
RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Dat het een haastklus was ok maar dit is nalatigheid en slordigheid en had nooit oftenimmer mogen gebeuren.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Tsja stukje onkunde wat betreft de nokkenas. en een stukje te trots om te bellen voor hulp want ik heb hem de contactgegevens geven van Joost van JR motorsport.
Als ik hem met die blokken zie ga je denken dat hij er een naast zijn bed heeft staan.
Maar goed dit is gewoon bizar slordig inderdaad
. Dat geeft hij zelf ook aan, en hij wil ook tegemoet komen in de kosten.
Tuurlijk kan ik alles tot de laatste cent verhalen maar goed.. het is geen opzet geweest maar een echt een complete brain fart om een 8.8je te gebruiken.
Ik moet ook toegeven dat het soms moeilijk om terug te veren uit dit soort tegenslagen, een build als deze vraagt best veel van je veerkracht en energie. Om nog maar te zwijgen over de bankrekening... maar er naar kijken lost het niet op! dus het blok is vandaag afgeleverd bij JR motorsport!
Na de eerste lekkere ronde als hij weer klaar is vergeet je dit wel weer denk ik dan maar.
Dus nog een zure appel dan genieten... (ja een volledig onnodige appel)
Als ik hem met die blokken zie ga je denken dat hij er een naast zijn bed heeft staan.
Maar goed dit is gewoon bizar slordig inderdaad

Tuurlijk kan ik alles tot de laatste cent verhalen maar goed.. het is geen opzet geweest maar een echt een complete brain fart om een 8.8je te gebruiken.

Ik moet ook toegeven dat het soms moeilijk om terug te veren uit dit soort tegenslagen, een build als deze vraagt best veel van je veerkracht en energie. Om nog maar te zwijgen over de bankrekening... maar er naar kijken lost het niet op! dus het blok is vandaag afgeleverd bij JR motorsport!
Na de eerste lekkere ronde als hij weer klaar is vergeet je dit wel weer denk ik dan maar.
Dus nog een zure appel dan genieten... (ja een volledig onnodige appel)
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Het is nou eenmaal onderdeel van autosport. Ik kan er over meepraten en soms moet je echt veerkracht hebben inderdaad.
Afgelopen jaar 2 motor achter elkaar kapot gereden. Eerste door een geklapte waterslang en de tweede (geleend motor
) liep gewoon vast op in de slipstream in de strijd om P1.
Voor het seizoen van 2011 had ik ook een nieuwe motor laten bouwen. Tijdens de shake down 1 week voor de eerste race vloog de klep dwars door de zuiger.
Je moet maar zo denken. Als je straks met je nieuwe motor onderweg bent je alles weer vergeten
Afgelopen jaar 2 motor achter elkaar kapot gereden. Eerste door een geklapte waterslang en de tweede (geleend motor

Voor het seizoen van 2011 had ik ook een nieuwe motor laten bouwen. Tijdens de shake down 1 week voor de eerste race vloog de klep dwars door de zuiger.
Je moet maar zo denken. Als je straks met je nieuwe motor onderweg bent je alles weer vergeten

- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Die olie pomp moer heeft normaal gesproken niet zo heel veel te lijden volgens mij. Zou ook niet weten waarom een 8.8 niet voldoet.
Wat er alleen vaak gebeurd is dat ze loslopen door vibraties in het blok zelf. Daarom worden ze meestal geborgd met wat borgdraad of loctite.
Wat er alleen vaak gebeurd is dat ze loslopen door vibraties in het blok zelf. Daarom worden ze meestal geborgd met wat borgdraad of loctite.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Ik ben inderdaad ook benieuwd wat je zo stellig doet vermoeden dat de kwaliteit van het moertje de boosdoener is. Was ie losgelopen of ook echt gestript?
Edit: Overigens ook medeleven van mijn kant hoor. Ik kan me voorstellen dat jullie even flink balen. Hopelijk kan ie snel opgeknapt worden.
Edit: Overigens ook medeleven van mijn kant hoor. Ik kan me voorstellen dat jullie even flink balen. Hopelijk kan ie snel opgeknapt worden.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 25 jun 2014, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Balen Frank
Donderdagavond stond je mij (ik was in de pitbox naast jullie en had geen idee dat wij beiden wel eens op dit forum komen) nog uitgebreid je wonderschone auto toe te lichten en ik zag jullie treurige gezichten op vrijdag.
Succes met de reparatie en hopelijk tot een volgende race.

