Het grote 'DF racefiets' topic
- ///Joost
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Flinke palmares met KOMmetjes, die Robert. 

- jspr
Dat is niet echt een KOM hé, eerder een KOF (King of Flat) 

- RVV
Klopt maar dit stukkie behoort tot mijn vaste trainingrondjes. Dus zeker even een poging wagen 

- RVV
Hahaha gelukt, zo exact dat we allebei KOM zijn op dat stukje
http://www.strava.com/activities/612491 ... 3276414885" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.strava.com/activities/612491 ... 3276414885" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bijlagen
-
- image.jpg (235.09 KiB) 1049 keer bekeken
- DDX
Alleen hij is de officiele KOM houder nog he, volgende keer seconde sneller 

- RVV
Ik heb die gozer toegevoegd op strava, hij kon er wel om lachen.
pak hem nog wel een een keertje tijdens een uurrit rondom het dorp. 

- jspr
Ik heb even naar dat segment gekeken, en ik denk: waarom maakt iemand voor 300m over vlak een segment aan?
- ///Joost
Gaat inderdaad nergens over. Strava zou dat eigenlijk moeten reguleren door alleen segmenten toe te staan met een minimum hellingspercentage. Al die vlakke segmenten slaan nergens op. De meeste van die KOMs worden gereden door groepjes, dus dat haal je in je eentje toch nooit in.jspr schreef:Ik heb even naar dat segment gekeken, en ik denk: waarom maakt iemand voor 300m over vlak een segment aan?
Om het over die 4 of 5 segmenten per helling in bijvoorbeeld Limburg of Berg en Dal maar niet te hebben...
Wat dat betreft is er een hoop 'verwilderd' in Strava. Jammer, want het streeft zo z'n doel voorbij.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Mwah, ik vind bepaalde trajecten best leuk om te zien wat je rijdt tov anderen. Ook zonder helling. Oke, een stukje van 300m is wat overdreven, maar toch.
- RVV
KOM's zijn ook helemaal niet interessant. Veel te veel ruis in het systeem. Wat ik zelf wel interessant vind zijn mijn eigen PR's. Want dan zie ik ook dat ik progressie maak op bepaalde vaste fietsroutes. Het KOMMETJE waar het over ging daar wist ik het bestaan niet eens van omdat het een geüploade tijd was vanuit fietstijden.nl. Als die man mij daar niet over had bericht was het nooit opgevallen. Nu vond ik het wel ineens grappig. Maar verder weer snel vergeten. En inderdaad in groepen fietsen is heel anders dan alleen fietsen. De snelheid ligt dan veel hoger. Ik heb iemand op Strava zitten die doet op de wielerbaan met een grote groep gewoon een uur lang 45 km/h. Maar dat fietsen ze dus allemaal. Terwijl zijn normale tijden tussen de 28 en 33 km/h gem. liggen.
- ///Joost
Precies wat ik bedoel. Maar goed, het gaat er net om hoeveel waarde je aan een virtuele KOM op Strava hecht?RVV schreef: En inderdaad in groepen fietsen is heel anders dan alleen fietsen. De snelheid ligt dan veel hoger. Ik heb iemand op Strava zitten die doet op de wielerbaan met een grote groep gewoon een uur lang 45 km/h. Maar dat fietsen ze dus allemaal. Terwijl zijn normale tijden tussen de 28 en 33 km/h gem. liggen.

- Jesper
- Auto: BMW M135i
Idd, voor de cauberg zijn er bijvoorbeeld al zo'n 10 segmenten...///Joost schreef: Om het over die 4 of 5 segmenten per helling in bijvoorbeeld Limburg of Berg en Dal maar niet te hebben...
Wat dat betreft is er een hoop 'verwilderd' in Strava. Jammer, want het streeft zo z'n doel voorbij.
Ik gebruik het ook alleen om mijn eigen vorderingen bij te houden en te vergelijken met mensen die ik volg.
- jspr
Ik gebruik Strava vooral om mijn eigen PR's te verbeteren (vooral voor het klimmen) en ik heb de filter staan op mensen die ik volg en waar ik ook mee samen fiets.
Een segment van 300m moet wat mij betreft een klim van minimaal 5% zijn, over vlak zijn dit soort segmenten enkel bedoeld voor KOM jagers met een storm op komst. Komt ook nog eens bij, hoe korter het segment hoe meer mogelijke fouten er in de data kunnen zitten.
Er mag inderdaad wel eens een goede clean-up komen van de segmenten.
Een segment van 300m moet wat mij betreft een klim van minimaal 5% zijn, over vlak zijn dit soort segmenten enkel bedoeld voor KOM jagers met een storm op komst. Komt ook nog eens bij, hoe korter het segment hoe meer mogelijke fouten er in de data kunnen zitten.
Er mag inderdaad wel eens een goede clean-up komen van de segmenten.
- RVV
jspr is niet Jesper?! (Verwarrend)
- jspr
jspr = jasperRVV schreef:jspr is niet Jesper?! (Verwarrend)

Voor de Stava gebruikers die zich aan hebben gemeld voor de Pavé battle of June Challenge: Strava is nu in het Spaans beschikbaar en om dat te vieren heeft de winkel Pavé een challenge mogen bedenken.
http://pave.cc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkel high-end spul daar: Assos, Rapha, Passoni, Time, Parlee, Chipolini, etc.
Ze houden elke zaterdag een "rit", maar dat is een bloody hammerfest. Ik heb me daar nog niet aan gewaagd

- RVV
Ah duidelijk! Al lid van de DF groep? http://www.strava.com/clubs/driving-fun-cycling-club" onclick="window.open(this.href);return false;
- jspr
- Petrolhead Tom
WTF is dat voor een winkel?! Daar ga ik dus echt NOOIT naartoe!

- jspr
Is een super mooie winkel met maar mooie spullen 

- ///Joost
+1, van alleen die website krijg ik al kriebels in m'n onderbuik. Er staan trouwens ook erg mooie fotoreportages op de site.Petrolhead Tom schreef:WTF is dat voor een winkel?! Daar ga ik dus echt NOOIT naartoe!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- jspr
Ze hebben bij de Volta de Catalunya op de Rat Penat en (als ik het mij goed herinner) Paris-Roubaix paarse snorren op de weg gespoten. De eigenaar heeft zo'n snor

- Petrolhead Tom
Schitterend inderdaad!///Joost schreef:+1, van alleen die website krijg ik al kriebels in m'n onderbuik. Er staan trouwens ook erg mooie fotoreportages op de site.Petrolhead Tom schreef:WTF is dat voor een winkel?! Daar ga ik dus echt NOOIT naartoe!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

- jspr
Lekker stukje geklommen vandaag: http://app.strava.com/activities/149470898" onclick="window.open(this.href);return false;
- ///Joost
-
Hey kerel. Forum eindelijk gevonden.jspr schreef:Nu wel

Die klimkilometers van jou zullen ook wel een paar mensen hier het lastig mee krijgen.