Van't weekend maar eens verder kijken.
Het grote 'DF racefiets' topic
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Nippel heeft voldoende ruimte (niet tegen de velg) en ik druk 'm max op 't ventiel.
Van't weekend maar eens verder kijken.
Van't weekend maar eens verder kijken.
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
http://labs.strava.com/kom-map/" onclick="window.open(this.href);return false;
edit:
Rammen en rossen
[YouTube]http://youtu.be/13BENuYp19w[/YouTube]
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Net ff voor een paar euro een nieuwe pomp gehaald, probleem opgelost.Maus schreef:Nippel heeft voldoende ruimte (niet tegen de velg) en ik druk 'm max op 't ventiel.
Van't weekend maar eens verder kijken.
Iemand nog interesse in een mooie voetpomp?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Om hard te gaan.
- Bijlagen
-
- image.jpg (933.92 KiB) 1566 keer bekeken
-
- image.jpg (970.81 KiB) 1566 keer bekeken
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Gelijk mijn uurrit tijd aan gort gereden
was 32,9 km/h nu 36,1 km/h. Rondjes van 5 km rondom het dorp waar ik woon met 4 haakse bochten en er stond windkracht 4.
https://www.strava.com/activities/156349662" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.strava.com/activities/156349662" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Netjes en puik fietsje.
Heb zelf gisteren ook gemerkt dat je op een racefiets (of tijdritfiets) veel minder last van de wind hebt.
Is eigenlijk gewoon leuk met een beetje wind tegen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Je begint met zo'n fiets ook ineens dit soort toestanden te krijgen 
Vandaag pittige triathlon training gedaan. Eerst 29 km gefietst op 36 km/h gemiddeld, 1 minuut gewisseld, hardloopschoenen aan en 10 km hardgelopen op 12,1 km/h gem. (4.55/km)
Vandaag pittige triathlon training gedaan. Eerst 29 km gefietst op 36 km/h gemiddeld, 1 minuut gewisseld, hardloopschoenen aan en 10 km hardgelopen op 12,1 km/h gem. (4.55/km)
- Bijlagen
-
- image.jpg (133.39 KiB) 1484 keer bekeken
-
- image.jpg (129.7 KiB) 1484 keer bekeken
-
- image.jpg (124.4 KiB) 1484 keer bekeken
-
- image.jpg (125.73 KiB) 1484 keer bekeken
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Gaat steeds harder!
Wanneer ga je die KOM pakken of is dat enkel te doen met goede wind?
Ik heb een Castelli Bodypaint 2 bib gekocht gezien ik die nog niet had in mijn Castelli collectie. Ik ben benieuwd hoe deze is

Wanneer ga je die KOM pakken of is dat enkel te doen met goede wind?
Ik heb een Castelli Bodypaint 2 bib gekocht gezien ik die nog niet had in mijn Castelli collectie. Ik ben benieuwd hoe deze is
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Gents,
Met welke verhouding fietsen/klimmen jullie?
Afgelopen weekend ben ik weer naar de Ardennen geweest voor de Gran Fondo Eddy Merckx en op sommige klimmen val ik "dood". Ik rij met 34-25. Neem bijvoorbeeld de Triple Mur de Monty. Ben tot 2/3 gekomen, laatste deel te weinig power in de benen en heb moeten afstappen...

Op een andere klim, Rue Bouchat, ging het mis. Het begin was erg steil (9%) en voor mijn gevoel met te lage cadance omhoog. Dat rijdt niet lekker/kost veel kracht, dus ik dacht even gas geven om met een lekker ritme verder te rijden. Vervolgens kram in beide hamstrings en linkerkuit...
Ben in de berm gevallen en heb een half uur gelegen/drinken/stretchen. Ook gebeten door rode mieren en brandnetels.
Verder is het een prachtige rit. Mooie omgeving en leuke klimmen. Zie hier http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... 18&t=20070 en hier http://www.sport.be/granfondo/2014/nl/parcours/125.html voor een overzicht.
Anyway, ik moet aan een ander verzet. Is het wisselen van een blad eenvoudig bij 10spd Campa Veloce? Wat is aan te raden? T29?
Met welke verhouding fietsen/klimmen jullie?
