Het grote 'DF racefiets' topic
- RVV
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ja met lego 

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- DDX
Retourtje Arnhem naar m'n ouders die op camping staan daar.jspr schreef:Wat zijn jullie fietsplannen voor dit weekend?
- RVV
LOL lego fiets
- Petrolhead Tom
Wel eens gehad maar is eigenlijk binnen een uur na thuiskomst over. Schijnt inderdaad alleen voor te komen bij lichtelijke overbelasting. Tenminste dat kon ik toen vinden.Bram schreef:Als ik heel diep gegaan ben, heb ik dat ook. Heb dat tot zover alleen maar meegemaakt in de Dolomieten.Jesper schreef:Zaterdag ochtend een klein rondje doen en de rest van de dag gewoon lekker van de zon genieten.
Zondag wil ik een langere rit gaan maken met stukje Belgie erbij.
Vanavond eens langs bij Salden om wat nieuwe goede fietskleding te kopen.
Trouwens ff vraagje. De laatste maanden merk ik dat ik wat last krijg van mijn luchtwegen als ik intensief gefietst heb. Met name de uren na de rit heb ik dan een kriebel kugje, vaak ook nog wel een beetje de dag erna. Iemand van jullie hier misschien ook last van?
- RVV
Tijden zijn bekend!
Overal 43e tijd van de 200 deelnemers
En 20e tijd van de 116 mannen recreanten!
De 2e wissel was mijn bottleneck! Maar liefst 3,31 minuten. Dit door de kramp in mijn kuiten, moest ik compleet van het "gas" af. Was zelfs bang dat ik niet meer kon hardlopen. Gelukkig kon ik dit toch oppakken. Al met al dik tevreden voor een eerste triathlon en slechts 3 keer oefenen op het zwemmen. Wissels KAN nog sneller. Je maakt snel de fout om hier wat rustiger aan te doen. Maar wat is dit toch supergaaf om te doen. Een triathlon ROCKS. Dit ga ik beslist vaker doen.
Mooiste moment! Toen een gast op een full Blown triathlon fiets mij inhaalde en ik aanhaakte in zijn wiel. Dik 8 km lang rond de 40 km/h plus gereden op mijn fitness fietsie!
Gr Rico
http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Overal 43e tijd van de 200 deelnemers
En 20e tijd van de 116 mannen recreanten!
De 2e wissel was mijn bottleneck! Maar liefst 3,31 minuten. Dit door de kramp in mijn kuiten, moest ik compleet van het "gas" af. Was zelfs bang dat ik niet meer kon hardlopen. Gelukkig kon ik dit toch oppakken. Al met al dik tevreden voor een eerste triathlon en slechts 3 keer oefenen op het zwemmen. Wissels KAN nog sneller. Je maakt snel de fout om hier wat rustiger aan te doen. Maar wat is dit toch supergaaf om te doen. Een triathlon ROCKS. Dit ga ik beslist vaker doen.
Mooiste moment! Toen een gast op een full Blown triathlon fiets mij inhaalde en ik aanhaakte in zijn wiel. Dik 8 km lang rond de 40 km/h plus gereden op mijn fitness fietsie!
Gr Rico
http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bijlagen
-
- image.jpg (348.72 KiB) 849 keer bekeken
-
- image.jpg (355.5 KiB) 849 keer bekeken
- ///Joost
Knap gedaan Rico, zeker voor je eerste triathlon.RVV schreef: Mooiste moment! Toen een gast op een full Blown triathlon fiets mij inhaalde en ik aanhaakte in zijn wiel. Dik 8 km lang rond de 40 km/h plus gereden op mijn fitness fietsie!
Maareh...wat je hierboven schrijft...Dat is TEN STRENGSTE verboden tijdens een triathlon. Je mag niet 'draften'. Dit was jou niet bekend?
- RVV
Jazeker Joost dat is mij bekend, maar ik heb hierover vooraf geïnformeerd en bij de recreanten werd het tijdens deze wedstrijd toegestaan (niet bij de wedstrijddeelnemers). Dit was zo noemen ze het ook een "wilde" triathlon. Een niet bij de NTB erkende/aangesloten triathlon. Dat maakt de triathlon opzich niet anders, maar de spelregels bij de recreanten zijn wel een stuk soepeler. Als ik Tzt aan een NTB wedstrijd mee doe laat ik dit uiteraard uit mijn hoofd. Overigens was de opzet wel erg professioneel, sinds 2000 word deze triathlon al georganiseerd. Maar het is een initiatief van verschillende organsities in Surhuisterveen.
- ///Joost
Aha, duidelijk!
Overigens voor die kerel ook niet slecht, want het schijnt dat je 'theoretisch' ook minimaal voordeel hebt van iemand die in jouw wiel hangt. Klinkt raar maar waar.

