controle en natrekken als de velgen eraf zijn geweest moet je altijd doen, just to be sure en helemaal als een ander de velgen eraf heeft gehaald.
zelf doe ik het ook altijd en nooit (kan me het niet herinneren) hoefde ik ze strakker te trekken na zeg iets van 100 200km.
maar...bij mijn nieuwe velgen met andere/aparte (smalle) wielbouten moest ik dat wel
en dus zeker de moeite waard, better safe then sorry
ik trek ze trouwens aan op 130nm maar das een oudere moment sleutel en dus ook niet 100% zeker of dat dan klopt, in elk geval iets minder strak dan als ik het met een kruissleutel aandraai
trouwens die 130nm staat ook beschreven als je bv zeer hoge snelheden wil doen e.d. net zoiets als hoge snelheden en bandendruk, staat zelfs op sommige banden op de zijkant zag ik laatst.
en idd sommige banden boeren draaien ze veels te strak aan, hoe ze dat hebben?
weer andere doen het zo het hoort, eerst met de hand een klein stukje zodat de draad er 100% recht in zit, dan met de luchtsleutel maar niet te gek, daarna met momentsleutel op juiste afstelling zetten.
dat ze je adviseren om ze na te trekken of zelf of daar is alleen maar een plus en service en of to be sure, goed dus, you never know, iedereen kan een foutje maken.