Bericht
door raymondw » 29 jun 2014, 13:26
Ik ga met TS mee dat hij deze (negatieve) ervaring deelt. Enerzijds merk je aan zijn formuleringen een stuk frustratie .... maar mag het, want waarom zouden we de feiten die hij aanhaalt in twijfel trekken? Want er gaat hier wel heel wat meer mis dan alleen maar een stukje techniek of een fout van een monteur.
Over dat laatste, fouten maken is menselijk en kan altijd gebeuren. Dat gebeurt mij zelf ook, zeker als ik onder druk sta, maar dan is het zaak om even uit te blazen en alles te overdenken en geloof me, dat is erg lastig als je diep in de 'shit' staat terwijl je tegelijkertijd het overzicht moet behouden.
Een feit weten we en wordt ook niet in twijfel getrokken. Een slang was niet (goed) gemonteerd. Het gevolg weten we ook, een 'gesmolten' onderdeel van het inlaat traject. Een menselijke fout lijkt zeer waarschijnlijk, maar het zou goed kunnen zijn dat deze slang niet goed was gemonteerd, waardoor deze pas na 'aflevering' losgeschoten is, ergo het zou goed kunnen dat dit tijdens de proefrit niet is waargenomen.
Maar op zicht maakt dat niet uit aangezien er een causaal verband lijkt te bestaan tussen het 'defect' en de daarvoor uitgevoerde werkzaamheden. En op dat moment gaat het mis aangezien Offenga geen proces lijkt te hebben hoe ze in dergelijke gevallen moeten handelen. Op een of andere manier ondernemen ze wel actie, maar hoe deze tot stand is gekomen is onduidelijk, Jacob Offenga lijkt betrokken te zijn, maar het is de vraag hoe hij naar zijn medewerker heeft gehandeld; 'directief' of 'leidend'..?!
Het kost hem i.i.g zijn aandacht en geld en dat zal hij niet leuk hebben gevonden, dus ik denk eerder directief. Het zou beter zijn geweest om het probleem eerst te onderzoeken en dan de resultaten met de eigenaar terug te koppelen en de actie af te stemmen met een voorstel.
Uit de samenvatting van TS merk ik dat dat in zijn geheel niet wordt gedaan...... Ja, ze proberen het probleem te verhelpen (?!), maar zwaar onder druk en op een wijze waar je je vraagtekens bij mag stellen (vervuilde tweedehands onderdelen). Die combinatie werkt fouten in de hand en dan kan ik mij goed indenken dat TS verbolgen is geweest (met alle recht).
Dus ook al proberen ze de boel te verhelpen, vanuit rolverdeling en communicatie gaat hier alles mis en dat tekent de organisatie, want laten we eerlijk zijn, JO is "in de schuur" begonnen en heeft nu een wat groter bedrijf met medewerkers omdat dit zijn omzet vergroot. Zelf lijkt hij zich alleen met de handel bezig (te willen) houden. Dat is niet erg, maar waar is de werkplaatschef dan? M.a.w, alles hier lijkt te wijzen op 'geen proces', onduidelijke 'rollenverdeling' en 'bevoegdheden'. In z'on geval moet de eigenaar opstaan en de klant op zijn gerust stellen, immers alleen hij kan dat op dat moment de verantwoordelijkheid nemen.
Dat hij dat heeft nagelaten is niet alleen een gemiste kans, maar toont vooral een gebrek aan leidinggevend vermogen. Het resultaat is een negatieve ervaring door een klant en die gaan tien keer sneller rond dan een goede ervaring!! Helaas voor JO wordt dat nu gedeeld.