[10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Peter Tunissen » 21 dec 2013, 19:10

Afbeelding

Op dinsdag 10 juni organiseert Driving Fun voor de 38e keer een circuitdag op het lange Grand Prix circuit van CPZ, oftewel Circuit Park Zandvoort.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 - Inschrijven in Mickey's
09:00 - 13:00 - Open pitlane rijden ochtendsessie
13:00 - 17:00 - Open pitlane rijden middagsessie

Prijs
Deelname aan de hele dag kost €390 per auto.
Tweede rijders en bijrijders betalen €10 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (tot 12:30) kost €225 per auto, deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 12:30) kost €250 per auto.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €25, is een jaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuitpark Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307km lang en het ronderecord staat op naam van Luca Badoer die in 2001 in zijn Ferrari F2001 een rondetijd van 1.19.880 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Gebruik het 100 meter bord links van het circuit om je rempunt te bepalen (afhankelijk van je auto kan dit rempunt voor of na het 100 meter bord liggen) en laat de auto extreem lang rechtdoor rijden. Insturen gebeurt pas ultra laat en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtz bocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer. En omdat er hier geen enkele uitloopzone is, kun je deze bocht beter vanaf ongeveer het midden van het circuit aanremmen i.p.v. helemaal van de rechterkant van de baan. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones meenemen. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens laat je de auto weer naar rechts lopen om de volgende bocht zonder naam weer in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en mik bij het uitkomen op de marshallpost. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig.
Het rechte stuk leidt de Audi S bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts offer je op door hoog te blijven, zodat je het gedeelte naar links maximaal aan kunt vallen en zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones hier zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De bocht kun je veel minder scherp maken dan je zou verwachten door de curbstones aan de binnenkant helemaal mee te nemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. De apex ligt hier weer vrij laat, halverwege de curbstones aan de rechterkant van de baan en de auto balanceert hier op het randje van de grip. Bouw je tempo hier rustig op en probeer deze bocht niet meteen volgas te nemen, want er is hier zo goed als geen uitloopzone, in het geval je de controle verliest. Als je het goed doet, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als de als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je speigels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele dag
2. Eric de Jongh - Suzuki Swift - middag
3. Vito Versluys - Radical SR3 - hele dag
4. Ronald van Veen - Lotus Elise - hele dag
5. Alan Peet - Lotus Elise 111R - hele dag
6. John Oldenburg - Renault Twingo RS - ochtend
7. Rein Ouwerling - Renault Twingo RS - ochtend
8. ProfZB - BMW E36 M3 - hele dag
9. Erminio - Seat Leon - middag
10. Pedro Morres - Porsche 911GT3 RS - middag
11. Damien Coens - Aston Martin GT4 - hele dag
12. Stefan Erkelens - VW Golf - ochtend
13. Jaap van Lagen - BMW M3 - hele dag
14. Bo Nielsen - Vauxhall Astra - ochtend d
15. RJay - BMW E30 Modified - middag d
16. Theo van de Pol - BMW E36 325i - middag d
17. Ton Strous - Westfield - hele dag
18. Niki Terpstra - BMW M3 - ochtend
19. iRace - BMW E46 328i - hele dag
20. John Hoogland - Westfield - middag
21. Mika Morien - ? - hele dag
22. Ronald Morien - ? - hele dag
23. Vincent Waanders - VW Golf VR6 - middag
24. Erwin Waanders - Ford Fiesta - middag
25. Michael Koel - BMW E36 325i - ochtend
26. Racefun - BMW E36 325i - middag
27. Bas Ooms - Hansen GTR - hele dag
28. Bas Koeten Racing - Toyota GT86 - hele dag
29. Bas Koeten Racing - VW Golf TDI - hele dag
30. Jan-Willem van Ganswijk - Raw Striker - middag
31. Marcel Poelman - Saker GT50 - ochtend
32. Rudy Thiroux - Honda Civic - hele dag
33. Ulrich Wallscheid - Opel Speedster - middag
34. Johnny Voogd - Honda Civic - middag
35. Ewald Clio - BMW E36 - hele dag
36. Banjamin Onghenae - VW Golf - middag
37. Ruben Mesotten - BMW - middag
38. Arnaud Agemans - MG - ochtend
39. Jerry de Weerdt - Ford - middag
40. Tijs Schol - Peugeot - middag
41. Koen Schol - kitcar - middag
42. RED - ? - hele dag
43. RED - ? - hele dag
44. RED - ? - hele dag
45. RED - ? - hele dag
46. RED - ? - hele dag
47. Johan Berkers - Honda Civic - middag
48. Piet Dobbelaere - BMW E36 M3 - hele dag
49. Kenny Boeykens - BMW 325i - middag
50. Peter Wastiels - Audi TT RS - middag
51. Steven Demol - Honda Civic - middag
52. Patrick Lefevre - Saker - hele dag
53. Mario Quist - BMW 328 - middag
54. Stefan Manheller - BMW E46 - middag
55. Stefan Bartling - BMW M3 - hele dag
56. Bart Herrebout - VW Golf - middag
57. Francois Semoulin - Renault Clio - ochtend
58. Cees Bogerd - BMW 325 - middag
59. EMG - Renault Clio - middag
60. JW de Kraker - Opel Manta - ochtend
61. L@urens - BMW Z3 Coupé - ochtend
62. Ringmazda - Mazda MX-5 - ochtend
63. Jesse van Kuijk - BMW E46 M3 Cup - middag
64. Bas Koeten Racing - Toyota GT86 - middag
65. Albert Donaldson - Caterham - hele dag
66. Sebastiaan d'Anjou - Porsche 944 - ochtend
67. Leonard Hoogenboom - BMW E46 - middag
68. Dillon Koster - ? - ochtend
69. Michael Nutbey - BMW 325i - ochtend
70. Robin Koning - BMW 323ti Compact - ochtend
71. Algirdas Ramanauskas - Aquila CR1 - middag
72. Lucien Bochem - Ford Focus - middag
73. Tom Rixom - BMW E46 325i - middag
74. Peter Wouters - ? - middag
75. Philip de Sadelaer - ? - middag
76. MarkS - BMW E36 325i - ?
77. Marcel van Rijswick - BMW M3 GT4 - hele dag
78. Peter Stox - BMW M3 GT4 - hele dag
79. Reinier Zuidgeest - BMW E36 325i - middag
80. Davy Convents - BMW 325i - hele dag
81. Mark Seekles - BMW E36 325i - ochtend
82. Norman van Beek - VW Golf TDI - hele dag
83.
84.
85.

Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 jul 2013, 11:46
Locatie: Zuid Holland

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Jonh » 13 mei 2014, 16:06

@ Peter: Je mag mij en een vriend van me er bij zetten voor de ochtend. We schrijven binnenkort officieel in.

John Oldenburg - Renault Twingo RS
Rein Ouwerling - Renault Twingo RS

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Peter Tunissen » 14 mei 2014, 10:40

Ok super, jullie staan erbij op de lijst! :thumbup: :df:

Gebruikersavatar
ProfZB
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 dec 2012, 14:05
Locatie: Maasland

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door ProfZB » 15 mei 2014, 12:08

We zijn er ook weer bij.

ProfZB - E36 M3
Erminio - Seat Leon

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Peter Tunissen » 15 mei 2014, 13:47

Hartstikke leuk!
Voor de middag of de hele dag, Zlatko?
En uiteraard ook weer bij de dining fun na afloop toch? :beer: :mrgreen:

Gebruikersavatar
ProfZB
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 dec 2012, 14:05
Locatie: Maasland

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door ProfZB » 15 mei 2014, 14:52

Peter Tunissen schreef:Hartstikke leuk!
Voor de middag of de hele dag, Zlatko?
En uiteraard ook weer bij de dining fun na afloop toch? :beer: :mrgreen:
Voor mij een hele dag o.v.b.
Erminio ook maar... :tong:

Eten, ja lekker! Als we terug mogen komen :kikker:

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Erminio » 15 mei 2014, 15:30

ProfZB schreef:
Peter Tunissen schreef:Hartstikke leuk!
Voor de middag of de hele dag, Zlatko?
En uiteraard ook weer bij de dining fun na afloop toch? :beer: :mrgreen:
Voor mij een hele dag o.v.b.
Erminio ook maar... :tong:

Eten, ja lekker! Als we terug mogen komen :kikker:
Voor mij de middag Peter :tong:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Peter Tunissen » 15 mei 2014, 20:22

ProfZB schreef:Eten, ja lekker! Als we terug mogen komen :kikker:
Mogen?? Jullie moeten terug komen, tranen van het lachen! Bosnische bollen als nagerecht... :mrgreen:
Ik voorspel dat Dining Fun nog populairder gaat worden dan Driving Fun. :roflol:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Spijkerhard » 15 mei 2014, 23:17

Was jij er ook bij bij het eten....?

:tooth:

Gebruikersavatar
Rost
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2009, 22:59

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Rost » 27 mei 2014, 16:32

Ben ook van plan om te komen, echter alleen de middagsessie ivm. werk. Hoe gaat het dan met inschrijven? Ik hoop dat ik dat niet al van 8 tot 9 uur 's morgens moet doen?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Peter Tunissen » 27 mei 2014, 16:51

Nee hoor, voor de middagsessie kun je tussen 12:00 en 13:00 inschrijven, ook in Mickey's! :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door GTRene » 27 mei 2014, 17:38

Rost schreef:Ben ook van plan om te komen, echter alleen de middagsessie ivm. werk. Hoe gaat het dan met inschrijven? Ik hoop dat ik dat niet al van 8 tot 9 uur 's morgens moet doen?
wat voor auto is dat in je avatar, is dat een 'kitcar' of bestaand merk? en die enorme 'bulge' in the hood, zit er een dikke motor in? ziet er zo op het plaatje leuk uit, lightweight zekers.

Gebruikersavatar
Rost
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2009, 22:59

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Rost » 27 mei 2014, 19:39

@inschrijven: gaat helemaal lukken dan :)

Is inderdaad een kitcar, een Sylva Fury. Ik neem wel een andere, seven-style, kit mee :)

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door MarkS » 08 jun 2014, 00:05

Ook present, afhankelijk van het weer in de ochtend of middag.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door Peter Tunissen » 08 jun 2014, 11:21

MarkS schreef:Ook present, afhankelijk van het weer in de ochtend of middag.
Leuk, je staat erbij op het lijstje Mark!
Dit wordt een mooie opkomst zo! :df:

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door RJay » 09 jun 2014, 17:40

Ik hoop dat het me morgen beter vergaat dan de vorige keer.... Stom ringetje van 40 cent.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: [10-06-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVIII

Bericht door RJay » 11 jun 2014, 21:35

Het was werkelijk erg druk gister, meest memorabele moment is slalommen met 5 of 6 auto's door audi-s :P

Wel wat rondjes kunnen trappen, jammer van de eigenlijk constante motregen die na half 4 doorsloeg in echte regen. Even een paar rondjes het vet van de nog nieuwe regenbandjes gereden en naar huis afgetaaid. Jammer ook dat de pijlstock toch weer een beetje olie lekte..... Van het weekend maar weer eens bekijken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten