Deze week even nieuwe voorbanden op de M5 laten draaien, is nu maar 2,5mm en da's niet super vertrouwd als je een paar duizend km gaat sturen, zeker niet als ze ook nog eens uit 2003 komen.
Plan is grofweg zoiets wat ik deze dagen uit wil gaan werken, in de middag weg en daarna steeds aan het eind van de ochtend rijden.
Zuidholland -- > Eifel (Stadtkyll had ik in gedachte als omgeving (4 uur/ 300km)
Eifel --> Stuttgart (4 uur snelweg of 6 uur binnendoor / 350km)
* Heeft het zin om dit binnendoor te rijden of beter snelweg naar Stuttgart en wat van de stad zien?
Stuttgart --> Ingolstadt binnendoor (4 uur / 240km) Porsche en/of Mercedes museum bekijken en dan door naar Ingolstadt
Ingolstadt --> Munchen binnendoor (2 uur / 100km) Audi museum bekijken en dan door naar Munchen, hotel aan de stadgrens denk ik
Munchen --> Nauders binnendoor (4 uur / 220km) BMW museum bekijken en dan door naar Nauders ergens een hotel zoeken, skigebied lijke me daar wel een mooie omgeving
* of moet ik hier juist de westkant (feldafing etc) van de starnberger see rijden?
Nauders --> Gardameer via Gavia (5 uur / 250km)
* Nu heb ik in het stelvio topic gelezen dat je de SS249 en de SS45bis niet moet nemen maar is dat nu ook al een drama dan? Leek me juist leuk, dicht langs het water.
* Nog even kijken waar je nou het beste kunt zitten aan het Gardameer, moet je nou in Brenzone zitten, in Desenzano of juist zuidwest rond Portese?
Morgen weer verder puzzelen en wat hotelsuggesties opzoeken. Doorreis doen we simpel, toch puur slapen, douchen en eten buiten de deur. Alleen rond Gardameer even een paar dagen een luxe hotel uitzoeken.
Dagje naar Verona en een dagje naar Venetie is volgens mij leuk om (met de trein) mee te pakken.
Terugweg via Bormio en Livigno naar Davos, (5 uur / 350km) beste denkik dan pas om 14:00 weg en voordat je de bergen in gaat wat eten zodat het rustiger is op deavos route.
Met wat extra rondrijden etc denk ik dat in Davos de teller op 2000km staat, zal totaal zo'n ruime 3000km worden.
M5 : 3000 / 8 = 375 liter * 1,75 = € 656
Aygo : 3000 / 17 = 176 liter * 1,65 = € 290
Brandstofkosten zijn het probleem niet eens zo zeer als je dan lekker veel power, comfort, kofferbakruimte, geluidsinstallatie en schuifdak meeneemt.
Videotje van een E39 M5 onroute, galmt lekker daarzo tegen die bergwanden