Roadtrip Munchen/Brenner/Brenzone

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Knot

Re: Roadtrip Munchen/Brenner/Brenzone

Bericht door Knot » 15 mei 2011, 22:59

Heb ook wel zat mooie tunneltjes gehad waar je in 2 en 3 lekker door kunt halen (en dan maar stopt omdat de snelheid anders te gek wordt). Ook de bergwanden van het gebied rond en na de jaufenpass zijn prachtig, ook daar galmt de V8 er lekker op los. Brenner was niet zo speciaal, Jaufenpass was wel prachtig, rond die kant naar het zuidoosten rijden terug richting Arco/Riva.

Ben benieuwd of Gavia/Stelvio/Davos nog open gaat voordat we terug rijden.

Knot

Re: Roadtrip Stuttgart/Stelvio/Garda - advies/tips gevraagd

Bericht door Knot » 15 mei 2011, 23:05

sammie schreef:Misschien dat je deze ook nog in je route in kunt plannen silvretta hochalpenstrasse.
Licht in oostenrijk en is vergelijkbaar met de stelvio alleen dan toll weg €11,50 en een stuk minder druk.
Ai... is ook nog dicht zag ik... :(

Anders eind juni nog een keertje heen en weer vlammen om het restant aan te vallen...

Aernoudt

Re: Roadtrip Stuttgart/Stelvio/Garda - advies/tips gevraagd

Bericht door Aernoudt » 15 mei 2011, 23:07

Knot schreef:[....

Anders eind juni nog een keertje heen en weer vlammen om het restant aan te vallen...
Dan klinkt dat als 2 V8's door de bergen: ga in Juni die kant op (de planning is 16-27); lijkt me gezellig om daar af te spreken :df:

Knot

Bericht door Knot » 15 mei 2011, 23:22

Kijken we ff hoe het loopt.

Uitzicht is hier prachtig:

Afbeelding

En wat is hier het nut van, garage voor je boot met een drempel??

Afbeelding

M@rcel

Bericht door M@rcel » 16 mei 2011, 10:56

Knot schreef:
Afbeelding
Gave foto Rody.
Zou zo uit de originele brochure kunnen komen, als (volgens mij?) Gerard Berger met de Silverstone mk1 M5 binnendoor vanuit München naar Monaco rijdt.

Die irritante parkeerstand op je rechter buitenspiegel kan je deactiveren door de speigelverstelknop op links of rechts te zetten.

Knot

Bericht door Knot » 16 mei 2011, 21:20

Bedankt, dat zal ik eens proberen morgenochtend.

Gisteren trouwens de hele dag regen, was dolle pret hierzo op die weggetjes, asfalt was overal echt spekglad, niet normaal gewoon, zo erg dat ik ervan schrok toen ik de eerste keer (best wat) gas gaf, normaal is dat nodig, maar hier beslist niet na zo lange droogte!

wim breman

Bericht door wim breman » 16 mei 2011, 21:23

Als je gelegenheid hebt moet je vanaf Riva de rechterkant nemen richting Limone, voorbij limone ( ca. 4 km ) rechts omhoog richting Pieve Di Tremosine, je weet niet wat je meemaakt !!
En dan het achterland in waar je uren kan rijden zonder 1 auto tegen te komen.

Knot

Bericht door Knot » 16 mei 2011, 21:32

Weet niet of dat nog gaat lukken maar de zuidkant hebben we wel gezien nu. Morgen via Riva naar Gargnano en dan door de slingerweggetjes naar Pisogne leek me op de kaart ook een leuk stukje weg van een uurtje of 3 en daarna weer 2 dagjes aan Lago d'Iseo vermaken.

Knal er toch aardig wat kilometers door steeds en dat laatste onderhoudslampje wil gvd maar niet uit gaan....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 mei 2011, 09:43

wim breman schreef:Als je gelegenheid hebt moet je vanaf Riva de rechterkant nemen richting Limone, voorbij limone ( ca. 4 km ) rechts omhoog richting Pieve Di Tremosine, je weet niet wat je meemaakt !!
En dan het achterland in waar je uren kan rijden zonder 1 auto tegen te komen.
inderdaad mooi rijden daar :df: 8)

Knot

Bericht door Knot » 18 mei 2011, 17:35

De westkant van het gardameer was idd lekker rijden, veel tunnels en daarna het land in naar Valvestino was prachtig, de M5 is net wat te groot en te lomp voor het mooie op die bergweggetjes daar maar daarna helpt het comfortabele onderstel je weer uit de brand als het wegdek slechter wordt van Idro naar Vestone.

Bij Brozzo omhoog naar Pezzare, was nog een klein stukje van Pisogne alleen daar zijn we omgekeerd... "Over 100 meter linksafslaan"... en ja.... probleempjes:

- rode wegen op de kaart, zijn niet OK.. gele wegen zijn prachtig
- dermate smal dat de M5 er netaan door de huisjes kon maar achteruitzakken was schade geweest
- helling van zeker 20% met kiezels.... 2000kg met 25% sper en 400pk maar toch kom je er dan niet.

Dus via de zuidkant Sarezzo, Polaveno, langs Iseo weer naar boven. Hier in Pisogne een totaal ander volk maar niet veel te beleven, zou de volgende keer in Iseo of Sulzano 2 nachten blijven, is meer te doen.

Morgen een heel stuk in de auto, denk 8 uurtjes en dan overmorgen nog ff langs het Porsche museum denkik en daarna terug sturen.

De M5 heeft het verder perfect gedaan hier in de bergen vind ik, hopelijk morgen het laatste servicelampje uit en dan kan ie na de vakantie meteen naar Frits toe voor onderhoud, nieuwe mistlampjes en nog wat grut om m weer 101% te maken.

Knot

Bericht door Knot » 30 mei 2014, 21:01

Iemand nog een leuk, betaalbaar hotel buiten Ingolstadt aan rivier ofzo om naar het Audi museum te gaan?

Plaats reactie