- RVV
Joost Ik heb een minuut tijd op het zwemmen laten liggen door gewoon slecht te keren. (Ook lastig met 6 bijna gelijkwaardige zwemmers) een halve minuut tijdens T1 wissel. Teveel bezig met spulletjes weer netjes leggen. 2 minuten op het fietsen omdat ik zonodig moest gaan vallen door kramp in de kuiten (tijdens het losmaken van de schoenen). 2 minuten tijdens de T2 wissel omdat ik vanwege de kramp bang was dat ik niet kon hardlopen. 1,5 minuut tijdens een extra keer veters strikken omdat ik dit tijdens de T2 wissel niet goed deed. Grotendeels beginnersfouten allemaal. Maar bij elkaar 7 minuten laten liggen die niks met de snelheid van het zwemmen, fietsje en lopen hadden te maken. Dit gegeven maakt een triathlon ook zo spannend. Het is niet 1 wedstrijd, maar gewoon 5 wedstrijden achter elkaar zonder rust mogelijkheid (tenminste als je echt voor de tijd gaat) elk onderdeel moet je goed kunnen beheersen om het maximale er uit te halen. Maar de fouten die ik heb gemaakt horen er ook bij. Dus het is helemaal niet erg. Maar de voorbereiding is wel cruciaal.
- jspr
Mijn planning voor vandaag was in eerste instantie een lange solo rit, maar uiteindelijk ben ik gisteren overgehaald om een cyclo te rijden -> http://app.strava.com/activities/150926821" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was de eerste keer dat deze gereden werd, dus er waren wat dingen die beter konden. Uiteindelijke een leuke dag gehad.

Het mooiste aan deze cyclo was dat na een stuk over vlak de Rat Penat beklommen moest worden. Een 4Km lange klim met 10% gem. (17-23%)

Juist de Rat Penat heb ik redelijk "rustig" aan gedaan omdat er na nog 110Km gefietst moesten worden. Ik heb behoorlijk wat mensen gezien die het daar al moeilijk hadden, en om 8:30 was het al flink warm. Op de Rat Penat ga je, of je nu wil of niet, tot je max. HR, dus besparen is noodzaak.
Uiteindelijk bij een groep aangesloten en lekker door lopen stampen tot aan de finish

Het was de eerste keer dat deze gereden werd, dus er waren wat dingen die beter konden. Uiteindelijke een leuke dag gehad.

Het mooiste aan deze cyclo was dat na een stuk over vlak de Rat Penat beklommen moest worden. Een 4Km lange klim met 10% gem. (17-23%)

Juist de Rat Penat heb ik redelijk "rustig" aan gedaan omdat er na nog 110Km gefietst moesten worden. Ik heb behoorlijk wat mensen gezien die het daar al moeilijk hadden, en om 8:30 was het al flink warm. Op de Rat Penat ga je, of je nu wil of niet, tot je max. HR, dus besparen is noodzaak.
Uiteindelijk bij een groep aangesloten en lekker door lopen stampen tot aan de finish