Afgelopen weekend ben ik weer naar de Ardennen geweest voor de Gran Fondo Eddy Merckx en op sommige klimmen val ik "dood". Ik rij met 34-25. Neem bijvoorbeeld de Triple Mur de Monty. Ben tot 2/3 gekomen, laatste deel te weinig power in de benen en heb moeten afstappen...
Op een andere klim, Rue Bouchat, ging het mis. Het begin was erg steil (9%) en voor mijn gevoel met te lage cadance omhoog. Dat rijdt niet lekker/kost veel kracht, dus ik dacht even gas geven om met een lekker ritme verder te rijden. Vervolgens kram in beide hamstrings en linkerkuit...
Verder is het een prachtige rit. Mooie omgeving en leuke klimmen. Zie hier http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... 18&t=20070 en hier http://www.sport.be/granfondo/2014/nl/parcours/125.html voor een overzicht.
Anyway, ik moet aan een ander verzet. Is het wisselen van een blad eenvoudig bij 10spd Campa Veloce? Wat is aan te raden? T29?
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Compact 34/50 met 28/11 cassette en ik rij overal naar boven (tot 17% in het zadel, daarna moet ik uit het zadel)
Ik moet er wel bij zeggen dat "vlak" hier niet bestaat en dus redelijk gewend ben om te klimmen.
Ik moet er wel bij zeggen dat "vlak" hier niet bestaat en dus redelijk gewend ben om te klimmen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Het gaat inderdaad steeds harder, maar een KOM pakken vind ik wel leuk maar zeker niet belangrijk. Omdat het me vooral om een hoog gemiddelde gaat tijdens een tijdrit. Als ik moet gaan bijhouden waar precies de segmenten beginnen om een KOM te scoren ben ik uit mijn fietsritme. Je trapt dan lens op die KOM met als gevolg dat je daarna leeg bent. Terwijl ik dan nog 30 km "moet" tijdrijden. Bij tijdrijden zijn pieken niet belangrijk maar een hoog gemiddelde.jspr schreef:Gaat steeds harder!
Wanneer ga je die KOM pakken of is dat enkel te doen met goede wind?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik rijd ook met een compact 50/34 en een 12-27 cassette. Hier heb ik ook de Trois Ballons mee gereden en ik kwam eenvoudig overal omhoog. Extra 39T om de 34T te vervangen op het vlakke heb ik liggen, maar nog niet de moeite genomen om te monteren.
Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon meer moet trainen.
Keertje mee naar Limburg?
Overigens knap gereden die tocht. zitten een paar pittige klimmetjes in.
(PS: Eerste linkje is het forum van het team waar ik bij aangesloten ben, CTWT).
Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon meer moet trainen.
Overigens knap gereden die tocht. zitten een paar pittige klimmetjes in.
(PS: Eerste linkje is het forum van het team waar ik bij aangesloten ben, CTWT).
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ha Joost, dat sowieso.
Sinds Mar'14 begonnen met actief wielrennen dus ik maak geen illusies. Echter vroeg ik mij af of 34-25 gangbaar is. Zag overigens veel tripple's voorbij komen...
Limburg lijkt mij leuk. Nog nooit daar gereden.
Sinds Mar'14 begonnen met actief wielrennen dus ik maak geen illusies. Echter vroeg ik mij af of 34-25 gangbaar is. Zag overigens veel tripple's voorbij komen...
Limburg lijkt mij leuk. Nog nooit daar gereden.
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Meer trainen is de enige oplossing. Snel over vlak is geen klimmen namelijk 
Het belangrijkste als je geen klim ervaring hebt en je gaat klimmen: volg je eigen ritme en laat de "anderen" lekker gaan.
Het belangrijkste als je geen klim ervaring hebt en je gaat klimmen: volg je eigen ritme en laat de "anderen" lekker gaan.
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Gisteren voor de eerste keer met de Giant de Keutenberg hier in de buurt op gefietst. Die was goed te doen met de compact 34/50 en 11-28.
Meteen een PR gezet, 1,2 km/h / 17 seconden sneller (tov het fitness fietsje) op het steile stuk tot de boerderij.
Morgen eens kijken hoe ik met de compact de Eyserbosweg op kom. Hier in het zuidelijke Limboland ontkom ik er haast niet aan om een heuvel mee te pakken. Zou wel binnenkort wel eens in bijvoorbeeld Frankrijk willen fietsen.
En idd wat jspr zegt, je eigen tempo fietsen. Kapot ga je toch wel, als je de laatste paar 100 meter nog wat over hebt trap je het er dan gewoon uit en weet je dat voor de volgende keer als je dezelfde heuvel pakt.
Meteen een PR gezet, 1,2 km/h / 17 seconden sneller (tov het fitness fietsje) op het steile stuk tot de boerderij.
Morgen eens kijken hoe ik met de compact de Eyserbosweg op kom. Hier in het zuidelijke Limboland ontkom ik er haast niet aan om een heuvel mee te pakken. Zou wel binnenkort wel eens in bijvoorbeeld Frankrijk willen fietsen.
En idd wat jspr zegt, je eigen tempo fietsen. Kapot ga je toch wel, als je de laatste paar 100 meter nog wat over hebt trap je het er dan gewoon uit en weet je dat voor de volgende keer als je dezelfde heuvel pakt.
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Het beste om het klimmen te trainen is met een groepje waarvan een paar rijders boven je niveau rijden en een paar rijders onder je niveau.
Zo heb je mensen om naar toe te rijden en mensen die je voor wilt blijven (goed voor het ego)
Zo heb je mensen om naar toe te rijden en mensen die je voor wilt blijven (goed voor het ego)
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik fiets met 39/53 en 11/25 cassette, voor Limburg (klimclassic ed paar weken geleden) heb ik een 12/30 cassette liggen.
Met klimmen probeer ik op hartslag te letten zodat je het lang kan volhouden en dan soms ff op het eind ff alles geven.
En niets mis om soms ff lage cadans te fietsen, op de redoute (stukje tot 20%) ging mijn cadans richting de 50. (beter dan jezelf helemaal opblazen met hartslag van 180+ omdat je perse hard wilt blijven trappen)
Met klimmen probeer ik op hartslag te letten zodat je het lang kan volhouden en dan soms ff op het eind ff alles geven.
En niets mis om soms ff lage cadans te fietsen, op de redoute (stukje tot 20%) ging mijn cadans richting de 50. (beter dan jezelf helemaal opblazen met hartslag van 180+ omdat je perse hard wilt blijven trappen)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Naar mijn mening past een compact 50/34 of 50/39 gewoon beter bij de amateurfietsers die wij zijn. Een 53 blad is (net zoals een kransje 11) leuk om met 70+ te sprinten of om met 50+ in het uur in een peloton te fietsen , maar verder onnodig, zeker in (het vlakke) Nederland.
Ik merk in ieder geval bij mezelf dat ik een veel betere spreiding van versnellingen heb sinds ik ben overgestapt van dubbel naar compact. Tevens is een kransje 39 voor beginnende fietsers veel te zwaar voor het betere heuvelwerk. Helaas kun je (met uitzondering van de dit jaar gepresenteerde Shimanogroep) geen 34 op je dubbel monteren vanwege de verschillende steek (110 vs 130mm).
Ik merk in ieder geval bij mezelf dat ik een veel betere spreiding van versnellingen heb sinds ik ben overgestapt van dubbel naar compact. Tevens is een kransje 39 voor beginnende fietsers veel te zwaar voor het betere heuvelwerk. Helaas kun je (met uitzondering van de dit jaar gepresenteerde Shimanogroep) geen 34 op je dubbel monteren vanwege de verschillende steek (110 vs 130mm).
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hi Joost, die mening deel ik wel. Als is DDX wellicht een uitzondering op de regel.
Mij gaat het om de verhouding 12-25 welke ik nu heb. Voor de steile (>12%) klimmen is T25 wellicht niet ideaal, vandaar mijn vraag waar jullie mee rijden en in hoeverre 1 krans vervangen kan worden of alleen de gehele cassette.
Mij gaat het om de verhouding 12-25 welke ik nu heb. Voor de steile (>12%) klimmen is T25 wellicht niet ideaal, vandaar mijn vraag waar jullie mee rijden en in hoeverre 1 krans vervangen kan worden of alleen de gehele cassette.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Je kunt nog amper losse kransjes vinden. Veelal bestaan de bovenste (3) kransjes ook uit een stuk. De duurdere cassettes zijn zelfs uit een stuk gefreesd. Bovendien kan je ketting maar een bepaalde afstand omhoog 'schakelen', dus je kunt niet zomaar een groot kransje erop zetten, mocht dit al technisch mogelijk zijn.indobesar schreef:Hi Joost, die mening deel ik wel. Als is DDX wellicht een uitzondering op de regel.