Donderdagavond stond je mij (ik was in de pitbox naast jullie en had geen idee dat wij beiden wel eens op dit forum komen) nog uitgebreid je wonderschone auto toe te lichten en ik zag jullie treurige gezichten op vrijdag.
Succes met de reparatie en hopelijk tot een volgende race.
- Wout309t
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Mee eens, een 8.8 moer loopt zeker niet sneller los dan 10.9 of 12.9.///Joost schreef:Ik ben inderdaad ook benieuwd wat je zo stellig doet vermoeden dat de kwaliteit van het moertje de boosdoener is. Was ie losgelopen of ook echt gestript?
Welk aanhaalmoment staat er voor aangegeven? Als dat vrij fors is zou hij bij montage wel verprutst kunnen zijn. Maar dan ga je naar de 40Nm of zoiets.
- Schnor
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 05 jan 2013, 21:17
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Is het ook niet zo dat de bevestiging van het tandwiel op de oliepomp linksedraad heeft ipv rechtsedraad om te voorkomen dat het minder snel losloopt? Volgens is dat wel het geval bij een M50.Bert ///M3 schreef:Die olie pomp moer heeft normaal gesproken niet zo heel veel te lijden volgens mij. Zou ook niet weten waarom een 8.8 niet voldoet.
Wat er alleen vaak gebeurd is dat ze loslopen door vibraties in het blok zelf. Daarom worden ze meestal geborgd met wat borgdraad of loctite.
Ik heb er zelf ook geen loctite aan gedaan juist omdat ik dacht dat het door de linkse draad toch niet zo snel zou loslopen.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Maatje van mij heeft 2 weken geleden hetzelfde meegemaakt op Zandvoort (BMW!!!). Hij heeft alleen nieuwe drijfstanglagers hoeven monteren en heeft een klein laspuntje op de moer gelegd (moer lag onderin het carter). Hij zag tijdens het rijden zijn oliedruklampje aangaan en heeft direct de motor afgezet, de schade is hierdoor nog enigszins beperkt gebleven.
Ook zijn motor was nagenoeg net nieuw opgebouwd.
Ook zijn motor was nagenoeg net nieuw opgebouwd.

-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 16:11
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Beste Frank,
bij Joost van JR ben je aan het juiste adres voor je motor.
(mijn 3,2 motor komt daar ook vandaan en draait al enige tijd perfect!).
Ik kan mij herinneren dat hun bij de eerste paar motoren die jij hebt en waar ze mee gingen racen ook dit probleem hebben gehad (wel eens een keer).
Toen heeft Joost daar wat voor verzonnen en hebben ze nog jaren zonder problemen gereden met die motoren volgens mij.
Dus het is zuur, maar vermoedelijk zal het nu wel niet meer gebeuren in het vervolg.
Zoals o.a Reind hier ook hebben gezegd, soms met je veerkracht hebben.
Ik heb 2 keer een versnellingsbak welke heeeel duur was en nieuw uit de doos kwam aan splinters gereden, terwijl ik zeker weet dat ik niks verkeerd had gedaan en alles goed was geprogrammeerd / afgesteld.
Uiteindelijk prima opgelost door een update van de fabriek en nu probleemloos al een tijd. Maar daar kan je 's nachts wel eens bijna van wakker gaan liggen dan.

Mooi project en leuk stuk in de Start!
bij Joost van JR ben je aan het juiste adres voor je motor.
(mijn 3,2 motor komt daar ook vandaan en draait al enige tijd perfect!).
Ik kan mij herinneren dat hun bij de eerste paar motoren die jij hebt en waar ze mee gingen racen ook dit probleem hebben gehad (wel eens een keer).
Toen heeft Joost daar wat voor verzonnen en hebben ze nog jaren zonder problemen gereden met die motoren volgens mij.
Dus het is zuur, maar vermoedelijk zal het nu wel niet meer gebeuren in het vervolg.
Zoals o.a Reind hier ook hebben gezegd, soms met je veerkracht hebben.
Ik heb 2 keer een versnellingsbak welke heeeel duur was en nieuw uit de doos kwam aan splinters gereden, terwijl ik zeker weet dat ik niks verkeerd had gedaan en alles goed was geprogrammeerd / afgesteld.
Uiteindelijk prima opgelost door een update van de fabriek en nu probleemloos al een tijd. Maar daar kan je 's nachts wel eens bijna van wakker gaan liggen dan.