- Niels v D
In de MaX5 merk je dat vrij goed inderdaad, dus op een fiets zal het niet veel anders zijn. Degene achter je neemt het lagedrukgebied achter je weg waardoor je minder drag hebt dus kun je harder.///Joost schreef:Aha, duidelijk!Overigens voor die kerel ook niet slecht, want het schijnt dat je 'theoretisch' ook minimaal voordeel hebt van iemand die in jouw wiel hangt. Klinkt raar maar waar.
- DDX
Netjes Rico, voor herhaling vatbaar dus 
M'n ouders staan dit weekend op een camping in Arnhem, dus had ze maar rugzakje kleding ed meegegeven.
En gisterochtend naar ze toe gefietst. (117km via Almere/Nijkerk/Voorthuizen)
http://www.strava.com/activities/150663889" onclick="window.open(this.href);return false;
's middags samen een rondje gefietst, alleen had m'n moeder haar elektrische fiets thuisgelaten. (issues met nieuwe dakdrager die niet paste)
Poging gedaan om Posbank te fietsen. (want mooie omgeving) uiteindelijk heb ik maar motortje gespeeld en haar omhoog geduwd
http://www.strava.com/activities/150664885" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanochtend eerst even buitjes afgewacht (naam bui mochen ze niet echt hebben) en toen Posbank maar een goed bezocht en diverse klimmetjes (/meerder keren) gedaan.
In begin nog wel ff wat regen, maar was eigenlijk wel prettig met temperatuur van vandaag.
En toen ik genoeg had gezien van de Posbank (90km) richting huis vertrokken.
Via Ede/Zeist/Loosdrecht/Amstelveen, totaal 227km.
http://www.strava.com/activities/151133191" onclick="window.open(this.href);return false;

M'n ouders staan dit weekend op een camping in Arnhem, dus had ze maar rugzakje kleding ed meegegeven.
En gisterochtend naar ze toe gefietst. (117km via Almere/Nijkerk/Voorthuizen)
http://www.strava.com/activities/150663889" onclick="window.open(this.href);return false;
's middags samen een rondje gefietst, alleen had m'n moeder haar elektrische fiets thuisgelaten. (issues met nieuwe dakdrager die niet paste)
Poging gedaan om Posbank te fietsen. (want mooie omgeving) uiteindelijk heb ik maar motortje gespeeld en haar omhoog geduwd