Mij gaat het om de verhouding 12-25 welke ik nu heb. Voor de steile (>12%) klimmen is T25 wellicht niet ideaal, vandaar mijn vraag waar jullie mee rijden en in hoeverre 1 krans vervangen kan worden of alleen de gehele cassette.
Met een normale derailleur met medium/korte kooi kun je tot max 28T schakelen. Daarboven heb je een langere kooi nodig. Voor die 5 tientjes zou ik gewoon een 12-27, 11-28, of 12-28 cassette aanschaffen (afhankelijk van het merk en model). Icm met een 34 voorblad moet je dan alles kunnen fietsen. Zo niet, dan meer trainen, want dat is echt al een behoorlijk kleine versnelling. Anders ga je al gauw naar de triple (= andere crank) met de beruchte granny gear.
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Als je niet zo veel klimt heeft tot het uitersten optimalizeren ook weinig zin, dan maar een dagje harken
Net nog even 2 jerseys gekocht om te proberen. Normaal heb ik alles van Castelli, maar ik ben ook op zoek naar geheel zwart. Aangezien de geheel zwarte van Castelli al in mijn kast liggen zijn dit 2 mooie alternatieven voor er bij.
Howies Cadence


dhb goldline

Kleurt goed bij mijn fiets 8-)
Net nog even 2 jerseys gekocht om te proberen. Normaal heb ik alles van Castelli, maar ik ben ook op zoek naar geheel zwart. Aangezien de geheel zwarte van Castelli al in mijn kast liggen zijn dit 2 mooie alternatieven voor er bij.
Howies Cadence
dhb goldline
Kleurt goed bij mijn fiets 8-)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hoeveel broeken en shirts heb je inmiddels? Of hou je gewoon niet van wassen?
Die eerste is wel gaaf trouwens, met die Italiaanse kleuren in de rits. Overigens heb ik ook een paar Castelli stukken. Goede kwaliteit en nog redelijk betaalbaar. Ik zou ook wel eens wat van Assos of Rapha
willen proberen, maar ik kan me er tot nu toe nog niet toe brengen om zo veel geld te spenderen op een broek, shirt of jack. Vooral niet als ik dat geld ook kan spenderen aan het upgraden van m'n fiets. 
Bovendien rijd ik meestal in teamkit en die is ook prachtig.
Die eerste is wel gaaf trouwens, met die Italiaanse kleuren in de rits. Overigens heb ik ook een paar Castelli stukken. Goede kwaliteit en nog redelijk betaalbaar. Ik zou ook wel eens wat van Assos of Rapha
Bovendien rijd ik meestal in teamkit en die is ook prachtig.
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Laat ik het zo zeggen, ik heb bijna meer fietskleding dan normale kleding.....

Gezien ik bijna alles van Castelli heb en blijf ik voornamelijk bij Castelli. Ik heb 1 Assos s5 bib en wellicht in de toekomst een t.equipe_s7 bib, de rest van Assos en Rapha kan mij niet echt bekoren, zwaar overrated wat prijzen betreft.
Gezien ik bijna alles van Castelli heb en blijf ik voornamelijk bij Castelli. Ik heb 1 Assos s5 bib en wellicht in de toekomst een t.equipe_s7 bib, de rest van Assos en Rapha kan mij niet echt bekoren, zwaar overrated wat prijzen betreft.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik heb 1 korte en lange fiets broek van AGU en een wielershirt van AGU. 
- jspr
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
- Locatie: Barcelona
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hier wil het nog wel eens warm zijn en als ik dagelijks fiets heb ik ook dagelijks kleding nodig.
Geen tijd om alles te wassen voor de volgende dag (beetje duur ook aan wasjes etc.)
Daarnaast vind ik het ook lekker om nieuwe dingen te kopen, ik werk er immers voor
Geen tijd om alles te wassen voor de volgende dag (beetje duur ook aan wasjes etc.)
Daarnaast vind ik het ook lekker om nieuwe dingen te kopen, ik werk er immers voor