Mooi project en leuk stuk in de Start!
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Ik weet dat het een voorkomend probleem is bij met name m50 en s50 motoren
Overigens waren bij Joost de problemen er met name met standaard pannen naar wat ik begreep. hij gaf aan dat door het seq. schakelen de originele pomp assen braken.
Dit is een ascari pan die wel gebruik maakt van OEM tandwielen en ketting maar daar zit het tandwiel tegen de achterkant van de pomp ipv voor bij een oem pan

Links is de voorkant van de motor

En dit is de bewuste moer!
En kijk dan ook naar de slijtage op de moer zelf van het draaien van het tandwiel.
Volgens mij is onderstaand debet aan het verhaal:
A. de draad van de BMW pomp lijkt afwijkend van normaal draad ( de 'rug' van de schroefdraad in het moertje heeft schade)
B. Maakt een legering zeker uit omdat een 8.8 door verhitten harder uitzet dan een 10+ asje en er dus meer kans bestaat op loslopen.
C. er zat nauwelijks Loctite op en mogelijk heeft het niet op voldoende nm vast gezeten en eens een laspuntje of borgdraad helpt zeker.
Feit blijft dat het niet goed is bevestigd met een moertje dat hiervoor niet is bestemd (de BMW moer is een afwijkende moer t.o.v. hetgeen erop zat) die er na maximaal 3 uur draaien af schiet!
En dat kan je als pro motorbouwer niet verkopen aan een klant! ik ben het eens dat er altijd iets mis kan gaan maar dit is best wel knullig natuurlijk.
Overigens is hij er wel ziek van en wil hij helpen waar hij kan dus dat siert hem dan wel!
De schade loopt zo wel meteen richting de 3k en daar blijf ik voor nu wel mee zitten.
Maar goed hij is nu in goede handen aan t infuus van JR snel weer in elkaar en er klaar mee zijn en weer

Overigens waren bij Joost de problemen er met name met standaard pannen naar wat ik begreep. hij gaf aan dat door het seq. schakelen de originele pomp assen braken.
Dit is een ascari pan die wel gebruik maakt van OEM tandwielen en ketting maar daar zit het tandwiel tegen de achterkant van de pomp ipv voor bij een oem pan

Links is de voorkant van de motor

En dit is de bewuste moer!
En kijk dan ook naar de slijtage op de moer zelf van het draaien van het tandwiel.
Volgens mij is onderstaand debet aan het verhaal:
A. de draad van de BMW pomp lijkt afwijkend van normaal draad ( de 'rug' van de schroefdraad in het moertje heeft schade)
B. Maakt een legering zeker uit omdat een 8.8 door verhitten harder uitzet dan een 10+ asje en er dus meer kans bestaat op loslopen.
C. er zat nauwelijks Loctite op en mogelijk heeft het niet op voldoende nm vast gezeten en eens een laspuntje of borgdraad helpt zeker.
Feit blijft dat het niet goed is bevestigd met een moertje dat hiervoor niet is bestemd (de BMW moer is een afwijkende moer t.o.v. hetgeen erop zat) die er na maximaal 3 uur draaien af schiet!
En dat kan je als pro motorbouwer niet verkopen aan een klant! ik ben het eens dat er altijd iets mis kan gaan maar dit is best wel knullig natuurlijk.
Overigens is hij er wel ziek van en wil hij helpen waar hij kan dus dat siert hem dan wel!
De schade loopt zo wel meteen richting de 3k en daar blijf ik voor nu wel mee zitten.
Maar goed hij is nu in goede handen aan t infuus van JR snel weer in elkaar en er klaar mee zijn en weer


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
ow een moer (dacht boutje en bv knappen/kracht dan is 10.9 zeker belangrijk bij sommige verbindingen), als alles dezelfde draad zou hebben en voldoende loctite (en schone draad of corse) dan zou het wel 'kunnen' denk, maar als die al afwijkt en bv geen schone draad en of te weinig loctite oid, en dan in zo'n vibrerende motor met harde bussen e.d. and high rpm zal het net te veul wezen.
Is de draad van het draadeind (waar moer op zat) nog wel goed? of was dat gewoon een metrisch draad zelfde als die 8.8 moer zeg maar.
moest er iet aan denken heel de motor e.d. er weer uit
gaan weer heel wat uurtjes in zitten, magoed, straks met de juiste moer en borging hoef je daar voorlopig (hopelijk) niet meer aan te denken.
weet je al wat je gaat doen met de krukas? iets afdraaien en dan iets dikkere lager schalen of ga je voor een heel andere krukas?
edit, is dat nr 11?
staat gewoon M10 bij wat dan wel metrisch zou zijn?
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ith_drive/" onclick="window.open(this.href);return false;

edit 2,
lijkt een vrij normale moer verders...
http://www.ecstuning.com/BMW-E39-M5-S62 ... l/ES23648/" onclick="window.open(this.href);return false;


dan zou je in theorie kunnen zeggen not such problem, alleen idd met uitzetten en of de borging van.
Is de draad van het draadeind (waar moer op zat) nog wel goed? of was dat gewoon een metrisch draad zelfde als die 8.8 moer zeg maar.
moest er iet aan denken heel de motor e.d. er weer uit

gaan weer heel wat uurtjes in zitten, magoed, straks met de juiste moer en borging hoef je daar voorlopig (hopelijk) niet meer aan te denken.
weet je al wat je gaat doen met de krukas? iets afdraaien en dan iets dikkere lager schalen of ga je voor een heel andere krukas?
edit, is dat nr 11?
staat gewoon M10 bij wat dan wel metrisch zou zijn?

http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ith_drive/" onclick="window.open(this.href);return false;
edit 2,
lijkt een vrij normale moer verders...
http://www.ecstuning.com/BMW-E39-M5-S62 ... l/ES23648/" onclick="window.open(this.href);return false;
dan zou je in theorie kunnen zeggen not such problem, alleen idd met uitzetten en of de borging van.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
beetje aan het rondkijken, zie nu idd vrij veel tack welded moeren
wel grappig dat de s62 dus gewoon rhd draad heeft
hier ook nog wat over dat soort zaken, dan van een S54 met rhd draad, waarschijnlijk zal de ene motor dus ook eerder last hebben dat de moer er af loopt bij geen goede borging ivm de loop van de motor? bedoel, bv loopt rechtsom en bv de moer ook dan loopt dat in theorie iets minder snel los (in theorie that is)


