Foutieve aankoopkeuring

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Offroady

Foutieve aankoopkeuring

Bericht door Offroady » 07 jun 2014, 20:22

Al opgelost, de zaak vergoed de bijkomende onverwachte kosten
Laatst gewijzigd door Offroady op 09 jun 2014, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Foutieve aankoopkeuring

Bericht door Eric Z » 07 jun 2014, 20:42

Zelf geen proefrit gemaakt dan?

Offroady

Bericht door Offroady » 07 jun 2014, 20:51

Eric Z schreef:Zelf geen proefrit gemaakt dan?
nee het ging om de aankoop van een klassieker, op het moment dat deze te koop stond was ikzelf niet in Nederland. wel een vriend van mij, maar die heeft niet zoveel auto kennis waarom ik dus een aankoopkeuring heb laten uitvoeren bij iemand die dat wel heeft en merkte het niet.

het gaat echter om het feit, waarvoor ik hem heb betaald, om de auto te inspecteren en als je dan zulke, voor autotechnici makkelijke, dingen over het hoofd zie waardoor er extra kosten voor mij naar de koop bij zijn gekomen kan terugvorderen.

dvh

Bericht door dvh » 07 jun 2014, 21:15

Eric Z schreef:
Zelf geen proefrit gemaakt dan?

nee
Case closed.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 jun 2014, 21:42

Losstaande van het feit dat het niet bijster slim klinkt. Was de inspectie gedaan door een dealer? Wat voor merk auto hebben we t over, wat heb je afgesproken wat er gekeurd wordt en dan de hoofdzaak, als het geen dealer is, wat staat er op papier.
Wat zegt de keurmeester er zelf van? Wat zijn concreet de kosten die je nu hebt? Heb je uberhaupt een offerte hiervoor?

Ik mis eigenlijk alle details in je verhaal om er ook maar een bijna zinnig antwoord op te verwachten.

Een zaak heb je linksom of rechtsom niet, dat is altijd duurder dan de reparatiekosten, ook als je wint.

jos_br

Bericht door jos_br » 08 jun 2014, 11:47

Roy RS schreef:
Een zaak heb je linksom of rechtsom niet, dat is altijd duurder dan de reparatiekosten, ook als je wint.
Hooguit wanneer er en auto gekocht is bij een bedrijf, dus niet particulier. Iets met het burgerlijk wetboek enzo.......
Jos.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 08 jun 2014, 11:53

jos_br schreef:
Roy RS schreef:
Hooguit wanneer er en auto gekocht is bij een bedrijf, dus niet particulier. Iets met het burgerlijk wetboek enzo.......
Jos.
Ik bedoel vooral dat ook als hij gelijk heeft en in zijn recht staat, dat het niet loont om naar den bosch te gaan om je gelijk te halen voor die paar euro, advocaatkosten zijn hoger.

Gelijk hebben is 1, gelijk halen is 2

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2014, 12:18

welkom

Plaats reactie