tja de M3/4 en ook beetje M5 zijn cashcows en legendes dus zal 'n 1M/M2 nooit de échte benefits krijgen die de M3/4/5 krijgt. Met de M2 zouden ze de 'scherpste straat BMW ooit' neer kunnen zetten, maar dat wordt niks. M3 GTS op basis van de ietwat lompe E92 M3 was dan het scherpste van de laatste tijd.

Zoiets als 911 vs Cayman....

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 30 jun 2014, 13:02

DVH: prima verhaal hoor, maar dan word ik alweer 'n beetje moe van BMW //Marketing dat ze wel '100kg' kwijt zijn tov de E92 M3 terwijl 't in de praktijk <50kg blijkt te zijn begreep ik.
Nu snap ik 't ook wel, 'n echte 4 zits met redelijke kofferbak M4 terwijl 'n Carrera S ook 1500 weegt en 'n 458 ook:)

MAAR tov de 4 zits concurrentie schiet BMW met de M3/4 wél in de roos(Audi, Merc Lexus etc)

En je koopt 'n auto voor de 'looks' ook, wat DVH zegt. Dan is ie bijna king in z'n segment, F type is 'mooier'. Rest kan geen potten breken in mijn ogen op 'looks', maar da's subjectief.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Hielke » 30 jun 2014, 13:08

Ik ben het volledig met dvh eens.

En Robin, die 50 kg gewichtsbesparing past voor de gemiddelde rijder/liefhebber prima in het hoofdstukje borrelpraat. Weten zij veel. Al die techniek en de toepassing ervan in een circuitsetting is voor 95% van de rijders/liefhebbers een abstractie. Tis een M BMW en zij zullen het wel weten. En ziedaar, de marketingtruuk werkt weer.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Snipe » 30 jun 2014, 13:19

Andre schreef:Je kan Erica terpsta wat laten afvallen maar die gaat nooit een snelle tijd zetten op de hindernis baan.
Het is makkelijker om Erica Terpstra 10 kilo af te laten vallen dan Doutzen Kroes 5.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 30 jun 2014, 13:37

Snipe schreef:
Andre schreef:Je kan Erica terpsta wat laten afvallen maar die gaat nooit een snelle tijd zetten op de hindernis baan.
Het is makkelijker om Erica Terpstra 10 kilo af te laten vallen dan Doutzen Kroes 5.
Dat zal zeker, ware het niet dat die eerste al te zwaar was to begin with. En dan blijkt dat ook nog niet zo easy te gaan analogisch in de autowereld.(Zie M3/4) Terpstra is 'n Volvo 760 Estate met roestgaten overal(echt geen M3/4), Doutzen 'n Donkervoortje:)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Tristan » 30 jun 2014, 13:43

Bijna elke nieuwe auto is te zwaar. What's new.

Als dagelijkse sportieve auto niks mis met de M3/M4. Voor ieder een keus:

hooligan --> M2
hooligan/daily/family --> M3/M4
daily/family/autobahn knaller --> M5/M6

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW M4 Concept

Bericht door WJ » 07 jul 2014, 22:56


Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Snipe » 08 jul 2014, 00:43

Tristan en ik gaan komende maand een rondje rijden met een M4. Ben er wel benieuwd naar!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Petrolhead Tom » 08 jul 2014, 06:32

Snipe schreef:Tristan en ik gaan komende maand een rondje rijden met een M4. Ben er wel benieuwd naar!
Ik ben ook wel benieuwd wat jullie er van vinden. Dat gelul van de 1M brigade ken ik onderhand wel, te groot, te lomp, te zwaar, geen sportauto, te niet 1M bla bla bla.

Volgens mij is het gewoon een sportauto die zijn gewicht prima weet te verbergen. Als je tenminste objectief naar de cijfers uit de tests kijkt dan kun je moeilijk zeggen dat dit geen sportauto is.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Tim N » 08 jul 2014, 07:56

Idd wat Tom zegt, dat de M3/M4 op het circuit zijn meerdere in andere wagens moet bekennen dat zal logisch zijn. Echter hoe rijd hij bij dagelijkse inzetbaarheid, en wat zijn de verschillen t.o.v. zijn minder vermogende broer 335i b.v. (wat is de meerwaarde van M)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, frankie, Kadett, L5S1, Mark 320iS, tim1981, wjt en 14 gasten