hier ook van de s62 motor een stukje, maar die heeft nog gewoon loctite>The dreaded oil pump nut (red arrow) is a reverse-thread nut known to back out unexpectedly, resulting in the sprocket falling off of the oil pump shaft. This will cause an immediate drop in oil pressure and quite possibly complete destruction of the engine. Tack weld the nut to the sprocket so it won’t fall off. You can always use a Dremel tool later on if you need to replace the sprocket or the chain. The upper inset photo shows the splined shaft of the oil pump that the sprocket mates to. The lower inset photo shows the inside teeth of the sprocket. The nut may be loose and the car will run fine for thousands of miles, as the chain tends to keep the sprocket roughly in place on the oil pump shaft.
wel grappig dat de s62 dus gewoon rhd draad heeft
http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=65386" onclick="window.open(this.href);return false;Nut secured, digitally torqued, and paint marked.
Interestingly, the S62 oil pump shaft and nut have a conventional RHD thread as opposed to the S50 and S54 (and other BMW engines) LHD thread:
hier ook nog wat over dat soort zaken, dan van een S54 met rhd draad, waarschijnlijk zal de ene motor dus ook eerder last hebben dat de moer er af loopt bij geen goede borging ivm de loop van de motor? bedoel, bv loopt rechtsom en bv de moer ook dan loopt dat in theorie iets minder snel los (in theorie that is)
One really important thing to do is securing the oil pump nut before installing the pump. There are many options including safety wire, loctite, aftermarket oil pump shaft/sprocket upgrade, or a tack weld. I decided to go with a simple tack weld.
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 19:50
- Locatie: Beverwijk
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Wat is er nou mis met een klasse 8 moer? Bijna alle moeren zijn van die kwaliteit of minder (6), het aantal moeren dat klasse 10 is, is echt nihil... meestal zijn alleen de bouten van die klasse en die hebben vaak lang draad in het (massieve) tegendeel.
Dus wat is er met die moer gebeurt, is deze losgelopen, of echt verrot gegaan? Kan ook zijn dat deze gewoon al half kapot is gedraaid en daardoor eraf is gelopen, dat lijkt me aannemelijker dan de (normale) kwaliteit de schuld geven
Dus wat is er met die moer gebeurt, is deze losgelopen, of echt verrot gegaan? Kan ook zijn dat deze gewoon al half kapot is gedraaid en daardoor eraf is gelopen, dat lijkt me aannemelijker dan de (normale) kwaliteit de schuld geven
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Kijk eens wat ik opeens op BVA voorbij zie komen. Dat moet hem wel zijn
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 3D1%26f%3D
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 3D1%26f%3D
- Luco
- Berichten: 29299
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Ik zag hem ook langskomen, had hem in het E36 M3 occassion topic gezet. daar hoort hij niet maar goed 

-
- Berichten: 5432
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Ook een verkoopkanaal. Veiling met eventuele gunning aan het eind.
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Tristan
- Berichten: 13422
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Bij elke veiling is er een 'reserve'. Dus als de biedingen niet boven het min. bepaalde bedrag van verkoper komt dan kan eigenaar besluiten om niet te verkopen of eventueel zijn 'reserve' te verlagen (hoogste bod te gunnen).
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Das wel waar, maar wat wel netjes zou zijn als ze dat direct melden na afloop. Ik werk zelf voor de grootste autoveiling van de EU, maar als een bod het minimum niet haalt melden wij dat direct. En dan gaan wij zelfs onderhandelen met beide partijen om een deal te maken. Ik had bij BVA op een Alpina geboden afgelopen week, hoogste bod na afloop. Na twee dagen een mail, wordt niet gegund. En klaar. Dat is wel erg mager in mijn ogen.Tristan schreef: 15 okt 2020, 12:38 Bij elke veiling is er een 'reserve'. Dus als de biedingen niet boven het min. bepaalde bedrag van verkoper komt dan kan eigenaar besluiten om niet te verkopen of eventueel zijn 'reserve' te verlagen (hoogste bod te gunnen).
- Kasteel
- Berichten: 5434
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Hier ook al wel eens, gaat in een volgende ronde dan voor (veel) meer, vind het vaak nogal gedurfd voor een auto waar je (te) weinig van weetVliet schreef: 15 okt 2020, 12:53Das wel waar, maar wat wel netjes zou zijn als ze dat direct melden na afloop. Ik werk zelf voor de grootste autoveiling van de EU, maar als een bod het minimum niet haalt melden wij dat direct. En dan gaan wij zelfs onderhandelen met beide partijen om een deal te maken. Ik had bij BVA op een Alpina geboden afgelopen week, hoogste bod na afloop. Na twee dagen een mail, wordt niet gegund. En klaar. Dat is wel erg mager in mijn ogen.Tristan schreef: 15 okt 2020, 12:38 Bij elke veiling is er een 'reserve'. Dus als de biedingen niet boven het min. bepaalde bedrag van verkoper komt dan kan eigenaar besluiten om niet te verkopen of eventueel zijn 'reserve' te verlagen (hoogste bod te gunnen).
-
- Berichten: 3062
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Heb bij dat soort veilingen niet echt het idee dat de auto of de spanning van een veiling voorop staan. Meer een hoop dat mensen ongeveer marktconform betalen voor een groot vraagteken.
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
Ja, nu was het een bedrag wat beneden marktwaarde was. Maar dat dekt het vraagteken af. Jammer, je hoopt toch dat de veiling haar best doet om de deal te maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 5 gasten