http://www.strava.com/activities/150664885" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanochtend eerst even buitjes afgewacht (naam bui mochen ze niet echt hebben) en toen Posbank maar een goed bezocht en diverse klimmetjes (/meerder keren) gedaan.
In begin nog wel ff wat regen, maar was eigenlijk wel prettig met temperatuur van vandaag.
En toen ik genoeg had gezien van de Posbank (90km) richting huis vertrokken.
Via Ede/Zeist/Loosdrecht/Amstelveen, totaal 227km.
http://www.strava.com/activities/151133191" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
Mooie tochten! En idd voor herhaling vatbaar 24 augustus weer eentje in klazienaveen!
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Netjes Rico! Met een langere training zou je dus nog behoorlijk wat naar voren kunnen klimmen?
@ bijna naamgenoot:
Das ook een heel mooi ritje en mooie omgeving! Woon je daar in die omgeving, of alleen een bepaalde periode? 4 km met gemiddelde stijgingspercentage van 10% zou ik nu nog niet getrokken krijgen denk ik!
Zelf vandaag 105 km gedaan. Door de flinke onweersbui vanochtend was het behoorlijk benauwd en dus behoorlijk veel zweten. 4 à 5 liter gedronken en toch was ik meer dan 2kg lichter bij thuiskomst, dus toch nog de nodige extra litertjes eruit gezweet. Ben wel echt toe aan een racefiets, maar helaas nog 6 maandjes wachten...
http://www.strava.com/activities/151013275" onclick="window.open(this.href);return false;
@ bijna naamgenoot:
Das ook een heel mooi ritje en mooie omgeving! Woon je daar in die omgeving, of alleen een bepaalde periode? 4 km met gemiddelde stijgingspercentage van 10% zou ik nu nog niet getrokken krijgen denk ik!
Zelf vandaag 105 km gedaan. Door de flinke onweersbui vanochtend was het behoorlijk benauwd en dus behoorlijk veel zweten. 4 à 5 liter gedronken en toch was ik meer dan 2kg lichter bij thuiskomst, dus toch nog de nodige extra litertjes eruit gezweet. Ben wel echt toe aan een racefiets, maar helaas nog 6 maandjes wachten...
http://www.strava.com/activities/151013275" onclick="window.open(this.href);return false;
- jspr
Ik woon inmiddels al 7 jaar hier, en het bevalt nog prima.Jesper schreef:@ bijna naamgenoot:
10% en meer is een kwestie van wennen, al is en blijft 17-23% zwaar.
Laatst gewijzigd door jspr op 09 jun 2014, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Ik ben nu veel bezig met zwemmen, ik wil naar de 20 minuten op een km. Fietsen kan sneller, een triathlon fiets is dan een must. Ik verbaas me er overigens over dat toch zulke hoge snelheden mogelijk zijn met het wapsie flapsie fietsje wat ik nu heb. Eigenlijk een halve MTB op racefiets bandjes en snelheden van rond de 40 km/h gemiddeld op flinke stukken. Met een triathlon fiets verwacht ik dit nog beter vast te kunnen houden. Verder moet ik gewoon goed gaan trainen op wissels en beginnersfouten snel afleren.
- Bijlagen
-
- image.jpg (81.88 KiB) 755 keer bekeken
-
- image.jpg (273.83 KiB) 755 keer bekeken
- RVV
Smaak te pakken! Ingeschreven voor een 1/4 Olympische Triathlon de Klazienaveen Triathlon 24 Augustus. 1500 meter zwemmen in open water, 40 kilometer fietsen en 10 kilometer hardlopen. Een 70.3 spookte me nog even serieus door het hoofd. Fysiek en mentaal zal ik die wel aankunnen, alleen kost het serieus veel tijd, meer dan 6 uur, en de familie gaat mee om te kijken. Hun meer dan 6 uur aan de kant laten staan is teveel van het goede. Ook zal de herstelperiode bij een 70.3 erg lang zijn. En aangezien de volgende dag het normale leven weer begint... Dus ooit later wie weet. De afstanden zijn wat langer dan de Feanster 40 (500 meter verder zwemmen, 10 km langer fietsen en 1 km langer hardlopen) ik weet in ieder geval zeker dat dit mij lukt. Nu tijd vrij maken om te trainen. en dan vooral de overgangen inc. de "kostbare" wissels van het zwemmen naar het fietsen en van het fietsen naar het hardlopen. Kortom ZIN IN!
- RVV
Vanavond 40 km lang gefietst op 35 km/h gemiddeld (alleen) nog niet eerder gelukt.
http://www.strava.com/activities/151545810" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/activities/151545810" onclick="window.open(this.href);return false;
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Lol, ze zullen wel denken wat voor gek rondjes fietst de hele avond.
Goed bezig Rico, ik doe het je niet na...

- jspr
na het werk nog even een herstel rit gedaan..... ik kan er ook geen zak van, uiteindelijk toch weer lopen knallen.... http://app.strava.com/activities/151524654" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
matthyssie schreef:Lol, ze zullen wel denken wat voor gek rondjes fietst de hele avond.![]()
Uhm ja idd, ze kijken wel raar, 8 keer door je eigen dorp heen met snelheden tegen de 40 km/h aan

-
- Auto: M3P, 130i
Vandaag Wilco Kelderman 3e plek achter Froome en Contador. Wat een wereldprestatie!
- DDX
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer